Keresés

Részletes keresés

PLACI Creative Commons License 2008.01.02 0 0 2560
Azt megnézném, amikor kalauzkulccsal nyitsz ki egy épületet...
Előzmény: kocsitomi (2559)
kocsitomi Creative Commons License 2008.01.02 0 0 2559
amúgy meg ha be van zárva, egyszerű a megoldás!
zsebből előveszed a kalauzkulcsot, és egy laza mozdulattal kinyitod.
Előzmény: PLACI (2555)
BahnScorper Creative Commons License 2008.01.02 0 0 2558

Már csak azt nem értem/illetve az furcsa hogy miért felső ágyra tudtak már csak jegyet adni...

 

Ez egy érdekes történet, én is már rengetegszer tapasztaltam, hogy nem jöttek el a beigért utasok, de ez nem is volt baj, mert így legalább tudtam az alsó/középső ágyra menni (a felsőt nem rám méretezték - amúgy meg rájöttem nemrég, hogy furcsa mód nem az alsón, hanem a középsőn tudok a legjobban aludni) - ez csak akkor ciki, ha az ember emiatt nem kap SparNight-ot... aztán mégis üres a vonat...

 

A Galileo pedig nem teljesen reménytelen eset, ma reggel már 8.50 környékén több mint beérkezett állapotban volt a Keletiben... ;-)

 

(ellenben a román vonatok késnek, mint annak a rendje)

Előzmény: Siemens113 (2551)
Siemens113 Creative Commons License 2008.01.02 0 0 2557
Köszi szépen a beszámolót érdekes út lehetett. :)

"Az éjfél egyébként Rákoskerten érte a vonatot, a vezér egy szép hosszú kürttel köszöntötte azt."

Akkor végül sikerült "otthon" ünnepelni ha úgy vesszük. :))

"A CFR étkező személyzete minden bizonnyal túlzottan is megünnepelte a Szilvesztert, erősen alkoholos befolyásoltság alatt áltak..."


Mindig kifogjátok a részeg staff-et... :) :((


"A második kocsinak a menetirányszerinti bal hátsó ajtaja valószínűleg egész úton nyitva lehetett,"


Grrr... már megint. A kocsivizsgálók szoktak alkotni. :(
Előzmény: Nandesz2 (2553)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2556
"Ez zavart titeket valamiben? Ha igen, miért nem ültetek át az amúgy is üres Wien-Bucuresti ülőbe?"

Nem, nem zavart, olyannyira nem, hogy csak akkor vettük észre, amikor a vonat épp kijárt Békéscsabáról. Fura volt látni, hogy többcentis hó volt a kocsi belsejében...

Semmi gond, nem te, hanem a start honlapja volt, aki félreinformált. De nem volt egyébként vészes a helyzet, nem kellett sokat várnunk.
Előzmény: PLACI (2555)
PLACI Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2555
"A második kocsinak a menetirányszerinti bal hátsó ajtaja valószínűleg egész úton nyitva lehetett, a nem kis havazás miatt tehát az előtér és a WC katasztrófasújtotta területté vált."

Ez zavart titeket valamiben? Ha igen, miért nem ültetek át az amúgy is üres Wien-Bucuresti ülőbe?

"Békéscsabán, a Start honlapon közzétett hazugsággal ellentétben minden zárva volt,"

Ne haragudj, hogy félreinformáltalak! De én is a START honlapjáról néztem.:(
Előzmény: Nandesz2 (2553)
gw Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2554

pedig tényleg előre váltottam és ráadásul a jobbik pénztáros hölgy volt Párkányban.

végülis nem is abba a fülkébe kerültem ahova a jegy szólt, meg nem is felső ágyra, de így is rendben volt minden (számomra).

Előzmény: Siemens113 (2551)
Nandesz2 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2553
Nos, megvolt a kis kiruccanás.

