Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6915
Szerintem ez anyagfüggő - talán az a legnagyobb gond, hogy az autó vékony lemezből készül. Emiatt torzul az elmélet a valóságban.

Itt áll a kertben egy termetes 20.századeleji Ganz öntöttvas kút. Az még az életben nem kapott védelmet se festéket, és nagyon minimális anyagveszteség látszik rajta, pedig rozsda fedi.

Az autón van egy rozsdafolt és ,mire kipucolod, nem látod szabad szemmel, hogy esetleg átkúszott már a túloldalra is akár hajszálrepedés szinten. Ezek után ideig óráig véd csak a csodaszer, mert a túloldalról kap nedvességet és megindul. Én mégis azt mondom, hogy többet tesz az ember ha lekezeli a legjobb tudása szerint, mint ha semmit sem tenne.

Én egy két éve kilakatolt autón dolgozok épp. Tele van lemez-foltozásokkal, de a májsztró (vagy a tulaj) elfelejtette pl legalább lealapozni a cserélt küszöböt - a fényezésről nem is beszélve. A padlólemez javításait sem alapozta le csak lefújta alvázvédővel - hát meg is látszik.. A kerékjárati íveket sem alapozta le, csak le lett kittelve jó vastagon és két év után természetesen átütött a javítás rozsdája. Emiatt rengedeg időmbe és kittembe kerül újra kialakítani az íveket. Komolyan mondom, hogy máshol nem is volt gond az autó kasznijával, csak ott ahol hozzányúlt valaha a kasznis :-(. Ha akkor szakszerűbben dolgozott volna, akkor most nem kéne hetekig szenvednem.
Előzmény: GPont73 (6914)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6914

Na ja...

Azért az elgondolkodtató, hogy szinte bárhonnan tudunk videotelefonálni, működő állatokat klónozunk, lassan befolyásolni tudjuk az időjárást, a mosópor már keresztrejtvényt fej, olyan intelligenCS, de nincs olyan anyag, ami a vasoxiddal elbánna. Még ha zárt szerkezetű lenne mint az alumíniumon keletkező szürkés réteg, ami nem engedi át a vizet! De én azt tanultam kölyökkoromban, hogy a vasrozsda lemezes, porózus, ezért tudja teljesen felemészteni a szerkezetet. Akkor ez a vudumágiás csodaszer miért nem issza bele magát, hogy átalakítsa?

Egy gond van csak ezzel: megint ott tartok, mint az elején. Nem tudom, mihez kezdjek a kocsival. A betegség benne lakik, szétvágatni nem fogom olyan helyen ahol nem muszáj, de valahogy le kellene lassítanom a folyamatot, ha már megakadályozni nem tudom...

Gondolom, a kertihinta Hammerite-bevonata alatt is ott figyel a rozsda amit nem tudtam lepucolni (és nem is akartam), mégis tartja magát a bevonat. Azt is gondolom, hogy az is hasonló elven működik. Lehet, hogy ezek az elfedő, betakaró bevonatok jelentősen lassíthatják a folyamatot?

Bár a kertihintával viszonylag ritkán közlekedek sózott, téli utcákon...

Előzmény: Sanyi-ka (6913)
Sanyi-ka Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6913
Azt mondják évszázadok óta,hogy aranyat is lehet előállítani,csak még senki sem tudja hogyan....:))
Előzmény: GPont73 (6912)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6912

Biztos nem rossz szer itt egyik sem, beleértve az Evipasst is, nekem a bajom azzal van, hogy a Fertan leírásában ez szerepel (idézem): "Nincs szükség a rozsda eltávolítására. A Fertan porrá alakítja és leválasztja a felületről "

"A Fertan szükségtelenné teszi a csiszolást, mély drótkefézést és homokfúvást "

Ami még jobb:

"A Fertan egy olyan szabadalmazott termék, amely porrá alakítja a rozsdát és egy fekete fémfelületet hagy maga után. Viszont nem hagy maga után savas felületet, és nem fedi be a rozsdát szárazfilm réteggel. Egyszerűen átalakítja egy semleges porrá, és ezt leválasztja a felületről. A tiszta fémfelületet lefedi és egy rátapadt filmréteggel védi meg a felületet a korrózió további támadásaitól."

