Keresés

Részletes keresés

smnks Creative Commons License 2021.07.03 0 0 42876

Igen, a fényképen látható változatra gondoltam (akár kettő, akár három homlokfényszóróval)! Abban reményked(t)em, hogy úgy a megfelelő színű festékanyag, mint az oldalfalak tamponozásához szükséges eszközök ettől a változattól függetlenül az MTB által használva vannak/lesznek, így e változat végett újonnan nem kell létrehozni semmit, csupán vegyíteni két olyan elemet, amiket külön-külön modelleken alkalmaznak.

Hogy rajtam kívül elegendő számú érdeklődő lenne-e, ebben csak reménykedni tudok.

Ugyanakkor azt vélem, hogy a hetvenes évek második fele szó szerint, és átvitt értelemben is a hazai vasút legszínesebb korszaka volt, úgy a vasúti kocsik, mint a vontatójárművek tekintetében, így, ha időben rövid is (cca. 5-6 év), talán mégis megéri ezt az időszakot modellezni, hiszen így a beszerezhető más típusú modelleket ideszámítva is a színváltozatok legszélesebb skáláját tudja modellben (egyazon korszak alatt) megjeleníteni az ember.

 

Kicsit más, hogy még bonyolultabb legyen: A hazai vasút történetéhez tartozik, hogy motor- és személykocsik tekintetében a hetvenes évek első feléhez kissé megint más feliratozási séma tartozik, mint akárcsak a hatvanas évekhez, akár a már említett hetvenes évek második feléhez.

Lehetnek modellezők, akik kimondottan ebben a korszakban "utaznak".

___________________________________________________________________

 

Jómagam a hetvenes évek második felét idéző változatra vevő lennék ABb, Bb ill. Cak kocsik tekintetében is!

Illetve a két motorkocsinak a kék változatát is erősen várom!

 

(No meg, ha a Bobó programból is lenne valami...(?) Szvsz. hazai tolatómozdony jelenleg egy óriási "lyuk" a modellpalettán!)

Előzmény: S.A.S (42875)
S.A.S Creative Commons License 2021.07.03 0 5 42875

Erre a változatra gondolsz ha jól értettem. Elméletileg lehetséges, de csak akkor, ha lenne rá megfelelő számú jelentkező. Mivel ezzel a festéssel és feliratozással csak rövidebb ideig üzemeltek. Egyébként az MTB gondolkodik egy Cak típusú kiegészítő személykocsi elkészítésén is a motorvonatokhoz, de ahhoz is szükség lesz egy igényfelmérésre, mert csak akkor lehet belőlük modell, ha megfelelő számú előjegyzés érkezik rájuk. Így lehet, hogy egy füst alatt el lehetne intézni a Cak személykocsi és az előbbiekben említett ABbmot felmérését is.

Előzmény: smnks (42871)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.03 -2 4 42874

Itt tart a magyar kisszéria 2021-ben. Szánalom a quabla és bandája!

 

https://www.youtube.com/watch?v=9qNA1lWIGBg

M63,008 Creative Commons License 2021.07.03 -3 1 42873

Kb. mint a mosógépnél, vagy milyen program? ;-)

(Ez a program határozta meg a 2143-as festését is?)

Jók a programok, csak...

Előzmény: braun (42870)
benbe Creative Commons License 2021.07.02 0 0 42872

A tető nagyon nem.

Előzmény: 648 001 (42865)
smnks Creative Commons License 2021.07.02 0 0 42871

T. 'S.A.S'!

Egy kérdés: Szerinted rá lehetne-e venni az MTB -t, hogy az ABb / Bb motorkocsik modelljéből dobjon piacra olyan MÁV -os változatot is, amelynek színe megegyezik a MÁV HUNGARIA feliratozású változatéval, de a kocsi oldalfalának feliratozása már a leendő kék változatéval egyezne meg, kivéve talán, hogy a pályaszáma más lenne. Magyarul egy, a hetvenes évek közepének, ill. második felének megfelelő változat lenne, amely a kékekkel együtt jól megférne egy pályán, hiszen a valóságban egyidőben (is) léteztek!

