Na ez nem egyszerű. Általában egyszinű vezetéket használtak, tehát nehezen igazodik ki még egy szakember is, nem még látatlanban. Egyébként keveslem a 3 vezetéket. A DÁRIUS ugy emlékszem többet használt. A forgalmazó cége a IV. kerületben volt még 94-ben, valamilyen KKT. Szvsz a Dárius elég gyenge minőség volt.. és még finoman fogalmaztam. Amikor megszűnt a Pécsi Megyeszeres gyártás, Orosz(Szovjet) panelokat raktak bele Tesla hallgatókkal kombinálva. Javaslom szakembert hívni! Priviben adhatok jó kaputelefonos céget ha kell.
Ha meg a legolcsóbb megoldást akarod, tegyél fel egy független külön csengőt és kész. :)
Valaki igazán felhomályosíthatna, hogy miképpen működik a panelekben a kaputelefon, azon túl a kaputelefonokkal kombinált csengő!! Mikor a lakásban található beltéri kaputelefonegység hangszórója tulképpen a csengő!! A történet ugyanis az, hogy rokonunknál ilyen van..és előaáált az, hogy a kaputelefon szól, működik, lehet beszélni is, jtót nyitni is, de a csengő nem. Tudom, hogy ahány ház annyiféle szerelés, de hátha máshol is így van megoldva: a ház 84-ben épült, azóta a rendszer nem módosult, csak annyival, hogy beszerelték az elektromos ajtónyitót! Ha jól tudom lent az utcán régi (talán) DÁRIUS típusú egység van, a lakásokban meg az a régi, közismer csehszlovák egység. Ebbe 3 madzag van bekötve. Melyik mi? Az előtérben található kábelcsatornában látható, hogy ott jön ez a 3 vezeték, amibő az egyik bemegy egy csokiba és a csengő két szálját megkerülve megy tovább! Itt kb. 3V-ot lehet mérni! Egyáltalán hávy voltról működnek ezek a ketyerék? 12? Valszeg nincs elég szufla, ezért nem szól, de akkor miért működik a kaputelefon?? MIt kellene megnézni??
Előre is kösz!
"Tegnap este bekötöttem és kiderült hogy 2 fázis leold. Összes fogyasztót kikapcs után is !
"
Igazából az az eggetlen megoldás, hogy szétszakaszolod a gyanús részeket és amelyik visszakötésénél leold, ott a gond! Vagy méregethetsz is feszmentes állapotban, de akkor is meg kell bontani a hálózatot. A csengőt kiveheted a gyanúsított listáról, ha van trafója, mert kettős szigetelésű. A kinti épületekre tippelek. Nézd meg milyen kábel megy ki. 1 f. esetén 3 eres kell, 3 f. esetén 5 eres kell.
Ha valami levág, akkor az összes PC-t, monitort ki kell kapcsolni (a kapcsológombjával, vagy kihúzni)! Utána lehet a kismegszakítót felnyomni, majd a számítástechnikai eszközöket egyenként(!) bekapcsolni (nem csoportosan bedugni az elosztójukat!)!
Sajna ezekben az eszközökben lévő kapcsolós tápok igen szemetek tudnak lenni ilyenkor, és jön a leírt szivatás.
Az éjszakai áram átkapcsolgatásánál, pedig gondosan ajánlatos eljárni! Ki kell mérni, melyik fázison van az éjszakai a 3 közül, és onnan kell átkapcsolni. Különben előfordulhat, hogy az átkapcsolás ívet húz, és jön a fáziszárlatocska, ami gyönyörű fény, hang és egyéb multimédiás jelenségek kiséretében (pl. büdös) fejti ki áldásos hatását.
Kötéseknél nemritkán 3-4 ér is összefut, azokat elég macerás lenne az összecsavarásuk nélkül forrasztani! Két eret is érdemes összecsavarni, mert valóban nagyobb lesz a vezetékek érintkezési felülete, azonkívül nem kell az egyik kezedben lévő fogóval összefogni az érpárt... De ha nem csavarom össze, akkor sem csak annyi ónnal forrasztom össze, amennyi a pákacsúcson van, hanem körbefuttatom rendesen! Ha aztán üzem közben egy ilyen kötés megfolyik, akkor nem a kötéssel van a porbléma, gyorsan keressünk egy porraloltót...
A védőcső "derékszögesítéséből" véletlenül kihagytam azt, hogy nem sarkosan, hanem némi ívvel szeretném meghajlítani, hiszen a vezetéket még be akarom abba húzni! Jót kuncogtam a ragasztópisztolyos megoldáson... :-) Bocs!
Elvileg a forrasztásnál csökken a keresztmetszet, ami aztán melegedhet is. Ha durva vagyok, akkor aszondom, hogy zsugorcső alatt csináljon amit akar, kifolyni nem fg, max. utána visszaköt :-)
Naszóval-vettem filreét 25A/30mA, 3 fázisra. Tegnap este bekötöttem és kiderült hogy 2 fázis leold. Összes fogyasztót kikapcs után is !
Kérdésem: hogyan lehet kimérni a hibát?
1-A házban én kontárkodtam, ott biztos nincs a 0 összekötve a földel, viszont van udvari világítás+csengő(békebeli trafóval). Lehet hogy a párás idő miatt kavar valami? Toldások, elágazások csokiba(nem tudom a hivatalos nevét) vannak kötve.