A Dacia laza 25-30 perc késéssel futott be Bécsből, továbbindulásra ezt sikerült kissé lejjebbszorítani. A vonatban benne volt az étkezőkocsi (CFR WRlee), odaúton azt nem használtuk. Az első román ülőkocsiban nem volt fűtés, világítás sem, éppen ezért minden bizonnyal lezárva közlekedett. A második kocsinak a menetirányszerinti bal hátsó ajtaja valószínűleg egész úton nyitva lehetett, a nem kis havazás miatt tehát az előtér és a WC katasztrófasújtotta területté vált. Békéscsabáig tovább faragtunk a késésből, jó vezér volt, húzta neki rendesen. Az éjfél egyébként Rákoskerten érte a vonatot, a vezér egy szép hosszú kürttel köszöntötte azt.
Utas nem volt sok, az ülőkocsiban láttam rajtunk kívül egy utast, aki szintén Békéscsabáig jött. A hálókról és a közvetlen bécsi ülőről nem tudok nyilatkozni, de nem úgy nézett ki, mint amin van utas.

Békéscsabán, a Start honlapon közzétett hazugsággal ellentétben minden zárva volt, ki is volt írva, hogy 22-03 óra között a jegypénztár az állomásépület megkerülésével érhető el. Ugyanakkor a túloldali ajtók is zárva voltak, semmit nem láttunk, ami nyitva lett volna, ahol jegyet lehetett volna venni. Érdekes... Ellenben a büfésnek nagy pirospont, kinyitott a kedvünkért a hajnali készülődés közepette, és még kölcsönadta a sörnyitóját is.

Visszaút: A Dacia Bukarestből alig pár perc késéssel érkezett, ez igen jólesett, megúsztuk a fagyoskodást. Megittuk a maradék muníciónkat, aztán kávéra vágyva átmentünk az étkezőkocsiba, ahol a hidegzuhany című rész következett. A CFR étkező személyzete minden bizonnyal túlzottan is megünnepelte a Szilvesztert, erősen alkoholos befolyásoltság alatt áltak, az egyébként igen modern és tetszetős étteremkocsiban kosz és rendetlenség volt, és közölték, hogy zárva vannak. Az egyik asztalon egy hamutartóban egy doboz cigi maradványai, még jó, hogy a román vasút területén tilos a dohányzás. Utas most sem sok volt, Szajolnál dekkoltunk egy keveset, a Keletibe úgy +20-al érkeztünk.
Előzmény: Siemens113 (2546)
SzaboCsabaBence Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2552
Sőt!!
Előzmény: Siemens113 (2550)
Siemens113 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2551
Köszi a beszámolót. :)

"A kusettben egyébként mint kiderült egyedül utaztam, teljes nyugalomban..."

Már csak azt nem értem/illetve az furcsa hogy miért felső ágyra tudtak már csak jegyet adni...
Előzmény: gw (2547)
Siemens113 Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2550
Igen én is ezt akartam mondani, ráadásul tényleg rosszul jártak mert - ugyan nem számoltam utána - de az első osztályú jegy ára kb. ott lehet nagyságrendileg mint a másodosztály+kusett.
Előzmény: PLACI (2549)
PLACI Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2549
"Még 5-6 magyar utas lehetett, akiknek 1.oszt jegye és helyjegye volt, amivel szerettek volna ők is a kusettban jönni,de végül tisztázták,hogy ez nem fog menni. Fizetni nem akartak."

Ja, de mekkora parasztság, hogy a 2. osztályú vagon EC-szintű (MÁV Bpmz), az 1. osztályú jeggyel meg egy összegraffitizett gyorvonati kocsiba lehet szállni.
Előzmény: DVB (2548)
DVB Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2548
Sziasztok!

Boldog új évet kivánok mindenkinek!

Mi is vonatozással kezdtük az új évet. 31-én reggel az 5:30-as EC-vel mentünk ki Prágába. Vácon szálltunk fel, rajtunk kivül más fel vagy leszálló nem volt. Kalauz már nem jött Szobig. Prágába kb 10 perc késéssel értünk, a vonat kb 60-70%-ban volt tele. A büfékocsiban, 2 kis üveg Warsteiner 6 Euro-t kóstált.

