Hummer72: Nekem is kiégtek az ízzóim állandóan (éves szinten 10-12 izzó, pedig nem az áruházláncok nevével ellátottat vettem), de egy xenon beépítés megoldotta. Én 6000 Kelvineset raktam bele és az se izgat senkit (nálam egy xenon ízzó olyan 5 évet bírja, van akinél többet és van, hogy kevesebbet).
Betg: Ha éppen van gyári xenon lámpád, akkor mennyiért szoktad adni? Mik kellenek még a beépítéséhez? Vagy egyáltalán be tudom tenni? Segítségedet előre is köszönöm!
Elöző autóm egy Megane II. volt, a H7 problémámra egy utólag beépített fesz szabályzó adta a megoldást. A havi rendszerességű kiégés, évi 1db ra redukálódott.
A h7 problémáról nem az autó tehet ez az izzó egyszerűen szar az összes ilyen izzóval szerelt autóban gond van vele.
Nekem 4300k utólagos xenon van benne aminek abszolut fehér fénye van nem kék ezért még egy rendőr sem foglakozott vele meg ezzel az autóval ne is szoktak ilyen szempontból vacakolni nekem van benne lámpamosó de kivettem a biztijét mert egy baromság semmi értelme ha koszos a lámpa képtelen lemosni és zabálja az ablakmosót van gyári xenonom is de azokat mindig elviszik igy már be se szerelem magamnak kb 2 éve járok utólagos xenonnal senkit nem zavart még, a gyári xenonnak is 4300k a színhőmérséklete, tehát bőven megéri beszerelni persze az tény ,hogy nekem nem volt soha problémám attól még másnak lehet de itt Bp nem nagyon foglalkoznak vele hacsak nem valami hiper-szuper nagyon kék amitől kifolyik a fakabát szeme.
Hát valószínű ez a fránya bsi kiolvasta azt az óra állást és eltárolta és ezért írta át a tiédet én ezért nem szoktam cserélgetni össze vissza ,van híbátlan szervomotorom csináltam már egy jó párat de még egy se jött vissza ,hogy rossz lenne, az Angol autókban rikábban megy tönkre mert ott nem rázkodik annyit az autó mint nálunk gyakorlatilag itt a rossz utak szétrázzák a kis müanyag fogaskerekeket és ledarálják egymást, hasonló gondal küzdenek a 206 peu-k is .
10 év hát ezt nem javaslom senkinek én még ilyet nem olvastam sehol legjobb tudomásom szerint 5-6 évet adnak meg ha nem éri el a km futás az előirtat. A dizeleknél furfangosan van megadva normál és nehéz igénybevételre hát Magyarország elég nehéz igénybevétel szerintem ezért 120-140e km cserélni nem árt ,a 160 csak autópálya használatnál lehet igaz.
Tekeréskor át kell írni a bsi -is mert azonnal visszaírja benne lévő km-t, a bsi ben van egy hibanapló ami tárolja a híbákat és ehhez hozzárendeli az éppen aktuális km óra állást ha ezt elfelejtik kitörölni akkor szoktam olyat látni hogy az autóban mutat az óra mondjuk 150ekm és a hibanaplóban van 220ekm bejegyzés de mostmár egyre kevésbé látok ilyet inkább üres a híbanapló ki van törölve.
A kis kapcsoló a belső tükör alatt a fényre sötétedést kapcsolja be. Ha világít a zöld led és hátulról erős fényt kap pár mp. belül elsötétedik a tükör.
Sajnos ezt nem lehet így javítani,mert az a kis kiálló műanyag láb ami ide-oda mozog,és beakadáskor megállítja a pohártatót,nos az lepottyant..Visszateszem nem marad ott,nyilván ami odafogta az letört.De egy csavarral vagy valamivel biztos vissza lehet fogatni.Ehhez viszont ki kell vennem mert nem látok alá és fejjel lefelé necces ilyesmit szerelgetni.. :)
szia! nem kell levenned semmit, kis ügyeskedéssel vissza lehet kotorni a helyére... nekem durvább nyitáskor szokott kipattanni, úgyhogy inkább nem nyitogatom! próbálgasd visszatenni, előbb utóbb jó lesz!!
A bal oldalon található pohártatóm megadta magát.Lepottyant a kinyíló rész alján található bolygókar,vagy minek nevezzem.Simán vissza tudnám operálni,de ahhoz le kellene vennem ezt a pohártató részt kompletten.Tudtok segíteni,hogy miként kell kiszerelni?2 csavart találtam a lenyíló rekesz ütköző gumijaiban,de még mindig tartja valami elég intenzíven.Kicsit idegesít,hogy egyfoltyában nyitva a pohártató.....Minél hamarabb szeretném megjavítani.Előre is köszönöm a segítséget!!!
A kopogásnak több oka is lehet, de álltalában ha előről hallod, akkor a stabilizátorkar a hibás, ha hátulról akkor pedig a lengőkar csapágy. De betg úgy is pontosít, illetve kijavít ha nem jót mondtam.
A vezérműszíj csere a HDI motorokat kivéve, 120 000 km megtétele után szükséges, a HDI motoron pedig 160 000 km-enként esedékes.
