Marci! Nyakam rá,hogy nincs ott semmi hiba (főleg,hogy két blokknál is ugyanaz van). Hidd már el, hogy természetes, hogy kézzel nem feltétlenül lehet körbe pörgetni a főtengelyt. Vonatkoztass el attól,hogy szabadon milyen remekül forogtak a csapágyak, mert amikor a motor össze van szerelve, akkor azt ugyan (remélem) melegítve raktad be a csapágyakat, de az utolsó millimátert már a blokkcsavarokkal húztad össze, amikor már felveszi a csapágy a környezete hőmérsékletét, és már nem úgy megy az uccsó tizedmillimétereken a helyére mint amikor frissen melegítve kézzel összetolod. Tehát amikor a csavarokkal készre húzod a blokkot, akkor az biza egyfajta előfeszített állapotot hoz létre a forgattyúsház-főtengely-csapágyak viszonylatában.
Erre is van a bejáratás, és nem csak arra, hogy óvatosan kell menni, hogy a dugattyú ne szoruljon meg. Mész vele 50 km-t és a csapágyak beállnak a helyükre. Századmilliméterekről beszélek. No para.
"Urak, úgy néz ki megtaláltam a számomra legkorrektebb csapágy- és szimmering boltot."
Hát szerintem meg úgy néz ki, hogy sikerült megtalálnod a leglehúzósabb boltot. Pl. 17x28x7 (főtengely szimmering) a "korrekt" boltodban 1770 ft, Ahova meg én járok ott meg (viton anyagú, ne felejtsük) 810 ft.
A többit meg se néztem az árlistádból, ennyi elég volt, hogy kuncogjak...
Végülis semmi sem biztos, csak a leírtak alapján az ember hajlamos a főtengelyt hibáztatni. Mert pl. ha valami mondjuk el van fúrva a blokkban, nincs meg a merőleges egytengelyűség, akkor az állandó feszüléstől a főtengely nem csak egy ponton, hanem körkörösen szorul.
Csak akkor kell mahinálni, ha tranzimósról tirisztorosra alakítod át a gyújtást. A beépített, illetve külön trafós elektronikának egyforma áramirányú jeladó kell. A tranzimóban lévő tranzisztor nyitásához kell ellentétes áram irány.
Főtengely mellé csak vitonost tegyél, ha már cseréled! Ha egy fűnyíró megérdemli, akkor a Babettánk is!
Én is használtam pár évig olyan motort, mely főtengely szimmeringje nem vitonos volt, és nem is ment tönkre, de csak azért is kicseréltem amikor oda kerültem. Így egy hibaforrással és kockázati tényezővel kevesebb, épp elég veszélyezteti a mobilitást még így is.
Ne aggódj, működési problémákat éppen nem okoz, de jó, ha van! Tulajdonképpen a lényeg talán az, hogy az indító dob minél hosszabb felületen feküdjön fel a főtegelyre.
Ha jól emléxem, úgy 1 mm. vastag lehet, de inkább még annyi sem. Az én mocimban új korában is a két tűgörgős kosár között volt, tehát ha szétszedtem, mindíg is oda raktam vissza.
Pedig miko? barátom szerint annak belül kellene lenni.
De miután ő nem szokott butaságokat beszélni, ezért kissé zavarban vagyok....
Mivel új a blokk, csapágy és főtengely is, így bármiben lehet a hiba. Nekem nincs műszerem az alkatrészek leellenőrzéséhez, így csak feltételeztem, hogy mind tökéletes. De a csapágyak szépen gördültek szabadon, ha ez jelent valamit és a FAG-nál ritka az értékesített selejt. Marad a főtengely és a blokk.
Urak, úgy néz ki megtaláltam a számomra legkorrektebb csapágy- és szimmering boltot. Kértem tőlük ajánlatot 210 főtengely- és váltó szimmeringekre. Az alábbi válasz érkezett:
Köszönettel vettük ajánlatkérését melyre a következő árakat tudjuk ajánlani.
