Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mérnökferi Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3355
A 17k előtöltése nincs a listába. ezek az adatok (és a többi nincs) meg valami táblázatos formába ahonnan be lehetne szkennelni? Mert így kibogarásznod gondolom nehéz.
Csak a 17k és a 18k lehet turbós, hogy a nagyobb melegedés miatt nagyobb az illesztési hézag?
Előzmény: dutrancs (3337)
mérnökferi Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3354
Mibe van SzMD 14N motor, hogy ilyen "MTZ-s" porlasztóbeállítása van? Ha majd a 19-es motorról is lesz valamid ne felejts el, légyszi!
Előzmény: dutrancs (3335)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3353

Kedves Kolléga!

 

Claas Mercator Super kombájnról kellenének nekem beállítási adatok(ill. egy ujdonsült ismerősömnek).Te mindent elő tudsz teremteni!!!

Előzmény: haflinger (3352)
haflinger Creative Commons License 2008.07.30 0 0 3352
Ő viszont a jelek szerint az idei szezont kihagyta:
Előzmény: haflinger (3351)
haflinger Creative Commons License 2008.07.30 0 0 3351
A Matador Gigant sem fiatal már, de még derekasan megállja a helyét és komfortosabbá is tették egy Fortschritt fülkével:
Előzmény: haflinger (3350)
haflinger Creative Commons License 2008.07.30 0 0 3350
Néhány egészen friss kép a Dominator 85H-ról:
Előzmény: haflinger (3349)
haflinger Creative Commons License 2008.07.30 0 0 3349
Nemrégen egészen bele voltunk lendülve a kombájnozásba :-) Az egyéb témák bősége miatt kicsit mostohák lettünk hozzájuk, de azért én még folytatom egy-két képpel.
Először még mindig Claasok.
Egy 50 éves SF/Hercules munka közben:
dutrancs Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3348
Légy üdvözölve!!Máskor is szeretettel várunk közöttünk.
Előzmény: kis59 (3347)
kis59 Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3347

Üdvözlet mindenkinek! Most először járok itt. Minden nagyon érdekel, ami gurul és régi, így a régi traktorok is.

Egyben hoztam is magammal valamit, hátha érdekes....

 

MÁVAG traktor kísérleti szántás közben

dutrancs Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3346
Köszönöm szépen.Ez olyan benyomást kelt mintha a LANZ-BULLDOGOT és a HOFHERRT keresztezték volna.Nem tudom MIcsurin nem járt erre abban az időszakban?
Előzmény: fecó1966 (3345)
fecó1966 Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3345
M-18 traktorM-18 traktorM-18 traktor
Előzmény: fecó1966 (3344)
fecó1966 Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3344
ennyit tudok az m-18 rol
Előzmény: fecó1966 (3343)
fecó1966 Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3343
az előbb lemaradtak a  képek
Előzmény: fecó1966 (3342)
fecó1966 Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3342

az M -18-as univerzális traktorok előre mutató fejlesztési irányt képviseltek 1952-ben. Ezekből kétféle tipus készült  ugyanazzal a tipus jellel. az egyik szántóföldi kivitelbe a másik eszközhordozó változatban. Egy hengeres fekvő elrendezésű, közép nyomású fél dizel motorral készültek. nyolc sebbesség fokozata volt

sajnos csak ennyit tudok róla , de minden érdekel

 

Előzmény: dutrancs (3322)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.29 0 0 3341
Kár,hogy nem magyarnyelvűben vannak meg.
dutrancs Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3340

Mert ugye vannak azután az SZMD60,62,64 tip motorok is de az más káposzta!!!

Jó szétszórtan -részletekbe jutnak eszembe a dolgok!!

Olvastam már valahol 61-63-65- 68-69-esekről is.

Pl:itt.
Előzmény: dutrancs (3339)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3339
Két hónap múlva(ha élek) már többet tudok segíteni mert kb akkorra igértek valamiféle könyvet.
Előzmény: dutrancs (3338)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3338

A 19-essel mindig elkerültük egymást valahogy.A turbónyomás.0,4-0,5

 

Adagolónál az adatokat g/percre adja meg 850-es bütyköstengely fordulatra14,14A,14K,15K,-nál :.70-72

                17K,18K-nál:89-92

                 18-nál:81-83

                 14N -nél 900-as ford.-nál.85-87

A meghúzási nyomatékok,szelephézag és a nyugvó-hajtókar csapágyhézagok megegyeznek.(Gyűrű hézagok,hüvely kiállások is).

