A 17k előtöltése nincs a listába. ezek az adatok (és a többi nincs) meg valami táblázatos formába ahonnan be lehetne szkennelni? Mert így kibogarásznod gondolom nehéz. Csak a 17k és a 18k lehet turbós, hogy a nagyobb melegedés miatt nagyobb az illesztési hézag?
Nemrégen egészen bele voltunk lendülve a kombájnozásba :-) Az egyéb témák bősége miatt kicsit mostohák lettünk hozzájuk, de azért én még folytatom egy-két képpel. Először még mindig Claasok. Egy 50 éves SF/Hercules munka közben:
az M -18-as univerzális traktorok előre mutató fejlesztési irányt képviseltek 1952-ben. Ezekből kétféle tipus készült ugyanazzal a tipus jellel. az egyik szántóföldi kivitelbe a másik eszközhordozó változatban. Egy hengeres fekvő elrendezésű, közép nyomású fél dizel motorral készültek. nyolc sebbesség fokozata volt
Ezek eléggé egyforma motorok,kevés különbséggel(szerkezetileg).Pl előtöltés:14B-nél-17+2 14,14A,14B,14K,15K,-20+2 14N,14K,18,18K-25+2 fok.
Vigyázni kell mert az SZMD17Kés18K motoroknál az Sz jelű dugattyúhoz B,az M jelű dugattyúhoz pedig SZ csoportbeli hengert kell választani.A többinél pedig a szokásos hármas csoportból kell választani(B-SZ-M).
Névleges hézag a henger és a dugó között 14,14A,14N,14K,15k-nál 0,16-0,20mm
Van egy 1969-es kiadású (Agrotröszt): SZMD típusú Diesel-motorok kezelési utasítása című könyvem. Ebben csak SZMD-15K-ig szerepelnek motorok. Sajnos ezen kívül nincs semmi adatom. SZMD 17K van az egyik SZK-5-ösömbe. A másik kettőbe SZMD19-es van(ebből az egyiket sajnos szétfagyasztották). Ezért érdekelnének a különbségek.
Kedves kollégák! Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy az SZMD19 (turbós, levegővisszahűtéses), SZMD 17K (turbós) motorok beállítási adatai miben különböznek a korábbi (turbó nélküli) motorokétól? Porlasztó nyitó nyomás különösen érdekelne, de a többi adat is! Mert vannak különbségek, pl: az adagolóba a regulátor súlyok se egyformák! Ezt az egyet gyakorlatból tudom. Esetleg gépkönyv valamilyen formában?
Nem csappantyús,és viszonylag alacsony fordulaton is adja a kezemben a szikrát ráadásul az eredeti fogaskerekek vannak rajtuk majdnem olyan mintha nem lenne test.
Nézd+hogy nem-e valami letestelődik mikor beszereled. A kötélhúzásnál az eltört alkatrész az nem gyári Dutra huzató,hanem azt a barátom csinálta a Dutrájára.Mi is tudjuk hogy a veterán traktorokkal nem ezt kell csinálni,de úgy is látták a hozzáértők hogy csak a közönség kedvéért volt az egész. Ha vérre ment volna,akkor biztos nem "felejtem" el bekapcsolni az első hajtást.