 

Nade pont ezt csinálja, és itt érzem magam átverve!

 

Megnéztem a PPS-t, sok újat mond, csak nem tudok vele mit kezdeni, ahhoz kutató szakembernek kellene lennem.

Törölt nick Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6911
Én még nem értem rá csiszolgatni, de úgy látom, hogy az APP csodaszere sem passzivál - de utólag elolvasva a termékleírást nem is írja a gyártó, hogy passziválna, csupán egy erős/tartós filmréteget képez a rozsdán ezáltal akadályozva a rozsda tovább terjedését. Szóval ez is hasonlóan működhet, mint a korant. Viszont kifejezetten gyorsan szárad, vékony és színtelen szóval szakműhelyben biztos értékelik.

Nekem is ajánlották régen a würth-öt, de azért nem vettem, mert azt mondták róla, hogy fehér folyadék lilássá válik a rozsdán - majd befeketedik. Jéé a Korant ugyaznezt csinálja :-) csak épp tized áron. A Würth közismerten átcsomagolós cég, azaz bérgyárttat, szóval semmi garancia nincs igy próba nélkül, hogy van-e benne még valami plusz alapanyag a kloranthoz képest. Nekem nem ért meg ennyit a próba.

Szerintem nem rossz szer sem az APP, sem a Korant, de ezek nem passziválják a már meglévő rozsdát, csupán filmréteget képeznek rajta, ami távol tartja a vizet/levegőnedvességet ezzel gátolva a további rozsdásodást.

Érdemes elolvasni ezt a powerpoint prezentációt, mert jobban megérti az ember, hogy mi zajlik és mit kell tenni:

http://www.sze.hu/~csizm/NGB_AJ029_1%20Anyagvizsg%E1lat_M%FBszaki%20menedzser%20Gy%E1rt%E1si%20folyamatok%20szakir%E1ny/4_korrozio_korrozioskiserletek_bevonatok.ppt

GPont73 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6910

Nincs mit!

Én is nagyon szerettem volna ilyen bejegyzést olvasni. Most már van, így legalább azok számára hasznos lehet, akik ezután kiguglizzák.

Előzmény: diessel (6908)
diessel Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6909

Neked is köszi!

 ami ezekböl kiderült hogy nem igazán  szabad értük pénzt adni /nom/nunk :S

a multkor ajánlottak valami WÜRTH-s csoda szert azt is olyan 10 e körül.

azt mondta az elado hogy egy nagyon kemény  szinte üveg szerü mégis csiszolhato réteget alkot a rozsdán és az alol nem bujik ki...

igy ajánlotta.

Előzmény: Törölt nick (6897)
diessel Creative Commons License 2010.08.17 0 0 6908
köszönjük szépen a képeket és a tesztet!!!
Előzmény: GPont73 (6905)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.16 -1 0 6907

Nem is ismerem. Viszont az Impa-t igen, és nem vagyok kivilágítva a termékeiktől.

Amúgy a Fertan is vizes alapú.

Előzmény: mykeman72 (6906)
mykeman72 Creative Commons License 2010.08.16 0 0 6906
Ha kipróbáltad volna az Impa által gyártott Kela-Rust nevű termékét akkor láthatnád, hogy ilyen probléma nem jelentkezne,Ez egy -bármilyen furcsa is- de vizes alapú rozsdaátalakító,felületkezelő és rendkívül hatékony szer.
Előzmény: GPont73 (6905)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.16 0 0 6905
Újabb képek, immár a kicsit megcsiszolt, átkent, aztán ismét lecsiszolt és két rétegben átkent felületekről. Annyi változott, hogy a dupla réteg pillanatok alatt beletapad a csiszolópapírba. Láthatóan csinál valamit, de jól látszik, hogy csak betakarja a rozsdát, és pont a lényeget nem alakítja át.
 

