Az Ön által felkeresett topic fegyverek, ill. annak látszó eszközök
forgalmazásával kapcsolatos adatokat is tartalmazhat.
Felhívjuk figyelmét, hogy csak akkor lépjen be, ha Ön fegyverek forgalmazásával
vagy felhasználásával hivatásszerűen foglalkozik, és a honlap látogatása nem
eredményezi valamely Önre vonatkozó jogszabály vagy egyéb szabályozás
rendelkezéseinek megsértését.
Az Port.hu Kft. a fórum számára kizárólag tárhelyet szolgáltat, a honlapon
megjelenő információk vonatkozásában szerkesztői felelősséget nem vállal.
Amennyiben megítélése szerint a honlapon jogellenes tartalom jelenik meg, úgy
azt kérjük, jelezze az Port.hu Kft. mint tárhelyszolgáltató felé.
A zuhanyzóról irva az átvételi állapotra utaltam, a bajárati ajtó melleti fülkét Párizs (pubi) fedélzetmester újitása alapján lett átépitve angolosra .
A WC kagylót 4 db csavar rögziti a zuhany tálcához.
A legközelebbi nyilt napon megmutatom az átalakitást.
Nem, ezt félreértetted, én nem vitatkozom Peyével, hogyan is tehetném, amikor múlt szombaton láttam először élőben aknamentesítő naszádot! :-)) Csak arról volt szó, hogy én leírtam a tapasztalataimat a Nyílt Napról, és ezeket szakértőként Peye helyesbítette, illetve válaszolt néhány kérdésemre is.
Viszont arra kérnélek mindkettőtöket, ( Peyét és Téged ) hogy írjatok arról, hogy folyt az élet régen a Flottillánál. Nem ( csak ) nagy story-k lehetnek érdekesek, hanem a mindennapi tevékenység, gyakorlatok, feladatok, sikeres aknamentesítések, és minden más egyéb, valamint a véleményetek is érdekelne a Flottilla jövőjéről 2012, a 3 AM hajó kivonása után. Vesznek-e valamit, mit lenne érdemes venni, egyáltalán a háború után 60 évvel kell-e még aknamentesítő, vagy elég lenne néhány gyorsjáratú őrhajó, stb.
"A hajózás időtartamát csak az üzemanyag feltöltötség szabályozza ( teletöltve kb. 11000 liter. )"
Ez kb. hány folyamkilométer megtételére elég? Peye 8-10 napos utakat említett.
"1 zuhanyzó ha a lábrács be van téve a helyére."
Zuhanyozás céljára volt valami külön tartály, vagy ilyenkor a Duna vizét szivattyúzta fel? Nyilván ivóvíztartálynak kellett lennie...
Szabad volt kikötni ahol volt polgári kikötő ( Baja, Mohács, Paks, Százhalombatta, stb. ) vagy csak az Újpesti Öbölben, és máshol csak nyílt vizen horgonyoztatok?
Peye: Azt írod, hogy már megvolt a lakóhajó. Ha így van, akkor most csak felújították, mindenesetre közhírré tették az átadását. Azt is írod, hogy nincs meg a vontatóhajó. Két AM esetleg párba kötve nem tudná elvontatni, vagy ekkora hajó mozgatásához már olyan Mahartos, uszályvontatós fajta kell? :-))
Nem tisztem a vitát eldönteni köztetek,de mint volt Flottillás és mint az AM hajók eggyik átvevője és volt üzemese ismerem a hajó rendeltetését és használatának feltételeit.
A radar 32km-től 500m ig használható ( a Pk dönti el a használatát, Éjszakai hajózás valamint a felderitésben mindig használtuk)
Dunán való lövészeten és sem vettem részt pedig 1971 ben kezdtem a Flottillánál (a régiek mesélye alapján Ercsénél a löszfalnál volt a dunai lőtér de körülményes volt, hajózásizárlat stb.
Pókháló Egy valamire való PÓK egyéjszaka alatt akkora hálót tud szőni hogy nacsak
VC dillema --- eredetileg kombináltan lehetett használni a 2 helyiséget
1 zuhanyzó ha a lábrács be van téve a helyére.
