Nem vagyok szerelő, de van egy 2002-es C5-ösöm, 2.2 HDi Exclusive automata váltós immáron lassan 4 éve. Most 275 ezret mutat a km órája és abból 123 ezret én raktam bele. Annyi gyári extra van benne, amennyit azóta sem láttam ebben a szériában ezzel a motorral hirdetve. Az Exclusive-hoz is pluszban rendelhető fűtött elektromos bőr ülés és gyári nagy színes navi is benne van, természetesen a futómű sport módba is állítható a váltóval együtt, van guminyomás ellenőrzés is. És még sorolhatnám...
Az autót angyon szeretem, elég sokmindent meg is éltem vele szerintem, nem kevés tapasztalatom van a használatáról és karbantartásáról. Ha valakinek van kérdése, esetleg ilyen típus vásárlásán gondolkodik, én azt mondom ne higgyen a sok fikázódó embernek, akik úgy mondanak véleményt, hogy tapasztalatuk sincs róla. A típushibák nagy részével is találkoztam már és gyakorlatilag mindent sikerült hosszútávon rendberakatnom egy hozzáértő (nem szalon) szervizben, ami - ahogy előttem is sokan leírták - kulcsfontosságú. Azt én is aláírom, hogy sok gányolt példányt is árulnak manapság, de ez nem csak ezzel a típussal van így. Ha tudok, szívesen válaszolok bármilyen kérdésre, akár vásárlás előtt állóknak is.
Tavaly vettem egy 2004-es évjáratú 2.2 HDi kombi C5 exclusive-ot (édesapám első nyugati autója egy BX volt és én márkahű maradtam). Vásárlás előtt ráakadtam erre a hasznos fórumra és az itt olvasottak alapján megvettem Citromkát.
Miután hazahoztam, elvittem egy Citroen szervízbe egy alapos átvizsgálásra. Minden Ok, csak van egy hibaüzenet: a turbó 2000- es fordulaton túltölt, nekem pedig azt írja, ki, hogy ASR/ESP not functioning, majd rögtön utána: Antipollution fault és nem bír menni. Ha újraindítom akkor már csak az antipollution fault- ot írja ki, húz is rendesen, de a service fény és a motor piktogram világit még kb 50 km- ig. Ha tartósan 90 km/h (2000 fordulat)- val megyek akkor 2 percen belül újra megjelenik a hibaüzenet.
A szervíz kitisztította a turbót és kicserélt egy mágnesszelepet, frissítették a szoftvert, de nem változott semmi (csak 100 e -rel szegényebb lettem). Mi lehet a baj? A szervíz azt mondta, ha ezután sem lesz jó, vegyek másik autót, mert nem tudnak vele mit kezdeni. Kedves emberek...
Kedves markatarsam !Ha azt szeretned hogy jo legyen a gép sajnos rá kell szanni egy napot es elhozni Betq-hez es biztos vagyok benne hogy megoldja a problemat.Mas minden csak pénzkidobas.
Féknyereg hiba cserélni kell őket újra a hátsók amugy is berohadnak elfordulnak egy centit utánna jelentkezett ez a hiba nálam kimaradt egy picike oring
A kézifék az most lett kicserélve kompletten, de ez a hiba már előtte is megvolt. De nekem az a furcsa, hogy ha a levegő bejut a rendszerbe de viszont az olaj meg nem jut ki sehol. Az egerszegi citroenesek a fenékszelepre gyanakodnak de hogy két főfékhengernek is ugyan az a baja lenne. Na mindegy. Azért köszönöm az infót, és megnézem az első féknyergeket hátha valamire jutok vele.
Hát akkor elég messze vagy, én továbbra is első féknyeregre tippelek találkoztam már ezzel a problémával csináltam már egy párat
a híba oka álltalában az első féknyeregben tönkremegy a kézifék utánállító vagy fékbetét cserénél szokták hazavágni,
meg kell nézni,hogy a féktuskon lévő kar ahova a bowden be van akasztva ha meghúzod mozgatja e a munkahengert ha a kar könnyen ellenálás nélkül mozog és a féktuskot nem mozgatja akkor az rossz, össze kell hasonlitani a két oldalt nem valószínű ,hogy mind két oldal rossz lenne ha mind a két oldal jól működik akkor nincs ötletem.
A kavicsfelverődés viszonylag egyszerűen +oldható otthon is,vásárolsz az autód színéből 1 minimál mennyiséget(fél deci)ha metál a színe,akkor hozzá lakkot is+ edzőt(b komponens)ha síma szín akkor csak a szín,és az edző kell,amiket értelem szerűen amilyen arányban kell össze kevered!
Metál esetén ahogy kaptad a színt,higítás nélkül egy vékony hegyes ecsettel gyufa szállal stb ki javítod,vissza pótlod akár többször is,színtől is függ egyébként minél mélyebb,sötétebb tónusról van szó annál kevésbé lesz szembe ötlő!
Ezt hagyod száradni 10 perc elég neki,ha el mattul akkor mehet rá a bekevert lakk is 2x-3x,is minél jobban kitölteni vele a mélyedést amit a kavics okozott,az nem baj ha magasabb mint a meglévő régi lakk és ha ez is meg száradt,min 24 óra,de ha több az nem baj,mivel ezt síkba lehet csiszolni szintén 2000-el valami rugalmas de egyenes mondjuk gumi lappal,és ezutén csak vissza kell fényesítened mint azt már írtam.
Ha síma a színed,akkor csak azzal kell fel töltened a hiányt,és polírt neki!
