Téli nem előnyös a karburátorba benzint hagyni. El kell zárni a benzincsapot és be kell indítani a gépet és hagyni, hogy leálljon. Ezeknek a porlasztóját nem tudod otthon kitakarítani csak megfelelő szervizbe ultrahangos géppel.
A lendkereket "rendesen" ráhúztad? Egy kis tüske van a főtengelyben, és ha laza a lendkeréknél, akkor könnyen elnyiródik, vagy a nútfészket teszi tönkre és a gyújtást nem tudod rendesen beállitani.
A gépkönyve szerint felső holtpont előtt 1.5 mm az előgyújtás, a megszakitóhézag pedig 0.31- 2,43 mm.
Szia én se milyen hézagolást nem láttam,a csapágyra megy rá a rugótányér ,ami nem a csapágyra hanem a házra fekszik fel és ott forog. Hát nem tudom az én gépkönyvem szerint is jár oda seger gyűrű
Amikor jobban terheled a rögös, kemény földben, lecsökken a motor fordulata, ettől a regulátor jobban kinyitja a pillangószelepet, hogy visszaálljon a fordulat.
Ha újra eléri a beállított fordulatot, csökkent a pillangószelep nyitásán.
Terheléstől függetlenül próbálja ugyanazt a fordulatot tartani.
A 850-esen még a kipufogó is olyan kialakítású, hogy kis, egyenletes terhelésnél igen halk, ellenben mikor terhelve van, hangosabb, (igazi 4 ütemű hangja) lesz.
Mit takarhat a minimális átalakítás szerintetek? Küllemében nagyon hasonlít a gyári bing mpm karbi az mf 70 karburátorához. (felfogatás eltérő, mpm gyári esetében bilincses, mf-70-nál valószínűleg 2 csavarral történik a rögzítés...)
Időközben a jelenlegi Pannónia karburátort szétszedtem ízekre, megkínáltam karbitisztítóval. A szivató része sajnos eléggé megkopott a szerkezetnek, de pozitívum, hogy összeszerelés után első behúzásra indult az mpm és szépen járt a motor, de terepen még nem volt alkalmam kipróbálni...
Még vívódom, hogy legyen -e rá új gyári bing, vagy a fentebb linkelt mf-70 porlasztó.
MF-70 porlasztó:
MPM gyári bing:
Másik kérdésem:
Van egy Szentkirályi KF-850 extra is, ami a héten volt először beüzemelve. Kertben, "puha" földben hibamentesen ment, kicsit keményebb terepen (gyümölcsös, kb. 1 éve felkapálózott) viszont a motor véletlenszerűen érezhetően "fuldoklik", mintha játszana a gázzal (remélem érthetően fogalmaztam).
Szaküzletben azt mondták, lehet a karburátorában télire maradt üzemanyag miatt elkoszolódott a karbi. Így szerencsés esetben járatom/terhelem és kitisztul magától, vagy viszem szervizbe ultrahangos tisztításra a karburátort. Igaz lehet ez a hibamegállapítás? A gép kb. 10 hónapos és 15-20 üzemórát ment, ilyen problémát okozhat télire a benzintartály alján maradt üzemanyag?
Lenne egy kérdésem: Van nekem egy robi 52-es tomos robikapám, tegnap vettem bele új dugatyút+gyűrűt összeraktam minden jó volt. Járattam egy fél napot,ma ugy döntöttem hogy,felrobizom a kertünket csak annyi a bajom hogy a gép kifele lövöldöz a karburátorbol mitöl lehet ez?
talán még ennyi ideig sem pöfffent, aztán schluss...
az én gépemen meglehetősen egyszerűen lehetett "javítani": csak az üzemanyagtartály töltőnyílásának a fedelén (tanksapka) végeztem furattisztítást, aztán a csapot is,
én jártam igy egy bridges fűnyíróval minden jó volt még sem ment megnéztem az olajat mert már nem tudtam mit kitalálni felöntöttem szintig és utána semmi gond nem volt vele
2011 év végén vettem. Azóta végigdolgozott két szezont, eddig semmi gond nem volt vele.
Kocsizás, rotálás, kis fűnyírás (damilos gép jobban bevált egyenetlen talajon), krumpliültetéskor töltögetőekével árokhúzás, ősszel komposztáló adapterrel aprítottuk a cefrének valót.
