A generátor üzemi fordulatszámon kell teljesítsen, ami azt jelenti 3000 motor fordulat, az kb. 10.000 fordulat a generátornak, itt kell tartania minden körülmény között a fix feszültséget terheléstől függetlenül.
Ha bekapcsolsz minden fogyasztót,akkor a motor 3000 fordulatán kell mérni a generátort.
Az egy dolog hogy szinte alapjáraton is képes tartani. Ha beindítod a motort azonnal nem indul meg a töltés, ezt szokták elbaszni a méréskor, ilyenkor kell egy nagyobb fröcss hogy meginduljon a töltés azonnal, ha hagyod alapjáraton akkor kb. 30-40 mp múlva finom kis nyüszítés indul meg a generátor felől akkor kapcsolta be a szabályzást és kezdte az akku töltését, innen mérheted.
Alapjáraton terhelésre eshet a feszültség több voltot is, ha megemelkedik a fordulat tapasztalat alapján már 2000 fordulatnál stabilizálódik a feszültség ha teljesen beterheled a generátort.
Még városi használatban is forog 2000 a motor tartósan tehát nincs gond a feszültséggel, aki meg egy benzinest 1500 fordulaton használ az finoman szólva is egy b.....rom.
Ködlámpa, ablak fűtés, stb. marad a 13,8 v-on, miért lenne kevés?
Jobb lenne ha 14-15 v lenne aztán az elektronikák önvédelemből lekapcsolják magukat és megáll a kocsi?
A rendszer 12v-os, azért van ennyire megemelve hogy az akkut fel lehessen tölteni, az akku névleges kapocsfeszültsége 14,4 V- ezért kell ennyi ez a 100%-os töltés.
Ha minden fogyasztó felkapcsolva , akkor a 12,5 v-is elég lenne a rendszernek az akksinak nem, ezt ne keverjük össze.
Nyugodtan mérjétek meg a kocsitokat ritka amelyik 14 V fölött van, a fesszabályzó hivatalos paramétere 13,6 - 14 V, ezt kell neki tudnia.
neked hányféle szakmád van villamosságból ,mert nekem 4 db különböző van.
A 13,5 V tökéletes ha stabilan tartja, mint ahogy az én gépem is a 13,8-13,9 V-ot, ja és igen szakadjunk el a régi autóktól, ott nem volt fedélzeti komputer meg vezérlő elektronika ezért 16 V-al is tudott üzemelni.
A motorvezérlő és a fedkomp is lekapcsolja magát ha 15V-ot túllépi a feszültség.
Ma kivarázsoltam azt a csúnya kihangosítót belőle, úgyhogy szerintem várok 1-2 hetet. Ha még mindig merülni fog, akkor nincs más hátra, mérni kell... Köszi szépen az infót!
Nem a témához kapcsolódóan: Baromira megszívatott ez a kütyü. Behálózza nagyjából az egész autót... Jobb oldali A oszlopban antenna kábel, a baloldaliban mikrofon kábel, a központi egység a kesztyűtartó alatti burkolat mögött, a 12v a műszerfalon belül végig áthúzva a kormányoszloptól a kesztyűtartóig... Már a hajamat téptem. Viszont a franciák dicséretére legyen mondva, hogy most nyúltam először Xsara műszerfalhoz és meglepően egyszerűen ment. Minden lépés nagyon adta magát. Jól kitalálták ezt az autót.
Ilyen lett. A hőtükröt végül nem raktam fel. A patentok gyáriak, talán egy ezres volt, a polifoam sem drága. A ragasztott megoldás, az eltűnt 17-es kulcsnak köszönhető. De így sem lett csúnya,sőt. A hangszigetelésben nem vettem észre eltérést.
Ha van mérömüszered akkor szerintem nem nagy kunszt rámérni. Az ampervadászok nekem mindig ugy csinálták hogy egyszerüen rákapcsolták a müszert a sarukra s járo motornál megmérték a feszültséget. Én nem vagyok szakember de azt mondják nálam okosabbak hogy 13.5v és 14.5v között kell lennie. Nekem egyszer 14,8v volt s a szerelö azt mondta az már sok.
