A kocsi súly 100 felett már nem nagyon számít, onnan már a kocsi légellenállása és ereje számít! A nyomatéknak meg semmi köze nincs semmihez az csak az érzés ami átver, csak annyi hogy abból számolják a teljesítményt vagy is a nyomaték és fordulat szorzatából. Pl ezért van az, hogy egy 150Le-s benyás bmw vmax-ra megy mondjuk 215-öt a swift meg csak 200, pedig a bmw sokkal nehezebb! Mert 200-nál amikor a swiftnek a nagy légellenállás miatt már nincs ereje gyorsítani ott a bmw-nek még van 25Le-erej. Pl a mi astránkat simán lenyomja a swift pedig 150Le és dízel. Persze amikor megjön T nyomás akkor jön a nyomaték és úgy érzi az ember, hogy ez aztán piszkosul megy, csak az tart kb 2000-től 3300-ig, míg a swiftnél 4800-tól 7000-ig(újnál 7200-ig), csak annyi a kül, hogy a swiftnél nincs hátbaverés csak pörög és megy.
megnéztem egy másik példát, az alapján arra sincs garancia, amit feltételeztem 180-ra. simán lehet, hogy csak azután éri utol, hogy a Swift leforog vmax-ig...
Ez mondjuk sprint, szóval vonj le a különbségből mondjuk 1 mp-et (mert nem vált vissza 3-asba, ami így a dízelnek kedvezőbb), de még mindig túl nehéz lesz a középkategóriás (2 mérettel nagyobb!!) tepsi.
Ha megnézed a kis oszlopokat, akkor látod, hogy a Swift oldalán az utolsó mért idő (a 140) esetén már csökken az oszlop. Ha jól sejtem, úgy 180 környékére "olvad el" nullára, és akkor vagyunk ott, hogy egyezik a sebesség, de a távolság köztük az eddigi seb-különbségből adódóan tetemes. Úgy 190-200 közt utoléri a Passat, majd az ekkor már nagyobb sebessége révén elhagyja.
Szerintem meg pont,hogy a lóerő eltörpül.A nyomatéka meg jóval több,mint kétszer akkora.Lehet,hogy nehezebb,de lép egy nagyot onnan az tuti.Rosszul gondolom Varshi?
Attól is függ, milyen erős, a 140 lovasokat könnyű lenyomni, a 170 lovasok autópályán már nehezebb diók. A Swift váltója nagyon rövid, ez azért sokat dob a dolgon. Viszont 180 körül már kicsi a ménes.
pont irni akartam, 1x osszeakadtam egy pedetedeivel az m5on es 200ig tudtam vele tartani a lepest aztan o ment tovabb....:D bemenni be tudtam volna melle talan de hogy megelozzem tok eselytelen volt.
Hát nem tudom,azért egy dízel passatot,amelyik valóban nyomja,azért nehogymá' megverjél.90-től sokkal jobban számít a nyomaték és a ccm.Ebben meg nem vagy jobb egyiknél sem.
Jól teszed,ne is maradj csendben,de azért mert más esetleg tapló,azért még mi ne legyünk azok.Szerintem.(Ha nem tetszik,szard le amit ír,mert úgysem tudsz ellene mit tenni.)
Az is egy tipikus sztori ám, amikor megjelenik a Buzuki tükrében a balra indexelő Passat (vélhetően dízel), amikor várom, hogy kimenjen a kamion végre a külsőbe. Aztán lemarad és a gazdi nagyon nem érti. :-))
ne is mond.az aszonyom a fiatot kedveli nagyon bár így hidegben lefagy a ... a bőr ülésben és hordok neki külön takarót mielőtt beül. a pontiacot fikázza és bádognak hívja...de azért amikor városban megyünk és mindeki utána fordul plusz mindeki összetapizza az üveget akkor persze mosolyog és dagad a mája...nőőők...nem értik
"Vicces ám, amikor az 1.4-es Astrák tulajai nyomnak lyukat a lemezen, nehogy már egy Buzuki megelőzze őket. :-))"
Mondjuk, ez tényleg vicces tud lenni, na meg bosszantó, a német autó tulajnak, h egy "rossz suzuki" körbeautózza, csak közben még kétszer vált hátramantetet is... :D Bár egy 1.4-es astrát a sima, 1.3-as suzuki is kenterbe veri, sztem. Nekem is kedvenceim a 1.4, vagy 1.6 f astrák, hatalmas hátsó dobbal, most is fülig ér a szám, annyira komikus egy-két történet. :)
Én tavaly decemberben adtam le a Pontimat (Bonneville SSEi, emelt kompresszor nyomással), 9 év és jóval 400+ ezer kilométer után. Imádtam, legszívesebben vennék egy ugyanolyan használtan, de az Asszony hallanai sem akar róla, a nők számára csak az új autó a megbízható. :-))
nem mindenkinek sikerül ám. Látod, én is hamar olaszgyűlölő lettem, pedig egyetlen szóval nem fikáztam az olasz autókat. Nem úgy, mint a felpaprikázott közönség a Buzzancsokat. :-))