Keresés

Részletes keresés

HLP Creative Commons License 2007.12.28 0 0 2529
Páratlan Venezia +117-tel lépett be.
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 2528
Nagyon köszönöm, elég korrekt módon megoldották az osztrákok ezt akérdést. :)
Előzmény: gw (2523)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.27 0 0 2527
Na Nekem ez nem ment sajnos. Részletek a nagytopikban 294539. számú hsz alatt.
Előzmény: PLACI (2492)
Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 2526
Így igaz.

Bár ennek a netre való feltevésnek lehet, hogy az a legfőbb akadálya, hogy szinte kocsinként más és más az étlapon szereplő ár. (Meg ugye a viszonylat sem mindegy.)
Előzmény: gw (2525)
gw Creative Commons License 2007.12.26 0 0 2525
lehet, hogy nincs, de ők legalább csak 250-el számolnak :)
Előzmény: Nandesz2 (2524)
Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 2524
Nagyjából a Bécsbe közlekedő magyar étkezők árait látom visszaköszönni. Az euro-t 280 forinttal számolni némileg pofátlanság, bár úgy másfél éve az EC 25-ön még 300 forintos árfolyamon ment a lehúzás. De legalább nekik elérhető az étlapjuk a neten, nem úgy, mint a Diacellnél.
Előzmény: gw (2523)
gw Creative Commons License 2007.12.26 0 0 2523
Előzmény: Siemens113 (2521)
kocsitomi Creative Commons License 2007.12.26 0 0 2522
Hát, pl. a 62-es müncheni ec-n nem lehetett fizetni forinttal.
Az árak, kb. 2 euro egy kávé, és egy 3 dl-es kóla 2,50 eur.
Előzmény: Siemens113 (2521)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.26 0 0 2521
Az Wien-Bp között közlekedő étkezőkkel kapcsolatban: elég egyértelműnek tűnik de azért gondoltam megkérdem, forinttal gond nélkül tudok ott fizetni ugye?

Nekem most az EC 42/EC 49 van kinézve, nem tudom az utóbbin milyen lesz az étkező WRmz vagy WRbumz.

Amúgy a belföldi valóban kellemes csalódás leszámítva hogy néhányszor majdnem magamra borítottam a teát úgy szitált a WRm. :))

illetve kíváncsi leszek mekkora forgalomra lehet majd számítani most a hétvégén.

De ha már étkező akkor legyen teljes a kör:

A Dacia osztrák étkezőjében "mit tudnak" :) és mennyivel drágábbak a magyar kocsiknál? Van esetleg tapasztalatotok ezzel kapcsolatban? (ha jól tudom ez az egyetlen bejáró osztrák étkező)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Más:

Mit szóltok a Keleti új bemondásaihoz?

Én még a bevezetés reggelén hallottam őket, eléggé meglepő volt elsőre.
Előzmény: Nandesz2 (2472)
PLACI Creative Commons License 2007.12.25 0 0 2520
Boldog karácsonyt, és nemzetközi vonatokban gazdag utazást kívánok mindenkinek!
DVB Creative Commons License 2007.12.25 0 0 2519
Sziasztok!

December 19-én Bécsből jöttem haza vonattal, miután abbamaradt a sztrájk. 13:52-es EC-vel. 50%-osan volt telitve a vonat, voltak MÁV ellenőrők, kivándorolt magyarok, akik jöttek haza Münchenből,de a legkellemesebb rész, mégis a bécsi jegyváltás volt. 3 perc alatt kiderítettük,hogy csak a következő EC-re van Sparschiene jegy, erre épp nem volt, a srác megmondta a sima és a retúrjegy árát és lebonyolítottunk egy bankkártyás fizetést. Egy álom volt, az itthoni nemzetközi jegyvásárláshoz képest. Kár,hogy itthon nem ilyen egyszerű...

