Viccelsz? Mar voltam 10x. Most mar akkor kidobnak, amikor meglatnak es elotte osszesuttognak valamit. Szerintem biztos, hogy valamit titkolnak... Ott lesz az a kozelben!
Mar megint butasagokat beszelsz. Az A380 mzfw 360 tonna, radion 70 tonna benyat jelentett a kepton, tehat 430 tonnanal nem lehettek nehezebbek. 20 kerekre elosztva az 21.5 tonna.
A Shuttle ures tomege ~70 tonna, annal konyebb nem lesz. 4 kerekre leosztva 17.5 tonna. A kovetkeztetes levonasat radbizom.
Utolsó felszálláskor bedudált a szél, gyakorlatilag az borította ki, a bal motor kiesés csak hab a tortán.
Amúgy tanuló koromban 93-94 környékén láttam egy eredetit, dugattyús motorral a budaörsi RSZ hangárban. Eléggé csodálkoztam, gondolom átutazó lehetett. Persze fényképező nem volt nálam.
Valószínűleg nem olvastak történelem könyvet. Bede-5 jettel egyedül James Bond tudott repülni, a többi próbálkozó kb. mind lezuhant, így feltétlenül jó ötletnek kellett lennie, hogy egy újabb microjetet építsen valaki.
Azt írja, csak süllyedt és az iránytartást is teljesen elvitte a működő hajtómű. A csűrőkön látszik valamennyire, szinte tök hatástalanok voltak. A bodegába viszont vezetve, szándékosan repült/esett, puhábbnak tűnt mint a 747. Az külön érdekes, hogy a típust semennyire sem ismerte, nem tudtak belőle gyári példányt szerezni a gyakorlásokhoz.
Ez az új Star Wars film előzetese? 30 és 50 sec között echte úgy néz ki, mint mikor Luke dédunokája próbál X-szárnyú vadásszal áttörni a birodalmi csillagromboló flottán. Vagy nem volt vele az erő aznap vagy inkább Han Solo-ra kellett volna bízni a dolgot.
Még nem tudták, hogy tud-e, a hajtóműveket tesztelték ezen a versenygépen (eredetileg légcsavaros ez az izé). Ezért terv szerint ilyen esetben le kellett volna venni a gázt a működő hajtóműről is és azonnal leszállni, de mivel a pilcsi valamiért nem akart a géptemetőbe esni, rajta maradt 30-40% tolóerő. Emiatt viszont elment az irányíthatóság és lefordult. Nagyjából. https://www.ntsb.gov/_layouts/ntsb.aviation/brief.aspx?ev_id=20160513X30806&key=1
> Minden repülőtér tud fogadni A-380-as repülőgépet mely elég hosszú pályával rendelkezik.
Talajnyomás?
Elvileg a nevadai 51-es nagy sóstó medre is elég hosszú (~50km), de nem biztos, hogy nem szántaná fel az A380 futószárig - oszt kivetne a föld valami UFO maradványt és le kellene lőni az utasokat, nehogy kiszivárogjon a hír.
A repterek ma is hisztiznek ha A-380-t kell kiszolgálni.
De!
Más a napi kiszolgálás és más a kényszerhelyzeti.
Ha kényszerleszállás után nincs utashíd, hanem van összesen kettő, kézi tekerős lépcső, melyen az 500 utas 40 perc alatt hagyja el a gépet, senki nem tesz panaszt, hanem az utasok fele aziránt érdeklődik, hogy azon a reptéren lehet e vásárolni, új, tiszta alsógatyát/bugyit?
Jaja, erre gondolék vala, nyilván le tudott szállni, csak az jutott eszembe,, hogy amikor a 380 forgalomba állt, hisztiztek a repterek, hogy minden földi cuccból külön egyedi garnitúra kell ehhez a géphez, utashíd vagy akár lépcső stb.
Egyébként meglepően nagy darab esett le a hajtóműből, a fehér burkolat kb fele hiányzik, a szerkezetből pedig szerintem a kompresszor első lapátsora látszik. tolóereje nem sok maradhatott (volna akkor se, ha nem zárják ki).
Tragédia a reptér közelében: senki sem élte túl a repülőgép balesetet
A repülőn katonákon kívül egy jármű és fegyverek is voltak.
Nem sokkal felszállás után lezuhant egy katonai teherszállító repülőgép szombaton a Kongói Demokratikus Köztársaságban, a főváros Kinshasától mintegy 100 kilométerre, a balesetet senki sem élte túl - tudatta egybehangzóan több forrás.
A kongói vezérkar egy név nélkül nyilatkozó illetékese szerint a fedélzeten összesen 20-30 ember lehetett, valamint két jármű és lőszerek.
George Tabora, a kinshasai reptér igazgatója úgy nyilatkozott, hogy nincs túlélő, és ezt a szerencsétlenség helyszínéről is megerősítette egy helyi illetékes.
Egy repülőtéri forrás szerint egy szovjet gyártmányú Antonov An-12-es repülőgépről van szó, amely a fővárosi Ndolo repülőtérről szállt fel és az ország keleti részén lévő Bukavuba tartott.
A Kongói Demokratikus Köztársaságban viszonylag gyakoriak a légi szerencsétlenségek a be nem tartott biztonsági előírások miatt.
Az ország légitársaságai éppen emiatt egytől egyik ki vannak tiltva az Európai Unióból - írja az MTI.
Valóban, az asztali gép 22"-os monitorján már láttam, amit a telefon 5,2"-osán nem, pedig 1080-as. Még a megmaradt vezetéket is, amikor már lefelé jött a helikoffer. De mivel pont alatta indult, a pilóta nem igen látta. Emlékezni kellett volna rá, mert amikor leszálláskor becsusszant alá, akkor biztos látja. Nem így sikerült :-(
Örüljünk, hogy ennyivel megúszták. Csak a sajtó ....
"A pilóta szerint a képlet rendkívül egyszerű: az olcsóbb jegyek költségcsökkentéssel járnak, amit nehéz lenne úgy kivitelezni, hogy a megszorítások ne menjenek a biztonság rovására."
Vagy nem.
"Ha betörik a gép ablaka, kiszippanthat a légnyomás?" Nem is a kérdésre válaszolt :-) Ugyanezt felvetném a lőszeres válasznál is....