Tudnátok mondani valamit a Swift visszahívásról, ami a szigetelőanyag miatti savasodás miatt van? Ha beviszem a kocsit, mennyi idő alatt javítják? Mennyire komoly ez a hiba? (Fiam vett 6 éves Swiftet, és benne van ebben a visszahívásban). Előre is kösz minden e tárgyú felhomályosítást!
Más: milyen gumit javasoltok? Én Michelin Energy Savert fogok rá tetetni azt hiszem,de hátha van kifejezetten Swiftre ajánlott gumi.( Futómű, alváz tulajdonságának okán.)
Sziasztok! 2007 es Swifthez kellene katallizátor! Sajnos világít a check lámpa, elégtelen a katalizátor teljesítménye, új érdekelne , de megfizethető áron!!!
Én tavasszal cseréltem hűtőfolyadékot, nem bonyolult, meg lehet csinálni, csak nehéz odaférni a csaphoz a radiátor alján. Szerelési könyvben le van írva, hogyan kell csinálni. Én Tegee gyártmányú fagyállót raktam bele, (nem zöld, nem piros, hanem neonsárga, eddig nincs vele bajom, remélem télen sem lesz, magam kevertem koncentrátumból, -37 fokos.)
Szerintem Prelix is jó, vagy bármilyen jobb márka. Nekem ~5 liter ment bele, bár a szerelési 6-ot ír, de nincs gond, szép tiszta, nem keveredett régivel. A régi is jó lett volna még, de úgy vagyok vele, inkább lecserélem, valamit biztos jelent a jövőre nézve. A hűtőt átöblítettem deszt vízzel, megjárattam a motort is, utána azt is leengedtem és ment bele a friss folyadék, van egy légtelenítő csavar is, addig kell járatni, amíg kibuggyan a folyadék.
Éjjel nappal melózom, és elküldtem asszonyt hogy vegyen itt Érden 1 olajlerakatban olajat 5w40est de..... az 5w40esre közölte az eladó hogy 12000ft és csak 5 literes kiszerelésben van.
Mondom páromnak telefonba akkor mien van és igy vetettem meg az 5w30 ast amugy a minősitése annak a fordosnak az API SL is szerepelt továbbá gondoltam hogy jön a tél könnyebben indul majd.
De azért megkérdeztelek titeket.
Ékszíjakat mikor érdemes cserélni? és még mit kell szíj szerekor cserélni?
Mert a használati utmutató szerint kéne cserélni 90000km nél szijakat
Hütővizet pl még 2006-óta nem is cseréltem és nem is tudom miet kellene beleraknom -35fokos ami benne van.
Node Prelixet vegyek vagy .................? hány litert kell bele venni?
van olyan 1 szerű a hütőviz csere mint a motorolaj?
váltoolaj behajtót lehet valahol szerezni?
Sorry a sok kérdésért de még nem cseréltem hütővizet soha.
Amit mogyoró linkelt, ott 6990 Ft-ért megkapod a korrekt és a Suzukihoz jó 5W40-est. Én amióta megvan a Suzukim (6 éves lesz) azóta Náluk szerzem be. Korrekt áron, korrekt árú :-)
Én azt az egyet nem értem: felhívta a figyelmedet az eladó és rajta van a flakkonon is, hogy Fordhoz való, nem jó a Suzukihoz. Minek vetted meg? Még az ára sem valami szuper. Egyéb ok?
Nem egy jó választás, mert ez A1/B1 HTHS viszkozitású olaj és a Suzuki gyártója egyértelműen ragaszodik a motor konstrukciójából adósó magasabb nyírás stabilizációhoz, tehát a magasabb HTHS viszkozitású olajokhoz. Castrol Magnatec 5W-30 A3/B4 pl. ilyen, az tökéletesen megfelel.
... már amennyiben ragaszkodsz a 30-as melegoldali értékhez.:)
..az én 2005 ös 1.5 GS-emben ez van..osonban vettem ennyiért..azt azért nem értem, hogy API SN besorolású volt(akciósan)...azóta sem láttam SN-t, csak SM-et... az autó működik, az olaj kellemes színű...ja, és nem fogy...
Sziasztok!
Szeretnék a kocsimba beszerelni egy kis kütyüt, amihez valahol a műszerfal alatt szükségem lenne állandó +12 voltra. Mit ajánlotok, hova melyik szálra kössem rá, melyikhez a legegyszerűbb hozzáférni?
