Tekeréskor át kell írni a bsi -is mert azonnal visszaírja benne lévő km-t, a bsi ben van egy hibanapló ami tárolja a híbákat és ehhez hozzárendeli az éppen aktuális km óra állást ha ezt elfelejtik kitörölni akkor szoktam olyat látni hogy az autóban mutat az óra mondjuk 150ekm és a hibanaplóban van 220ekm bejegyzés de mostmár egyre kevésbé látok ilyet inkább üres a híbanapló ki van törölve.
A kis kapcsoló a belső tükör alatt a fényre sötétedést kapcsolja be. Ha világít a zöld led és hátulról erős fényt kap pár mp. belül elsötétedik a tükör.
Sajnos ezt nem lehet így javítani,mert az a kis kiálló műanyag láb ami ide-oda mozog,és beakadáskor megállítja a pohártatót,nos az lepottyant..Visszateszem nem marad ott,nyilván ami odafogta az letört.De egy csavarral vagy valamivel biztos vissza lehet fogatni.Ehhez viszont ki kell vennem mert nem látok alá és fejjel lefelé necces ilyesmit szerelgetni.. :)
szia! nem kell levenned semmit, kis ügyeskedéssel vissza lehet kotorni a helyére... nekem durvább nyitáskor szokott kipattanni, úgyhogy inkább nem nyitogatom! próbálgasd visszatenni, előbb utóbb jó lesz!!
A bal oldalon található pohártatóm megadta magát.Lepottyant a kinyíló rész alján található bolygókar,vagy minek nevezzem.Simán vissza tudnám operálni,de ahhoz le kellene vennem ezt a pohártató részt kompletten.Tudtok segíteni,hogy miként kell kiszerelni?2 csavart találtam a lenyíló rekesz ütköző gumijaiban,de még mindig tartja valami elég intenzíven.Kicsit idegesít,hogy egyfoltyában nyitva a pohártató.....Minél hamarabb szeretném megjavítani.Előre is köszönöm a segítséget!!!
A kopogásnak több oka is lehet, de álltalában ha előről hallod, akkor a stabilizátorkar a hibás, ha hátulról akkor pedig a lengőkar csapágy. De betg úgy is pontosít, illetve kijavít ha nem jót mondtam.
A vezérműszíj csere a HDI motorokat kivéve, 120 000 km megtétele után szükséges, a HDI motoron pedig 160 000 km-enként esedékes.
Köszi amugy miután nem akarom eladni a vasat ezért tök mindegy mennyit mutat eddig az volt infó hogy felfele nem írja magát a BSI az óráról de itt megtette a nyúrva átírta a saját órámat amugy még mindig nem jó az óra szereztem egy GPS t azzal autózok
Amúgy viszont ez lehet egy jó tipp: ha a neten találsz olyan eladó C5-öst, amiben visszatekert az óra (erre Magyarországon jó esély van), akkor keresd fel az eladót, és kérdezd meg, hogy mennyiért tekertette vissza, és hol? Szerintem kevesebb, mint 200 ezer...
Volna pár kérdésem még pedig, rugozással kapcsolatban ( sajna nem sikerült még masik C5-ben utazni ) néha olan érzésem van mint ha kopogna ugozáskor leírásodból kiderült az enyém 6 gömbös mert van benne sport állás, a megfelelő rugozást lehet valahogy ellenőrizni.
A belsőtükör alsó észén van egy kapcsoló be kapcs világit egy zöldled ennek mia szerepe.
2.0 SX milyen időközönként kell vezérműszíjat cserélni.
Erre azt mondanám, hogy nagyjából emlékszem arra a nepper-kereskedőre (helyszín), aki rám akart sózni egy 180 ezer km-es, visszatekert francia C5-öst. A kilométeróra csak 105 ezret mutatott... Persze a kereskedő bizonygatta, hogy ő így kapta, semmit se tud a visszatekerésről.
Ő biztosan tudja, hogy hol lehet visszatekerni :-)
De érdekes, hogy tényleg így van megcsinálva a rendszer? Ennek ellenére azért csak megoldják a visszatekerést a nepperek (sajnos).
A kilóméterórám kismotorja megadta magát betetem egy 225 ezret futott órát azzal ismerősöm adott egyet kölcsön autóztam most vissztettem a hibás 160 ezret futott órámat és felülírta a 225 000 re a régi órámat
beletekertem a vasba egy pillanat alatt 65 000 km et
Az a kérdés hogy visszalehet e kapni az eredeti km állást vagy már mindegy
1.8 benzinesben mikor kell vezérműszíjat cserélni?
Más: egy fesz szabályzó beépítése megoldja az állandó H7 kiégés próblémáját, vagy inkább keressek egy bontott xenont (ez utólag beépíthető egyáltalán)?
Szevasz nem írja át a bsi-t nem kell megijedni , ha egy kevesebb km-es órát teszel be mint amennyi a bsi-ben van akkor a bsi átírja az órát, de ha több km-est akkor a bsi ben marad az eredeti, a km óra meg mutatja a benne lévőt.
Szerviz ilyet mond hülyék ezek, na mindegy hozd el megoldjuk olyan még nem volt amit nem tudtam volna megcsinálni itt most nem akarok részletekig belemenni ,hogy mi a baja de nem nyomásmérő szenzor az biztos, ha érdekel az adatlapomon megtalálod a számomat.