Igen, padlóig be lehet nyomni a fékpedált. De az a gond hogy mindig más keréknél van levegő a rendszerben. Mire végig érünk az autón addigra az eleje megint lelevegősödik. Fékolaj nyomok meg sehol nincsenek és nem is hiányzik a tartályból. Amúgy Zalaegerszegi vagyok.
ha ennyire belelendültünk, akkor tudsz abban segíteni, hogy házilag mit lehetne barmolni a kavicsfelverődésekkel?? igen illúzióromboló tud lenni, plusz néhány pöttyért csak nem fújatnám össze a koplett elejét!
Látom polírozni szeretnéd,a bogár nyomokat és mivel autófényező a szakmám,gondoltam adok 1-2 tanácsot.
Amire szükséged lesz a művelethez:2000-es csiszoló papír,ezzel vizesen kéne megpróbálnod a lakk réteg tetejéről lecsiszolni 1 minimális réteget,és ha szerencséd van akkor nem maródott bele túl mélyen a rovar maradvány,ezt egyébként látod amikor csiszolod,hogy hogy tűnik el a bemaródás! arra vigyázni,hogy kosz,szemcse,ne kerüljön a papír alá,mert akkor karcokat csiszolsz a lakkba:bő víz!!!
A művelet során vigyázni a széleknél,sarkoknál mert ez könnyen túl csiszolható ha nincs meg a rutin,és ki kophat már csiszoláskor!!!
Mikor ez meg van,és már nem látsz nyomokat akkor jön a polír paszta,a hozzá való szivacs koronggal alacsony fordulaton,ami egy fordulat szabályzós gépnél 1-es,2-es fokozat közepes erősséggel a felületre nyomva,a szélek sarkok itt is óvatosan polírozandók a kikopás veszélye miatt!!!
Mikor vissza kaptad a lakk fényességét és a paszta már el tűnt,vagy le törölted akkor már csak a polír víz van hátra,a hozzá való puhább szivacs koronggal,ez már nem koptat oly sokat,ezzel adod meg a végső,teljes fényét a felületnek!!!
Egy puha törlő ronggyal készre törlöd,és elvileg kész a folyamat!
Lehet valahogy tesztelni hogy valóban az ment tönkre arra gondolok hogy a mutatót mozgatva az átlátszó motornak kell forognia hasonlóan a fordulatszámmérő sevomotorhoz
szia! polír korong meg hozzá megfelelő szósz és ha nem túl mélyek a felverődések lehet hogy polír eltűntei!! ha polírozni akarsz akkor mindenképpen fordulatszámszabályzós gépet használj, mert nagy fordulaton akár meg is égetheted. akkor több kárt csinálsz mint hasznot! de lehet hogy a vaterán komplett polírozó gépet kapsz olcsón... az lenne a legideálisabb
Lenne egy kis fényezési gondom. A díszrács felett a motorháztetőn ahogy a képeken is lehet látni, úgy nézem hogy a lakkrétegbe beleívódott a kosz. Olyan mint amikor a bogárak felkenődnek. Csak ezeket a foltokat nem lehet lemosni. A polírozásban nem tudom mennyire vagytok otthon, de ezzel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Milyen szerekkel, és módszerrel lehetne ezt a részt felpolírozni úgy, hogy eltünjenek ezek a mocskok?
Van egy 2.0 Hdi C5-öm 2002-es. Olyan probélmája van, hogy a fék állandóan lelevegősödik, de a fékfolyadék meg nem hiányzik belőle. A főfékhenger már ki lett cserélve egy másikra és ezzel is ugyan az a jelenség van. A citroen szervíz sem tud mit hozzá mondani. Ha valakinek van valami ötlete az legyenszíves segíteni. Előre is Köszönöm!
Kösz az infót! Sajnos túl messze vagy (kalocsai vagyok)... Szétszedem és megpróbálom magam kijavítani a hibát..
Alkatrész ügyben biztos, hogy kereslek majd! Több dologra is szükségem lesz pl.: kombi hátsó ablak mikrokapcsoló, váltógomb, digit klíma vezérlés, stb..
Üdv a főtengelyékszíjtárcsából 2 féle van a fix gumiágyas és a 2tömegü rugós csillapitású ez a jobb a csillapitás szempontjából de ez drágább és ez elöbb tönkremegy mint a gumiágyas ,ha az autón a generátor szabadonfutóval ellátott akkor gond nélkül felszerelhető a fix gumiágyas, ha a generátor fix ékszijtárcsával rendelkezik akkor ez nem szokott jó lenni mert kevés a csillapítása a gumiágynak és a szíjfeszítő berezonál brummogó hangot ad és elöbb utóbb szétverődik ,hogy mikor megy tönkre hát ezt lehetetlen megmondani.
No kérem, lds a hidraulika folyadék ez szintetikus cserélni nem nagyon kell
Az 1.6 hdi 4.5-6.5 liter között fogyaszt de az a motor közel sem bír ki annyit mint a régebbiek
A 2.2hdi és 2.0hdi kb ugyan annyit fogyaszt a 2.2 hdi 16 szelepes a 2.0hdi 8szelepes
A 2.2 hdi mindenképpen jobban feszerelt, az exlusive felszereltség gyári xenon lámpamósóval, a többi extra megegyezik egy jól felszerelt SX kivitellel ,a bőr, navigáció,napfénytető azt külön kellet bele rendelni ,én csak jól felszereltet vennék van választék ahogy néztem a hirdetéseket 1.1-1.3mft között már elég jónak tűnő darabok vannak .
Hát rommá törve azért nézd meg rendesen én már láttam nem egy darabokból összerakottat ,de ez Magyaroszág itt nincs totálkáros autó ha van hozzá alkatrész .
Szia a bal oldalon fütészsabályzó szervomotor kidarálja a műanyag csappantyút amibe csatlakozik javítható ,van hozzá egy gyári módositott szervómotor 27eft , én gyártatok egy közdarabot a motorra ez beszereléssel 16eft