Üdv és kellemes ünnepeket!
DVB
Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.24 0 0 2518
Kellemes ünnepeket minden topiktársnak!
csabyke Creative Commons License 2007.12.24 0 0 2517
Én is Békés Boldog Karácsonyt Kívánok minden kedves Topiclakónak!
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.24 0 0 2516
MINDANNYIÓTOKNAK NAGYON BOLDOG KARÁCSONYT KÍVÁNOK!
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.24 0 0 2515
Na még ide beteszem amit a tengpai kirándulásról írtam a nagytopikba:

Kicsit össze kellett kapnom magam előtte, elég kemény a ~11óra út 1-1 óra várakozás a Keletiben és a kb 7órás folyamatos séta 1 nap alatt. :)

Az első és talán legfontosabb dolog hogy aki csak és kizárólag vasúti szempontból menne Puchbergbe (fotózási céllal pl) az ne tegye. gyakorlatilag semmi nem történik az állomáson 1 vagy 2 óránként fordul egy személyvonat az állomáson max 5-10 perc tartózkodással. Olyan mint nálunk egy mellékvonali végállomás. (ilyenkor télen legalábbis) Más a helyzet (talán) amikor üzemel a "Schneebergbahn" a fogaskerekű vasút fel a hegyre. De ilyenkor télen gyakorlatilag semmi sem történik.

Odafelé az első 3629-es vonattal mentem, meglepően kihasznált volt kb 40%-os ami az időponthoz és a dátumhoz képest igen jó szvsz. Nagyjából rendesen érkeztünk. A Keletiben indult a hamburgi EC kevés (max 20) utassal. A Dacia elég kihasznált volt néhány perces késéssel menesztették ahogy minket is. Előbbi bemondásával kapcsolatban érdekes, hogy eddig én (napközben) a célállomás említésénél mindig "Wien Westbahnhof"-ot hallottam, most a bemondásnál "Bécs, Nyugati pályaudvar" volt hallható.

Ami az utat illeti bp-Puchberg és vissza viszonylaton egyedüli utas voltam így jutott egy külön AcBc kocsi.:) Azon hogy mitől élményvonat én is gondolkodtam de nem jutottam messzire a megoldás keresésben. Kicsit gyenge egyébként a kocsi fűtése így Bp-től Győrig sapka-kabát később már csak kabát majd végül az is elmaradt mert beállt a hőmérséklet szerencsére. (nincs egyébként nagy hőmérsékletigényem itthon kb 15-18 fok van télen de az nekem is hideg volt) Nem igazán jó a szigetelés sem így az elején különösen jól lehetett érezni hogy húz be a hideg és nagy a huzat. Na de ez nem jelentett nagy problémát nagyon hangulatos volt még sötétben átsuhanni a fagyos tájon. :) A "hálókocsi" kísérő is nagyon segítőkész volt végig az út során.

Aztán elérkezett az út egyetlen negatív pontja a Máv-os kalauz performansza kb 1 órával indulás után:

Mint mondtam becsuktam az ajtót mert elég nagy huzat volt. Kalauz feltépi, villany fel: Menetjegyet kérem. Válasz: Jó reggelt. A kocsikísérőnél van. Kalauz: A VONATJEGYET KÉREM! Válasz. A kocsikísérőnél van. Kalauz: Milyen kocsikísérőnél???? (kis biccentés hozzá fejjel hoyg tujam azért hol a helyem) Válasz: "A" kocsikísérőnél. Aztán otthagyott.

Csak összehasonlításképpen: ezt az ÖBBs kalauzok a következőképpen intézték:
Helyzet ugyanaz: visszafelé vagyunk sötét zárt ajtó én bent. 2-en jönnek. Kopognak. Megvárják míg kinyitom. Köszönnek. Kérik a jegyet. Modnom hogy a kocsikísérőnél van. válasz: minden rendben kellmes utat. (szóval van még mit tanulnunk, persze lehet hogy csak egy szerencsétlen együttállás erősített a kontrasztot)