2 gugolós WC ha a lábrács ki van véve (G WC szerb területen elterjedt)
A hajózás időtartamát csak az üzemanyag feltöltötség szabályozza ( teletöltve kb11000 liter.
Lakó hajó mindig vezetés elhelyezését szolgálta valamint a parti szogálatok ellátását.
Személyzet szerintem olyan amilyen a parancsnoki követelmény támasztás,
Régen a sorállomány nagyrészét LÉKAI-sok (hajózasi szakközép iskola) tették ki vagy olyanok akik már szolgáltak civil hajó.
voltam a rendezvényen és csak elismeréssel szólhatok a változásokról amit tapasztaltam a rend , a karbantartás ésa jelenlegi állomány pozitiv hozzáállásában
További sikereket kivánok nekik munkájukhoz.
Bocsi, hogy beleszóltam kettőtök vitájába Hadihajos!
Mire használtad? Mert a jelenlegi "utódod" azt magyarázta, hogy ezek eredetileg tengeri ( partmenti ) aknaszedőnek készültek a yugóknál. Ott a tengeren, még a partközelben is valóban lehet használni egy radart, de egy ( a Dunakanyartól eltekintve ) nyílegyenes és jól belátható folyamszakaszon mi értelme van
-Keveset jártál vízen, a Dunán -Mo.-on -nemigen van 5-6 km-nél hosszabb egyenes szakasz./ezek szerint az "utódom" is/
- radaron a távolság 500 m-ig állítható, csakhát ez is egy szakma, úgy tűnik az "utódomnak" még kicsit távoli a dolog
Azért legyél megértőbb, Te még sorállománnyal dolgozhattál, amelyet bármikor lehetett ugráltatni! Ha akartad, utasíthattad őket, hogy pl. fogkefével súrolják fel a fedélzetet! :-)) A mostani matrózok hivatásosak/szerződésesek, nem lehet őket pókhálóztatni! Mint ahogy a szárazföldiek szerződéses katonái sem pucolnak már krumplit, sőt, sok helyen már őrséget (!) sem adnak, a laktanyát is külön security kft őrzi, gondolom jó pénzért...
- nem ismersz, a sorállomány dolgozott, nem pedig ugráltattam őket,
- sok esetben jobban dolgoztak, és lelkesebben, mint a jelenlegi szerződésesek nagy része
- a kikötőt és a laktanyát is is biztonsági szolgálat őrzi
- a szerződéses katona, ha matróz beosztásba kerül, KÖTELESSÉGE ellátni a munkakörével kapcsolatos feladatokat, ez pedig benne van, ha főznek is a hajón akkor a krumpli pucolás is, a mosogatás is, a takarítás is
- szinte rendszeresen minimális személyzettel hajóztam, annyival amennyit a kifutáshoz minimálisan előírtak rá
- 2005 dec.01. mentem nyugdíjba, tehát dolgoztam sorállomány nélkül is
Nem az én tisztem megvédeni az illetőt, mert lehet, hogy tényleg túlzott, de az esetleg nem lehet, hogy ő a _jelenről_ beszélt, Te pedig a saját idődről? Tehát, hogy régen még szabad volt lövöldözni ( még ha vaktölténnyel is ) a folyón, viszont mostanra már nem "eurokonform", és ezért csak a parti lőteret használják? Nem tudom, csak kérdezem, hogy nem erről van-e szó?
- már az "én időmben sem lőttünk éleset a folyó, de én azt írtam, hogy a csöveket vittük a parti lövészetre!
- az elején nem voltam kinn, de szerintem most is lőttek vakot, mert tudtommal azt meg még bizonyos körülmények megléte esetén még nem tiltotta be az únió /szerintem csak azért mert nem tudnak róla/
Ez is valószínűleg az új idők = új szelek problematikájával függ össze: éppen most adták át a Flottilla Napon az újonnan "rendszerbe állított" Újpest nevű lakóhajót, amely kimondottan a 3 AM hajó legénységét ( és leányságát ) fogja kiszolgálni! Tehát ez a probléma immár meg van oldva. Viszont az "image"-on nagyot lendít a csinos matrózlányok látványa, ez kétségtelen... :-))
-eddig is meg volt, ott a kikötőben, sőt volt még egy, de azt valakinek gyorsan el kellet adni, mint a vontatóhajót is.