Ha Km órában több kilóméter van az átírja a BSi ben a kilómétert vagy nem mert ha igen akkor egy perc alatt sikerült mennem 60 000 Km tert betettem a gépbe egy 230 000 km tert futott órát az enyémben 170 000 volt
Az én kocsimnak, amiről épp az imént írtam, már volt ilyen hibája: ASR/ESP not functioning ill. Antipollution fault és jó ideje sikerült kigyógyítani belőle. Feleslegesen lehúztak egy rakás pénzzel az biztos. Ha azt tanácsolják, hogy vegyél másik kocsit, arra inkább azt mondom, hogy keress egy másik szervízt, ahol értenek is az autódhoz.
Nálam a megoldás a következő volt:
- turbónyomás szabályzó csere
- turbónyomás érzékelő csere
- turbócsövek ellenőrzése, jó-e a vákuum (de azzal gond nem volt)
Ennyi.
Az egész műveletet élőben megvártam és végignéztem, 1-2 órás munka.
Az autómra diagnosztikai computert is kötöttek, láttam a különbséget a hiba idején (irreálisan magas turbónyomást mért a motor) és javítás után (tökéletes turbónyomást érzékelt).
Azért gyengül el a motor, mert beindul az önvédelme a túl magas turbónyomás érzékelése esetén. Ekkor jönnek a hibaüzenetek.
Azért írja ki mindkét féle hibaüzenetet a kocsi, mert a kipörgésgátló rendszer (ASR) és a részecskeszűrő rendszer (FAP) mind a befecskendező rendszer vezérlésével működik együtt, amit az önvédelmi rendszer hirtelen jelentősen lekapcsol ezért nem tudják ellátni funkciójukat. Ha az önvédelem nem indul be, mert a turbónyomás folyamatosan rendben van, akkor nem lesz semmi gond.
Emellett javaslom a FAP rendszert is megvizsgáltatni, ha eddig még nem volt felújítva.
Az én kocsimban a FAP rendszert már ez előtt a hiba előtt teljes mértékben felújíttattam (nem csak a szűrőt).
Úgy gondolom, hogy ha jó a FAP rendszer és a turbó nyomás vezérlés és érzékelés, akkor ennek a hibának meg kell szűnnie.
Nem vagyok szerelő, de van egy 2002-es C5-ösöm, 2.2 HDi Exclusive automata váltós immáron lassan 4 éve. Most 275 ezret mutat a km órája és abból 123 ezret én raktam bele. Annyi gyári extra van benne, amennyit azóta sem láttam ebben a szériában ezzel a motorral hirdetve. Az Exclusive-hoz is pluszban rendelhető fűtött elektromos bőr ülés és gyári nagy színes navi is benne van, természetesen a futómű sport módba is állítható a váltóval együtt, van guminyomás ellenőrzés is. És még sorolhatnám...
Az autót angyon szeretem, elég sokmindent meg is éltem vele szerintem, nem kevés tapasztalatom van a használatáról és karbantartásáról. Ha valakinek van kérdése, esetleg ilyen típus vásárlásán gondolkodik, én azt mondom ne higgyen a sok fikázódó embernek, akik úgy mondanak véleményt, hogy tapasztalatuk sincs róla. A típushibák nagy részével is találkoztam már és gyakorlatilag mindent sikerült hosszútávon rendberakatnom egy hozzáértő (nem szalon) szervizben, ami - ahogy előttem is sokan leírták - kulcsfontosságú. Azt én is aláírom, hogy sok gányolt példányt is árulnak manapság, de ez nem csak ezzel a típussal van így. Ha tudok, szívesen válaszolok bármilyen kérdésre, akár vásárlás előtt állóknak is.
Tavaly vettem egy 2004-es évjáratú 2.2 HDi kombi C5 exclusive-ot (édesapám első nyugati autója egy BX volt és én márkahű maradtam). Vásárlás előtt ráakadtam erre a hasznos fórumra és az itt olvasottak alapján megvettem Citromkát.
Miután hazahoztam, elvittem egy Citroen szervízbe egy alapos átvizsgálásra. Minden Ok, csak van egy hibaüzenet: a turbó 2000- es fordulaton túltölt, nekem pedig azt írja, ki, hogy ASR/ESP not functioning, majd rögtön utána: Antipollution fault és nem bír menni. Ha újraindítom akkor már csak az antipollution fault- ot írja ki, húz is rendesen, de a service fény és a motor piktogram világit még kb 50 km- ig. Ha tartósan 90 km/h (2000 fordulat)- val megyek akkor 2 percen belül újra megjelenik a hibaüzenet.
A szervíz kitisztította a turbót és kicserélt egy mágnesszelepet, frissítették a szoftvert, de nem változott semmi (csak 100 e -rel szegényebb lettem). Mi lehet a baj? A szervíz azt mondta, ha ezután sem lesz jó, vegyek másik autót, mert nem tudnak vele mit kezdeni. Kedves emberek...
Kedves markatarsam !Ha azt szeretned hogy jo legyen a gép sajnos rá kell szanni egy napot es elhozni Betq-hez es biztos vagyok benne hogy megoldja a problemat.Mas minden csak pénzkidobas.
Féknyereg hiba cserélni kell őket újra a hátsók amugy is berohadnak elfordulnak egy centit utánna jelentkezett ez a hiba nálam kimaradt egy picike oring