Találtam itthon Evipasst, nekiengedtem a most lecsiszolt, és az eddig nem érintett felületeknek is, mindenféle előkezelés nélkül. Negyed óra múlva a beszürkült részeken átmentem megint ecsettel, a vékonyan rozsdás részek olyanok, mint Fertannal 24 óra múlva, tízezerért. Ez azért hogyismondjam... bosszant.
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.15 0 0 6904
Ezzel egyet értem - én is tudom, hogy a legjobb megoldás a kasznizás, de ez a legdrágább is. Én is emiatt kell, hogy átgondoljam, hogy miből mit akarok kihozni, mennyire akarok időtálló megoldást.
Előzmény: GPont73 (6903)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.15 0 0 6903

Ha arozsda megindul két lemez közt akkor nincs az a lötty ami megfogja! Nem elkeseríteni akarok senkit de így van,ha ki akarod ölni bizony szét kell azt szedni,én ezt szoktam tenni,ha kell az egész autót:))))

Ezt én is így gondoltam eddig, aztán olvasva a leírást, gondoltam, 2010 van, XXI-ik század, megyünk a Marsra, meg minden, egy kis rozsdát már csak el lehet tüntetni valami löttyel... A Hammerite-ban sem hittem, viszont a kerti hintán két éve bizonyít, télen-nyáron a szabadban. Lehet, azzal kellene próbálkoznom :)

 

A kocsi nem hibátlan, de annyira tényleg nem szar, hogy minden lemezét megérje szétborítani, másrészt viszont egy 86-os évjáratú Asconáról beszélünk, aminek az értéke kiaranyozva is megáll kétszázezer Kemény Magyar Forintnál (KMF) :)

Hobbiautó lesz, de tavasztól őszig előhúznám a garázsból, és még használni is szeretném (igaz, csak második autóként). Nem kiállítási darab lesz, és sosem lesz OT-s. Viszont szeretném, ha a várható évi 1-3ezer km futás mellett, 5-6 év múlva se jönnének elő olyan hibák, amik miatt újra kellene fényezni (belejavítani, egy elemet festeni nem lehet majd a gyöngyház miatt).

Előzmény: Sanyi-ka (6902)
Sanyi-ka Creative Commons License 2010.08.15 0 0 6902
Én meg a több mint két évtizedes tapasztalatomban,az elkészitett munkáimnak:) A kémia jó,a laborban meg nem akkor ha jól körülírt szemfényvesztéssel párosul. Ajánlom figyelmedbe EZT:))
Ha arozsda megindul két lemez közt akkor nincs az a lötty ami megfogja! Nem elkeseríteni akarok senkit de így van,ha ki akarod ölni bizony szét kell azt szedni,én ezt szoktam tenni,ha kell az egész autót:))))
Előzmény: GPont73 (6901)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.15 0 0 6901

A kémiában hiszek!

Amire nekem kellene: az átlapolt lemezek között induló rozsda megfékezésére, meg a kocsi alján lévő apró, 1-2mm átmérőjű pöttyök kezelésére. Hajlandó vagyok ledrótkorongozni az alvázvédőt, de homokfúvatni elég nehézkes és költséges lenne. Flexszel, lamelláskoronggal felcsiszolva meg elvékonyodna a lemez - ezt sem szeretném.

Az egymásra lapolt, ponthegesztett részek közül is indul korrózió, de annyira nem súlyos, hogy szétfurkáltassam, pucolás után meg összehegesztessem a kasznit, gyakorlatilag az éleknél látszik, hogy már dolgozik benne rozsda. Meg hát az elég nonszensz, hogy az összes doblemezt, oszlopot, tetőt bontsa szét az ember, és építse újra Co-val, amitől még hamarabb elrohad, mintha így marad.

Akkor mi a megoldás? Gondolom, olvastad a termékismertetőt, az alapján reménykedtem benne, hogy a lemezek közé beszivárogva teszi majd a dolgát, és mindenki boldog lesz.

Kár, hogy ez a dolgok jelenlegi állása alapján egyáltalán nem így néz ki...

Hab a tortán, hogy tízezerért szar.