Előzmény: mérnökferi (3336)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3337

Ezek eléggé egyforma motorok,kevés különbséggel(szerkezetileg).Pl előtöltés:14B-nél-17+2     14,14A,14B,14K,15K,-20+2   14N,14K,18,18K-25+2 fok.

 

Vigyázni kell mert az SZMD17Kés18K motoroknál az Sz jelű dugattyúhoz B,az M jelű dugattyúhoz pedig SZ csoportbeli hengert kell választani.A többinél pedig a szokásos hármas csoportból kell választani(B-SZ-M).

 

Névleges hézag a henger és a dugó között 14,14A,14N,14K,15k-nál 0,16-0,20mm

                                                                      17K,18K-nál 0,18-0,22 mm

Előzmény: dutrancs (3335)
mérnökferi Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3336
Van egy 1969-es kiadású (Agrotröszt): SZMD típusú Diesel-motorok kezelési utasítása című könyvem. Ebben csak SZMD-15K-ig szerepelnek motorok. Sajnos ezen kívül nincs semmi adatom. SZMD 17K van az egyik SZK-5-ösömbe. A másik kettőbe SZMD19-es van(ebből az egyiket sajnos szétfagyasztották). Ezért érdekelnének a különbségek.
Előzmény: dutrancs (3334)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3335

Porl.nyitónyomások:SZMD 14,14A,14B,14K,15K-125+5(még) atm.,

 

                                SZMD 17K,18K,18-150+5 atm.

                                

                                SzMD 14N-175+5 atm.

Előzmény: mérnökferi (3333)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3334
Szégyen ide szégyen oda,de most nem ugrik be ,hogy mibe is van SZMD-19 -es motor?Van adatom:SZMD 14,14A,14B,14K,15K,17K,18K 18,14N-ről!!
Előzmény: mérnökferi (3333)
mérnökferi Creative Commons License 2008.07.28 0 0 3333
Kedves kollégák!
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy az SZMD19 (turbós, levegővisszahűtéses), SZMD 17K (turbós) motorok beállítási adatai miben különböznek a korábbi (turbó nélküli) motorokétól? Porlasztó nyitó nyomás különösen érdekelne, de a többi adat is!
Mert vannak különbségek, pl: az adagolóba a regulátor súlyok se egyformák! Ezt az egyet gyakorlatból tudom. Esetleg gépkönyv valamilyen formában?
B-csabi Creative Commons License 2008.07.27 0 0 3332
Nem csappantyús,és viszonylag alacsony fordulaton is adja a kezemben a szikrát ráadásul az eredeti fogaskerekek vannak rajtuk majdnem olyan mintha nem lenne test.
Előzmény: dutrancs (3331)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3331
Nem csappantyús,ugye?
Előzmény: dutrancs (3330)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3330
Lehet ,hogy a mágnes gyenge.A helyén kicsi neki a fordulat.A satuba meg gondolom jól megrántottad és ott leadta a szikrát.
Előzmény: B-csabi (3329)
B-csabi Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3329
Egyébként rendes gyújtómágnesról van szó,magasfeszűltségű nem alacsony
Előzmény: B-csabi (3328)
B-csabi Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3328
Azt láttam hogy nem teljes grafton pörögtek a gépek,szerintem ennyi még belefért
Előzmény: dutráslaci (3326)
dutráslaci Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3327
Még a gyújtással kapcsolatban az is lehet hogy nem hajtja meg a főtengely.
Előzmény: B-csabi (3325)
dutráslaci Creative Commons License 2008.07.26 0 0 3326

Nézd+hogy nem-e valami letestelődik mikor beszereled. A kötélhúzásnál az eltört alkatrész az nem gyári Dutra huzató,hanem azt a barátom csinálta a Dutrájára.Mi is tudjuk hogy a veterán traktorokkal nem ezt kell csinálni,de úgy is látták a hozzáértők hogy csak a közönség kedvéért volt az egész. Ha vérre ment volna,akkor biztos nem "felejtem" el bekapcsolni az első hajtást.

Előzmény: B-csabi (3325)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!