Ha a motorblokk szerelésétől eltekintünk (márpedig ott is rengeteg fejlődés volt), akkor főként a többfunkciós és rosszul hozzáférhető csavarkötések okoznak fejtörést. A nyeregtartó csavarjai közül az egyik a hátsó vázvilla rögzítését is végzi, a hátsó sárvédő pálcájának rögzítő csavarjai a hátsó vázvillát is rögzítik, stb... Ötletes, de marhára nehezíti a szerelést.
A hátsó sárvédő-csomagtartó együttes összeszerelését hosszadalmas lenne elmesélni, lényeg, hogy az egy emberes összeszerelés munkafolyamata esetén pár csavart nem lehet csavarhúzóval megtámasztani, mert a csomagtartó útban van. Ide csak azért is hatlapú csavart tettem és láss csodát: oldalról hozzá lehet férni. A vázban levő 2 db gumibolhát kibányászni sem volt egyszerű szétszereléskor, de visszamenni még kevésbé akartak. Az első villa-kormány együttes gyakorlatilag egyezik a 206-os és az első 207-es megoldással, csak a sárvédő és rögzítése különbözött. Az első villa kormány-nyak körüli megoldása is borzalom, de a 70-es években ez tűnt jónak. Amikor azt teszem össze, arról is teszek fel fotót.
A 210-esen minden könnyen hozzáférhető, főleg az tetszik, hogy pár pillanat alatt hozzá lehet férni a kuplunghoz, indítópofákhoz és váltóhoz. Nekem pl. az indítópofa rugókat 500-1000 km-enként kicsit igazítani kell, az indítópofákat meg kicsit megcsiszolni (lévén utángyártott vacak, még vacakabb ferodollal), így nagyon értékelem ezt a tulajdonságot.
Nem a szívónyílás TEEEEEEEEEEEEEE...!!!!!! :-) A kiput és felömlőket kell kinytnia teljesen egyrészt, másrészt meg felső holtponton ne nyúljon ki a hengerből a dugó.
Sziasztok :D Igen van kompresszió mivel nehéz is tekerni érzem az ellenállást szóval már nem tudom hogy mi lehet de ha viszont egy lin ket tudnátok dobni a miko? honlapjárol azt megköszönném :D Csak azért akarom én magam megcsinálni mert nincs pénzem megcsináltatni
Hát ja: rajzlap még talán akad itthon, a sörösdobozt inkább fehgerfejhez szokták rakni, már ahova kell, mert pont olyan vékony az anyaga, ami kell. Asszem bekukucskálok a csatornákba, hogy mikor van egy vonalban a dugattyú alsó holtponton a szívó oldallal, és eldöntöm kell-e másik :D
Egy biztos: amit a tömítés készletben árulnak, nincs 0,5 mm vastag! Igaz, a gyári méretet nem ismerem, mert nekem még soha nem kellett a hengert levennem a mocimról. Meg azokról sem, amiket eddig javítgattam.
Minél vastagabb tömítést rax oda, annál jobban megnöveled az égésteret, ami nem kimondottan hasznos a működés szempontjából!!!
Urak! Kardinális kérdés: milyen "vastag" tömítés kell a 210 henger és blokk közé? Szabtam egyet spirálfüzet-borítóból, ami kb 0.5 mm. Nem lesz ez sok neki? A másik ötletem sörösdoboz kiterítve. Melyiket rakjam alá?
Végre beindult a 28-as Babettám összeszerelése, bár a Luca széke ehhez képest kissámli! Közben szidom a nagykerekű Babetta tervezőjét és áldom azokat a mérnököket, akik a 210-es megoldásait összehozták. A szerelhetőségük ég és föld!
A hangsúly csak kimondottan a "Néha" meg a "vergődni" kifejezésekre helyezendő! :-)
Én a magam részéről még soha nem láttam olyan kopott hengert, ami megőrizte volna szabályos körkörösségét. Az ovalitás törvényszerű velejárója a dugattyú és a hajtórúd nem állandó egytengelyű mozgásának!
