Keresés

Részletes keresés

miko? Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31659
A főtengely anyát (akárcsak más csavart/anyát) nem meg/széttépni kell, de meghúzni igen! (különben az lesz amit írsz)
A főtengely tűgörgős kosarai mögé kell (nem közéjük) egy távtartó.
Na meg aztán ki kellene ám hézagolni az indítódobot a kuplungdobhoz képest, hogy az ne mozoghasson tengelyirányban, mert megeszi a főtengelyszimmeringet.
Az o gyűrűnél pedig -belülről kifele haladva- kell hézagoló(k), aztán o gyűrű, eztán legfelülre távtartó:

Előzmény: pedro210 (31655)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31658

Ufff!

Ezt hogy sikerült elérni ezzel a szerencsétlen karbival?

Mennyi ideig állt?

Előzmény: miko? (31656)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31657
Húúúú vazze erre momentán nem emléxem, bocs! Pedig két éve szedtem szét, amikor ferodoloztattam. Hiába, öregszem. :-((( De valamiért úgy rémlik, hogy azt sem lehet rosszul összerakni.
Előzmény: norby (31653)
miko? Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31656
Érdekessékképpen az persze más! :-)
Bárcsak a fék, meg a világítórendszer sikerült volna úgya babettán, mint a gyújtás!

Más. Eléggé megrökönyödtem, amikor egy Jikovot szétszedve ez figyelt rám:



Előzmény: Tóni bácsi (31651)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31655

Megnéztem még 1x a videót.

Nekem biza az "O" gyűrű és a kapcsolólemez között van hézagoló. A videón látszik, hogy visszaveszi a kapcsolólemezt és csavarhúzóval benyomja az "O" gyűrűt.

Ezt beljebb lehet nyomni. mint a kapcsolólemez felfekvési pontja. Nálam az "O" gyűrű menet közben kijött a kapcsolólemezig és áteresztette az olajat. Ezért szükséges a hézagoló, hogy ez ne fordulhasson elő.

A másik amit észrevettem:

A főtengőre felrakta a két tűgörgős kosarat. A kettő közé tudtommal szintén szükséges egy fém gyűrű.

Írta, hogy a főtengely végén nem szabad megtépni az anyát. Ha nem húzod meg eléggé a dob nem szorul fel rendesen a főtengő kúpjára, ami nem igazán előnyös.

Láttam olyan dobot, ami menet közben elpörgött a főtengelyen, ezzel szétkoptatva a kúpos felületet.

 

Javítsatok ki, ha valamit nem jól írtam, tudok..

Előzmény: norby (31650)
miko? Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31654
Így-így, ahogy mondod!
Előzmény: pedro210 (31647)
norby Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31653
Akkor bennem lesz a hiba, de most puskázok terminológiát. Kuplungot írtam, rosszul.

A vezérlő pofákat a tengelyhez egy-egy csap rögzíti, amit egy gyűrű biztosít. A kérdésem, hogy a csap hogy helyezkedik el, vagyis a gyűrű a blokk felőli, vagy külső végén van a csapnak.
Előzmény: Tóni bácsi (31652)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31652

Ne haragudj, de ha te érted a saját kérdésedet, akkor valszeg velem van a baj, mert én nem!!!

 

A 3 db. kuplung pofát egy-egy csap rögzíti a kuplung dobhoz. Minden csapon van egy kb. 0,5 mm vastagságú laposalátét, meg egy zéger gyűrű.

 

Mit értesz az alatt, hogy melyik oldalra esik a gyűrű??? Az egész szerkezetet csak egyféleképpen lehet összerakni!!!

 

Előzmény: norby (31638)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31651

Na ezért érdekel engem is, hogy mit alkotott a mester, mert az eredeti gyújtás töltő tekercs is éppen elegendő feszültséget biztosít a kondinak a tökéletes szikra képzéshez.

 

Jaaaaaa, mellesleg nekem sincs gondom a saját szikrámmal. :-)

Előzmény: miko? (31646)
norby Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31650
Nekem csak egy O-gyűrű van ott, és nem olajos. Akkor valami hiányzik nálam?

Rögzítő gyűrűk helyére nem emlékszik senki?
Előzmény: pedro210 (31647)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31649

Na akkor először is próbáld kézzel kőrbe forgatni!

 

Lehet, hogy az indító szerkezet nem megfelelő működése miatt hallod azt a csettenő hangot. Nem akad ott semmi, csak a hatalmas kompresszió miatt nem tudod a pedállal megforgatni. :) Esetleg próbálhatod kivett gyertyával is!

 

Előzmény: Zotyesz67 (31642)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31648

Nekem sincs gondom vele.

Csak érdekességként dobtam fel a témát, hogy vannak olyan emberek, akik ilyesmin agyalnak és ki is építik...

Előzmény: miko? (31646)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31647

Első nagy hibapont:

Behelyezi a tömítő o gyűrűt, de hézadolót már nem.

Na amikor véletlen ezt a lépést kifelejtettem kb 2 km-ert ment a gép és leolajosodtak a pofák...

