Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.07.15 0 0 65421
Tudnátok mondani valamit a Swift visszahívásról, ami a szigetelőanyag miatti savasodás miatt van? Ha beviszem a kocsit, mennyi idő alatt javítják? Mennyire komoly ez a hiba? (Fiam vett 6 éves Swiftet, és benne van ebben a visszahívásban). Előre is kösz minden e tárgyú felhomályosítást!
Más: milyen gumit javasoltok? Én Michelin Energy Savert fogok rá tetetni azt hiszem,de hátha van kifejezetten Swiftre ajánlott gumi.( Futómű, alváz tulajdonságának okán.)
steyr26s32larmarm Creative Commons License 2012.07.15 0 0 65420

....Vagy valami ótvar benzint tankolt.... 1.5 nél hallottam ilyesmit..

Előzmény: steyr26s32larmarm (65419)
steyr26s32larmarm Creative Commons License 2012.07.15 0 0 65419

Igazad van. egy szonda olcsóbb lehet.Nyilván nem rohanunk a doktorhoz a gyerekkel vakbélmütétre,amikor csak ki kéne fújni az orrát.

de ha van a katalizátor után is egy szonda...

 

525í vel annó  körbejártam a várost 5 hengerrel,és a kat.-ot kinyirtam ahogy kell

 

Előzmény: Törölt nick (65418)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.14 0 0 65418

Igen. Ha még nem méretted ki a 1. szondát, akkor tedd meg. 

 

... ráérsz utána is katalizátorba gondolkodni.

 

 

Előzmény: Schuco (65416)
Meister Creative Commons License 2012.07.14 0 0 65417

Nem lehet-e csak a lambdaszonda rossz?

Előzmény: Schuco (65416)
Schuco Creative Commons License 2012.07.14 0 0 65416

Sziasztok! 2007 es Swifthez kellene katallizátor! Sajnos világít a check lámpa, elégtelen a katalizátor teljesítménye, új érdekelne , de megfizethető áron!!!

MOGYORÓ1 Creative Commons License 2012.07.13 0 0 65415

Facebook-on keresd őket :)

Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65414)
S.C.O.O.T.E.R. Creative Commons License 2012.07.13 0 0 65414

Az szép csak a szerelési kézikönyvem nincs meg sajna a myswift-team es regemet meg elfelejtettem............... :(

most ujra regeltem de még nem kaptam visszajelzést sajna.

Előzmény: Pityorka (65413)
Pityorka Creative Commons License 2012.07.13 0 0 65413

SZia!

Én  tavasszal cseréltem hűtőfolyadékot, nem bonyolult, meg lehet csinálni, csak nehéz odaférni a csaphoz a radiátor alján. Szerelési könyvben le van írva, hogyan kell csinálni. Én Tegee gyártmányú fagyállót raktam bele, (nem zöld, nem piros, hanem neonsárga, eddig nincs vele bajom, remélem télen sem lesz, magam kevertem koncentrátumból, -37 fokos.)

Szerintem Prelix is jó, vagy bármilyen jobb márka. Nekem ~5 liter ment bele, bár a szerelési 6-ot ír, de nincs gond, szép tiszta, nem keveredett régivel. A régi is jó lett volna még, de úgy vagyok vele, inkább lecserélem, valamit biztos jelent a jövőre nézve. A hűtőt átöblítettem deszt vízzel, megjárattam a motort is, utána azt is leengedtem és ment bele a friss folyadék, van egy légtelenítő csavar is, addig kell járatni, amíg kibuggyan a folyadék.

Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65412)
S.C.O.O.T.E.R. Creative Commons License 2012.07.13 0 0 65412

A kérdés jogos.

 

Éjjel nappal melózom, és elküldtem asszonyt hogy vegyen itt Érden 1 olajlerakatban olajat 5w40est de..... az 5w40esre közölte az eladó hogy 12000ft és csak 5 literes kiszerelésben van.

Mondom páromnak telefonba akkor mien van és igy vetettem meg az 5w30 ast amugy a minősitése annak a fordosnak az  API SL is szerepelt továbbá gondoltam hogy jön a tél könnyebben indul majd.

 

De azért megkérdeztelek titeket.

 

Ékszíjakat mikor érdemes cserélni? és még mit kell szíj szerekor cserélni?

Mert a használati utmutató szerint kéne cserélni 90000km nél szijakat

Hütővizet pl még 2006-óta nem is cseréltem és nem is tudom miet kellene beleraknom -35fokos ami benne van.

Node Prelixet vegyek vagy .................? hány litert kell bele venni?

van olyan 1 szerű a hütőviz csere mint a motorolaj?

váltoolaj behajtót lehet valahol szerezni?

 

Sorry a sok kérdésért de még nem cseréltem hütővizet soha.