Mondjuk, nem tudom, rajtam kívül még hányakat érdekelne egy ilyen változat..? Én biztosan vennék, a majdani kék változat párjául.

braun Creative Commons License 2021.07.02 0 1 42870

Van egy program, abban foglaltak szerint. 

Előzmény: kavicsasínen (42857)
tom sawyer Creative Commons License 2021.07.02 -1 0 42869

A nagy bumszli csavarokat azért nem tenném már bele :-D . 

Előzmény: S.A.S (42868)
S.A.S Creative Commons License 2021.07.02 0 1 42868

Semmi kétség, ez még mindig gyönyörű.

Előzmény: tom sawyer (42867)
tom sawyer Creative Commons License 2021.07.02 -1 4 42867

Lehet még fokozni.

Előzmény: S.A.S (42863)
M63,008 Creative Commons License 2021.07.02 -2 2 42866

A 228-as sötétebb bordója nekem is jobban tetszik kicsit, meg a tető szürke árnyalata is szebb szerintem.

Viszont ami nálam a 132-es felé döntené a mérleget:

- arra nem kell a homloklépcső kapaszkodója, mert az igazin sem volt (a 228-nál ezt érdemes lenne utólag pótolni a modellen),

- a 228-as modellnél nem egyezik az alváz színe a tető szép szürkéjével, ez nekem zavaró egy kicsit,

- a 132-es a különkiadás, ha elfogy, nem lesz több.

Előzmény: Norbi_71 (42861)
648 001 Creative Commons License 2021.07.02 0 2 42865

A Roconak kéne régi festésűnek lennie, és az MTB-nek csikosnak, akkor jobban helyén lenne mindkettő.

Előzmény: csíkos-háTTú (42859)
Zoleek21 Creative Commons License 2021.07.02 0 2 42864

A kettőt összegyúrva már lehetne is egy jó magyar Bzx...:)

(Kivéve az elektronikát, azt akkor már kifelejteném mindkettőből, hogy olcsóbb legyen az alapmodell.)

Szvsz. küllemre megférnének egymás mellett is akár, ha egy korszak lenne.

Kb. a Roco és NMJ Nohab jut eszembe analógiának. Egyik se tökéletes, kinek melyik kompromisszum fér bele.

(Csak ott pont a Roco volt a Playtime-osabb.)

Előzmény: csíkos-háTTú (42859)
S.A.S Creative Commons License 2021.07.02 0 2 42863

Ne haragudj meg, csak pusztán a jobb láthatóság kedvéért kölcsönvettem egy képet egy fórumtársunk korábbi hozzászólásából az alsó részek összehasonlításához.

 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (42859)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.07.02 0 2 42862

"sok segítséget nyújtanak olyan modellezőknek a döntésben, akik csak az egyik modellt szeretnék megvásárolni és nincs lehetőségük a boltokban személyesen is megnézni őket."

 

Igen, ez lett volna a cél, remélem segít pár embernek. No meg a rácsról is szerettem volna képet. Egyébként ha valaki nem orral túrja a modellt, akkor normális távolságból nem nagyon látszik, főleg a sötétebb árnyalatú 228-ason.

 

 

Épp azért csináltam különböző megvilágítási viszonyok között képet, mert durva, hogy mennyit számítanak a fényviszonyok...és ez csak telefonos kép, és még így is látszik.

Előzmény: Norbi_71 (42861)
Norbi_71 Creative Commons License 2021.07.02 -1 4 42861

Dehogy okafogyott! Leginkább a "reggel, szobában" képeiden látszik jól a színkülönbség a 132-es és a 228-as között. Tegnap este kiváncsiságból előkaptam az egyik roco DR szergejt (a pár éve kiadott pluxx-ost), hogy a 228-al (52818) összehasonlítsam a bordó árnyalatát. Sötétebb bordó a DR.

