Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 -1 0 91687

A repülésben közhely, hogy katasztrófa egyetlen okból soha nem következik be. Mindig több ok, illetve események láncolata okozza.

 

öööööö

 

hat ezt a bloffot lehivnam... :-P

 

ott van pl. a Germanwings, na annak konkretan egyetlen oka volt, az, hogy a pilota nekivezette a hegynek

 

lehet Moricka-peldanak konstrualni persze melle tovabbi tucatnyi "okot" is (egyedul maradt a pilotafulkeben, nem szurtek ki a pszichologiai teszten, szabalyzatok ilyenek-olyanok stb.)

 

csak hat az a helyzet, hogy ha ezt igy elfogadjuk, akkor azt is több ok, illetve események láncolata okozta, hogy a masfel eves fiam tegnap eltaknyolt a kisbiciklijevel, pl.

 

- nem volt eleg szeles a jarmu hatso nyomtavja

- tul meredek a jardaszegely

- tul magas a jardaszegely

- kikepzesi hianyossagok

- tul nagy sebesseggel kozelitette meg a jardaszegelyt

- tul kemeny a jarmu rugozasa es emiatt a leerkezes utan elpattogott az asztfaltrol

- kommunikacios problemak a szulo es a kisded kozott

- a jardaszegely vizualis megkozelitese soran elterelte a gyermek figyelmet egy mokus

- az apuka epp egy arra setalo joseggu csajt bamult

 

satobbi :-)

 

tehat akkor meg ez nem csak a repulesre, hanem az elet minden, de tenyleg minden teruletere igaz

 

Előzmény: altset (91686)
altset Creative Commons License 2017.09.21 0 5 91686

A repülésben közhely, hogy katasztrófa egyetlen okból soha nem következik be. Mindig több ok, illetve események láncolata okozza. Ebben az esetben én majdnem egy tucatot találtam:

 

● A személyzet képzettségi hiányosságai (lásd Dr. Fülöp András későbbi kritikája a könyvében)

●  A BM-nél más eljárással repültek (külön rádiósuk volt, külön munkahellyel)

● A BM-nél más kabinkialakítású repülőgéppel repültek, mint a Malév (a navigátor mögöttük jobbra ült)

● A gépen maléves navigátor is volt (bonyolítja az együttműködést)

●  Új, „direkt” megközelítést (pályát) kaptak, de itt hiányosabb volt a műszerezettség (nem volt ILS csak NDB/VOR)

● A pályaváltás miatt át kellett állítgatni a műszereket (figyelemelvonás)

● Fentihez kapcsolódóan rosszul állították be az átváltási magasságot

● A pályaváltás miatt intenzívebben kellett süllyedniük

● Esti szürkület volt, a horizont már nem látszott

● Amikor az egyik navigátor bemondta, hogy „itt a 600”, irányítói engedély nélkül elhagyták a 600 méteres magasságot (!!!!!) és tovább süllyedtek (utóbbi a legsúlyosabb, amit el lehet követni)

Figyelmetlenek voltak

 

Az interceptor „kinyílása” az iho-cikkben egy nagy f-ság, egy (vagy több) dilettáns agyréme csupán. Ami „ceptor” szónak tűnt a CWR felvétel 59-ik percében, az a parancs volt az interceptorok kibocsátásának előkészítésére. A CPT baloldali kezelőpultján volt egy háromállású előkészítő kapcsoló: középen kikapcsolva, előre nyomva előkészítés, hátra pedig a kényszerbehúzás helyzet. Földetéréskor további biztonsági elemként a szarvkormányon lévő nyomógombon egy mechanikusan rögzülő fedél is volt. Nem mellesleg, a szovjetek végeztek speciális berepüléseket kibocsátott interceptorokkal, és ilyenkor még a hajtóművek névleges módja is elég volt a megfelelő süllyedés fenntartásához, nem beszélve a felszállóteljesítményről.

Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 -1 2 91685

Amikor a szerzőnek túl unalmas a valóság, ( itt polgári repülőgép szerencsétlenség) mert

 

szerintem ez egy kifejezetten erdekes ügy úgy onmagaban is

 

Előzmény: trizs77 (91683)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91684

Azért mert azt Kádár-korszaknak és nem Más-elvtárs-korszaknak nevezték. 

Attól, hogy az akkori törvények szerint szereztek jogosultságot, még nem biztos, hogy a törvény jó volt, vagy, hogy valóban meg kelett volna kapniuk. De az is lehet, hogy ennek semmi köze nem volt a szerencsétlenséghez.

Előzmény: trizs77 (91679)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.21 -2 0 91683

Nem.

 

Egy szemléletről tárgyalok.

 

Amikor a szerzőnek túl unalmas a valóság, ( itt polgári repülőgép szerencsétlenség) mert vagy nem ért hozzá, vagy meghaladja szellemi felfogó képességeit, ezért meg sem akarja érteni, akkor előszed egy mellék-mellék szálát, amit nagyon felszínesen leír, hozzákeres egy oda nagyon nem való címet és hátradűűűl, most nagyot alkottam...................:-(((

Előzmény: elemes (91682)
elemes Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91682

Repülőgép-szerencsétlenségről volt szó, majd arról tárgyalsz, hogy az illető gyakorlatlan és alkalmatlan személyzet Kádár vagy Marjai pilótái voltak...?

Előzmény: trizs77 (91681)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91681

Aki Kádárt szereti, jó ember nem lehet, de most nem erről volt szó.

---------------------

 

Nagyon nem erről van szó.

 

Itt egy repülőgép szerencsétlenségről van szó.

Egy magyar utasszállító gép szerencsétlenségéről.

Egyikről  abból a tizenháromból, mely 58 év alatt MALÉV gépekkel történt.

Előzmény: elemes (91680)
elemes Creative Commons License 2017.09.21 -1 1 91680

Ezek szerintem nem a fórum témájába illő megjegyzések. Aki Kádárt szereti, jó ember nem lehet, de most nem erről volt szó.

Előzmény: trizs77 (91679)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.21 -1 0 91679

Nekem inkább a cikket író felkészületlenségével, bombasztikus tudatlanságával van bajom.

 

Miért Kádár pilótái miért nem Marjai pilótái?

Ki utazott többet repülőn közülük.

 

Ez olyan mint a falusi kocsma parasztbácsija aki elmeséli, hogy a falu határában volt Kádár vadászterülete.

Ok.

 

Rákérdezel és kiderül, hogy Kádár 32 év alatt kétszer járt ott, a szomszéd város potentátja (legyen most Faragó elvtárs meg 124-szer).

Ok.

 

Akkor az a vadászterület most Faragó elvtársé volt vagy Kádáré?

Egyiké se hanem a helyi vadásztársaságé.

 

 

 

Ezek a pilóták az akkori törvények szerint, érvényes jogosítást szereztek a TU-134-re.

Hibáztak ezt nem vitatta senki.

Sok ember meghalt trehányságuk miatt.

( formaruha beszélgetés )

 

De a furcsa és hosszú nevű Kormányőrség repülő századhoz azért leginkább ex MALÉV személyzetek kérték át magukat, mert a jó kapitányi fizetésen felül, kellett nekik a főtiszti rendfokozati illetmény is*** de legfőképp a BM szociális juttatási hálózata adta szolgáltatások.

 

 

*** = A BM illetmény tábla szerinti beosztási illetményt nem kapták meg, helyette megkapták a MALÉV kapitányokkal azonos pénzt, de megkapták ezen felül, a rendfokozati pénzt ami a '70-es években kb. 1100-3000 forint volt.

A cikkben szereplő őrnagynál ez kb. 1400-1800 forint pluszt jelenthetett havonta a kapitányi 4500-6000 forintos fizetésre.

Plusz repülési pótlék, stb.

 

 

hlln Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91678

Szép kis korrajz...