Előzmény: Sanyi-ka (6900)
Sanyi-ka Creative Commons License 2010.08.15 0 0 6900
Akkor Ti még a Télapóban is hisztek?!:)))

Két hatásos "szer" van a rozsda eltávolítására! Az egyik a szemcseszórás de ami igazán hatékony az a lemezolló!
Ezek a vackok nem átalakítják a rozsdát hanem elfedik!!
GPont73 Creative Commons License 2010.08.15 0 0 6899

Ezt meg most találtam.

Idézem:

"Csikós Zsolt 2010.06.24. 15:19:00

Én mindig Szentendrén vettem nagykerben Fertant, kimérték nekem hordóból negyed áron, ugyanazon a telepen van, ahol a Jap-Ker. Kicsit szoci stílusú az ügyintézés, de az ár és a társaság baráti.

Mondjuk az én Mercim szétrohadt, ahol fertanoztam, igaz, az nem benn, hanem kinn állt, és nap mint nap használtam latyakban is, nem csak ritkán. Ahol nem fertanoztam, hanem azt a svájci fehér trutyit használtam (amíg volt), ott nem rohadt. pedig próbáltuk natúr, semlegesítve vízzel, mindenhogy. De csak megette a kasznit. Vagy négy lakatoláson át kínlódtam vele, többet nem kenem autóra. Engem utál. "

GPont73 Creative Commons License 2010.08.15 0 0 6898

Az előzőekhez képest annyi változást tapasztaltam, hogy megjelent a felületen a kékesfekete színű por, és a duplán lekent részeknek is inkább liláskék színe van, mint fekete. Még nem csiszoltam meg, nehogy azért legyen sikertelen a kísérlet, mert nem vártam ki a 24 órát.

Törölt nick Creative Commons License 2010.08.15 0 0 6897
Na én is csináltam egy tesztet :) - majd d.u. ránézek, hogy mi a helyzet..

Előzmény: GPont73 (6896)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.14 0 0 6896

Annyit csináltam még, hogy az összes lekent felületet átkentem mégegyszer, de azért próbáltam olyan helyet is hagyni, ahol csak egy réteg marad, hogy látható legyen a különbség.

Azt elfelejtettem a képekhez beírni, hogy teljes feltöltött méretben megnézheted őket, ha a tulajdonságaikban sereplő URL-ben megváltoztatod a BIG (vagy a kis képeknél THM) szót IMG-re.

1. kép 2. kép 3. kép

Előzmény: GPont73 (6892)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.14 0 0 6895

Kíváncsi vagyok, ha kérhetlek, számolj be a tapasztalataidról!

Kösz előre is!

Előzmény: Törölt nick (6894)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.14 0 0 6894
Nekem a Koranttal vannak rossz tapasztalataim - autónál alkalmazva, ugyanis annyiból nem rossz, hogy egy öreg felületi rozsdás kemence-vasajtót lekentem vele fél éve és szépen befeketedett és azóta sem jött elő rozsda. Autónál viszont rondán tudtam mind fújással, mind hengereléssel felvinni az előtte csupaszra drótkorongozott kaszninál. Túl vastag és egyenletlen maradt az általa képezett filmréteg, ezért nekiálltam csiszolni és megdöbbenve láttam, hogy egy gramm rozsdát nem alakított át, mind ott volt alatta - pedig a drótkorong minimális réteget hagy ott.

Ezek után visszatértem a jó öreg RO55-re. Ez legalább átalakítja a rozsdát :).. Ahol átcsiszolás után még maradt, ott átkentem még egyszer és száradás után rögtön lefújtam Budaprimerrel a későbbi hegeszthetőség miatt. Az így kezelt felületen azóta sem jött elő még egy pötty sem.

Most egy másik autót csinálok, és csütörtökön vettem egy számomra új fajta rozsdapassziválót. APP R-STOP a neve ( http://www.app.com.pl/products/?prid=59 ) és decis kiszerelésben lehet kapni, ami kemény 1000 Forintba kerül egy kifejezetten fényező-cuccos importőr cégnél. Állítólag nagyon jó anyag - hát kiváncsi leszek..