Ezért szoktuk mondani, hogy egy ilyen henger gyűrűzése többet árt, mint használ.
Szia Tóni bácsi! Néha vannak kivételek és egy ideig el lehet a mocival vergődni.De az oválisra kopott henger ellen tényleg nincs más orvosság csak a fúrás és az új dugattyúszett.
Egy olyan motornak, amiben már igen kevés a kompresszió, önmagában a gyűrűzés annyit sem ér, mint halottnak a beöntés!!! Garantáltan még rosszabb lesz!!!
Sajnos nem tudom neked megmondani hány bar az a minimáliskompresszióvégnyomás*, amikor még menni kell a motornak. De miután - gondolom - mérőórád nincs, azt próbáld meg érzékelni, hogy ha kézzel, a kuplung dobnál fogva forgatod a motort, érzel-e a sürítés végén tűrhető ellenállást!
Arról is volt már szó nem egyszer, hogy ha kivett gyertyán tapasztalsz is szikrázást, nem biztos, hogy ez a szikra a hengerben nyomás alatt is létre jön! Ennek viszont több féle oka is lehet!
Le kell ellenőrizned a teljes gyújtási rendszert, a miko? barátom honlapján található metodika szerint!
*miko? Pajtikám!
Ha van erről konkrét tapasztalatod, legyél szíves oszd meg velünk!
szerintem nincs abban a hengerben elég sűrítés.Akkor hiába kap benzint és szikrát sose fog beindulni.Szedd ki a dugattyút és nézd meg.Az is lehet hogy egy gyűrűzés után még jó lehet.
Kottyant az vagy egy mm-t, de a helyi boltban volt hézagoló, vettem is kettőt. Egy pont elég volt bele.
Ennek ellenére nem indult, szétszedtem vagy ötször, most megy, vált. Én az utángyártott pofákra gyanakszom, mert még mindíg van néha egy kellemetlen csattanó hang, és nehezen tolható (ez gondolom a kuplungpofák szorulása)
Szóval marad az eredeti pofák ferrodolozása. Erről volt egy írás régebben, de most nem találom.
Jól emlékszel, de csak 12000-ért, és csak a lánc feletti kis takarólemez hiányzott róla. Most meg még szívok is vele, holnap viszem vissza az első villát a fényezőhöz, mert sikerült nem mindenütt megfújni, így meg nem égetem magam vele.
Szerintem 15000 alatt jelképes egy motorizált kétkerekű ára, ha felújításról vagy restaurálásról van szó. A sokszorosát bele kell tolni, ha a gyári állapot elérése a cél. Másra meg a bemutatott példány nagyon nem jó. Szinte kizárt, hogy napi használatra alkalmassá lehessen tenni 30e alatt. Ha meg a króm és fényezés is számít, akkor épp annyiba kerül, mintha egy 350-es JAWA-t újítana fel az ember.
A 28-as szerintem sem jött ki soha krómozott sárvédőkkel, azt csak tengerentúli 207-esek és 210-esek kaptak. Az eredeti krómozott sárvédőről a króm pedig soha nem kopik le, az csak átrozsdásodik, ha eljárt felette az idő. A króm dekorfesték viszont csak beltéri alkalmazásra való...
SZia Tóni bácsi :D Kitakaríottam mindent átnéztem a moci a tankot is kitakarítottam benzint kap a moci is a karbit vagy 1 óráig takaroitottam szépre tisztára :D szikra van minden fasza de nem indul még a kipufogon is jött a bentin innen tudom hogy kap benzint . álligattam az alapjáraton miközben haver tekerte de semmi nem tudom hogy mi lehet de már nagyon mérges vagyok vagy 3 órát szereltük :@:@
A hétvégén én is megmasszírozom az ülepem, találtam dél Pest körül egy kb 40 kmes túra útvonalat, föld út. Remélem nem fog esni. A kedvenc 210-essel megyek, haver biztosit szimóval. Jövő héten márkaváltás, ha már kiköhögtem (nem vidáman) a sok kötelezőt a hat mocira. Most mindenhová motorral megyek ha meg tudok lógni a Bebi unokám elöl.