Mindenhol pontosak voltunk, illetve talán a neustadti csatolásnál csúszott be néhány perc plusz de az érkezés már így is rendes volt. Csatolás volt Csornán,Sopronban,Wiener Neustadtban. Az ÖBB egyéként napközben beforgatta a kocsit maguknak is. Wiener Neustadtig egyedüli utas voltam itt szálltak fel talán 3an a mi kocsinkba. Visszafelé hasonlóan történt a dolog. (visszaúton már minden jegyvizsgáló korrekt volt és normális)

Ami Puchberget illeti én személy szerint kirándulni mentem. A kis falu gyönyörű több havat láttam fél nap alatt mint Mo-n az elmúlt 10 évben. (bár ez mindhol így van ha valami síterep felé megy az ember). kirándulntam, túráztam gyakorlatilag 7órán keresztül folyamatosan :) friss hegyi levegő gyönyörű napsütés és táj ami ilyenkor az oda látogatókat várja. Tehát akkor érdemes menni ha valakinek a kikapcsolódás ez a formája szimpatikus. Én biztos hogy vissza fogok menni tavasszal is. :)

A hazaútnál minden rendben volt, a legtöbb helyen rácsodálkoztak hogy milyen kocsi van a vonatban. Keletibe érkezés pontos. Kelenföldön kicsit elgondolkodtam (már amennyire ez 20 óra után ment) hogy hogy tud vajon egy időben indulni a 911 és a 811. Mindegyik 21:43-kor startol menetrend szerint ugyanoda.

A keletiben még volt egy érdekes eset. Valaki állvánnyal és felszereléssel fozótni akart a csarnok 8as vágányánál de néhány genyó vasútőr elhajtotta.

hazafelé pedig 3358 ezen nem sok utas volt, érdekes hogy Rákos még este 11kor el tudott nekink intézni egy 10 perces várakozást a bejáraton. Ja pozitív hogy mind a reggeli és mind az esti (igen korai és elég kései vonaton) korrekt jegyvizsgálat volt.

megemlíteném még az Öbb-s kallerek sok különböző szerepét. Ők tulajdonképpen egy személyben voltak jegyvizsgálók, fszt-k, tolatásvezetők mindig épp ami kellett és ahogy néztem igen korrekt módon végezték a feladatukat. Egy példa: Egy pöttöm méretű megálló a hegyekben (utas igen meglepő lenne már estefelé). A menesztés mégsem úgy ment hogy kinéztek az ablakon az mennyé, minden esetben leszálltak körülnéztek és csak ezután mentünk tovább.


(az étketőben is jártam korrektek voltak és nagyon jót ettem :) )
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2007.12.23 0 0 2514
Köszönöm szépen.
Előzmény: gw (2511)
Cinelíze Creative Commons License 2007.12.23 0 0 2513

Amennyire láttam, régieket küldenek, amik egyébként elég korrekt állapotban vannak. A higiéniás körülményekre se volt eddig különösebb panaszom (bár nekem csak a varsói kocsikat volt alkalmam megtapasztalni, de csak nincsen túl nagy különbség köztük és a krakkóiak közt.)

 

Ha netán valami utazás van készülőben, akkor előre is jó utat. ;)

Előzmény: Capirosi (2512)
Capirosi Creative Commons License 2007.12.23 0 0 2512
Nem tudja véletlen valaki hogy, a Galileo Galilei Krakow-i részébe a lengyelek melyik hálókocsijukat adják? A felújított Wlabot vagy még a régit ? Mennyire szoktak tiszták lenni a lengyel hálók ?
gw Creative Commons License 2007.12.23 0 0 2511
ha úgy van még mint régen, akkor 24 euró körül van.
Előzmény: SzaboCsabaBence (2510)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2007.12.23 0 0 2510
Sziasztok!