- így most nincs mivel mozgatni
- tehát marad a kikötőben
- több napos utaknál marad a hajó
A pk.-nak van külön kabinja, az egyetlen a fedélzeten.
- a tiszthelyettesek 2-2 fö öszszenyíló kabinban
- tisztesek 4-en egy kabinban
-soráll. beosztásúak 8-an egy kabinban
a lányokkal kapcsolatban pedig a véleményemet fenntartom, amíg a 22-esen voltam nem volt az állandó személyzetem között nő
"amikor jó volt, én mindig használtam /a többi hajó is/"
Mire használtad? Mert a jelenlegi "utódod" azt magyarázta, hogy ezek eredetileg tengeri ( partmenti ) aknaszedőnek készültek a yugóknál. Ott a tengeren, még a partközelben is valóban lehet használni egy radart, de egy ( a Dunakanyartól eltekintve ) nyílegyenes és jól belátható folyamszakaszon mi értelme van?
"a pókháló pedig a hajóparancsnok és a főkormányos hibája, nálam ez nem fordult elő /vagy csak nagyon elvétve/"
Azért legyél megértőbb, Te még sorállománnyal dolgozhattál, amelyet bármikor lehetett ugráltatni! Ha akartad, utasíthattad őket, hogy pl. fogkefével súrolják fel a fedélzetet! :-)) A mostani matrózok hivatásosak/szerződésesek, nem lehet őket pókhálóztatni! Mint ahogy a szárazföldiek szerződéses katonái sem pucolnak már krumplit, sőt, sok helyen már őrséget (!) sem adnak, a laktanyát is külön security kft őrzi, gondolom jó pénzért...
"ez pedig nem igaz, mert pl. a 22 csöveit felváltva elvittük a lövészetekre, valamint alkalomadtán lőttünk vakkal, tehát a működőképességük garantált"
Nem az én tisztem megvédeni az illetőt, mert lehet, hogy tényleg túlzott, de az esetleg nem lehet, hogy ő a _jelenről_ beszélt, Te pedig a saját idődről? Tehát, hogy régen még szabad volt lövöldözni ( még ha vaktölténnyel is ) a folyón, viszont mostanra már nem "eurokonform", és ezért csak a parti lőteret használják? Nem tudom, csak kérdezem, hogy nem erről van-e szó?
"szerintem meg egyenesen idióta dolog a női személyzet, nincsenek meg a feltételei! Gondolj az elhelyezésre, alvásra, tisztálkodásra"
Ez is valószínűleg az új idők = új szelek problematikájával függ össze: éppen most adták át a Flottilla Napon az újonnan "rendszerbe állított" Újpest nevű lakóhajót, amely kimondottan a 3 AM hajó legénységét ( és leányságát ) fogja kiszolgálni! Tehát ez a probléma immár meg van oldva. Viszont az "image"-on nagyot lendít a csinos matrózlányok látványa, ez kétségtelen... :-))
"1 fürdő a "Z" folyosón,1 WC, közös hálókabin, 10-12 napos összezártság stb."
Ez nagyon érdekes! Ezek szerint a Te idődben ezeken a kis hajókon Ti több napig laktatok? Én eddig azt hittem, hogy azért van csak 1 hadikikötő ( Újpesten ) az egész magyar folyamszakaszon, mert 1 napon belül mindig visszatértetek a kikötőbe a járőrözésről vagy gyakorlatozásról, és aztán mindenki ment aludni a laktanyába, vagy haza. És ha így több napra mentetek, kikötöttetek valahol, vagy a Dunán lett lehorgonyozva éjszakára? Hány főből állt ( áll ) a legénysége? És a kapitánynak sem volt külön kabinja, és együtt aludt a matrózokkal?