Az éjfélt a Hlavni Nadrazi alsó előcsarnokában töltöttem pár hajláktalannal, amig a cimbora sört vett. Kb 0:10-kor szálltunk fel a Galilei fekvőhelyes kocsijába. Semmilyen előkészület nem volt, a kisérő láthatólag meglepődőtt felbukkanásunkon. Hozott ágyneműt és kb 10perc alatt készen lett a fülke. Még 5-6 magyar utas lehetett, akiknek 1.oszt jegye és helyjegye volt, amivel szerettek volna ők is a kusettban jönni,de végül tisztázták,hogy ez nem fog menni. Fizetni nem akartak. Egy távol keleti fiú vett egy helyet még Prágában (ő Pestig jött) és ketten voltak az egyik első fülkében, ők még valahol Szlovákiában szálltak ki. Mi Vácon szálltunk le és megkaptuk a croissant-t és a kávénkat, leszállás előtt. Breclavból kb 20-25 perc késéssel indultunk, Vácon pedig 10-15 perc lehetett a késés. Vácon még leszállt 6-8 utas valamelyik ülőhelyes vagonból is.

Ez a modern kusett leginkább valami plasztik börtönre vagy űrhajóra hasonlitott, de kényelmes volt és nyugodt szivvel máskor is!

Üdv.
DVB

gw Creative Commons License 2008.01.01 0 0 2547

A 375 Pannonia vezére ma éjfélkor egy hosszú kürtszóvel köszöntötte az új évet Havlíčkův Brod állomáson :)

Én a Cheb-Besztercebánya viszonylatú hálókocsiban a kocsikísérővel egyedül koccintottam (mivel más utas nem volt).

28-án kipróbáltam a Galileit is. Csak felső ágyra tudtak jegyet adni Párkányban, így gondoltam tele lesz a fekvőhelyes kocsi. A dolog már ott rosszul kezdődött, hogy a Galilei jelenlegi felállásában túl hosszú, a vezér meg úgy állt meg Párkányban, mintha EC-vel tette volna, így a hátsó két kocsi (Start Bvmz+Bcmz) peron nélkül maradt... A kusettben egyébként mint kiderült egyedül utaztam, teljes nyugalomban, mindenféle éjszakai ébresztgetés, ellenőrzés nélkül (azaz egy utas még bekéredzkedett Breclav-Prága viszonylatra).

 

Végül egy kép: Františkovy Lázně végállomás. A Bcmz-n mint írtam egyedüli utas voltam, a vonatról úgy összeségében (itt) 6 utas szállt le (Chebben kb. 25).

 

Siemens113 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2546
Ez nagyon jó ötlet szerintem. :) Én is gondolkodtam már hogy valami ilyesmit kéne összehozni eredetileg úgy akartam hogy nem 30-án hanem 31-én megyek Bécsbe és haza a Daciával de nem volt kedvem a 23:50-es vonaton ünnepelni a szilvesztert :) Egyedül meg annyira nem jó ez a megoldás csak ha van legalább minimális utas.

Am szerintem a végén még akár el is indulhat majd pontosan illetve akörül, ha valami nagyon extrém dolog nem történik így biztos meglesz az ellenvonat is; ami egyébként mostanában elég szépen jött. :)

Jó utat és jó "ünneplést". :))
Előzmény: Nandesz2 (2543)
Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2545
Hát, gondolom ott is havazik, meg lehet, hogy ki kellett sorozni kocsit, vagy csatlakozásra várt.

Amúgy már csak 20-at írnak. Be szokták egyébként mondani, hogy a "vonat külföldi késése miatt".
Előzmény: HLP (2544)
HLP Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2544

Hogy a francba tud a Dacia Bruckig ennyit késni?

Én egyébként késés bemondásánál bemondanám, hogy a társvasút hibájából késik.

Szép utat Nektek!

Előzmény: Nandesz2 (2543)
Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2543
Úgy néz ki, hogy talán leszünk hárman, esetleg akár négyen. L06, talán Capirosi is jön, meg én. Nem volt jobb programunk.

Kár, hogy Bruck an der Leithánál már +30-at jósolnak a Daciára. Attól tartok, nem indul a vonat a Keletiből, csak jövőre... Bár ez még belefér, csak ne legyen +50-nél több Békéscsabáig, mert akkor várhatjuk meg az Istert... Persze igazán ettől nem félek, mert a Dacia Bukarest felől sem a tűpontosságáról híres.
Előzmény: Siemens113 (2542)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2542
Ez nagyon nagy amúgy... Kik mennek? Majd számoljatok be milyen volt :))
Előzmény: Nandesz2 (2539)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2541
BUÉK mindenkinek, jövőre pedig mindenkinek legalább 10x annyi utazási lehetőséget mint idén!!! :))) (azokat kivéve akiknél ez idén 0 de nem hiszem hogy sok ilyen lenne de ha van neki azt kívánom hogy tudja pótolni mindet :) )
PLACI Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2540
Igen, őket aztán képtelenség megelőzni.:)
Előzmény: Nandesz2 (2539)
Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2539
Ha minden igaz, néhányan a topikról, már az újév legelső pillanatát is nemzetközi vonaton fogják tölteni... :-D
Előzmény: PLACI (2538)
PLACI Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2538
Nemzetközi utazásokban gazdag új évet kívánok mindenkinek!