Előzmény: miko? (31645)
miko? Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31646
Nekem nincs gondom a szikrával.
Gyárilag egy tekercs adja a töltőfeszültséget a tirisztoros egységben lévő kondinak. A kondit nem lehet a névleges feszültségnél többel tölteni,mert szó szerint szétdurran, tehát így nem lesz "ökörsütögető" szikra.
Ugyanakkora feszültséget szolgáltatni meg nem szükséges 3 tekercs.
Ha gyengélkedik a gyári töltőtekercs,akkor ki kell cserélni.
Kb. úgy 20 évente belefér.
Előzmény: pedro210 (31637)
miko? Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31645
Hát, azért a faszi eléggé önjelölt mester, néhány dolgot kifelejt összeszereléskor, ami majd üzem közben visszaköszön.

Na meg aztán amikor büszkén beindítja egy másik videón...pfff, rettenetes hangja van.
Törölni kéne azokat a videókat mielött azt hiszi valaki,hogy ezt így kell, mert így lesz jó.
Előzmény: norby (31638)
Zotyesz67 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31644
Régebben nem volt gond, igaz nem is nagyon volt használva. Most már inkább a kuplungra gyanakszok, mert kb csak az ötödik tekerés után moccan egyet a mágnes.
Előzmény: pedro210 (31643)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31643

Üdv!

Hát ha ott nem akad semmi, akkor csakis beljebb!

Ezt már csak komolyabb bontással tudod ellenőrizni.

Régebben tökéletesen működött a géped?

Előzmény: Zotyesz67 (31642)
Zotyesz67 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31642
Sziasztok!
Megnéztem, egyik tekercs se ér bele a mágnesbe, nem is látszik semmi rajta, tekeréskor mégse fordul át egy ponton, hanem csak csettenik egyet, és visszaugrik.
Előzmény: Törölt nick (31613)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31641

Szia Tóni bácsi!

Igyekszem összefutni az emberkével és a kapcsolást is lerajzoltatom vele. Természetesen alkatrészlistával egyetemben.

Amint megtörtént az infó beszerzése jövök és közkincsé teszem!

Előzmény: Tóni bácsi (31640)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31640

Szia Peti!

 

Na erre én is kíváncsi lennék, hogyan van kivitelezve!!! Ha nem terhellek, gyűjtsél már be lécci minden lehetséges információt arról a gyújtásról!

 

Köszi.

Előzmény: pedro210 (31637)
norby Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31639
A pofákat a tengelyes részhez rögzítő csapokra gondoltam. Azokon van egy-egy biztosító gyűrű. Ezt pont nem fényképeztem le.
Előzmény: norby (31638)
norby Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31638
Hogy én ezt a videót miért nem találtam meg eddig... Kösz.

Lassan mindent kitalálok, de lenne egy kérdésem: a kuplungpofák rögzítésénék a gyűrű melyik oldalra esik? A külső, vagy a tengely felőlire?
Előzmény: tirisztor22 (31635)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31637

Miért ne?

Van egy ezermester ismerősöm. Megcsinálta a babszi motoros kapálógépre 3 gyújtótekercses alaplapot, mivel arra nem kell világítás.

Na azóta nincs is gond a szikrával!

Valamit még gagyogott, hogy kell hozzá, nem elég csak a tekercseket felrakni és bekötni.

Szerinted kamu? Nem lehetséges ilyen alaplapot csinálni?

Előzmény: miko? (31634)
mimic78 Creative Commons License 2010.04.14 0 0 31636
Köszönöm a válaszod és a videót.
Előzmény: tirisztor22 (31635)
tirisztor22 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 31635

Inkább megmutatom videóba ugy könyebb megérteni

http://www.youtube.com/watch?v=uUuoIh-Ip6Q

Na amit 1:40 behelyez alkatrész és a nagy dob közé bekerül az olaj ezért nem tapadnak meg rendesen a pofák a dobon

De az is lehet hogy lekoptak a pofákról azok az azbeszt csíkok akor azokat újra kell cserélni

http://www.mofaker.hu/?termek_id=410700

ilyenek kellenek hozzá de más üzletekbe szerintem olcsóbb

szerintem inkább az utóbbi áll fenn

Előzmény: mimic78 (31633)
miko? Creative Commons License 2010.04.13 0 0 31634
Neee!
Eszedbe ne jusson!
Csak tréfált, ott volt a végén a szmájli!!!!!!+
Előzmény: sandor1027 (31612)
mimic78 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 31633
Légyszi ha tudod akkor konkrétan letudnád irni, mert nem értek hozzá és nem akarom hogy bárki aki majd csinálja nekem a motrot az becsapjon anyagilag.
Akkor most mit kell benne kicserálni??
Ha képet is tucc mutatni nagyon hálás lennék.
Előzmény: tirisztor22 (31632)
tirisztor22 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 31632

akkor valószínüleg a röpsűlyok vannak elolajosodva

ennek az az oka hogy a tömítés trapára ment ami távol tartja onnan az olajat

Ez a könnyebbik megoldás

Ha nem ez a gond akkor a sebváltóval van gond ami már komolyabb...

Előzmény: mimic78 (31631)
mimic78 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 31631
210-esről..
Előzmény: tirisztor22 (31630)
tirisztor22 Creative Commons License 2010.04.13 0 0 31630

Ez attól függ hogy 207-esről vagy 210-esről van szó?

Előzmény: mimic78 (31628)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!