Van valami tippetek arra, hogy egy Budapest-Bécs egy útra szóló vonatjegy mennyibe kerül? (EURegio, atszallas, 13 euros Spar-ajanlat nelkul - kozvetlen EC-vonatra).
gw Creative Commons License 2007.12.22 0 0 2509

Akkor a Pendolino siklott Prágában. Az utóbbi időben megszaporodtak a balesetek Csehországban, és ugyan csak a prémium vonatokat érintő esetek kapnak nagyobb nyilvánosságot, így is gyakran hallunk róluk...

képek a balesetről:

http://kolinskyranzir.net.h1.clevernet.cz/photoalbum6/page2.html

Előzmény: HLP (2508)
HLP Creative Commons License 2007.12.22 0 0 2508
Pár hete is volt Csehországban valami siklás. Nem ugyanott?
Előzmény: gw (2507)
gw Creative Commons License 2007.12.21 0 0 2507
Ma délután kisiklott az EC173 Vindobona Kolín állomásnál. A vonat éppen indult az állomásról és 40 km/h-s sebességgel haladt, amikor feltehetően váltóhiba miatt kisiklott az első két kocsi (egy cseh Apmz143 és egy német Avmz), a mozdony és a többi kocsi a pályán maradt. Sérült nincs, Kolín és Pardubice között 10-20 perces késések várhatóak.
PLACI Creative Commons License 2007.12.21 0 0 2506
Kb. 2-3 ember/kocsi volt az arány.
Előzmény: Siemens113 (2504)
csabyke Creative Commons License 2007.12.21 0 0 2505
Része voltam jómagam is eme szép tömegnek! :)

Több volt a Szerb mint a Magyar (legalábbis a 406 -os ÖBB Bmz -ben... :)
Előzmény: Siemens113 (2502)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.21 0 0 2504
Jók ezek a német kocsik ahhoz képest hogy már elég régiek. én is tervezek majd egy ilyen váci kiruccanást bár más vonatokkal. Majd kíváncsi leszek milyen lesz. Amúg yha jól látom utas az nem volt túl sok sem oda-sem visszaútban, mennyien voltak kb?

Köszi a képeket. :)
Előzmény: PLACI (2492)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.21 0 0 2503
Ja vasárnap ha minden jól m1 irány Puchberg... ;)
Előzmény: Siemens113 (2502)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.21 0 0 2502
Ma vártak egy páran az Avalára (tovább közlekdik Belgrád felé). Ez kb a peron közepe de végig így álltak vagy még többen. Szegények ráadásul eléggé megszívták mert az első 3 kocsi a Wiener Walzer svájci része volt. El is kezdtek oda felszállni de aztán mehettek át.

alsó madárfogás Creative Commons License 2007.12.21 0 0 2501
Mindemellett Tarvisióban mindkét irányban jöttek a határőrök (rendőrök) útlevelet nézni, nappali vonaton (EC 32, 33). Másfél hónapja volt mindez. Sőt, Brenner/Brennerónál ugyanígy.
Előzmény: csabyke (2499)
traffic participant Creative Commons License 2007.12.21 0 0 2500
http://www.inforadio.hu/hir/belfold/hir-169794 ... A schengeni csatlakozással párhuzamosan, január 1-jétől Magyarországon megszűnik - a rendőrségbe olvad - a Határőrség, a szervezet munkatársai közül több mint tízezren rendőrként folytatják a munkát, van, akiből nyomozó lesz, míg másból forgalomirányító.

Megváltozott a vám- és pénzügyőrség feladatköre is: bármikor, bárhol ellenőrizheti az autósokat az úgynevezett mélységi ellenőrzések alkalmával. A vámosok kérhetnek fényképes igazolványt, de meg kell mutatni nekik az autó okmányait is.

A schengeni övezet kibővítéséről Bojtár Endre, a Magyar Tudományos Akadémia közép- és kelet-európai osztályának vezetője az InfoRádióban azt mondta: régiónkból egyre inkább Közép-Európa, majd Európa lesz, a térségből eltűnhet az önpusztító nacionalizmus... - REMÉLEM NAGYON, ÖRÜLÖK A FEJLEMÉNYEKNEK.
Előzmény: csabyke (2499)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!