Általában szofita szokott lenne a belső világításban. A késleltető elektronika mindig átküld egy kevés áramot a bent lévő izzón, ami a normál szofita izzón nem látszik, a LED-es viszont világít halványan már ettől is. Abba a foglalatba pont a normál szofita izzó való, és nem a LED-es.
Nézd meg, hogy lehetne berakni a 10W-os izzó fogadására képes foglalatot. 2x10 watt szerintem amúgy kevés lesz arra, amire akarod használni, de a te dolgod.
Sziasztok! Adott egy 2009 H Astra, Menet közben gondolt egyet és megállt. Ezután újra akartam indítani kulcsot elfordítom, egy relé kattanást hallok, de önindító nem indít. (nem kap vezérlést), A Műszerfalon égnek a vissza jelzők, aksik, biztosítékok, Rellék jók, Motor Test kábel jó. Ismerősöm mondja megnézi OP-Commal, Azt írja nincs a motorvezérlővel kommunikáció, a motor vezérlőnél van +12v és -12v Szerintetek mit nézek meg? Motorvezérlő hiba lehet? Segítsetek, várom az öltetetteket
Annyira nem akarom megbolygatni a rendszert.Kiveszem az 5w-os izzó beteszem a 10-est másik és kész.Elég nappalra a 2x10 watt.Este úgyis tompítottal megyek.
Szerintem sehogy. DRL-re még egy lehetőség, próbáld meg a reflektort meghajtani 50 % teljesítményen, gyárilag a VW ezt csinálta régebben néhány típusnál, ahol költségcsökkentés miatt nem akartak LED-es nappali fényt beépíteni. Újabban már 5/21 w-os izzóval oldják meg, az 5 a helyzetjelző, a 21 a DRL.
Az 5 wattos helyzetjelző helyére 10 wattost.Lejjebb linkeltem hogy a Vectrába is olyat raktam.Nem bántom én a tompítottat sem a ködlámpát.Éjjel azért kell látni :)Hogyan tudnám ezt bemókolni máshova mint a helyzetjelző helyére?
Rosszul írtam, nem 35 wattos H7-es van a ködlámpámban, hanem 35 wattos H3-as halogén.
Nem teljesen értelek, a tompítottba akarsz belemókolni 10 wattos izzót? Akkor sötétben hogy fogsz látni vele? Vagy a ködlámpába? Ahhoz meg van 35wattos H3-as, ahogy feljebb írtam, neten keress rá. De lehet, hogy van 20 wattos H3-as is. Sőt, ha nappali fénynek akarod használni, akkor van H3-as fejezésű LED-es izzó is. Az kb 5 wattot fogyaszt, de olyan 20 wattos halogénnak megfelelően világít. DRL-nek jó, csak nem szabályos :)
A 35 watt H3-as halogéneket még akkor vettem a ködlámpába, amikor DRL lehetőségeket kerestem. 55 wattosnál kisebbet kerestem, 35 wattos volt elérhető. Be is szereltem, meg átkötöttem a ködlámpát másik kapcsolóra, hogy onmagában is lehessen működtetni (helyzetjelző nélkül). De végül túl erősnek tartottam, utánna jött a LED-es projekt. Nekem ilyen volt, 25-30 LED lehetett rajta, csak 12V, nem 24.
Épp ez az, ami miatt nem erdemes különösebben túlmisztifikálni a helyzetjelző izzokat. Legolcsóbb bele aztán kész. Használni ugysem kell. Álló autó esetén ha nehezen észrevehető kivilágítatlan helyen állsz meg.
"rövidebb életű emeltfényű izzót, vagy a Xenont használja a tompítottban, hanem a hagyományos "örök életű" halogént a ködlámpában."
Xenont 5 év után cseréltem. Akkor sem azért, mert tönkrement volna, hanem szerettem volna egy másik fajtát kipróbálni. Az előtt mikor hozzám került az autó, akkor sem vadi új xenon csövekkel adták, hanem isten tudja mikor volt és még mindig nem volt hajlandó kiégni.
