Keresés

Részletes keresés

miko? Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31849
"Én is használtam pár évig olyan motort, mely főtengely szimmeringje nem vitonos volt, és nem is ment tönkre"

Na jó, de elmész vele pár száz üzemórát (mert kikezdi a benzin), vitonossal meg a következő motorgenerálig hasítasz.
Előzmény: Törölt nick (31842)
miko? Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31848
Azért az 1770 ft.-nak kevesebb mint a FELE a 810 ft.
Szerintem.
Szerinted?
Előzmény: subaaa (31847)
subaaa Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31847
A Nagy Lajos Király útja és a Szugló utca kereszteződésénél van egy SKF szaküzlet, én anno ott vettem a szimmeringeket. Nem is volt olcsó!
Előzmény: miko? (31845)
miko? Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31846
Marci!
Nyakam rá,hogy nincs ott semmi hiba (főleg,hogy két blokknál is ugyanaz van).
Hidd már el, hogy természetes, hogy kézzel nem feltétlenül lehet körbe pörgetni a főtengelyt.
Vonatkoztass el attól,hogy szabadon milyen remekül forogtak a csapágyak, mert amikor a motor össze van szerelve, akkor azt ugyan (remélem) melegítve raktad be a csapágyakat, de az utolsó millimátert már a blokkcsavarokkal húztad össze, amikor már felveszi a csapágy a környezete hőmérsékletét, és már nem úgy megy az uccsó tizedmillimétereken a helyére mint amikor frissen melegítve kézzel összetolod.
Tehát amikor a csavarokkal készre húzod a blokkot, akkor az biza egyfajta előfeszített állapotot hoz létre a forgattyúsház-főtengely-csapágyak viszonylatában.

Erre is van a bejáratás, és nem csak arra, hogy óvatosan kell menni, hogy a dugattyú ne szoruljon meg. Mész vele 50 km-t és a csapágyak beállnak a helyükre. Századmilliméterekről beszélek.
No para.
Előzmény: Törölt nick (31840)
miko? Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31845
"Urak, úgy néz ki megtaláltam a számomra legkorrektebb csapágy- és szimmering boltot."

Hát szerintem meg úgy néz ki, hogy sikerült megtalálnod a leglehúzósabb boltot.
Pl. 17x28x7 (főtengely szimmering) a "korrekt" boltodban 1770 ft,
Ahova meg én járok ott meg (viton anyagú, ne felejtsük) 810 ft.

A többit meg se néztem az árlistádból, ennyi elég volt, hogy kuncogjak...


:-))))))))))))
Előzmény: tiger1342 (31834)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31844
Végülis semmi sem biztos, csak a leírtak alapján az ember hajlamos a főtengelyt hibáztatni. Mert pl. ha valami mondjuk el van fúrva a blokkban, nincs meg a merőleges egytengelyűség, akkor az állandó feszüléstől a főtengely nem csak egy ponton, hanem körkörösen szorul.
Előzmény: Törölt nick (31840)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31843
Csak akkor kell mahinálni, ha tranzimósról tirisztorosra alakítod át a gyújtást. A beépített, illetve külön trafós elektronikának egyforma áramirányú jeladó kell. A  tranzimóban lévő tranzisztor nyitásához  kell ellentétes áram irány.
Előzmény: pedro210 (31839)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31842

Főtengely mellé csak vitonost tegyél, ha már cseréled! Ha egy fűnyíró megérdemli, akkor a Babettánk is!

Én is használtam pár évig olyan motort, mely főtengely szimmeringje nem vitonos volt, és nem is ment tönkre, de csak azért is kicseréltem amikor oda kerültem. Így egy hibaforrással és kockázati tényezővel kevesebb, épp elég veszélyezteti a mobilitást még így is.

Előzmény: tiger1342 (31834)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31841

Ne aggódj, működési problémákat éppen nem okoz, de jó, ha van! Tulajdonképpen a lényeg talán az, hogy az indító dob minél hosszabb felületen feküdjön fel a főtegelyre.

Ha jól emléxem, úgy 1 mm. vastag lehet, de inkább még annyi sem. Az én mocimban új korában is a két tűgörgős kosár között volt, tehát ha szétszedtem, mindíg is oda raktam vissza.

Pedig miko? barátom szerint annak belül kellene lenni.

De miután ő nem szokott butaságokat beszélni, ezért kissé zavarban vagyok....