Rengeteg APP cuccot alkalmazok a mostani "projektnél" és általánosságban nagyon jó minőségű anyagoknak tartom őket - remélem, hogy ebben sem csalódok.
Peti251 Creative Commons License 2010.08.14 0 0 6893
Megmondom őszintén, én mindenféle előkezelés nélkül, csak úgy próbából rákentem mindenféle rozsdás vasakra. Én Abszolúúút nem vagyok elragadtatva. Azt vártam, hogy bekenem, és egy nap múlva letörlöm a fekete port. erre törölgetem, de a fekete por marad, alatta a rozsdával. pedig ez nem egy rozsdamart lemez volt. úgyhogy valamit ki kell találni, mert ez így eléggé gáz 10.000 ft-ért!!! Unokatestvéremnél láttam működni ferro passit-ot, na az tetszett. bár, hozzáteszem, az előtte drótkorongozva volt. Ha lesz szabad időm, (nem mostanában) akkor az Ascona A-mon erősen vannak olyan helyek, ahol működhetne. ki fogom próbálni drótkorongozott felületen, és olyanon is ami csak vakrozsdás. Azt nem várom, hogy a vastag kalapáccsal leverhető revét átalakítsa, de azért egy tized-két tizedes rozsdát azért..... akkor inkább 800 ft-ért RO55
Előzmény: GPont73 (6892)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.14 0 0 6892

Nos, az én eddigi tapasztalataim a Fertanról:

 

 Minimális rozsda, gyönyörűen látszik, hol volt lekenve. Már ezt sem volt képes elintézni, a lecsiszolt részben is van egy rozsdapötty.

 

Itt valamivel rozsdásabb volt a felület, de ez még mindig a lazán lecsiszolható kategória. Ha csak ennyi baj lenne, nem vettem volna Fertant.

 

Ez az a szint, amikor a homokfúvás segíthet, ha nem akarod lamelláskoronggal elvékonyítani a lemezt. Nem túl mélyen, de be van rágódva, a beetetés szerint ezzel elbánik a csodaszer. Hát nem. Ezt a felületet most még egy kicsit jobban felcsiszoltam, átkentem, és nemsokára újra átkenem. Aztán holnap délután megnézem, milyen eredménnyel járt. Ne menjünk a dolgok elébe, lehet, hogy én nem csinálok valamit jól, de ennyit az Evipass is tud.
Balu35 Creative Commons License 2010.08.13 0 0 6891
Lehet, hogy a fertan jobb az ára alapján, legalábbis remélem!
Nekem a tapasztalataim nem jók vele, felniket lepucoltam drótkoronggal, majd lekentem koranttal. Két nap után néztem, előjött a rozsda rajt, pedig csaknem fémtisztára volt pucolva,a sarkoknál homokszórtam is. Lhet , hogy már nem a régi ez sem, pár éve használtam valahogy nem ilyenre emlékeztem-
Üdv"
Előzmény: no_holy_shit (6887)
Törölt nick Creative Commons License 2010.08.13 0 0 6890
Sziasztok!

Pár hete vettem ilyen <50e Ft kategóriás 22éves kis városi cirkálót a feleségemnek. Szerencsére nincs átrozsdásodva, jellemzően az ajtóélek környékén és a küszöb környékén volt rajta felületi rozsda - máshol már lakatolva volt az előző tulaj által (más kérdés, hogy csesztek lefesteni a javítást)

Jelenleg az alján dolgozok és leszedtem már a tucatszor átfújt alvázvédőt fémig drótkoronggal, majd passziváltam, alapozóztam és újra alvázvédőztem.

Mostanában szeretném fújni az üregeket, de valamin elbizonytalanodtam: Az egyik küszöb cserélt és azon nincs alul lyuk, a gyárin viszont van alul három gyárilag és jelenleg mind nyitott állapotú. Szerintetek kell lenni a küszöbön nyitott lyuknak alul? Nem hiszem, hogy a kasznis lefújta volna belül a cserélt küszöböt, ha még arra sem volt képes, hogy kívülről lealapozózza. Érdemes lenne kifúrni és befújni belül, vagy inkább hagyjam?