Előzmény: Törölt nick (91677)
Törölt nick Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91677

most akartam linkelni :-) nem semmi

Előzmény: Kisa (91676)
Kisa Creative Commons License 2017.09.21 0 1 91676
altset Creative Commons License 2017.09.20 0 3 91675

Így, ebben a formájában nem, kicsit árnyalnám a képet.

 

Amikor az 1970-es évek közepére beütött a mesterségesen kirobbantott olajválság (drasztikusan drágább lett a nyál), mi ugye a szovjet anyaggal repültünk. Mivel ennek továbbra is „baráti” maradt az ára, a tankolásokat a Malév akkori nagy hatalmú gazdasági igazgatója, V. E. személyesen irányította. Volt egy külön munkatársa, aki napi 8 órában csak a nemzetközi árakat figyelte, elemezte. Ahol lehetett, a kozák nyállal suhant a gép, akár visszafelé is.

 

Ez parancs volt, csak a repbiztonság (terhelés, időjárás stb.) írhatta felül, de annak benne kellett lennie a napi jelentésben. A főpilóta, illetve a repülési szakágazat folyamatosan kapta az adatokat, mi meg a személyzettől azt, hogy akkor mennyi legyen az annyi. Persze a béketáborra ez nem vonatkozott, mert Berlinbe vagy Varsóba is az Ural felől jött a nedű. A ferihegyi tartályok állandóan színig voltak, mert a Malév persze a nyugati légitársaságoknak nyugati áron adta a kerót. Volt úgy, hogy V. E. kibérelt a MÁV-tól egy komplett tartálykocsi-szerelvényt, és tele üzemanyaggal oda-vissza utaztatta a pályán, amíg felszabadult a hely Ferihegyen (kevés volt a tárolókapacitás).

 

A módszerváltás után, amikor a kozákokkal is áttértünk a dollár elszámolásra, ilyen trükközéseknek nyilván már nem volt értelme. Egyébként a cash fizetés régen is gyakran előfordult, főleg a charterjáratoknál, először furcsa érzés, mert az ember ugye csak moziban láthatott ennyi dezsőt, de meg lehet szokni.

Előzmény: trizs77 (91665)
XANTIi Creative Commons License 2017.09.20 0 0 91674

Elvétették a vezérkari főnököt...

Bocsánat!!!

Előzmény: etomcat (91672)
etomcat Creative Commons License 2017.09.20 -1 0 91673
Előzmény: etomcat (91672)
etomcat Creative Commons License 2017.09.20 -1 0 91672

Az oroszok a "Zapad-2017" hadgyakorlaton Kamovról újságírók közé eresztettek egy kisrakéta blokkot, hivatalosan senkinek sem lett baja - de a jótyúbon látszik, hogy az egyik delikvensből csak a bankkártyája maradt meg.

trizs77 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 91671

mert én is azok közé tartozom, akik Klementináról csak azt tudják, hogy "ó, te drága".

 

 

 

 

------------------

 

Előzmény: Fradista Utazó (91670)
Fradista Utazó Creative Commons License 2017.09.20 0 0 91670

Hát, mit ne mondjak, rá kellett keresnem, hogy az meg mi, mert én is azok közé tartozom, akik Klementináról csak azt tudják, hogy "ó, te drága". 

Előzmény: trizs77 (91669)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.20 0 0 91669

Jöttünk haza Moszkvából.

Tu-154

Kettő gép, mert annyi volt az utas.

Nyugodt út.

 

Már valahol LVOV körül egyszer csak csináltunk egy 360 fokos szép, nyugodt, nagyívű kanyart.

 

????

 

Majd bemondta a kapitány, hogy Budapesten biztosan nem, vagy Debrecen lesz, vagy Pozsony.

Lett kicsi morgás, ami persze nem befolyásolt semmit.

 

Majd intenzív süllyedés a magyar légtérben és Klementinán szálltunk le.

Semmi különös.

Mindenki találgatott., mert nem ismerték fel a helyszín.

Szovjet rendszámú kis PAZ buszok (24 fő) jöttek a géphez ezért az utasok 99%-a azt gondolta Munkácson szálltunk le.