Egyébként a felrakott képeid a két modellről nagyon hasznosak, sok segítséget nyújtanak olyan modellezőknek a döntésben, akik csak az egyik modellt szeretnék megvásárolni és nincs lehetőségük a boltokban személyesen is megnézni őket.

Előzmény: kavicsasínen (42850)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.02 -2 11 42859

(A negativizálóknak üzenném, hogy rossz politika a hírhozót lenyakazni! Vagy egyszerűen hit kérdéssé teszik?)

 

Nos, befutott az MTB Bzx kocsi is.

Csináltam... Összehamarkodtam pár fotót a ROCO/VMC és az MTB modellekről.

Azért látszik, a formai eltéréseken kívül is, hogy más-más gyártástechnikai megoldások, anyagok, elemek vannak felhasználva a modelleknél. Nem kívánom minősíteni, hogy melyik szebb, vagy élethűbb. Azt, hogy kinek melyik tetszik jobban, vagy passzol jobban a gyűjteményébe, azt ki-ki maga döntse el!

A képeken felül a ROCO/VMC, alul az MTB. Ez nem értéksorrendet jelent! Pusztán így alakult.

Előzmény: csíkos-háTTú (42848)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.07.02 0 3 42858

Csak tippelni tudok, de nagyjából szerintem az volt, hogy annak idején az 1-es Szergej le lett festve bajszosra, mert egyrészt az volt a legjellegzetesebb retró minta, és hát mégiscsak az első Szergejről van szó. Aztán telt-múlt az idő, elkopott a gúnyája, újra kellett festeni. Közben beindult a MÁV-Startnál a retró-láz (szerintem cseh/szlovák mintára), a 194-es és a 001-es is megújuláson esett át, így jöhetett az ötlet, hogy az 1-es kapja meg a gyártáskori mintát, a bajszos meg legyen a másik.

Előzmény: kavicsasínen (42857)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.07.02 0 1 42857

Ezeket a festéseket mi alapján döntik el?

Előzmény: braun (42856)
braun Creative Commons License 2021.07.02 0 3 42856

Igen, mert helyette a 194 lett a bajszos.

Előzmény: róbertke (42855)
róbertke Creative Commons License 2021.07.02 0 0 42855

Visszaerőszakolták rá a leges-legrégibb festési variánst?

Előzmény: csíkos-háTTú (42854)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.02 -4 1 42854

Nekem a sötétebb bordó jobban tetszik. Volt jó pár évvel ezelőtt olyan állapot, amikor a 001-es Szolnokon ilyen sötétebb bordó volt, sárga "bajusszal" az orrán, de már csillag nélkül. Ma sajnos nem ilyen, valami halvány, matt pirosas-bordós, és bajusza sincs, csak egy szimpla MÁV felirat az orrán. Szegény olyan csúnya, hogyha lenne modellben, meg sem venném.

Előzmény: kavicsasínen (42852)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.02 -2 2 42853

Akkor semmi sem működött volna... Ahogy néztem, a világítás bekötésénél többet szerettek volna kihozni, mint amennyit a PLUX16 enged, és valahogy összekeverhették az MTC21-gyel pár dologban.

Egyébként csapnivaló munka, ilyet régen láttam már a ROCO-tól. A fiaim szebb nyomtatott áramköröket terveztek már évekkel ezelőtt. (Habár a nagyobbik ki nem állhatja az Eagle-t, pedig tananyaguk volt.)

Előzmény: róbertke (42849)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.07.02 0 5 42852

Nyugati fekvésű erkélyes, reggeli szórtfényben, felhős körülmények :D :

 

        

kavicsasínen Creative Commons License 2021.07.02 0 3 42851

Az ominózus rács:

 

kavicsasínen Creative Commons License 2021.07.02 0 3 42850

Na, bár már okafogyott, de azért felteszek pár képet...

 

Esti, lámpafény, vaku nélkül:

     

 

 

Esti, vakuval:

 

    

 

 

 

Reggeli kép, szobában:

 

    

 

róbertke Creative Commons License 2021.07.02 0 0 42849

Mester nem lehetséges az, hogy tükrösen megfordítva készítették el a nyáklapot? 