(Én már az új év 2. napján utazni is fogok, a Rákóczival és a Lajhárral.)
Capirosi Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2537
Tegnap voltam azon a Dácián Bécsbe, valahol tata és tatabánya között gyorsfékeztünk aztán adták a "vonatot vésztfékkel állítoták meg" jelzést, de mivel nem eresztett sehol ezért elindultunk, aztán újabb gyorsfék akkor az egyik ÖBB kocsiból elkezdett dölni a füst, nem tudom mi lehetett az ok... talán a fékbetét a féktárcsára szorulhatott és kurvára kimelegedett szegény 140km/h-s sebességnél. Mindenesetre az alvázat nagyon kukkolta a masina máistro aztán szeritnem ki is iktatták a fékezésből. Utána még tatabányán megálltunk megnézték a műszaki kocsisok is aztán 20-25 perc várakozás után léphetünk végül 70 perces késéssel léptük meg a határt. Visszafele meg szintén gyorsfék komárom után ha jól emléxem és aztán 15-el csorogtunk egy jó darabig, na az nem tudom miért lehetett 1000 oka lehet de nem találgatok. Amúgy jó volt meginn bécs :)). RailJet-re nagyon kíváncsi vagyok, bár az infrastruktúránk nem lesz jobb attól mert olyan szerelvények járnak ide, a Flirt felett is szakad a felsővezeték még több mint a szili felett :). De a Dácia remélem megmarad mert azt elkell mondani h szerintem a Bécsi oldal felé az egyik legkihasználtabb vonat, a Román részben már felse szoktam szállni helyet kereseni az utóbbi pár hónapba mert azon olyan fülke sincs amibe 2 szabad hely lenne, most még a folyosón is álltak nagy csomagokkal. a Bécs - Budapest szakasz is igen hamar 70%-osan megtellik. A hálókocsik közül egyedül a Bécs - Beograd szakasz nem szogott túl kihasznált lenni a Román hálókba ha jól számoltam most is kétharmada televolt mind2 kocsijukba.
Előzmény: Siemens113 (2535)
Nandesz2 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2536
"ha valaki teát rendene akkor vödörbe kérje, most is úgy rángatott a kocsi egy két helyen hogy legalább a harmada kiömlött."

Anno a reggelihez felszolgált laza kávéval jártam így a Dacián, még amíg magyar WRbumz járt benne.

Viszont, amikor a múltkor Bécsbe mentem, a WRmz kocsin a presszó kávét olyan nagy bögrében hozták ki, amiben a teát és a hosszú kávét szokás adni. Ezt kifejezetten értékeltem, nem kellett kapaszkodni a pohárba váltókörzetben sem.
Előzmény: Siemens113 (2535)
Siemens113 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 2535
Rövid beszámoló a tegnapi útról:

Odafelé EC 42. Ezzel nem volt különösebb gond. Találtam benne egy GOSA kocsit aminek nagyon örültem mert még nem próbáltam. Hát régen utaztam ilyen kényelmes kocsiban ha egyáltalán... Nagyon jó volt ebben utazni pedig én utálom a fülkés kocsikat. A bemondással voltak gondok pár tök helytelen mondatba sikerült csak elmondani a köszöntő szöveget azt is csak makogva. (magyar nyelvről van szó nem próbálták "külföldiül". Ami nem volt túl szerencsés nekem is elég kellemetlen volt: egy francia fiatal pár csatlakozott hozzá még az út elején ők is hiányolták. (visszafelé is velük jöttem szintén véletlen: köszönet a Máv-nak az ingyenes nyelvleckéért :D már úgyis rég volt lehetőségem gyakorolni :) ) Érdekesség még hogy Hegyeshalomban beértük a Daciát ami Pestről +10-el indult még volt szerencsém látni. Aztán Hegyesből előbb a Dacia ment aztán rá mi.