Remélem, fogsz válaszolni a kérdésekre, valamint még az is érdekelne, Te hogyan látod a Flottilla jövőjét 2012. után? Túl sötéten látta a kollégád a jövőt, és fognak venni új hajókat, vagy szerinted is lassan villanyoltás lesz? :-((
Nem tudom melyik tiszttel beszéltél a 22-en, mert kettő volt rajta, de a pontosítás kedvéért:
Azt is megtudtuk, hogy a tetején levő forgó radart sosem szokták használni, mondjuk a pókhálókon ez meg is látszott! :-))
- amikor jó volt, én mimdíg használtam /a többi hajó is/, a pókháló pedig a hajóparancsnok és a főkormányos hibája, nálam ez nem fordult elő /vagy csak nagyon elvétve/
Ugyanez a helyzet ( pókháló nélkül ) az ágyúkkal is, a tiszt szerint soha nincsenek használva, évente egyszer, egy partra telepített ugyanilyen ágyúval van lebonyolítva a kötelező éleslövészet.
- ez pedig nem igaz, mert pl. a 22 csöveit felváltva elvittük a lövészetekre, valamint alkalomadtán lőttünk vakkal, tehát a működőképességü garantált
volt a hajón egy csinos lány is, kék-fehér csíkos polóban! Azt nem tudom, hogy ő volt-e a parancsnok, de tök jó, hogy már hadihajósnak, matróznak is felvesznek lányokat! A régi sorállománynak nem volt ilyen jó dolga... :-))
- szerintem meg egyenesen idióta dolog a női személyzet, nincsenek meg a feltételei!
Gondolj az elhelyezésre, alvásra, tisztálkodásra:
1 fürdő a "Z" folyosón,1 WC, közös hálókabin, 10-12 napos összezártság stb.
Üdv: Major Péter nyá.hdgy. az AM 22 "ÓBUDA" nyugállományú parancsnoka
Mi is kint voltunk, és tényleg klassz volt, leszámítva persze a brutális hőséget. ( Otthon a gyerekek egymás szavába vágva mesélték, hogy mi tetszett nekik a legjobban a flottillás napon, mire a nejem: nekem az, amikor visszaültünk a kocsiba, és bekapcsoltad a klímát! :-)))) Nyilván jobb lenne májusban vagy szeptemberben tartani, de ha azt a fránya hadigőzöst pont a nyár közepén bocsátották vízre, mit lehet tenni? :-)) Az AM hajókázás nagyon kellemes volt, és szóba elegyedtünk egy tiszttel is a 22-esről. Kiderült, hogy azért van csak 3, mert a másik hármat eladták. De a tiszt szerint már amúgy is menthetetlenek voltak, sőt, a másik 3 is csak 2012. végéig működhet, aztán lejár a "műszakijuk". Hogy utána mi lesz, azt nem tudta megmondani, de sajnos lehet, hogy megszűnik a Flottilla, mert helyettük új hajók beszerzése még csak fel sem merült. Holott a 2012-es szolgálatba állításhoz lassan legalább meg kéne hirdetni a tendert. Rákérdeztünk a sebességükre is, kiderült, hogy kb. 25-el tudnak menni lefelé, és 20-al árral szemben. Bevallom azt hittem, hogy ennél gyorsabbak, de hát hova az a nagy kapkodás. Azt is megtudtuk, hogy a tetején levő forgó radart sosem szokták használni, mondjuk a pókhálókon ez meg is látszott! :-)) Ugyanez a helyzet ( pókháló nélkül ) az ágyúkkal is, a tiszt szerint soha nincsenek használva, évente egyszer, egy partra telepített ugyanilyen ágyúval van lebonyolítva a kötelező éleslövészet. Tehát, elvileg senki sem tudja, hogy a hajón lévők működőképesek-e! Vizi aknák már nagyon ritkán vannak, viszont búvárokat szoktak rajta szállítani. Azt is megtudtuk, hogy a Szabadság hídnál elsűllyedt lőszer szállító uszály csak urban legend. Egyébként nagyon segítőkészek voltak, Bence fiam odaülhetett az ágyúhoz, a lányom pedig megnézhette a kormányállást. Apropó "legénység": volt a hajón egy csinos lány is, kék-fehér csíkos polóban! Azt nem tudom, hogy ő volt-e a parancsnok, de tök jó, hogy már hadihajósnak, matróznak is felvesznek lányokat! A régi sorállománynak nem volt ilyen jó dolga... :-))