Ma simán beengedett az autom. Minden probálkozásnál könnyedén nyilt az ajto. Ezért nem nyultam az ajtokárpithoz. Remélem igy is marad ! Vettem matt fekete festéket hogy ha esetleg nem uszom meg a zárjavitást akkor egyuttal lefestem a kilincset mert igy olyan rut szegény.
Szerintem elég, ha kiveszed a rádiót, meg kipattintod a középkonzolon a tartót (ami a szivargyújtó fölött, ill. a klíma tekerői alatt van). Onnan már hozzáférsz és le tudod kötni...
Egy Pioneer rádión és egy ősrégi kihangósító rendszeren kívül semmi más kütyü nincsen benne, amiről tudnék. A rádiót én raktam bele, előtte is rendetlenkedett sajnos. A kihangosító lassan már tényleg múzeális értékű lehet, állítólag szakember szerelte be anno, eredeti WESTEL 900 termék. :) Elképzelhető, hogy az merítené le? Mondanom sem kell, hogy használva legalább 10 éve nem volt, de be van kötve, szerelve. Eddig nem zavart annyira, hogy az egész műszerfalat lebontsam azért, hogy kiszereljem, de ha ezzel megoldódna a dolog... A generátort én, mint laikus tesztelhetném valahogy? Vagy mindenképp szaki kellene hozzá?
Az lenne a problémám, hogy a Xsaram ('98,1.4,benzin) 2-3 hét alatt rendszeresen lemeríti az akkumulátort. Egy 2-3 éves Exide van benne. Az autó mindennapi használatban van, így nem értem a dolgot. Töltés után 1,5-2 héttel, ahogy elkezd lemerülni, az autó elkezd rángatni, egyre erőtlenebb lesz, beindítás után rögtön leáll (egymás után akár többször is), de mindig csak 3-4 km-en keresztül. Utána magához tér.(Gondolom addigra visszatölt valamennyit) Teljesen nem szokott lemerülni soha, hónapokkal töltés után is beindul szépen, de ez a jelenség bosszantó. 2-3 hetente mikor felrakom a töltőre nagyjából 10-15%-os töltöttségen lehet, mikor leveszem 85-90%. (a töltő szerint) Nem hiszem, hogy ilyen hamar le kellene merülnie. Mikor az autó hozzám került, egy Perion akkumulátor volt benne, de azzal is ugyanezt csinálta. Ezért is lett cserélve az exide-ra, de a probléma sajnos nem oldódott meg. Frissen töltött akkuval mintha egy teljesen más autóban ülnék. Az akkumulátortöltés visszajelző nem világít menet közben, úgyhogy elvileg töltés van. Tapasztalt már valaki ilyesmit? Bárkinek bármilyen ötlete esetleg?
A külsö kilimcsel van a probléma. Valoszinüleg az elözö tulaj már letörte s tett bele egy bontottat mer a szine egész más mint a többinek, sokkal fakobb, szürkébb.
Müanyag kapcsokkal "bolhákkal" van rögzitve a kárpit ? Nimcs valami rejtett nehezebben találhato csavar ?
A kilincs gyenge konstrukció... Mielőbb állj neki, mert hamar törés lesz a vége. A zárban lévő lemezen hajlítottam, amelyet a kilincsen lévő bütyök nem ért el rendesen.
Sziasztok! Néhányszor előfordult már, hogy piros lámpánál mondjuk 30-nál kinyomom a kuplungot, és fékezek míg az autó meg nem áll, viszont néhány km/h-nál az alapjárat lejebb esik 3-400-ig majd mintha kapna egy gázfröccsöt felugrik 1000 körülre, majd normalizálódik. Ma egy esetben majdnem lefulladt a motor, kivillant az akksi jelző de gázfröccs és megint jó... Valami jeladó hibára gyanakszom. Valaki találkozott már ilyennel?