Visszafelé - mint már a nagytopikon is írtam - az EC 49-en lezárt egy kocsit az ÖBB, tulképp kisorozták csak visszaküldték a vonattal. Így 2 másodosztállyal mentünk egy termes és egy fülkés kocsi volt. A termesben majdnem az összes hely ki volt foglalva. Végül természetesen mindenhol elkelet az összes hely maradt is pár álló utas akiknek jó része az étkezőbe ment illetve használatba vették a Bvmz folyosóján a lehajtható üléseket. Jöhetne már a Railjet korszak, nem megy ez nekünk ezzel az infrastruktúrával.

Az étkezőben elfogyasztottam a jól megérdemelt vacsorát all in all ~13euro volt, olcsónak épp nem mondanám. A Railjet korszak egyedüli vesztese a Diacell lesz de nem kicsit ugyanis igen jó forgalmat generáltak tegnap este is. Viszont a boltot egyedül vitte egy nő, nem irígylem felszolgált,főzött,számlázott stb talpalt végig de rendesen mert nem egyszerű kajákat rendeltek a többiek. Megjegyzés még ide: ha valaki teát rendene akkor vödörbe kérje, most is úgy rángatott a kocsi egy két helyen hogy legalább a harmada kiömlött.






Az érkezés pontos volt.

Még azt nem értem hogy mi szükség van a PASS und ZOLL cimkékkel kifoglalni egy egész fülkét? Egyrészt úgyis elfoglalják az utasok másrészt meg nincs már ellenőrzés. Ezt nem ártana megszüntetni mert ha egy két lelkesebb kalauz elcsábul és lezárja a fülkét még alacsonyabb lesz az amúgy sem magas színvonal.
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.28 0 0 2534

Hát csak van valami vésznyitó!

Azzal is próbálta a kocsma vagon pincére, de akkor sem müködött!

Előzmény: PLACI (2533)
PLACI Creative Commons License 2007.12.28 0 0 2533
Hát csak van valami vésznyitó! Azzal próbáltad? Biztos fel van szerelve azzal!
Előzmény: Törölt nick (2532)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.28 0 0 2532

Ma du. Szolnokról az IC 731 " Traianus"-al jöttem a Keleti-ig. Amikor megállt Szolnokon az IC, irány az 1. osztály, de hiába nyomtam a zöld ajtó nyitó gombot az ajtó nem nyílt. El futottam 2 .osztályhoz, ott fel tudtam szállni és úgy mentem át az 1. osztályra. Az átjáró ajtókhoz is bika erő kellett, ui. nem működtek. A CFR 1.osztályon csak én voltam egyedül

 

Leszállás a Keletiben: A szerelvény megállása után a jv próbálta nyitni az 1. osztályú vagon ajtaját, nem ment. A kocsma vagon pincére is próbálkozott, de neki sem ment, de mondta, hogy air, air nincs air. Így átrohantam a vagon másik végébe, a jv mögöttem és a másik végen levő ajtót már kinyitották a Keletiben dolgozó láthatósági mellényes emberkék.

 

Ez mindig így van a CFR vagonoknál? Ha nincs légnyomás megállás után, akkor nem lehet használni az ajtókat? Vagy ez csak ennél az 1 vagonnál lehetett hiba? Vagy mi a megoldás? Előre is köszi. Egyébként az IC pontos volt, Pannónia ~ 20 perc késéssel indult Szolnokról.

Siemens113 Creative Commons License 2007.12.28 0 0 2531
Komoly forgalom volt ma a nemzetközi vonatok kihasználtságát tekintve délután/este:

A Venezia teltházas kusettel majdnem tele hálóval és két 60-70%-ig telített nemzeközi kocsival ment. Corona szintén majdnem 100%-os kusettel és hálóval Brassóba illetve félházas kusettel Marosvásárhelyre. Az Ister ülőkocsijai tele voltak, a hálók kb60%ig voltak tele a kusett szintén.

Az EC 44 ma valamiért 17:45kor tudott csak elindulni. Nem vennék rá mérget de talán egy kocsit kisoroztak belőle, az étkező után egy tök üres GOSA másodosztály volt. Egyébként a többi kocsiban olyan 70-80%os telítettség volt.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!