A főtengely anyát (akárcsak más csavart/anyát) nem meg/széttépni kell, de meghúzni igen! (különben az lesz amit írsz) A főtengely tűgörgős kosarai mögé kell (nem közéjük) egy távtartó. Na meg aztán ki kellene ám hézagolni az indítódobot a kuplungdobhoz képest, hogy az ne mozoghasson tengelyirányban, mert megeszi a főtengelyszimmeringet. Az o gyűrűnél pedig -belülről kifele haladva- kell hézagoló(k), aztán o gyűrű, eztán legfelülre távtartó:
Húúúú vazze erre momentán nem emléxem, bocs! Pedig két éve szedtem szét, amikor ferodoloztattam. Hiába, öregszem. :-((( De valamiért úgy rémlik, hogy azt sem lehet rosszul összerakni.
Nekem biza az "O" gyűrű és a kapcsolólemez között van hézagoló. A videón látszik, hogy visszaveszi a kapcsolólemezt és csavarhúzóval benyomja az "O" gyűrűt.
Ezt beljebb lehet nyomni. mint a kapcsolólemez felfekvési pontja. Nálam az "O" gyűrű menet közben kijött a kapcsolólemezig és áteresztette az olajat. Ezért szükséges a hézagoló, hogy ez ne fordulhasson elő.
A másik amit észrevettem:
A főtengőre felrakta a két tűgörgős kosarat. A kettő közé tudtommal szintén szükséges egy fém gyűrű.
Írta, hogy a főtengely végén nem szabad megtépni az anyát. Ha nem húzod meg eléggé a dob nem szorul fel rendesen a főtengő kúpjára, ami nem igazán előnyös.
Láttam olyan dobot, ami menet közben elpörgött a főtengelyen, ezzel szétkoptatva a kúpos felületet.
Akkor bennem lesz a hiba, de most puskázok terminológiát. Kuplungot írtam, rosszul.
A vezérlő pofákat a tengelyhez egy-egy csap rögzíti, amit egy gyűrű biztosít. A kérdésem, hogy a csap hogy helyezkedik el, vagyis a gyűrű a blokk felőli, vagy külső végén van a csapnak.
Na ezért érdekel engem is, hogy mit alkotott a mester, mert az eredeti gyújtás töltő tekercs is éppen elegendő feszültséget biztosít a kondinak a tökéletes szikra képzéshez.
Jaaaaaa, mellesleg nekem sincs gondom a saját szikrámmal. :-)
Na akkor először is próbáld kézzel kőrbe forgatni!
Lehet, hogy az indító szerkezet nem megfelelő működése miatt hallod azt a csettenő hangot. Nem akad ott semmi, csak a hatalmas kompresszió miatt nem tudod a pedállal megforgatni. :) Esetleg próbálhatod kivett gyertyával is!
Nekem nincs gondom a szikrával. Gyárilag egy tekercs adja a töltőfeszültséget a tirisztoros egységben lévő kondinak. A kondit nem lehet a névleges feszültségnél többel tölteni,mert szó szerint szétdurran, tehát így nem lesz "ökörsütögető" szikra. Ugyanakkora feszültséget szolgáltatni meg nem szükséges 3 tekercs. Ha gyengélkedik a gyári töltőtekercs,akkor ki kell cserélni. Kb. úgy 20 évente belefér.
Hát, azért a faszi eléggé önjelölt mester, néhány dolgot kifelejt összeszereléskor, ami majd üzem közben visszaköszön.
Na meg aztán amikor büszkén beindítja egy másik videón...pfff, rettenetes hangja van. Törölni kéne azokat a videókat mielött azt hiszi valaki,hogy ezt így kell, mert így lesz jó.
Régebben nem volt gond, igaz nem is nagyon volt használva. Most már inkább a kuplungra gyanakszok, mert kb csak az ötödik tekerés után moccan egyet a mágnes.
Sziasztok! Megnéztem, egyik tekercs se ér bele a mágnesbe, nem is látszik semmi rajta, tekeréskor mégse fordul át egy ponton, hanem csak csettenik egyet, és visszaugrik.
Légyszi ha tudod akkor konkrétan letudnád irni, mert nem értek hozzá és nem akarom hogy bárki aki majd csinálja nekem a motrot az becsapjon anyagilag. Akkor most mit kell benne kicserálni?? Ha képet is tucc mutatni nagyon hálás lennék.