A ködlámpában viszont kellett már "örök életű" standard halogént cserélnem, pedig az nagyon ritkán megy nálam, ellentétben a xenonnal, ami mindig világít automatikusan ha jár a motor. Igaz, hogy szerintem a ködlámpa izzó is talán még gyári leheett 8 éves korában.
A bi-xenon melletti segédreflektorban egy H7-es halogén van emelt fényerővel. Akkor cseréltem, mikor vettem az autót. Ki akartam próbálni az emelt fényerőt. Azóta is azt használom. Igaz ez is jóval kevesebbet megy mint a xenon, de ez sem akar kiégni.
Mikor tanulóként vezettem sose használtuk parkolásnál. Nem is emlékszem hogy beszéltük volna ezt :/ A tompított volt a nagy sláger. Mikor beértünk lakott területre lekapcs mikor kiértünk felkapcs ezt nézte nagyon az oktató az elején mindegyikünknél.
Álló helyzetben lehet használni parkolásnál.Azért helyzet jelző hogy jelezze a helyzetedet:) Menet közben azért nem lehet használni.Azt hiszi a többi közlekedő,hogy állsz és kimegy eléd.
Nekem a ködlámpába H3-as 55 wattos izzó van a tompítottba meg H7-es. Ha bele bírnám mókolni a 10 wattos izzót akkor csak 20 watt égne nem 110.Könnyebb is cserélni meg olcsóbb is.Nappal meg úgysem látszik hogy tompított-e vagy sem.
Én is jópár évet jártam ezzel a LED-es ködlámpás megoldással, kb 2,5-3 éve kezdtek jobban ráállni erre. Azelőtt engem sem igazoltattak egyáltalán, viszont azóta rengetegszer. De mindenkinek szíve joga eldönteni, hogy szabályos világítással jár, vagy sem :)
Annyit tud spórolni vele, hogy nappal nem a drágább és rövidebb életű emeltfényű izzót, vagy a Xenont használja a tompítottban, hanem a hagyományos "örök életű" halogént a ködlámpában. Illetve van 35W-os H7-es halogén izzó is, az pl tökéletes a ködlámpába, pl nekem is az van benne. Illetve vannak autótípusok, amiben külön is használható a ködlámpa, nem kell hozzá a helyzetjelző.
2001-től 2012-ig volt meg az A vectrám. Büdös életbe egy rendőr sem állított meg a lámpa miatt.Sőt még amúgy sem nagyon.Pár vizsgán is voltam vele,nem érdekelt senkit hogy hány wattos a helyzetjelző benne.Ködlámpával mit spórolnak a tompított helyett? Mindkettő 55 wattos jó esetben. Na meg cserélne sem jobb a ködlámpa izzót.
Értem én, de ez lutri, ha elkapnak, akkor 5-15 ezer helyszíni bírság a jutalom. Én már fizettem ilyesmiért nem is egyszer. :) Azóta rendes DRL-el járok. Egyik alkalommal a ködlámpa világított nappali fényként, nem hatotta meg a rendőrt, hogy LED-es izzó volt benne, és teljesen olyan volt, mint a ködlámpa helyére felszerelhető DRL-ek. Szóval én nem játszanák az ilyesmivel :) De rengeteg autót és menetrend szerinti buszt látok, amik ködlámpával spórolnak a tompítottal.
És ez még nem is olyan, mint pl az ablakok fóliázása, hogy csak akkor látszik, ha jól megnézik. Kint állnak igazoltatnak, és már messziről feltűnik, hogy szabálytalan lámpával jösz, ilyenkor egyből kiintenek, ha alapból amúgy nem is intettek volna ki. Aztán lehet magyarázkodni :)
Xenon hatású szerintem, ki volt szedve(nem én) már de nem néztem meg közelebbről így pontosan nem tudom. Erőteljes fény, felkapcsolva azt hittem az a refi.