Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57277

Még valami a tisztázás végett.

 

A generátor üzemi fordulatszámon kell teljesítsen, ami azt jelenti 3000 motor fordulat, az kb. 10.000 fordulat a generátornak, itt kell tartania minden körülmény között a fix feszültséget terheléstől függetlenül.

 

Ha bekapcsolsz minden fogyasztót,akkor a motor 3000 fordulatán kell mérni a generátort.

 

Az egy dolog hogy szinte alapjáraton is képes tartani. Ha beindítod a motort azonnal nem indul meg a töltés, ezt szokták elbaszni a méréskor, ilyenkor kell egy nagyobb fröcss hogy meginduljon a töltés azonnal, ha hagyod alapjáraton akkor kb. 30-40 mp múlva finom kis nyüszítés indul meg a generátor felől akkor kapcsolta be a szabályzást és kezdte az akku töltését, innen mérheted.

 

Alapjáraton terhelésre eshet a feszültség több voltot is, ha megemelkedik a fordulat tapasztalat alapján már 2000 fordulatnál stabilizálódik a feszültség ha teljesen beterheled a generátort.

 

Még városi használatban is forog 2000 a motor tartósan tehát nincs gond a feszültséggel, aki meg egy benzinest 1500 fordulaton használ az finoman szólva is egy b.....rom.

toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57276

még mindig nem értelek benneteket?

 

Ködlámpa, ablak fűtés, stb. marad a 13,8 v-on, miért lenne kevés?

 

Jobb lenne ha 14-15 v lenne aztán az elektronikák önvédelemből lekapcsolják magukat és megáll a kocsi?

 

A rendszer 12v-os, azért van ennyire megemelve hogy az akkut fel lehessen tölteni, az akku névleges kapocsfeszültsége 14,4 V- ezért kell ennyi ez a 100%-os töltés.

 

Ha minden fogyasztó felkapcsolva , akkor a 12,5 v-is elég lenne a rendszernek az akksinak nem, ezt ne keverjük össze.

 

Nyugodtan mérjétek meg a kocsitokat ritka amelyik 14 V fölött van, a fesszabályzó hivatalos paramétere 13,6 - 14 V, ezt kell neki tudnia.

Előzmény: francecoupe (57275)
francecoupe Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57275

Az télen nem lesz kevés?

Előzmény: toji76 (57272)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57274

elolvastam még egyszer ez így mekkora baromság...jobban kellett volna átírni

Előzmény: BXtwelve (57271)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57273

neked hányféle szakmád van villamosságból ,mert nekem 4 db különböző van.

 

A 13,5 V tökéletes ha stabilan tartja, mint ahogy az én gépem is a 13,8-13,9 V-ot, ja és igen szakadjunk el a régi autóktól, ott nem volt fedélzeti komputer meg vezérlő elektronika ezért 16 V-al is tudott üzemelni.

 

A motorvezérlő és a fedkomp is lekapcsolja magát ha 15V-ot túllépi a feszültség.

 

 

BOCSSS.

Előzmény: BXtwelve (57271)
toji76 Creative Commons License 2014.10.19 0 0 57272

igen, pontosan

 

Előzmény: francecoupe (57270)
BXtwelve Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57271

Ne legyünk tévhitben, a 14,5 v tökéletes amennyiben stabil, a mai autók nagyon mennek 14 fölé mert az elektronika nem érzékeny erre.

 

Szakadjunk el a skoda lada, stb beidegződéstől.

 

:-)

Előzmény: toji76 (57269)
francecoupe Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57270

Az én citromom is 13,8 v-ot tart de azt mindenáron,, és ez így tökéletes.

 

Világítással, ablakfűtéssel, rádióval... mindezt különböző fordulatokon?

Előzmény: toji76 (57269)
toji76 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57269

Ne legyünk tévhitben, a 13,5 v tökéletes amennyibe stabil, a mai autók nem nagyon mennek 14 fölé mert az elektronika érzékeny erre.

 

Szakadjunk el a skoda lada, stb beidegződéstől.

 

Az én citromom is 13,8 v-ot tart de azt mindenáron,, és ez így tökéletes.

 

és azt se felejtsük el hogy a rendszer 12V-os

Előzmény: FeZ_ (57268)
FeZ_ Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57268

Igazából a 13,5 V kevés, maradjunk a 14,5 V-nál, de legalább 14 V.