Előzmény: csíkos-háTTú (42848)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.01 -2 3 42848

Na befejezem mára. A cél, hogy a PLUX16 dekóder (a ZIMO MX648P16 épp csak befér) lehetőségeit kihasználva a lehető legtöbb világítási funkciót kihasználjuk. A három fehér menetfény az persze alap, ahogy a függetlenül kapcsolható zárfények is. Az utastér világítását is függetlenítettem, ahogy a vezetőállások világítását is. Gyárilag ez messze nem volt így.

Elnézést a képekért, és igazából az lenne a profi megoldás, hogy a modell alvázán található alappanelt teljesen újra tervezzük.

Előzmény: csíkos-háTTú (42847)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.01 -2 4 42847

Hát, szóval ROCO... Azt bátran le merem írni, hogy aki a modell (CSD M152 motorkocsi) elektromos alaplapját tervezte, annak halvány fogalma sincs a nyomtatott áramkörök tervezéséről.

Először is a motorkocsi B oldalának a világítását úgy tervezte meg, hogy a dekóder aljzat lábait összekeverte:

- a B oldalon a zárfényt nem az AUX1 kimenetre kötötte, hanem az F0-ra, ott is az előre menetirányra!

- persze a B oldalon a fehér menetfényeket meg az AUX1-re.

A PLUX aljzat ellentétes oldalán vannak, tehát nem eggyel mellé ment, hanem valahogy át a túloldalra, mert így komplikáltabb is lett.

Másodszor a motorkocsi A oldalán a világítás az teljes katyvasz! A közös pozitív kivételével semmi nincs a helyén.

Harmadszor: az egész NYÁK lemez úgy néz ki, mint aminek a kapcsolási rajzát valahogy behúzták az Eagle valamelyik verziójába (csak ugye rosszul, mert egy csomó lábat összekevert  delikvens), kijelölte a felületen az alkatrészek helyét, aztán nyomott egy "autoroute" gombot, és a légátkötéseket letette a nyomtatott áramkör másik oldalára pár átvezető furattal. Van olyan 0,5mm "széles" vezeték, ami a legalább 4, oldalak közötti átvezetés ellenére körbeutazza az egész NYÁK lemezt!

Ettől a világítás teljes káosz, részben egyszerre mennek külön kapcsolandó funkciók, részben kapcsolhatatlanok, ha rajta van a sínen a kocsi, akkor világít a beltér, ha kell, ha nem...

Na most ugye lényeges lenne a ROCO-nak, hogy a modell előállítási költségeit leszorítsa. Akik gyártattak már nyomtatott áramköröket erre szakosodott üzemmel, azok tudják a nagyságon és a rétegszámon felül a furatok, és az átvezető furatok galvanizálása eléggé megnöveli a gyártási költségeket. Ezen a nyomtatott áramkörön érzésem szerint legalább kétszer annyi átvezető, galvanizált furat van a feltétlenül szükségesnél.

 

Hogy valami jót is írjak! Analóg üzemben a belső világítás, és a B oldal homlokfényei leválaszthatóak, és a DIP kapcsolókat egy kis csavart kicsavarva, egy fedőlemezt eltávolítva, a modell szétszerelése nélkül tudjuk kezelni. Mint írtam a mellékkocsinál ez nem így van.

 

Mindjárt fotózok...

Előzmény: csíkos-háTTú (42846)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.01 -2 2 42846

Azt azért vonjuk le, hogy telefonos a fénykép. Nincs más kéznél, és nehezen lehet macerálni a beállításait. Nem olyan halvány, mint a képen. De valóban lehetne egy csöppet erősebb.

 

Most kínlódok a motorkocsi alaplapjával, mert gyárilag hibás, de megcsinálni sem sikerült. Azt a fickót, aki kitalálta a fekete lötstop lakkozást, azért szívesen felakasztanám a "szerszámánál" fogva egy akácfára, hogy lengés közben, ha fújja a szél, meg is szurkálják a tüskék...

Előzmény: V63-017 (42845)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!