Bocs, de nekem kétségeim vannak azirányban, hogy az 1:25-ös keverék füst nélkül elég. De feltételezem, nem akarsz becsapni. :)
A gyertyaképet nem csak a kompresszió függvényében kell vizsgálni! Amelyik kormosabb, lehet, hogy több üzemanyagot, vagy kevesebb levegőt kap a kelleténél. Azt nem írtad, hogy mindkettőben azonosak a gyertyák??!! Mert nyilván ez sem mindegy. Aztán az sem mindegy, hogy milyen állapotban van a mocik gyújtási rendszere. Ott is lehet ám különbség! Aztán az sem mindegy, milyen állapotban vannak a kipuffogók!
Tehát, több féle összetevőt kell vizsgálni, hogy érthető legyen a különbség!
Dehogy vagyunk zártkörű fórum!!! Csak sajnos néha figyelmetlenségből elcsúszunk egy-egy beszólás felett. :-((((
A történtekért mindnyájunk nevében szíves elnézésedet kérem!!! És azt is kérem, ne menj el!!! Van úgy, hogy újra fel kell tenni bizonyos kérdéseket, de hidd el, biztos lesz aki válaszol!!
A Hengert nem tudtam levenni mert nincs hozzávaló 10es csőkulcsom.De a gyertyám szinte hófehérre van kiégve,mint ha nem kapott volna elég benzint,de a karburátorom és a csapom teljessen tiszta,a súber tű a legalsó rovátkában.
Most én is a gyertyacserén töröm a fejemet, mert nekem nagyon nem tetszik ez a lilásfehér gyertyakép. Csak azt nem értem, hogy én semmit sem állítottam el, és régen ugyanez a gyertya szép őzbarna volt...
Szerintem csak viccelődött Tóni bácsi, szereti ő a 207-est is, de neki történetesen egy elegáncsos 210-ese van, és így akarta hangsúlyozni hogy ez ám az igazi motor! :)
Persze onnan indult ez az egész, hogy ha pénzem lenne és nagy garázsom.... na azt kifelejtettem hogy a 210-es előtt természetesen lenne egy 28-as babi, de olyan gyönyörű és tiszta hogy a hűtőbordákon sütném a reggeli rántottámat :)
A gép benzindús keveréket kap. Ennek leggyakoribb okai lehetnek a magas benzinszint, eltömődött levegőszűrő, de akár az összenyomodott műanyagcső a porlasztó maszkja és a váz között.
Igazad van: a fiú nem csak repülni tud, de a videói is nagyon ütnek. Mind tartalmilag, mind kivitelezésében profi látásmód, profi megvalósítással párosul.
Ott egy belső rezókúpnak kellene lennie, de akkor túl jól menne. Ezért egy két furattal ellátott tárcsa van, és annak a közepébe van rögzítve a menetes szár, ami kijön a dob végéig.
Semmi gond, erre voltam kíváncsi.Az oldalcímért köszi, most fogok belemélyedni. Amúgy nem vagyok egy kapkodós fajta, megjött az infó, ez a lényeg. Valamit még kérdezek, ha lehet: a videóid - hogyan is fejezzem ki magam - nem csak olyan "felvettem és kész", nekem nagyon úgy tűnik, hogy valaki, sok képanyagból rendezi és vágja, zenét tesz alá, szóval, ez már munka, nekem nagyon tetszik.Úgy tűnik, valamit át akarsz adni az érzéseidből és azt hiszem, többnyire ez sikerül. További jó munkákat és jó szerencsét a repüléshez!
Kezdő Babettás vagyok, és egy kis segítségre lenne szükségem. Vásároltam egy 1989-es Jawa Babetta 210-es mocit, elvileg minden rendben vele, de mostanában túl hamar (kb. 8-10 km után) beköpi a gyertyát. Ilyenkor lefullad, majd gyertya-takarítás után beindul, de ismét előjön a leállás pár km után. Majd ezek után már nem is hajlandó elindulni csak full-gázon. Alapjáraton elketyeg, de indulni csak teljes gázon akar.
1:40-es keverék van benne, és 225-ös hőértékű gyertya.
Mindenekelőtt üdv az ismerősöknek és az ismeretleneknek.
Sárkányrepcsis: Alag -ról is szoktál felszállni, mert ha igen, akkor szívesen elmotoroznánk 1x -2x és integetnénk, mikor felemelkedsz. Vagyunk páran itt a fórumon észak Pestről... :)
Az miért van,hogy 6,5-ös kompressziónál az 1:25-ös keverék füst nélkül elég és gyönyörű gyertyát eredményez,míg a 7,5-ös kompressziójú motornál 1:33-as keveréknél okádja a füstöt és ha higgadtan használom nem őzbarna a gyertya hanem közelít a feketéhez. Igaz ez egy Jawa 555 és egy 05 példája.