A másik kérdésem az lenne, hogy vásároltam kitteket, szórókittet és szeretném lefújni újra - az autó értéke miatt inkább otthon magam - az ajtólemezek és sárvédők alsó részét. Annyira nem az esztétikum a szempont a fújásnál, de ami tőlem otthon telik, azt szeretném megtenni. Konkrétan van a közepén egy éles törés a kasznielemen ami felett 2mm-re van egy 6-7mmes fehér vizszintes csík végig a kasznin gyárilag. Úgy gondoltam, hogy innen lefelé fújva talán nem lenne olyan szembetűnő a különbség.

Nyilván az alsó elemek nagy részén nagyjából egyben van a fényezés, csak sok helyen karcos, ill. más színű javítóspray-vel volt foltokban megködölve. A régi gyári fényezést hogyan készítsem elő a fújáshoz? Hányas csiszolóval kezeljem? Kell rá szórókitt?

Előre is köszi bármilyen infót ;)!!
GPont73 Creative Commons License 2010.08.13 0 0 6889

Persze, én is így gondoltam! Most a próbákat direkt nem csiszoltam meg, mielőtt lekentem. Nem bírtam ki, az előbb egy pici részen belementem 120-as papírral a lekent dolgokba, és nem vagyok elragadtatva: ahol tényleg csak érintőlegesen volt oxidált a felület - gyakorlatilag ha meghúzom egy kicsit csiszolópapírral, már fényes - ott látszik hatás. A leszedett fekete réteg alatt fényes a felület. Direkt a szélén próbáltam, picit megcsiszolva jól látható határvonal van a lekent és a nem kezelt rész között. Viszont ahol már fél - egy miliméter a rozsda, a fekete alól ugyanúgy az jön elő. Most csiszoltam egy olyan felületet, amibe már berágódott az íz, a teteje fényes, amúgy tiszta pötty. Lekenni még nem tudtam, mert be kellett jönnöm, de majd játszok vele, ahogy a többivel is. Nameg megpróbálom vizes felületre felkenni, hátha...

Amúgyképpen meg ilyen drágán még nem vettem konyakkal kevert ipekakuánát...

Előzmény: Sanyi-ka (6888)
Sanyi-ka Creative Commons License 2010.08.13 0 0 6888
Mindenképp csiszold fel elötte ahol csak lehet,bár nem a legjobb megoldás a drótkorong is egy megoldás. Minnél kissebb legyen az oxid keresztmetszete!
Előzmény: GPont73 (6886)
no_holy_shit Creative Commons License 2010.08.13 0 0 6887

 

a fertan nem ugyanaz mint a Korant? (csak a korant 800Ft/0.5L).

 

lemezek koze MikeSanders-t holefuvoval belemegetinei?

 

 

Előzmény: GPont73 (6884)
GPont73 Creative Commons License 2010.08.13 0 0 6886

A WD40 darázsirtásra is jó, de qvasokan vannak... :-/

 

Hetekkel ezelőtt kérdeztem, van-e valakinek tapasztalata vele, nem jött meggyőző válasz pro vagy kontra. Kémia nagy ember volt, és nem akarom eldobni magamtól a lehetőséget, hogy a ponthegesztéssel egymásra tett lemezek közül induló rozsdát megfékezzem, tehát majd kipróbálom én. Max bebuktam egy tizest, jobb, mintha nyerőgépbe dobálnám, vagy kocsmában hagynám. Ha már csak annyira jó lenne, hogy a pontokban rozsdás lemezeket nem kellene legyezőkoronggal elvékonyítani tisztításkor, már jól jártam.

Kentem éppen felületi rozsdás, néhol még szinte fényes vasra, kicsit erősebben korrodáltra, és egész szépen berágódottra is. Este, vagy holnap megcsiszolom őket, és meglátjuk mi van alul. Aztán megírom ide, és ha tudok olyan képet fotózni, amin látszik az eredmény, azt is csatolom mindenki okulására.

Előzmény: Sanyi-ka (6885)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!