Én Taszáron voltam katona, mikor már a vége felé járt a repülés.Mondjuk úgy, hogy nevetséges volt a riasztástól a felszállásig eltelt idő.Kezdve azzal, hogy keressük meg a kiszolgáló személyzetet, pilóta mindig elsőre megvolt!:-))
Pont elég az a három, mentésbe be tudnak segíteni.
Mig-29-ek tökéletesen kiszolgáltak volna bennünket!
Persze van még mi-17-es és mi-8-as is, de azokból sincs sok, van olyan mi-8-as, aminek 4-5 óra repideje van még hátra :-( (igaz az nem harci helikopter, hanem kutató-mentő, de egy katasztrófa eseten szükség lenen rá)
Egyébként a kivont mig-29-eseket a szabad ég alatt rohasztják, nem mintha nem lenne elég üres katonai raktár ebben az országban, de gondolom némely embereknek érdeke, hogy olyan állapotba kerüljenek, hogy csak fémhulladékként lehessen hasznosítani őket.
A Kamovhoz gondot jelent alkatrészt szerezni, már nem gyártják, ráadásul kevés országban volt anno rendszerbe állítva, itthon a honvédségnek is volt 15 darab, futárgépnek használták, de már kivonták őket, a civil gépek egyre csak kopnak kifelé, ahogy a többi szovjet gép is, honvédség is egyre szorultabb helyzetben van, állítólag lehet, hogy átveszünk pár UH-1-est, de nagy még erről a vita, gondolom egyeseknek az a lényeg, hogy minnél több pénzt kapjanak mobiltelefonos dobozokban. :-(
A cég által üzemeltetett légi jármű típusok1. Gazelle SA - 341HA - LFD HA - LFK HA - LFL HA - LFM HA - LFN HA - LFO HA - LFP HA - LFV HA - LFX HA - LFI HA - LFW HA - LFY HA - LFB HA - PPY 2. Gazelle SA - 342 LHA - LFQ HA - LFG 3. Alouette II. SA 318 CHA - LFZ HA - PPB HA - PPD HA - PPE HA - PPG HA - PPI HA - PPJ HA - PPN HA - PPS HA - PPT HA - PPZ HA - PPW HA - PPU