 

Előzmény: baka38 (57264)
forgacsp Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57267

Ma kivarázsoltam azt a csúnya kihangosítót belőle, úgyhogy szerintem várok 1-2 hetet. Ha még mindig merülni fog, akkor nincs más hátra, mérni kell... Köszi szépen az infót!

Nem a témához kapcsolódóan: Baromira megszívatott ez a kütyü. Behálózza nagyjából az egész autót... Jobb oldali A oszlopban antenna kábel, a baloldaliban mikrofon kábel, a központi egység a kesztyűtartó alatti burkolat mögött, a 12v a műszerfalon belül végig áthúzva a kormányoszloptól a kesztyűtartóig... Már a hajamat téptem. Viszont a franciák dicséretére legyen mondva, hogy most nyúltam először Xsara műszerfalhoz és meglepően egyszerűen ment. Minden lépés nagyon adta magát. Jól kitalálták ezt az autót. 

Előzmény: baka38 (57264)
H0d0r Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57266

Hello

 

Ilyen lett. A hőtükröt végül nem raktam fel. A patentok gyáriak, talán egy ezres volt, a polifoam sem drága. A ragasztott megoldás, az eltűnt 17-es kulcsnak köszönhető. De így sem lett csúnya,sőt. A hangszigetelésben nem vettem észre eltérést. 

Előzmény: Adammer (56908)
zimurgy Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57265

Nem marad úgy.

Ha nem javítod meg, akkor (valószínűleg majd télen) el fog törni a kilincs műanyagja.

Tapasztalat.

Előzmény: baka38 (57263)
baka38 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57264

Ha van mérömüszered akkor szerintem nem nagy kunszt rámérni. Az ampervadászok nekem mindig ugy csinálták hogy egyszerüen rákapcsolták a müszert a sarukra s járo motornál megmérték a feszültséget. Én nem vagyok szakember de azt mondják nálam okosabbak hogy 13.5v és 14.5v között kell lennie. Nekem egyszer 14,8v volt s a szerelö azt mondta az már sok.

Előzmény: forgacsp (57259)
baka38 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57263

Szép napot mindenkinek !

Ma simán beengedett az autom. Minden probálkozásnál könnyedén nyilt az ajto. Ezért nem nyultam az ajtokárpithoz. Remélem igy is marad ! Vettem matt fekete festéket hogy ha esetleg nem uszom meg a zárjavitást akkor egyuttal lefestem a kilincset mert igy olyan rut szegény.

forgacsp Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57262

Mindenképp meg fogom próbálni, köszönöm a tippet! 

Előzmény: Törölt nick (57261)
Törölt nick Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57261

Szerintem elég, ha kiveszed a rádiót, meg kipattintod a középkonzolon a tartót (ami a szivargyújtó fölött, ill. a klíma tekerői alatt van). Onnan már hozzáférsz és le tudod kötni...

Előzmény: forgacsp (57259)
bordoxsara Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57260

A folytószelepet nincs két hete, hogy kipucoltam. Közeleg a tél...

Nerina 20

elviszem egy ampervadászhoz, hogy mérje meg a dolgokat..

 

köszi a segítséget :)

Előzmény: francecoupe (57251)
forgacsp Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57259

Köszönöm a gyors választ és segítséget!

Egy Pioneer rádión és egy ősrégi kihangósító rendszeren kívül semmi más kütyü nincsen benne, amiről tudnék. A rádiót én raktam bele, előtte is rendetlenkedett sajnos. A kihangosító lassan már tényleg múzeális értékű lehet, állítólag szakember szerelte be anno, eredeti WESTEL 900 termék. :) Elképzelhető, hogy az merítené le? Mondanom sem kell, hogy használva legalább 10 éve nem volt, de be van kötve, szerelve. Eddig nem zavart annyira, hogy az egész műszerfalat lebontsam azért, hogy kiszereljem, de ha ezzel megoldódna a dolog... A generátort én, mint laikus tesztelhetném valahogy? Vagy mindenképp szaki kellene hozzá? 

Előzmény: Hf1968 (57258)
Hf1968 Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57258

Talán a generátorral lesz valami probléma. El kellene menni egy villanyászhoz. Az is lehet, hogy valami plusz beszerelt kütyü fogyassza az akksit.