2-Garázs,tyúkól más "mester" alkotása, átmenetileg kikötöm, de pont ilyenkor télen kell a világítás
"én lehet, hogy 45 fokban levágnám két csövet, aztán ragasztópisztollyal összeraknám."
:))) Nagyon tetszik. Tuti 90 fok lesz és tuti nem fog elmenni benne a vezeték. :)))
Csőhajlító ágy és betét kell. Minden normális vill. boltban kapható, és még melegíteni sem kell. Némi gyakorlás szükségeltetik. Erősen össze kell szorítani az a titok. A csövek minősége elég sz@r. :( Mérethibásak. Ha a betét lötyög a csőben, nem lehet teljesen hurka mentesen hajlítani.
30mA-es FI relé nyugodtan üzemeltethető 3 fázisú hálózaton is és kapható is. Én mindig olyat használok. Ha a FI relé leold, akkor valami nem ok!!! A másik érték pl. 25A csak a megengedett átfolyó áramot jelöli. Nem kioldási érték! Kisautomatát nem helyettesít!
Még egy 5let! 1fázisú hálózaton 1db. 3fázisú FI relével levédhető a nappali és éjszakai hálózat egyaránt.
off kérdés:
Létezik fémkereső, manapság már megfizethető áron is. Kb. 3-5 cm mélyen kimutatják a falban a fémet. Esetleg a feszültséget, tehát vezetéket is lehet keresni. Az olcsóbb pár ezer Ft-os változatoktól mondjuk csodát nem lehet várni, pl. nedves közegben fürdőszobában használhatatlanok. (saját tapasztalat)
Attól függ, mekkora a védőcső! :-) Otthon pl. 25-ös figyel kifelé a falból, ott még elférne néhány MCU... A kötődobozokban viszont már valószínűleg útban volna, úgyhogy a jelenlegi elképzelésem szerint egy 16-os védőcsőbe fogom majd behúzni!
Mivel azt írod, hogy "Falon kivül csak kettös szigetelésű vezeték lehet", és "1 folytonos vezetékkel", akkor ugye az MBCU 3x2,5-ös kábel mehet végig az órától a bojlerig? Külön védőcsőben kell ezt vezetni, vagy mehet a többi kábel mellé?
Akkor ismerősnél nem szabványos, mert van Neki egy szünetmentese, meg valami mágneskapcsolója, aztán ha van éjszakai áram, akkor szépen odakapcsolja a számítógépeket meg TV-t, videot. Cseles.
Az éjszakai áramra kötött fogyasztót megszekitás nélkül kell bekötni a villanyórához. Azaz laágazás, toldás, kapcsoló nélkül 1 folytonos vezetékkel. Falon kivül csak kettös szigetelésű vezeték lehet.
Csöhajlítás. Lehet kapni két darabból álló szettet. Az egyiket a csöbe kell dugni a másikat kivül hozzáfogni. Utánna melegítés és hajlitás. Beszerzés helye: barkácsbolt, villanyszerelési bolt.
Nagyon jól lehet a (szilikon?) betét és külső sín segítségével (pontos nevet nem tudok). Csak bedugod, melléteszed a formát, határozottan kicsit túlhajlítod, tartod pár mp-ig, és kész. Utána betét ki.
A vezetékes kérdésedre majd írok, mert ismerősnél most kötögettek bojlereket, a derékszögú hajlítás elég meredek, de gondolom a beledugás, meg hőlégfúvást ismered, én lehet, hogy 45 fokban levágnám két csövet, aztán ragasztópisztollyal összeraknám.
SZVSZ itt nemcsak DC-t kell szűrni, hanem az alacsonyfrekis jeleket, mivel a tápfesz. 50Hz-es, és az okozza a brummot.
Én pár éve a tuneremről ezzel a megoldással sikeresen le tudtam választani a kábeltévé 50-60VAC tápfeszültségét, de a PC TV bemenetén ez csak a képminőség romlásával sikerült, és akkor fel is adtam a dolgot... De jó, hogy eszembe juttattátok, majd tovább kísérletezem a kondikkal!
Nagyon egyszerű.
A koax melegérre és árnyékolásába is sorba 1-1 100nF-os kerámiakondit kell beépíteni. Ezáltal csak DC kerülhet a bemenetre -> nem fog rázni semmi sem. (Ha minden igaz, még nem teszteltem, azt sem, hogy ront-e a jelen)
Hogy csinálod? Nekem ráadásnak ha be van dugva a koax, akkor a PCről jövő kép is elég tré, erre másik fórumon már ajánlottak is valami célcuccost, ráadásnak többen voltunk, és másnak már bevált.
A lakásbeli kábelezésem időhiány és anyagi okokból egyelőre egy adag elosztón alapul, fürdőszoba előtt természetesen vízmentes, meg hasonlók, és nem hinném, hogy túl van terhelve, így vizet sem kaphatott. Gondolom némi beázásra céloztál.
Akinek meg ambíciója lenne majd esetleg kábelcsatornát meg egyebeket fúrogatni, kötözgetni, azzal anyagilag is megegyeznék jól.
Hmmm... Előtte még a szomszédra gyanakodtam, mert oda is megy át az UTP, és a villanyos hálózatuk elég tré, de nem sokkal előtte a a PC TV-Outjával kísérleteztem, az UPC-s kábel meg szó szerint ráz, így akár az is visszajöhetett a PC-n, mert ugye a TV nem földelt...