Ez se jó! Olyan gépet vegyél lehetőleg ami elterjedt itt Magyarországon és van hozzá alkatrész. Itt jelenleg a Honda és Briggs motorok viszik a pálmát a lehajtások közül a KF, Robi, RK, Honda. Ez az én saját véleményen lehet a többiek máshogy látják. Honda vagy Briggs kinek melyik jön be egyik se rosszabb a másiknál(azonos színvonal).
Hello!Szerintem egy kétütemű motor fordulata nagyobb mint a négyüteműnek,tehát a hajtómű áttétele is más.Tehát lassú lesz a gép kapa fordulata...Szerintem.Üdv
Sziaztok ! Valaki alakított-e már át Robi 55-öst ? Arra gondolok hogy a blokkot le, hajtás maradna a régi és valami 4 ütemű blokkot kellene a régi helyére rakni.
Esetleg valakinek van a fotója vagy valamilyen elképzelése, hogy ezt hogy lehetne kivitelezni?
Köszi az infót. Egyébként nagyon egyszerű a szerkezete és a hajtáslánc is. Ezért is tetszik. Mármint ez tetszik benne, mert a kinézete nem vmi nagy durranás. De nekem a funkció kell. Mit érek egy szép de használhatatlan géppel...
Miért, újonnan már nem lehet kapni? Bezárt a gyár? Vagy olyat tudsz amit én nem? Beszéltem bolttal ahol van (új).
Lehet pótolni, de a piacon sokkal kevesebb van. Mármint kevesebb függőleges tengelyű van mint vízszintes.
Csigahajtőmű? Lehet hogy csak nekem van bajom vele, de a következők:
a.) széles a hajtőműház (persze hogy az, mert kell a hely az alkatrészeknek benne), ennek következtében középen nem "visz"
b.) olaj kell bele, amely mindig szivárog vhol
c.) záros határidőn belül csigakereket és tengelyt kell cserélni, amely árát ismerjük
Egy pár Briggs motort már elhasználtunk otthon 4LE Sprinter (sajnos legutóbb Apum ismét ilyet vett), amely szerintem elég gyenge minőségű. Lehet nem osztja mindenki a véleményem, ez a tapasztatom.
Fogalmam sincs, hogy hol a bánatba lehet megtalálni a karburátorának a felépítését, de legalább egy képet látnék róla, elég szégyen hogy nincs fent..... Na mindegy szóval a keverék levegő szegény. Első amit ellenőrizz az az úszószínt, illetve gondolom nincsen kilukadva. Ha ez ok akkor be kell állítani a keverékképzést valahol a karbin, nem nagy probléma, az a lényeg nem regulátor okoz ilyet mert azzal maga a motor működése lenne instabil. A levegő csavart vagy csatornát át kellene nézni.
Segítséget szeretnék kérni. Rotációs kapa (komplett gép) csere előtt vagyunk. Ami fontos, hogy ne csigahajtóműves legyen. Amit kinéztem az RK05. Vízszintes tengelyű a motor rajta (melyet sokkal könnyebb pótolni amint a függőleges tengelyűt és sokkal jobban bírja), szíj és lánchajtása van.
A kérdésem hogy van vkinek ilyen odahaza? Mennyire elégedett vele? Jól gondolom hogy szinte bármelyik vízszintes kihajtású motort rá lehet tenni?
Tudtok esetleg mást ajánlani amely nem profi gép de megbízható?
A rexi Maxi motor ugyan mint a 155-ös Robié amiket többek között Jikov karburátorral is szereltek. Szerintem azt az 50cccm külölmbséget ki lehet küszöbölni mivel a gyárba is meg tudták oldani.
A rex maxi gépkönyve meg van, az mpm-ében talán benne vannak a fúvóka átmérök valamint a fordulat számok. És ha stimmel akkor inkább azt a karbit újítanám fel mint a jikovval szórakoznék.
Vettem egy Royal Einhell BMH 40 rotációs kapát, pár percet tudok vele dolgozni, és leáll. Valószínűleg sok benzint kap. A gyertya kormos, fekete. A leállás előtti pillanatokban keményen jár a motor, mintha telemenne az égéstér. A gépet használtan vettem, egész jó állapotú. Nem értem, mi lehet a gond. Magas a benzinszint?
Amúgy hidegen első rántásra indul, szépen jár, és van is ereje. Ha bemelegszik, üzemmelegre, leáll.
Leszedtem a porlasztót, ellenőriztem a csatornákat, kitisztítottam, kifúvattam.
"Az előző hajtókar törés azért következett be, mert nem volt benne olaj."
Normális dolog egy motort olaj nélkül használni? Ha nem a ti hibátokból ered, akkor persze ne vedd magadra de szerintem ezek olyan alapvető dolgok, hogy aki "véletlen" elfelejti meg is érdemli.......
Ahogy már korábban írtam, tönkrement a fiam kapa motorja. A hajtókarja törött el, amit most cseréltem benne. Azért törött el, mert a főtengely csapágya teljesen el volt 'kopva'. Az előző hajtókar törés azért következett be, mert nem volt benne olaj.
Én nem találok főtengelyt a neten, Tecumseh 3,7 motorhoz.
Ezért keresek használt motort, mert az éves 1-2 használat a 200-300 m2 területen nem igazán éri meg a nagyobb befektetést. A lényeg, hogy 22,2 mm legyen a tengely átmérője és 62 mm a hossza a felfekvő felülettől mérve.
(esetleg egy új főtengely és hajtókar is szóba jöhet)