Tankolás után meg kirándultam egyet Délpestről Óbudára. Egész jó hatással van a fogyasztásra, ha nincs nagy forgalom: https://lh6.googleusercontent.com/-oLJ0x1pNKlw/T_yZ3XaYszI/AAAAAAAACa0/fZY0rT3u5cQ/s720/IMAG0781.jpg
Amit arról a csőről mondasz az logikus, és valóban ez lehet az elsődleges funkciója. Abban is egyetértek, hogy talán a klasszikus értelemben vett szellőzést nem biztosítja a tanksapka, hiszen kifele nem enged semmit.
Azt nem tudom, hogy kell-e vizsgálni nyomáspróbán a sapkákat, de abban egészen biztos vagyok, hogy van benne szelep. Már csak azért is, mert kiderítettem, hogy mi volt a baja a tanksapkámnak.
Szétkapva így néz ki: https://lh4.googleusercontent.com/-zmX8gFYeWd0/T_yZt0voI2I/AAAAAAAACag/9McgSrQlAVg/s720/IMAG0775.jpg
Ő pedig egy szelep, ami a tankba befele enged levegőt: https://lh6.googleusercontent.com/-Z4JcCJgZeO4/T_yZ0mRnAeI/AAAAAAAACas/UW9sX41KQGY/s720/IMAG0776.jpg
Nekem valószínűleg letapadt az a membrán ami biztosítja a levegő befelé áramlását.
Letisztítottam a tanksapkát és ki is próbáltam simán tüdővel :) (úgy is meg kell enni évente egy kiló koszt, jót tesz az immunrendszernek :P). Megfújva nem enged át levegőt, tehát a benzingőz bent marad (mivel a benzin amúgy is illékony, ez ugye alapfeltétel). Viszont ha szívtam a levegőt, akkor a kis szelep kinyitott és lehetett rajta keresztül viszonylag kis ellenállással levegőt beszívni. Konklúzió az, hogy a szelep akkor nyit mikor vákuum képződik a tankban. Ma tankoltam tele a kocsit, és egyáltalán nem volt benzinszag, úgyhogy gyakorlatban is megoldódott a benzines mizériám, aminek azért örülök.
Az a cső ott csak azért van, hogy a befelé töltött benzin ne bugyogjon: tankoláskor a pisztolyt lenyomod a szellőző kivezetésén túlra, ott megy le a benzin, és a tankból a levegőt meg a szellőzőn nyomja ki a pisztolycső vége felett.
A régi, még szellőző tanksapkás rendszereknél az üzemanyagrendszer nyomásvizsgálatakor a tansapka is be volt véve egy csöves sapkával, ami bekötésekor zárttá tette a rendszert. Emezeknél már nem kell, mert a sapka nem szellőzik, és nem kellett ott semmi, hogy a nyomástartását vizsgálják.
Pont ezért szokott sokszor sziszegni a rendszer, mert nem mindig tudja rendesen lekövetni a változásokat, mert leállítás után lehűl, meg ilyenek.
Igen, erre is gondoltam, de onnan kezdve, hogy a tankbetöltő nyíláshoz szellőzik, egyértelmű, hogy a tanksapkánál kell kapnia levegőt a rendszernek. Nem kifele szellőzik ott, hanem pont hogy ott szív egy kis levegőt, hogy ne legyen vákuum. A benzin
Ez a képen a 16os cső, mely belemegy a betöltő csőbe a nyílás előtt nem sokkal. Egyes autókon ezt kivezetik egész a betöltőnyílásig.
A tanksapkát ha leveszed és belenézel nem véletlen van benne egy rugó és egy szelep. Az a funkciója, hogy bizonyos belső vákuum esetén nyomásmentesítse a tankot azáltal, hogy beenged némi levegőt. Kifelé a tank az EVAP rendszeren keresztül szellőzik. Ez a környezetvédelmi előírások szerint már régen így van (a régi swiftben is benne van az EVAP tartály). Ennek működésének lényege, hogy van egy aktív szén granulátummal töltött tartály, mely semlegesíti a szénhidrogén párát, illetve a tartályból van egy cső a szívócsőbe is, mely bizonyos időközönként (aktív vagy passzív vezérléssel) visszajuttatja a benzingőzt a motorba.
Zanzásítva tehát: a tank levegőt a betöltő nyílástól kap, kifelé pedig az EVAP tartály felé szellőzik.
Amúgy a tanksapka csere óta kiegyenlített a nyomás a tankban, tele akartam tankolni tegnap, de végül a régivel rohangáltam. Talán majd ma kiderül.