Előzmény: norby (31832)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31840
Mivel új a blokk, csapágy és főtengely is, így bármiben lehet a hiba. Nekem nincs műszerem az alkatrészek leellenőrzéséhez, így csak feltételeztem, hogy mind tökéletes. De a csapágyak szépen gördültek szabadon, ha ez jelent valamit és a FAG-nál ritka az értékesített selejt. Marad a főtengely és a blokk.
Előzmény: Tóni bácsi (31835)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31839

Tóni bácsi!

Régen írtad, hogy mi a teendő amikor olyan tirisztor egységre történik a csere amikor a tirisztorból megy ki a gyertyakábel.

Jelenleg nem ilyen van a gépen.

Valamit írtál, hogy az alaplap vezetékeinél mahinálni kell.

Le tudnád még egyszer írni, mert nem találom.

Előre is köszönöm!

subaaa Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31838
Pedig azt hallottam eddig hogy az utánygyártott 207-es főtengely azon kevés utángyártott alkatrészek közé tartozik, ami használható is....
Előzmény: Tóni bácsi (31835)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31837
15 x 24 x 7-es is kell 2 db!!!
Előzmény: tiger1342 (31834)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31836

Látod, ez a szemétség!

 

Kenjék a hajukra a 100 db.-os pakkjukat!!!

 

:-)

Előzmény: miko? (31830)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31835
Leszámítva azt az extrém helyzetet, hogy gyári hibás csapágyat kaptál, és ha csak egy ponton szorul, akkor a főtengelyben lehet valami görbület.
Előzmény: Törölt nick (31833)
tiger1342 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31834
Urak, úgy néz ki megtaláltam a számomra legkorrektebb csapágy- és szimmering boltot. Kértem tőlük ajánlatot 210 főtengely- és váltó szimmeringekre.
Az alábbi válasz érkezett:

Köszönettel vettük ajánlatkérését melyre a következő árakat tudjuk ajánlani.

NBR 70 : ( OLAJ , VÍZ , 90 - 100 C )
FPM 80 : ( OLAJ , VÍZ , BENZIN , 180 - 200 C )

( Sokan az NBR 70 - es anyagminőséget is beépítik kismotor főtengelyére )

17 x 28 x 7 NBR 70 Ár : 320 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap
17 x 28 x 7 FPM 80 Ár : 1770 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap
22 x 32 x 7 NBR 70 Ár : 380 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap
22 x 32 x 7 FPM 80 Ár : 1995 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap
28 x 38 x 7 NBR 70 Ár : 280 FT + Áfa / DB van raktáron
28 x 38 x 7 FPM 80 Ár : 1995 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap
35 x 47 x 7 NBR 70 Ár : 285 FT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap
35 x 47 x7 FPM 80 Ár : 2275 FtT + Áfa / DB rendeléstől számítva 1-2 nap

Csőtengelyhez pont az kell, ami van nekik raktáron... :D
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31833

De mennyire szorulhat a főtengely? Én is gondoltam arra, hogy melegítés közben a gyári zsír kicsit ráégett a csapágyra és ezért szorul, aztán majd lekopik... Szimmeringek még nincsenek behelyezve a 207-esbe és kézzel egy ponton átforgathatatlan. Pár blokkot (használtakat) szét- és összeszereltem már, de ilyen mértékű megszorulás egyiknél sem volt csapágyazás után.

 

Főtengelyre hézagolót én is tudnék esztergáltatni, de elég drága buli, ráadásul szerintem harmatgyenge anyagból készülnek ezek az egyedi darabok. Ha nem, akkor még drágább és sok könyörgés árán lehet csak elérni a célt.

Előzmény: miko? (31830)
norby Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31832
Nekem sincs olyan, ez pontosan mit csinál? Illetve a hiánya.
Előzmény: miko? (31831)
miko? Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31831
"keresek 210-es szegmendob alatti két tűgörgős kosárhoz való hézagoló gyűrűt"

Az igazából nem hézagoló gyűrű, mert nem pozícionálja valamiféle meghatározott helyre a tűgörgőket tizedmilliméter pontosan. Inkább csak egy távtartónak nevezném, ha gondolod lemérem és lehet olyat keresni, vagy csinálni körülbelülre.
Előzmény: Törölt nick (31828)
miko? Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31830
Most látom, hogy a Fabory 100 db.-ot ad egyszerre... Marhák.

Kössz az infót, az Extreme megvolt nekem is.