 

De szép lassan (hisz csak kettő ilyen midi  buszuk volt) kivittek bennünket a "kultúr terembe" majd miskolci buszok jöttek és azok hoztak fel bennünket Budapestre.

 

 

beluska13 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 91668

Nem tudtam, hogy a sajtó is lehozta.

Amikor történt az eset, akkor a Centroplane-nál repültem (régi szép idők ...), sok Malévos oktatott szabadidejében ott, ők mesélték.

Előzmény: Vgyuri1946 (91666)
jim32 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 91667

A 90-es évek végén a gyógyszercég, ahol dolgoztam tartott valami vezetőségi ülést Londonban. A nagyfőnökök BA-val mentek, a kisebbek MALÉV-vel, ahogy az illik. Hazafelé volt némi köd meg egyéb Ferihegyen, a magyar pilóta leszállhatott, a BA járatát Schwechat-ra irányították ahonnan busszal jöttek Pestre az utasok. Nagyfőnök persze taxival jött, így is 4 órával később volt otthon, mint a beosztottai :-)

Előzmény: Vgyuri1946 (91660)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.09.19 0 0 91666

Nem kamu. Megjelent a magyar sajtóban. Mivel baj nem lett, jo reklám volt a MALÉV-nek.

Előzmény: beluska13 (91659)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 91665

A végidőkben (állítólag utolsó 1,5-2 év) a Malév gépeket rövidebb utakra igyekeztek Ferihegyen megtankolni retúrra, mert kétséges volt, hogy kint adnak-e hitelbe?

 

 

-----------

 

 

Ez igaz.

De a MALÉV 58 éves  történetében (1954-2012) ez az utolsó két hónapban volt így.

Kb. az üzemidő 0,3%-ban.

Előzmény: etomcat (91664)
etomcat Creative Commons License 2017.09.18 -1 0 91664

> Ja, jól hangzik, és persze mindig dupla adag üzemanyaggal repülnek, mert az úgy gazdaságos... tehát nyilván kajli a sztori.

 

A végidőkben (állítólag utolsó 1,5-2 év) a Malév gépeket rövidebb utakra igyekeztek Ferihegyen megtankolni retúrra, mert kétséges volt, hogy kint adnak-e hitelbe? Ami ehhez túl messze volt, Egyiptom, stb. oda dollár-kötegekkel a kapitány táskájában jártak, mert ha esetleg fedezet hiányt mutat a kártya nehéz lett volna hazáig tolni a gépet.

Előzmény: Pitylogós (91663)
Pitylogós Creative Commons License 2017.09.18 0 0 91663

Ja, jól hangzik, és persze mindig dupla adag üzemanyaggal repülnek, mert az úgy gazdaságos... tehát nyilván kajli a sztori.

Előzmény: Vgyuri1946 (91660)
dezso Creative Commons License 2017.09.18 0 0 91662

Mondjuk a teljesseg kedveert hozzatennem, hogy a Fekete-erdonek kozeleben sem jartak.  Erdo biztos van arra is, ahol megfordultak, meg valami fekete is mindig akad.

Előzmény: Qqberci (91639)
Qqberci Creative Commons License 2017.09.18 0 0 91661

Tóni, valdd be, hogy nálad van...

Előzmény: XANTIi (91655)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 91660

Ezt nem hallottam, de azt igen, hogy Kapitány kapitány Párizsból jött vissza Ferihegyre, amikor lesántult a gépe. Azt mondta állítólag, hogy a hibás futóművel inkább kisérletezik azon a betonon, aminek minden kockáját ismeri. Meg a földi személyzetet is.

Előzmény: beluska13 (91659)
beluska13 Creative Commons License 2017.09.18 0 0 91659

Én olyanról is hallottam, hogy Malév gép már a célállomás közeléből (Nyugat-Európa) fordult vissza Budapestre, mert a pilóta rosszul lett.

Előzmény: Töck Jenő (91648)
XANTIi Creative Commons License 2017.09.17 0 0 91658

A többi konteó nem? Vagy még nagyobb.

Előzmény: feketefelhoo (91657)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!