NBR 70 : ( OLAJ , VÍZ , 90 - 100 C ) FPM 80 : ( OLAJ , VÍZ , BENZIN , 180 - 200 C )
( Sokan az NBR 70 - es anyagminőséget is beépítik kismotor főtengelyére )
17 x 28 x 7 NBR 70 Ár : 320 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap 17 x 28 x 7 FPM 80 Ár : 1770 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap 22 x 32 x 7 NBR 70 Ár : 380 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap 22 x 32 x 7 FPM 80 Ár : 1995 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap 28 x 38 x 7 NBR 70 Ár : 280 FT + Áfa / DB van raktáron 28 x 38 x 7 FPM 80 Ár : 1995 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap 35 x 47 x 7 NBR 70 Ár : 285 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap 35 x 47 x7 FPM 80 Ár : 2275 FtT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap
Csőtengelyhez pont az kell, ami van nekik raktáron... :D
De mennyire szorulhat a főtengely? Én is gondoltam arra, hogy melegítés közben a gyári zsír kicsit ráégett a csapágyra és ezért szorul, aztán majd lekopik... Szimmeringek még nincsenek behelyezve a 207-esbe és kézzel egy ponton átforgathatatlan. Pár blokkot (használtakat) szét- és összeszereltem már, de ilyen mértékű megszorulás egyiknél sem volt csapágyazás után.
Főtengelyre hézagolót én is tudnék esztergáltatni, de elég drága buli, ráadásul szerintem harmatgyenge anyagból készülnek ezek az egyedi darabok. Ha nem, akkor még drágább és sok könyörgés árán lehet csak elérni a célt.
"keresek 210-es szegmendob alatti két tűgörgős kosárhoz való hézagoló gyűrűt"
Az igazából nem hézagoló gyűrű, mert nem pozícionálja valamiféle meghatározott helyre a tűgörgőket tizedmilliméter pontosan. Inkább csak egy távtartónak nevezném, ha gondolod lemérem és lehet olyat keresni, vagy csinálni körülbelülre.
Most látom, hogy a Fabory 100 db.-ot ad egyszerre... Marhák.
Kössz az infót, az Extreme megvolt nekem is.
Más: nem gyanús, hogy mindkét motorban szorul a főtengely? Értem ez alatt,hogy nem biztos, hogy tényleg szorul. Amikor vadi új csapágyakkal és szimmeringekkel összerakja az ember, akkor valóban húzósan lehet csak kézzel megforgatni. Ez természetes, ez nem "szorulás".
Én csak lánckereket rendeltem tőlük, az rendben megjött, de még nem jogosít fel arra, hogy letegyem a nagyesküt mellettük. Én az Extreme Traderben bízom igazán, bár volt már két félreértés, abból egyet orvosoltak is, az ülés project meg még nem zárult le.
Kötőelem- és alkatrészprobléma mindig is velejárója a szerelésnek. Nagy nehezen találtam blokkcsavarszerű dolgot: 8-as minőségben ugyanis nem létezik EH hengeres fejű M6×45. Ha van is ehhez közeli méret, akkor viszont nincs rajta korrózióvédelem. Mi a megoldás? A2-es anyagból van ilyen, annak a szilárdsága megegyezik a 8-aséval, és rozsdamentes az anyaga. Az ára persze csillagászati, de ha nincs más, akkor ez jut. (5.6-os vagy még gyengébb ugye szóba se jöhet motorblokknál!)
De hogy megint szidjam az utángyártott alkatrészeket: a tartaléknak szánt 207-es és 225-ös blokkomban is szorul a főtengely! Ááááh! Szedhetem szét mindkettőt és kereshetem a hibát, meg egy jó gépműhelyt.
Más: keresek 210-es szegmendob alatti két tűgörgős kosárhoz való hézagoló gyűrűt (nem a két dob közötti hézagoló lemezre gondolok). Ha valakinek kimaradt egy motorból és megválna tőle, kérem jelentkezzen.
Igen, ez mindenképpen üzemanyag ellátási problémák miatt van. Valamiért időnként nem kap elég benzint a motor. Ha a tanksapka oké, lehet még valahol időszakos dugulás a rendszerben. Szűrők, benzincsap, karburátor. Ezeket kellene tüzetesen szemügyre venned!
És nemcsak a fúvókák, hanem azok lukai is tiszták legyenek! Régebben elkövettem azt a hibát, hogy csak a fúvókákat pucoltam, aztán mégsem volt alapjárat. Az alapjárati kis furat volt eltömődve ami a szívónyílásba vezet. Azóta nem érdekel, ha kívülről tiszta dzsuva a karbi (horgászni is járok vele), de belül patika!
A karburátor kitisztítása során a fúvókákra is ügyeltél? Mert az a legfontosabb, hogy azok tiszták legyenek!! A pici kis kalibrált furatok keresztmetszete nem szűkülhet semennyit se a trutyitól. Kompresszorral vagy pumpával fújd őket ki! Az hogy beindul és utána leáll, SZERINTEM inkább üzemanyag-ellátási probléma mint gyújtás. Persze egy másik gyertyával is érdemes első körben próbálkozni.