 

Előzmény: tyu (65410)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.13 0 0 65411

Inkább, ez belevaló :-)

Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65404)
tyu Creative Commons License 2012.07.13 0 0 65410

Amit mogyoró linkelt, ott 6990 Ft-ért megkapod a korrekt és a Suzukihoz jó 5W40-est. Én amióta megvan a Suzukim (6 éves lesz) azóta Náluk szerzem be. Korrekt áron, korrekt árú :-)

Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65405)
tyu Creative Commons License 2012.07.13 0 0 65409

Én azt az egyet nem értem: felhívta a figyelmedet az eladó és rajta van a flakkonon is, hogy Fordhoz való, nem jó a Suzukihoz. Minek vetted meg? Még az ára sem valami szuper. Egyéb ok?

Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65404)
MOGYORÓ1 Creative Commons License 2012.07.12 0 0 65408
MOGYORÓ1 Creative Commons License 2012.07.12 0 0 65407
Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65405)
Pityorka Creative Commons License 2012.07.12 0 0 65406

Így van, én mostanság az 1.5-tel stabilan 6 liter körül járok.

Előzmény: chunter (65398)
S.C.O.O.T.E.R. Creative Commons License 2012.07.12 0 0 65405
Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65404)
S.C.O.O.T.E.R. Creative Commons License 2012.07.12 0 0 65404

Akkor visszaviszem 8300ért vettem, de akkor visszaviszem

 

És ezt beletehetem?

 

http://www.olaj24.hu/T/castrol-magnatec-5w-40-c3-motorolaj-4l/826

 

előre is köszi

Előzmény: Törölt nick (65403)
Törölt nick Creative Commons License 2012.07.12 0 0 65403

Én sem tenném bele....

Ezek a minösítései:

  • ACEA A1/B1-07
  • API SL/CF
  • ILSAC GF-3
  • Ford WSS-M2C-913-C
  • Előzmény: Törölt nick (65402)
    Törölt nick Creative Commons License 2012.07.12 0 0 65402

    Nem egy jó választás, mert ez A1/B1 HTHS viszkozitású olaj és a Suzuki gyártója egyértelműen ragaszodik a motor konstrukciójából adósó magasabb nyírás stabilizációhoz, tehát a  magasabb HTHS viszkozitású olajokhoz. Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4 pl. ilyen, az tökéletesen megfelel.

    ... már amennyiben ragaszkodsz a 30-as melegoldali értékhez.:)

    Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65400)
    ivódzsima Creative Commons License 2012.07.12 0 0 65401

    ..az én 2005 ös 1.5 GS-emben ez van..osonban vettem ennyiért..azt azért nem értem, hogy API SN besorolású volt(akciósan)...azóta sem láttam SN-t, csak SM-et...    az autó működik, az olaj kellemes színű...ja, és nem fogy...

     

    ha látok ennyiért, újból veszek...

    Előzmény: S.C.O.O.T.E.R. (65400)
    S.C.O.O.T.E.R. Creative Commons License 2012.07.11 0 0 65400

    Sziasztok!

     

    Vettem 1 ien olajat http://castrolmintabolt.hu/webshop/product/castrol-magnatec-a1-5w-30-4-literes/5286/2923

     

    Ez jó a 2005-ös swiftembe?

    mert az eladó azt mondta hogy csak fordokba jó.

     

    Előre is köszi a segítséget.

    ricsi085 Creative Commons License 2012.07.11 0 0 65399
    Sziasztok!
    Szeretnék a kocsimba beszerelni egy kis kütyüt, amihez valahol a műszerfal alatt szükségem lenne állandó +12 voltra. Mit ajánlotok, hova melyik szálra kössem rá, melyikhez a legegyszerűbb hozzáférni?

    Köszönöm.
    chunter Creative Commons License 2012.07.10 0 0 65398

    Tankolás után meg kirándultam egyet Délpestről Óbudára. Egész jó hatással van a fogyasztásra, ha nincs nagy forgalom: https://lh6.googleusercontent.com/-oLJ0x1pNKlw/T_yZ3XaYszI/AAAAAAAACa0/fZY0rT3u5cQ/s720/IMAG0781.jpg

     

    :)

    chunter Creative Commons License 2012.07.10 0 0 65397

    Amit arról a csőről mondasz az logikus, és valóban ez lehet az elsődleges funkciója. Abban is egyetértek, hogy talán a klasszikus értelemben vett szellőzést nem biztosítja a tanksapka, hiszen kifele nem enged semmit. 

     

    Azt nem tudom, hogy kell-e vizsgálni nyomáspróbán a sapkákat, de abban egészen biztos vagyok, hogy van benne szelep. Már csak azért is, mert kiderítettem, hogy mi volt a baja a tanksapkámnak. 

    Szétkapva így néz ki: https://lh4.googleusercontent.com/-zmX8gFYeWd0/T_yZt0voI2I/AAAAAAAACag/9McgSrQlAVg/s720/IMAG0775.jpg

    Ő pedig egy szelep, ami a tankba befele enged levegőt: https://lh6.googleusercontent.com/-Z4JcCJgZeO4/T_yZ0mRnAeI/AAAAAAAACas/UW9sX41KQGY/s720/IMAG0776.jpg

     

    Nekem valószínűleg letapadt az a membrán ami biztosítja a levegő befelé áramlását. 