Köszi amugy miután nem akarom eladni a vasat ezért tök mindegy mennyit mutat eddig az volt infó hogy felfele nem írja magát a BSI az óráról de itt megtette a nyúrva átírta a saját órámat amugy még mindig nem jó az óra szereztem egy GPS t azzal autózok
Amúgy viszont ez lehet egy jó tipp: ha a neten találsz olyan eladó C5-öst, amiben visszatekert az óra (erre Magyarországon jó esély van), akkor keresd fel az eladót, és kérdezd meg, hogy mennyiért tekertette vissza, és hol? Szerintem kevesebb, mint 200 ezer...
Volna pár kérdésem még pedig, rugozással kapcsolatban ( sajna nem sikerült még masik C5-ben utazni ) néha olan érzésem van mint ha kopogna ugozáskor leírásodból kiderült az enyém 6 gömbös mert van benne sport állás, a megfelelő rugozást lehet valahogy ellenőrizni.
A belsőtükör alsó észén van egy kapcsoló be kapcs világit egy zöldled ennek mia szerepe.
2.0 SX milyen időközönként kell vezérműszíjat cserélni.
Erre azt mondanám, hogy nagyjából emlékszem arra a nepper-kereskedőre (helyszín), aki rám akart sózni egy 180 ezer km-es, visszatekert francia C5-öst. A kilométeróra csak 105 ezret mutatott... Persze a kereskedő bizonygatta, hogy ő így kapta, semmit se tud a visszatekerésről.
Ő biztosan tudja, hogy hol lehet visszatekerni :-)
De érdekes, hogy tényleg így van megcsinálva a rendszer? Ennek ellenére azért csak megoldják a visszatekerést a nepperek (sajnos).
A kilóméterórám kismotorja megadta magát betetem egy 225 ezret futott órát azzal ismerősöm adott egyet kölcsön autóztam most vissztettem a hibás 160 ezret futott órámat és felülírta a 225 000 re a régi órámat
beletekertem a vasba egy pillanat alatt 65 000 km et
Az a kérdés hogy visszalehet e kapni az eredeti km állást vagy már mindegy
1.8 benzinesben mikor kell vezérműszíjat cserélni?
Más: egy fesz szabályzó beépítése megoldja az állandó H7 kiégés próblémáját, vagy inkább keressek egy bontott xenont (ez utólag beépíthető egyáltalán)?
Szevasz nem írja át a bsi-t nem kell megijedni , ha egy kevesebb km-es órát teszel be mint amennyi a bsi-ben van akkor a bsi átírja az órát, de ha több km-est akkor a bsi ben marad az eredeti, a km óra meg mutatja a benne lévőt.
Szerviz ilyet mond hülyék ezek, na mindegy hozd el megoldjuk olyan még nem volt amit nem tudtam volna megcsinálni itt most nem akarok részletekig belemenni ,hogy mi a baja de nem nyomásmérő szenzor az biztos, ha érdekel az adatlapomon megtalálod a számomat.
Ha Km órában több kilóméter van az átírja a BSi ben a kilómétert vagy nem mert ha igen akkor egy perc alatt sikerült mennem 60 000 Km tert betettem a gépbe egy 230 000 km tert futott órát az enyémben 170 000 volt
Az én kocsimnak, amiről épp az imént írtam, már volt ilyen hibája: ASR/ESP not functioning ill. Antipollution fault és jó ideje sikerült kigyógyítani belőle. Feleslegesen lehúztak egy rakás pénzzel az biztos. Ha azt tanácsolják, hogy vegyél másik kocsit, arra inkább azt mondom, hogy keress egy másik szervízt, ahol értenek is az autódhoz.
Nálam a megoldás a következő volt:
- turbónyomás szabályzó csere
- turbónyomás érzékelő csere
- turbócsövek ellenőrzése, jó-e a vákuum (de azzal gond nem volt)
Ennyi.
Az egész műveletet élőben megvártam és végignéztem, 1-2 órás munka.
Az autómra diagnosztikai computert is kötöttek, láttam a különbséget a hiba idején (irreálisan magas turbónyomást mért a motor) és javítás után (tökéletes turbónyomást érzékelt).
Azért gyengül el a motor, mert beindul az önvédelme a túl magas turbónyomás érzékelése esetén. Ekkor jönnek a hibaüzenetek.
Azért írja ki mindkét féle hibaüzenetet a kocsi, mert a kipörgésgátló rendszer (ASR) és a részecskeszűrő rendszer (FAP) mind a befecskendező rendszer vezérlésével működik együtt, amit az önvédelmi rendszer hirtelen jelentősen lekapcsol ezért nem tudják ellátni funkciójukat. Ha az önvédelem nem indul be, mert a turbónyomás folyamatosan rendben van, akkor nem lesz semmi gond.
Emellett javaslom a FAP rendszert is megvizsgáltatni, ha eddig még nem volt felújítva.
Az én kocsimban a FAP rendszert már ez előtt a hiba előtt teljes mértékben felújíttattam (nem csak a szűrőt).
Úgy gondolom, hogy ha jó a FAP rendszer és a turbó nyomás vezérlés és érzékelés, akkor ennek a hibának meg kell szűnnie.