Keresés

Részletes keresés

XANTIi Creative Commons License 2017.09.22 0 0 91717

Ezt azért kérdezd meg egy R44 pilótától, neki mi a véleménye....

Az UH-1 is kétlapátos rotorral egész jó heli. Rotálni lehet. Néha kell is...Már régen van hidraulikus rásegítés az R44-ben.

Előzmény: etomcat (91715)
etomcat Creative Commons License 2017.09.22 -2 0 91716

A magyar légierő is akart 2009. vége körül Robinsonokat kiképzésre, de épp akkor esett le 48 óra alatt 3 db a típusból, így rájöttek, hogy az élet mindig drága. Végül mostanra lett ex-mentős Ecueril.

Előzmény: etomcat (91715)
etomcat Creative Commons License 2017.09.22 -1 0 91715

Kell lennie otthon erről lementett diagramnak. A lényeg az, hogy mivel a Robinson csak kétlapátos és nagyon kicsi a főrotor átmérője, ezért a rotorkör tehetetlensége nem bír kiegyensúlyozó hatással a repülésre, mint más helikoptereknél és a merev rotortengely sem segít és nincs szervo sem, így nagyon könnyű túlkormányozni akár gyakorlott pilótáknak is. Autorotáció felejtős. Új-Zélandon az egész ottani R. flotta, kb. 100 gép le volt tiltva sokáig.

Előzmény: Lexes (91711)
elemes Creative Commons License 2017.09.22 0 0 91714

ez brazíliában volt, ha jól látom. mások ott a normák.

Előzmény: petersen77 (91699)
XANTIi Creative Commons License 2017.09.22 0 0 91713

A világ ennyire hülye? A legnagyobb darabszámban eladott kisheli. Mind életveszélyes?

Előzmény: Lexes (91711)
XANTIi Creative Commons License 2017.09.22 0 0 91712

WTF?

Előzmény: etomcat (91708)
Lexes Creative Commons License 2017.09.22 0 0 91711

"...a helikopter gyakorlatilag lerántja magát a földbe..:" - erről tudnál részletesebben? Érdekelne!

Előzmény: etomcat (91708)
etomcat Creative Commons License 2017.09.22 -2 1 91710

Egyébként a helikopteres brahizást a nácik találták fel. Hanna Reitsch az FW-66-ossal, zárt sportcsarnokban (!) pár ezer barnainges előtt, fölött repkedett a sörpuccs 15. évfordulója alkalmával. Ezek az értelmetlen dolgok valahol mindig az erőfitogtatás vágyából születnek.

Töck Jenő Creative Commons License 2017.09.22 0 0 91709

1., Ez azelőtt történt, hogy H.I. kiment a frontra.

2., Nagyon dícséretes, hogy meg akart tanulni repülni, de a szervilizmus fennforgásának esetén mit sem változtat. Nem ártott volna, ha valaki meg merte volna neki mondani, hogy azért még nem megy neki annyira a repülés. (ha már magától nem tudta) 

3., Amit írtam azt csak azért írtam, hogy nem csak a Kádár rendszerben fordult elő ilyesmi. Végül is a lengyel elnököt szállító gép katasztrófája is ide tartozik.

Előzmény: etomcat (91707)
etomcat Creative Commons License 2017.09.22 -4 0 91708

A videóval a legnagyobb baj a helikopter típusa. A Robinsonok rotor-tengely konstrukciója köztudottan hibás, bizonyos bedöntés elérése esetén a helikopter gyakorlatilag lerántja magát a földbe, sokan meghaltak már emiatt. Egy ilyen zsúfolt helyen az ütközéstől szétrepülő lapátok hány embert fejeznének le?

Előzmény: petersen77 (91699)
etomcat Creative Commons License 2017.09.22 -2 0 91707

> Az illető grófnak olyan jól ment a repülés, hogy húsz felszállás után már műrepülni tanult.

 

Az illető a lezuhant Horthy István utódjának volt kiszemelve és azért tanult műrepülni, mert kötelességének érezte, hogy ő is kimenjen a keleti frontra harcolni - mivel a nyilaspártiak azzal kampányoltak, hogy országvezető csak hadviselt ember lehessen.

Előzmény: Töck Jenő (91690)
petersen77 Creative Commons License 2017.09.22 0 4 91706

Azzal nem értek egyek, hogy aki odamegy nézni, tudja, mire vállalkozik és tisztában van vele, mekkora veszélyben van. Nem tudja. Főleg a kerítésbe kapaszkodó kiskölyök a pálya mellett közvetlenül. És szerintem igen nagy különbség van egy ilyen "mutatvány" és egy nagyvároshoz közeli reptér normális, jól szabályozott, a rizikófaktorokat kizárni igyekvő működése között (persze, ebben is lehet kivételt találni). Sőt, én még egy normálisan működő sportrepteret sem gondolok különösebben nagy rizikófaktornak az ottlakók szempontjából. Sőt, ha egy helikopter egy városban leszáll egy elég nagy placcra, szerintem az sem főbenjáró bűn. Ha felszáll/leszáll, vagyis azt csinálja, amire való egy ilyen helyen. De ez itt a videón szerintem egészen más... 