    Letisztítottam a tanksapkát és ki is próbáltam simán tüdővel :) (úgy is meg kell enni évente egy kiló koszt, jót tesz az immunrendszernek :P). Megfújva nem enged át levegőt, tehát a benzingőz bent marad (mivel a benzin amúgy is illékony, ez ugye alapfeltétel). Viszont ha szívtam a levegőt, akkor a kis szelep kinyitott és lehetett rajta keresztül viszonylag kis ellenállással levegőt beszívni. Konklúzió az, hogy a szelep akkor nyit mikor vákuum képződik a tankban. Ma tankoltam tele a kocsit, és egyáltalán nem volt benzinszag, úgyhogy gyakorlatban is megoldódott a benzines mizériám, aminek azért örülök. 

    Előzmény: kkn (65394)
    znemeth Creative Commons License 2012.07.10 0 0 65396

    Az a problémám, hogy alapjáraton csattog a klimaszivattyú csapágya.

    Ha a klima bekapcsol, akkor simán fut, de mikor kikapcsol, akkor alacsony, alapfordulaton nagyon csörög.

    Fordulaton, vagy bekapcsolodó klimával nincs gond, vagy legalábbis nem hallom.

     

    Mit tegyek? 

    Azonnal vigyem szervizbe, mert még menthető a csapágy?

    Vagy most már úgyis mindegy, kezdjem nézni a boltokat?

    Mit kellene vennem? Érdemes-e bontóból vennem?

    Ki tudom magam házilag is cserélni, vagy mindenképpen vigyem klimáshoz, mert a szétszedés során le kell engedni a gázt?

    Valaki szerelőt tudtok ajánlani - Budapest északi részén, Vác környékén?

    Köszi.

     

    Swift 1.5GS 2005, manuális klima. 

    lalacko07 Creative Commons License 2012.07.10 0 0 65395

    Sziasztok,

     

    Segítséget kérnék tőletek, megoldható-e a swiften, hogy első gombnyomásra ne csak a baloldali hanem az összes ajtó nyisson?

    Köszönöm

    kkn Creative Commons License 2012.07.10 0 0 65394

    Az a cső ott csak azért van, hogy a befelé töltött benzin ne bugyogjon: tankoláskor a pisztolyt lenyomod a szellőző kivezetésén túlra, ott megy le a benzin, és a tankból a levegőt meg a szellőzőn nyomja ki a pisztolycső vége felett.

     

    A régi, még szellőző tanksapkás rendszereknél az üzemanyagrendszer nyomásvizsgálatakor a tansapka is be volt véve egy csöves sapkával, ami bekötésekor zárttá tette a rendszert. Emezeknél már nem kell, mert a sapka nem szellőzik, és nem kellett ott semmi, hogy a nyomástartását vizsgálják.

     

    Pont ezért szokott sokszor sziszegni a rendszer, mert nem mindig tudja rendesen lekövetni a változásokat, mert leállítás után lehűl, meg ilyenek.

    Előzmény: chunter (65393)
    chunter Creative Commons License 2012.07.10 0 0 65393

    Igen, erre is gondoltam, de onnan kezdve, hogy a tankbetöltő nyíláshoz szellőzik, egyértelmű, hogy a tanksapkánál kell kapnia levegőt a rendszernek. Nem kifele szellőzik ott, hanem pont hogy ott szív egy kis levegőt, hogy ne legyen vákuum. A benzin

    A képen a 16-os cső a tankszellőzést biztosítja. 

     

    http://suzukat.prokee.hu/swift5/pict/205.jpg

     

    Ez a képen a 16os cső, mely belemegy a betöltő csőbe a nyílás előtt nem sokkal. Egyes autókon ezt kivezetik egész a betöltőnyílásig. 

    A tanksapkát ha leveszed és belenézel nem véletlen van benne egy rugó és egy szelep. Az a funkciója, hogy bizonyos belső vákuum esetén nyomásmentesítse a tankot azáltal, hogy beenged némi levegőt. Kifelé a tank az EVAP rendszeren keresztül szellőzik. Ez a környezetvédelmi előírások szerint már régen így van (a régi swiftben is benne van az EVAP tartály). Ennek működésének lényege, hogy van egy aktív szén granulátummal töltött tartály, mely semlegesíti a szénhidrogén párát, illetve a tartályból van egy cső a szívócsőbe is, mely bizonyos időközönként (aktív vagy passzív vezérléssel) visszajuttatja a benzingőzt a motorba. 

     

    Zanzásítva tehát: a tank levegőt a betöltő nyílástól kap, kifelé pedig az EVAP tartály felé szellőzik. 

     

    Amúgy a tanksapka csere óta kiegyenlített a nyomás a tankban, tele akartam tankolni tegnap, de végül a régivel rohangáltam. Talán majd ma kiderül. 

    Előzmény: kkn (65391)
    chunter Creative Commons License 2012.07.10 0 0 65392

    lemaradt. :P

    Ilyet:  (WYNNS váltóadalék)

    Előzmény: ivódzsima (65390)

    Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!