Sarabolóadaptert akarok majd venni hozzá, de eddig még nem láttam ilyet üzem közben, így nem tudom, jó lesz-e a kukorica közét művelni.
Idén első indításkor 3. rántásra indult, a tavaly benne hagyott, adalékolt benzinnel.
Olyan problémám lenne, hogy van egy Einhell típusú rotációs kapám első berántásra beindul, alapjáraton megy de amikor ráhúzom a gázt akkor leáll a benzin tiszta a légszűrő tiszta, ha van vkinek ötlete mi lehet a probléma az kérem írjon!
Helló esetleg valaki tud nekem segíteni szereztem egy Holder traktort egy 150 cm3 is JLO motor van rajta bing karbival ha valaki esetleg tudna akármit róla megköszönném
Üdv Studiod 1. Jelenleg 2 db ujabb típusú kf 04 hajtásom van és valami csoda fojtán eggyiknél sincs az említett seger gyűrű a rugó tányér alatt.így kénytelen a hajtáson forognia. http://www.szentkiraly-tiller.hu/letoltes/kf_2010pdf.pdf Vajon miért nincs?
Van egy MPM10-es kisgépem, ami azt produkálja, hogy beindítom, használom 3-4 percig, majd leáll. Utána már csak felbőg egy kicsit a motor, de nem le is áll. A karbit tisztítottam, a gyertya alig használt. Próbáltam állítgatni a karbin, de szintén nem sikerült eredményt produkálnom. Másnap reggel amíg hideg a motor ismét 3-4 perec használat után nem tudok vele dolgozni. Mi lehet a gondja?
További szép estét mindenkinek és köszi a válaszokat előre is.
Nekem van egy, Hibája, hogy a berántórésznél van egy kis akadés a zsinór visszahúzásnál. Meg a gégecső sem tökéletes. De van hozzá pót kapatestem is pár db.
Merre laksz.mert én Komárom-Esztergom megyei vagyok, nem szivesen postáznám.
Hibásként jelzem, mert pl a kuplung "zárólemeze" is hegesztett!!! Egyábként tavaly
a szimmeringeket cseráltem, meg a megszakitó is vadi új, a kondenzátora sem eredeti, külsőleg egy Trabi kondi van rá felszerelve, azzal pár évet már használtam.
Én egyébként szerettem, mert viszonylag könnyű gépecske, a karbi tisztitása is könnyú (nem úgy, mint a Briggs- eké)
De mivel meguntam a kétüteműek "lelkivilágát" (hogy indul-e vagy sem) négyütemúekre váltottam .
Most egyébként (tavaly próbálkoztam vele utoljára) a nem akar indulni állapotban van.
Üdv mindenki ,épp jó hogy találtam ezt a fórumot mert segítséget szeretnék kérni a hozzáértőktöl .Rotációs kapa vásárlása előtt állok .Sok helyen nézelődtem webshop-ok, lakhelyemhez közeli nagyobb boltok stb .És 2 gép lett kinézve ami árban megfelelne .Max 75 ezret szánnék rá ,a kinézett gépek típusai
MTD charlie ka thorx 45 ((4 L.E )) 4 kapatagos 69.990 Ft
És egy számomra ismeretlen típus ,elvileg Németh
HECHT 746R ((5 L.E)) 6 Kapatagos 73.990 Ft
Természetesen 0 km es gépek 1 év garanciával ,Tudom nem a legjobb egyiksem de ezért a pénzért ezeket találtam, ti melyiket választanátok ? Vagy esetleg tudtok ajánlani mást ? : )
helló sziasztok énis egy iylen közbetétet hajszolok de sehol semi ..milehet ennek a pontos neve??robi 56 os az iylen meg a 156 is van egy közbetét ott ..nekem is iylenre lenne szükségem
Köszönöm a válaszodat! Neked is Furak, még egy gondolat kicseréltem a kuplung kinyomó rugó alatt az alátétet (alu öntvény) és le égett szó szerint elhajlott még a rugó is, nem értem mi történhetett,nem lett volna össze kopva a házzal és nem fordult a rugó alatt a tányér,(úgy vélem annak mindig forognia kell mikor hajt )erre az egyre tudok csak gondolni