Ha valakinek van magyarázata rá az segítsen,mert fogalmam sincs miért van.
Köszi az infokat, megnéztem mindent, amit ajánlottál. Igazán tetszik az MT-03-as. :) Szeretem a repülést, még akkor is, ha nem MIG 21 F 13-assal, (ez volt az első típus, aminek a vonzódásomat köszönhetem) vagy F 14-es Tomcattel (ez meg az agyon nézett "Végső visszaszámlálás" meg a "JAG" hatására) tépkedik a pilóták a felhőket. :)
Ha úgy döntesz ellibegsz hozzánk, okvetlen értesíts!
Koszonom szepen a meghivast, ha lesz ra modom a nyaron, igerem, hogy lerepulok :) Olyasmin is gondolkodtam, hogy venni/epiteni kellene egy olyan pici kis 2kereku jarganyt, amit rogzithetek a sarkanyrepulore, ha egyedul turazom. Ez azert lenne poen, mert barhol szallok is le (terep vagy repter) lenne bizonyos foku mobilizaciom, el tudnek menni uzemanyagert meg sorert :) Gondolkodtam a Babetta blokkon atszerelesen, de lehet, hogy inkabb egy komplett motoros rollert kene szereznem :)
Kedves Garazsharcos es Toni Bacsi! Elnezest, nem latta a bejegyzeseteket, nem is jarok erre minden nap, van, hogy csak ugy hirtelen beesek megosztani Veletek az eppen aktualis Babettas elmenyemet :)
Szoval girokopter.. Eloszor is koszonom, hogy megneztetek a videoimat, orommel keszitem oket, de megnagyobb orom ha tetszik is a munkam az embereknek :) Az autogyro egy MT-03 tipusu, ketszemelyes jargany, jobaratome es tobbszor repultem is vele.
A jogi hattere Magyarorszagon termeszetesen piciket meg problemas, mert se nem merevszarnyu, se nem igazan a forgoszarnyas kategoriaba nem tudjak besorolni, ugyanakkor megis ultrakonnyu, elvileg lajstromozasra nem kotelezett legijarmu.
Az autogyroclub.com cimu magyar oldalon rengeteg erdekesseget es informaciot talalhattok, az a srac uzemelteti akinek en voltam az elso utasa gyro-n, raadasul azota Joe-bacsi megepitette az MT-03 pontos masolatat (a muanyag kasztni kivetelevel). Akit erdekel a tema, annak mindenkepp ajanlom az oldal megtekinteset.
Sajnos az egesz gyros dolgot es az en repulos eletemet is orokre bearnyekolta egy tavaly tragikus baleset, melyben a videoimban lathato gyro pilotaja - a legjobb baratom es tamogatom - elhunyt. Rendkivuli pilota es annal is jobb ember volt, az O emlekere keszitettem ezt a rovid kisfilmet:
Mindenek előtt szeretném felhívni a figyelmedet, hogy garázsharcossal kérdeztünk tőled egyet, s mást, de egyik kérdésünkre sem válaszoltál...... Na mindegy, te tudod mennyire titkosak azok az információk.
Ettől függetlenül, ha Tiszasasolásra szánod magad, gyere Szolnokra, itt nagyon szép a szőke folyó! Esetleg találkozhatnál velem is, meg Marcival is.
Más:
Általában azt szoktuk mondani, hogy amíg egy moci elfogadhatóan műxik, csak karbantartás jellegű beavatkozásokra van szükség. Szóval ne piszkáld sem a porlasztót, sem a gyújtást, ha megy rendesen!
Más:
Tegnap én is megcsináltam a "kötelező" karbantartást a külső hajtóművemen. Ez abból áll, hogy mind a hét pofát és a hozzájuk tartozó dob felületeket enyhén megsmirglizem, és kitakarítom a lekopott ferodol port. Erre az évre még egy dolog maradt hátra, az olajat fogom lecserélni. Ezek után az idén már remélem csak motorozgatni fogok vele. :)
Egyébként az én mocim műszaki állapota is olyan, hogy sokkal nagyobb távolság megtételére is képesnek tartom, mint amit a seggem kibír. Így aztán maradok a már megszokott napi max. 50 km.-nél, 40 km/ó tempóval. :)