(És ja, nálam a raliverseny sem fér bele, ha a nézők megérintik az előttük elhúzó autókat - mentségükre legyen mondva, hogy ott legalább többnyire nem marinénik és kisunokák vannak a pálya mellett, hanem jórészt ralifanatikusok)

A felfüggesztettet lehet, hogy túlzás... a bosszúság beszél belőlem, ha ilyet látok és nem vagyok jogász sem. Az olvtárs az ittas vezetős hasonlata ehhez nem rossz egyébként. MO-on is egy határ felett az nem szabálysértés, hanem bűncselekmény, jogosan (igaz, ha nem csinál balesetet, akkor le nem ültetnek érte). Pont azért, mert ha részegen vezet, akkor már nem rajta múlik, hogy egy ezerötszáz kilós dolog nem landol-e egy emberekkel teli buszmegállóban. Hanem a szerencsén. A munkavédelmisek egyik kedvenc mondata is az, hogy addig nincs baj, amíg baj nincs. De az, hogy most nem történt baj, szerintem még nem jelenti azt, hogy akkor ez jól van így. És valóban, ha megtörténik, akkor másnap mindenki, akinek kisfia/kislánya/férje/felesége odalett, az összes szervező fejét akarja majd egy lámpavasra feltűzve látni. 

 

A tűzoltást és mentőrepülést is máshová tenném... azért ők is igyekeznek úgy repülni, hogy a baj ne legyen nagyobb annál, mint ami miatt hívják őket. Persze a kockázat nyilván nagyobb ilyen repüléseknél - de ez már filozófiai kérdés. Egyébként érdemes megnézni egy mentőhelikopter fel-leszállást pl. egy magas házak közötti szűk útkereszteződésben; kockázatos körülmények, de a pilóta és a személyzet egész ténykedése és minden mozzanata arra van kihegyezve, hogy csökkentsék az ezzel járó rizikót. 

trizs77 Creative Commons License 2017.09.22 0 0 91705

Azért én különbséget tennék egy vészhelyzeti leszállás és egy szándékos veszélyeztetés között.

 

Ha a bankvezér leszáll a helivel a tetőre és azon a 30x30 méteres négyzeten 333 fő banki alkalmazott áll körbe körbe várva a vezért, akkor hasonlítható ez a baromság ahhoz a hülyeséghez.

 

Itt egy sportesemény nézőit ijesztgeti.

Nem arról van szó, hogy leszállt a jégpályára, hozott egy korongot mert épp 111 éves a helyi mezítlábas SC és elrepült, hanem a jégpálya légterében, ijesztgette a nézőket, szórakozott, brahizott.

 

A részegeknek ez biztosan nagyon tetszett.

de ha ilyenkor beüt a crach akkor ugyanezeknek a hujjogató bolondoknak a szülei, rokonai, és nem a helyi hírharsona, hanem fél Európa sajtója kiállt HALÁLT RÁ jelszót.

 

Nem akkor kell fellépni az ilyen ökrök ellen, mint ez a pilóta, amikor van/lett 19 halott és 74 súlyos sebesült mert beléjük/közéjük ült a percenként sokat forgó lapátjaival a heli, hanem akkor amikor nem történt halálos baleset.

Mint most.

 

Nekem nem a szimpatikus amikor a 3 halottas közuti balesetnél egy félmondatban megemlítik, hogy :....."...jaaa, a sofőr ittas volt........." hanem az, amikor nem csinált balesetet, de a közuti ellenőrzésen megbukott és nagyon megbüntették.

 

 

 

 

Jahno Creative Commons License 2017.09.22 -1 1 91704

Ezzel mi a baj? Körbe van kerítve, ki van találva. Focipálya? Ez majdnem az. Szerintem erdőtűznél a mindenféle medencéből merítős oltós helikopterek sokkal  többször beszopnak és feldőlnek.

Előzmény: petersen77 (91699)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.09.22 -2 0 91703

Igen! A rally versenyek szervezoinek ilyen logika mellett, hanyszoros halalbuntetest kene kapniuk? 

Előzmény: Kisa (91701)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.09.22 -2 0 91702

Volt szerencsem tobbszor helikopterrel utazni, tobbszorosen vedett emberek tarsasagaban. A sajat bankjuk kozponti epuleten , a teraszon szallt le ertunk, kb a tizede ekkora helyen. Ez a video ehhez kepest nudli. Ez egy pilotanak a rutinfeladatok legegyszerubb esete. Akik meg odamennek nezni, azok tudjak, hova mennek. Nem ertem ezt a ,,beszari" allaspontot. Ilyen erovel a budapesti lakosokat is ki kene telepiteni a repuloter 20 km-es korzetebol:-) Ez a ,,felfuggesztett, meg hasonlok, szerintem eros tulzasok..