Más: nem gyanús, hogy mindkét motorban szorul a főtengely? Értem ez alatt,hogy nem biztos, hogy tényleg szorul. Amikor vadi új csapágyakkal és szimmeringekkel összerakja az ember, akkor valóban húzósan lehet csak kézzel megforgatni. Ez természetes, ez nem "szorulás".
Előzmény: Törölt nick (31828)
miko? Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31829
Tóni Bátyám!
A Fabory-nak van Szolnokon boltja.
Hát ha valakinek, akkor nekik aztán végképp profiljuk a hézagoló. ÍME!
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31828

Jól emlékszel, Mikroker volt a nevük: http://mikroker.hu/?mod=webshop&kat=2

Én csak lánckereket rendeltem tőlük, az rendben megjött, de még nem jogosít fel arra, hogy letegyem a nagyesküt mellettük. Én az Extreme Traderben bízom igazán, bár volt már két félreértés, abból egyet orvosoltak is, az ülés project meg még nem zárult le.

 

Kötőelem- és alkatrészprobléma mindig is velejárója a szerelésnek. Nagy nehezen találtam blokkcsavarszerű dolgot: 8-as minőségben ugyanis nem létezik EH hengeres fejű M6×45. Ha van is ehhez közeli méret, akkor viszont nincs rajta korrózióvédelem. Mi a megoldás? A2-es anyagból van ilyen, annak a szilárdsága megegyezik a 8-aséval, és rozsdamentes az anyaga. Az ára persze csillagászati, de ha nincs más, akkor ez jut. (5.6-os vagy még gyengébb ugye szóba se jöhet motorblokknál!)

 

De hogy megint szidjam az utángyártott alkatrészeket: a tartaléknak szánt 207-es és 225-ös blokkomban is szorul a főtengely! Ááááh! Szedhetem szét mindkettőt és kereshetem a hibát, meg egy jó gépműhelyt.

 

Más: keresek 210-es szegmendob alatti két tűgörgős kosárhoz való hézagoló gyűrűt (nem a két dob közötti hézagoló lemezre gondolok). Ha valakinek kimaradt egy motorból és megválna tőle, kérem jelentkezzen.

Előzmény: miko? (31820)
miko? Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31827

:-))
Előzmény: Tóni bácsi (31825)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31826

Szia!

 

Igen, ez mindenképpen üzemanyag ellátási problémák miatt van. Valamiért időnként nem kap elég benzint a motor. Ha a tanksapka oké, lehet még valahol időszakos dugulás a rendszerben. Szűrők, benzincsap, karburátor. Ezeket kellene tüzetesen szemügyre venned!

Előzmény: zulesi (31814)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31825

A fene!!!! Azt hiszem, már megvilágosodtam. :-)))))

 

Megint gyorsabb voltam magamnál. :-((((((

 

Az a fura jel zavart ott elől, meg hogy ilyen pici mérettel kezdődik a sor.

Előzmény: Tóni bácsi (31824)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31824

Szia Pajti!

 

Ezek a számok mit jelentenek, nem vágom???

 ł03*06*0.3DIN 988


Nekem egy hézagoló alátét pl. így értelmezhető:

15*30*0,3 (d - D - h) DIN 988

 

Mit tudok rosszul?

Előzmény: miko? (31807)
tiger1342 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31823
És nemcsak a fúvókák, hanem azok lukai is tiszták legyenek! Régebben elkövettem azt a hibát, hogy csak a fúvókákat pucoltam, aztán mégsem volt alapjárat. Az alapjárati kis furat volt eltömődve ami a szívónyílásba vezet. Azóta nem érdekel, ha kívülről tiszta dzsuva a karbi (horgászni is járok vele), de belül patika!
Előzmény: subaaa (31821)
bazsika95 Creative Commons License 2010.04.20 0 0 31822
:) Köszönöm a tanácsot! Ma megpróbálom mégegyszer kitakarítani a karbit és meglátom h mi lesz :D
Előzmény: subaaa (31821)
subaaa Creative Commons License 2010.04.19 0 0 31821

A karburátor kitisztítása során a fúvókákra is ügyeltél? Mert az a legfontosabb, hogy azok tiszták legyenek!!  A pici kis kalibrált furatok keresztmetszete nem szűkülhet semennyit se a trutyitól. Kompresszorral vagy pumpával fújd őket ki! Az hogy beindul és utána leáll, SZERINTEM inkább üzemanyag-ellátási probléma mint gyújtás. Persze egy másik gyertyával is érdemes első körben próbálkozni.

Előzmény: bazsika95 (31818)
miko? Creative Commons License 2010.04.19 0 0 31820
Elképesztő, hogy egy városban ilyen legyen, hogy sasszeg hiánycikk... :-(

Más: többször ejtettél róla szót, hogy honnan érdemes online rendelni. Volt olyan hogy bár nagyker, de mégis postázott, jól emléxem?

Nem keresném vissza, ha leírnád mégegyszer a bevált forrásaidat.
Előzmény: Törölt nick (31813)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!