Előzmény: forgacsp (57257)
forgacsp Creative Commons License 2014.10.18 0 0 57257

Sziasztok!

 

Az lenne a problémám, hogy a Xsaram ('98,1.4,benzin) 2-3 hét alatt rendszeresen lemeríti az akkumulátort. Egy 2-3 éves Exide van benne. Az autó mindennapi használatban van, így nem értem a dolgot. Töltés után 1,5-2 héttel, ahogy elkezd lemerülni, az autó elkezd rángatni, egyre erőtlenebb lesz, beindítás után rögtön leáll (egymás után akár többször is), de mindig csak 3-4 km-en keresztül. Utána magához tér.(Gondolom addigra visszatölt valamennyit) Teljesen nem szokott lemerülni soha, hónapokkal töltés után is beindul szépen, de ez a jelenség bosszantó. 2-3 hetente mikor felrakom a töltőre nagyjából 10-15%-os töltöttségen lehet, mikor leveszem 85-90%. (a töltő szerint) Nem hiszem, hogy ilyen hamar le kellene merülnie. Mikor az autó hozzám került, egy Perion akkumulátor volt benne, de azzal is ugyanezt csinálta. Ezért is lett cserélve az exide-ra, de a probléma sajnos nem oldódott meg. Frissen töltött akkuval mintha egy teljesen más autóban ülnék. Az akkumulátortöltés visszajelző nem világít menet közben, úgyhogy elvileg töltés van. Tapasztalt már valaki ilyesmit? Bárkinek bármilyen ötlete esetleg? 

baka38 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57256

Nagyon köszönöm a gyors válaszokat, segitséget! Holnap melo után nekiesek s este leirom hogy sikerült.

francecoupe Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57255

Hangszórónál van 2 csavar, a tükörborítás alatt 1, kilincsnél 1 és a kapaszkodó alsó részében 2. Valamint körbe bolhák.

Előzmény: baka38 (57254)
baka38 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57254

A külsö kilimcsel van a probléma. Valoszinüleg az elözö tulaj már letörte s tett bele egy bontottat mer a szine egész más mint a többinek, sokkal fakobb, szürkébb.

Müanyag kapcsokkal "bolhákkal" van rögzitve a kárpit ? Nimcs valami rejtett nehezebben találhato csavar ?

Előzmény: zimurgy (57253)
zimurgy Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57253

Könnyű leszerelni az ajtókárpitot, adja magát.

A kilincs gyenge konstrukció... Mielőbb állj neki, mert hamar törés lesz a vége. A zárban lévő lemezen hajlítottam, amelyet a kilincsen lévő bütyök nem ért el rendesen.

Előzmény: baka38 (57252)
baka38 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57252

Üdv. Mindenkinek ! 

Szeretnék kérdezni a tapasztaltabb sorstársaktol .

1. Xsara elsö ajtokárpitját nehéz leszedni van valami trükje ?

A kilincs nem nyitja az ajtot, vagyis nagyon nehezen, azt szeretném megbütykölni.

Segitséget elöre is köszönöm !

 

francecoupe Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57251

Nálam fojtószelep elkoszolódásánál csinálta ezt.

Előzmény: bordoxsara (57248)
Nerina 20 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57250

Nálam mielőtt megadta magát a generátor akkor csinálta ezt + nekem ki be kapcsolt az aksijelzés és kattanásokat hallottam közben 

Előzmény: bordoxsara (57248)
Pender01 Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57249

Köszönöm a precíz leírást, sokat segítettél.

Előzmény: Kárász00 (57232)
bordoxsara Creative Commons License 2014.10.17 0 0 57248

Sziasztok!
Néhányszor előfordult már, hogy piros lámpánál mondjuk 30-nál kinyomom a kuplungot, és fékezek míg az autó meg nem áll, viszont néhány km/h-nál az alapjárat lejebb esik 3-400-ig majd mintha kapna egy gázfröccsöt felugrik 1000 körülre, majd normalizálódik. Ma egy esetben majdnem lefulladt a motor, kivillant az akksi jelző de gázfröccs és megint jó...
Valami jeladó hibára gyanakszom. Valaki találkozott már ilyennel?

Köszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!