A tűzoltóhajó bemutatója is nagyon látványos volt. Azt viszont sajnáltuk, hogy az Ercsi ( AN ) nem mozdult ki a kikötőből, jó lett volna azt is megnézni. És még valami: bár ez valószínűleg nem a flottillásokon múlt, de ha már "összfegyvernemi" bemutató is lett szervezve, akkor miért kell a népet hülyíteni a BMP-vel, amit már kivontak a hadrendből. Lánctalpasból nem is maradt más, mint "Hunyadiék" néhány T-72 tankja. Egy Afganisztánban szolgált BTR-80A hitelesebb, és érdekesebb is lett volna, mint a már kivont BMP, de ez legyen a legnagyobb baj. Összességében nagyon tetszett mindenkinek, úgyhogy jövőre veletek, ugyanitt... :-))
P.s: Mi is csináltunk egy csomó képet, de nem érdemes küszködni a belinkeléssel, mert kb. ugyanolyan fotókat csináltunk, amilyeneket az előző hozzászólók már felraktak...
Üdvözöllek jók a fotók elmentettem . Örülök, hogy ilyen jól sikerült a rendezvény és annak is, hogy a megmaradt technikákat az állomány ilyen jól karbantartja.
Gratulálok minden szervezőnek a szinvonalas programért,a többi ott készült kép a képtáramban, kep.tar.hu/charlie21 a flottilás nap alatt.külön nagy élmény volt a hajózás az AM-el,szépen fel vannak újjítva.
Még csak annyit a VN-ekhez, hogy két darab OML.674-es LÁNG motorok voltak benne, egyenként 110 lovasok. Akkora méretü csavarjai voltak, mint most az AM-eknek.
Közepes vizállásnál hegymenetben a lakohajóval hosszu sleppen 10-12 km/ ó sebességet lehetett elérni . Magasabb vizállásnál ennél többet, ugyanis igyekeztem limányolni
Ugy gondolom,hogy a BN helyett PM-re gondolsz. Ezek páncélos naszádok voltak, amiket szétbontottak és beolvasztottal.
A VN-ek amelyből 6 darab volt 1-6-i számozással. Az egyiken/VN-3/ Én voltam még a hatvanas években. 5 fős személyzet volt rajta-mint a nevéből is adódik, vontatásra használták-legtöbbszőr a lakóhajókat vontattuk a gyakorlatok helyszinére vagy kölcsön atták a FOKÁnak, vagy a vizügynek egyéb szállitásokra.
A TN Tüzoltó naszád, a nevéből is adódik, hogy tüzoltásra használták-már amikor jó volt-
Egy két rossz minőségü képet tudok mutatni 1960-as évekből
Nagy István volt a kormányos, Németh Tibor a főaknász, egy ideig mert Ő elment börtönőrnek- biztosan emlékszel rá, Kondás volt az üzemes egy darabig, utánna sorkatonák voltak. Németh Tibi után Földes Laci volt a főaknász
Jövő hét szombaton 22 én nyílt nap a Flottillánál ami még maradt megtekinthető,lessz sétahajózás ,tüzoltó hajó,tűzszerész bemutató,stb.....
a részletes program a Honvedelem.hu -n megtekinthető
Amúgy nemsokára a honvédség is megszűnik. Kivonják a harckocsikat, majd a maradék tűzérséget is megszüntetik és .... marad 14 Gripen kecskeméti légiparádéra.
Eddig is diszhadsereg a honvédség, kullog a NATO végén.
Egyébként miből állt konkrétan a flotilla? Akkor, kb.5-6 éve? Milyen eszközökből hány volt? Csak azért, mert érdekel a technikai rész.