Előzmény: petersen77 (91699)
Kisa Creative Commons License 2017.09.22 -1 0 91701

No risk, no fun.

 

Előzmény: petersen77 (91699)
Vgyuri1946 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91700

A fa volt az erősebb :-(

Előzmény: trizs77 (91693)
petersen77 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91699

Szó volt itt nemrég a közönség/civelek közelségéről bármilyen repülő szerkezethez. Erre most tökvéletlenül akadtam rá. Láttam sok őrültséget, de azt hiszem, ennél nagyobbat még nem:

https://www.youtube.com/watch?v=gdfMQ9yM87Q

Jókezű pilóta minden bizonnyal. Mégsem jó, hogy botkormányt kaphat a kezébe. Körben minden oldalról magas, emberekkel teli nézőtér, lámpaoszlopok, este, reflektorok, földközelség. Ez még egy focipálya-méretű stadionban is megérne néhány év felfüggesztettet a szervezőknek (ha nem történt baj). A nézőnek joga van hülyének lenni, de a szervezőnek és a pilótának nincs.

 

malazs Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91698
Anakin a sith Creative Commons License 2017.09.21 -1 0 91697

Ez is igaz, de egy apuka es egy gyerek, az nem egy hivatasos pilota es csomo utas . Nem tudom, nezitek-e a nat geon a legikatasztrofak sorozatot, de majdnem minden baleset utan gyokeres valtoztatasokat hoznak, hogy ne tortenhessen meg ujra ugyanaz. Sajnos ez is olyan, mint a sportolok es a doppingtesztek, mindig a doppingolok vannak elonyben, a doppingvadaszok pedig csak kovetik oket..

Előzmény: Törölt nick (91687)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.09.21 -1 0 91696

Sot, masik q nagy hiba, amit azota szinten kizartak, hogy ne zarhassa ki valaki a masik pilotat a pilota kabinbol. Hibak sorozata tortent! 

Előzmény: Anakin a sith (91695)
Anakin a sith Creative Commons License 2017.09.21 -1 0 91695

Itt is az tortent! Csomo orvosi vizsgalat megallapitotta, hogy a csavo alkalmatlan, de nem jelentettek a legitarsasagoknak. Az orvosok akkor megtehettek, azota nem, megvaltoztattak az erre vonatkozo torvenyeket Nemetorszagban. 

Előzmény: Törölt nick (91687)
dezso Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91694

http://www.li-2.hu/?modul=html&content=esemenyek_balesetek

 

Kesobb ezt teritettek el az NSZK-ba.

Előzmény: trizs77 (91693)
trizs77 Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91693

Ez mi volt ?

 

 

Ki tud róla valamit.

 

A háttérben HÉV vagy városi villamos felsővezeték van?

 

 

Töck Jenő Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91692

Dr. Fülöp Andrást is annak a korszaknak a törvényei alapján képezték ki. Szerintem nem repült nagyon rosszul. 

Előzmény: Töck Jenő (91691)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91691

jóba   jóban

Előzmény: Töck Jenő (91690)
Töck Jenő Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91690

A törvényekhez sem és a Kádár-korszakhoz sem. Hogy mást ne mondjak (írjak) annak idején Nádi is legyünk jóba alapon halt meg a rep. szöv. elnöke miatt. Az illető grófnak olyan jól ment a repülés, hogy húsz felszállás után már műrepülni tanult. Bele is álltak a Dunába Érdnél. Akit érdekel a pontos idő és név az nézzen utána. Továbbá azoknak a törvényeknek alapján nagyon sokan megtanultak repülni és semmi baj sem volt velük.

Előzmény: Törölt nick (91684)
XANTIi Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91689

A kivételek erősítik a szabályokat. A hegynek vezetett gép inkább merénylet, mint szerencsétlenség kategória. Ahogy a rakétával lelőtt is. Simán lehet terrorakciónak nevezni.

De a szerencsétlenségek nagy része valóban igen gyakran több esemény láncolatszerű együttállásából "jön össze".

Sok olyanból ami már előfordult magában vagy más kontextusban de megúszták.

Amikor a szeletelt sajt lyukai pont egyvonalba esnek. Mondja a jenki az ilyen esetre.

 

Előzmény: Törölt nick (91687)
Syracusa Creative Commons License 2017.09.21 0 0 91688

Eegen, szerintem is rendesen keverve lett az a bizonyos "svájci sajt"-közhely, a tv-szakértők kedvence (mondjuk jogosan). Ott ugye alapfeltétel, hogy bármelyik hiba/esemény kiesése esetén a baleset nem következik be, itt pedig a legtöbb felsorolt dolog - kettő kivételével - nem hiba vagy cselekmény/mulasztás, pláne nem ok, csak egyszerű és kezelhető körülmény vagy állapot.
Más kérdés, hogy következett-e bármilyen tényleges hiba ezekből a körülményekből, vagy sem, de önmagukban ezek nem okok.

Előzmény: Törölt nick (91687)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!