Keresés

Részletes keresés

olahtamas Creative Commons License 2017.05.08 0 0 62494

Akkor ezek szerint javult a helyzet!

Bár mindenhol legalább így néznének ki.

A Komáromiak pedig fehérrel akarták a feliratot és a színes karikákat is szerették volna megtartani, így ezt a bonyolultabb formát festik, ezt a turistaút szakbizottság is jóváhagyta.

A tematikus jelzések amúgy is annyian vannak, hogy nehéz kordában tartani őket, a szabványt csak az alap méreteiben tartották meg, hogy legalább annyiban egységesek legyenek.

Előzmény: HEV (62493)
HEV Creative Commons License 2017.05.08 -1 11 62493

A jelzésfestő sablon minták és az MTSZ Szabályzat szerint is az IVV jelzésnek így kell kinéznie, Somogyban így is festik!

 

Előzmény: olahtamas (62492)
olahtamas Creative Commons License 2017.05.08 0 2 62492

De ilyen esztétikusan csak a Komáromiak festik, legalább is én még nem láttam máshol hasonlóan precíz kivitelezést.

 

 

Előzmény: HEV (62491)
HEV Creative Commons License 2017.05.08 -1 2 62491

IVV Túrák Magyarországon.  Kicsit már kinőtte Komárom megyét.

Pulmy Creative Commons License 2017.05.07 -14 0 62490

Azért Somogyban is látni jónéhányat!

Előzmény: garass (62489)
garass Creative Commons License 2017.05.07 -1 9 62489

A Nemzetközi (/Európai) Népsport Szövetség (IVV) állandó útvonalait jelöli. A jelzések színe a távoktól függően változik. Ezzel szinte csak Komárom-Esztergom megyében lehet találkozni. Ők csatlakoztak e nemzetközi rendszerhez.

Előzmény: jzp2107 (62487)
jzp2107 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 62488

vagy nem is ttúra hanem IVV?

 

Előzmény: jzp2107 (62487)
jzp2107 Creative Commons License 2017.05.07 0 0 62487

egy jelzés nem jelzés

 

 

kavalkád..

 

egyébkét nem tudja valaki jól tájékozott, hogy a Mária-út alatti kettő melyik ttúráé?

Esztergom előtt fotóztam, Strázsa? Vagy melyik?

Előzmény: Törölt nick (62486)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.06 -10 0 62486

Friss hajtás, régi jel. :)

 

Güsziológus Creative Commons License 2017.05.06 -8 0 62485

Egy apró kiegészítés.

 

A P5 fürtről (a kód tájegységen belül egyedi) a Tartalomjegyzék 16. oldalán, az utolsó előtti sorban ez áll:

P5  15.679 m   3   23.920 m

 

A P5 a fürt kódja.

Az első adat a főútvonal (P-) hossza (Magyarszerdahely vá. és Orosztony között).

A második (3) a fürt útvonalainak száma, beleértve a főútvonalat is.

Az utolsó adat a főútvonal és a kiágazó útvonalak együttes hossza.

 

Az útvonalak darabszáma és az együttes hossz nem pontos, mivel a középső, nyugat felé kiágazó P3 jelzésű útvonal problémásnak lett minősítve, ennek darabszáma és hossza természetesen nem volt a tartalomjegyzékben.

Mivel nemrég jártam a terepen, és meggyőződtem arról, hogy az útvonal létezik, a tartalomjegyzék következő verziója már a valós adatot fogja tartalmazni.

 

Természetesen nem vállalkozhatok arra, hogy minden fürtöt szemléltessek, de van még néhány "kiválasztott", ezek ismertebbek lesznek.

Ha elkészül néhány, akkor a tartalomjegyzékbe megpróbálok beilleszteni egy linket, hogy meg lehessen nézni a fürtöt a térképen.

Előzmény: Güsziológus (62468)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.06 -9 0 62484

El. :D

Előzmény: Pulmy (62480)
Güsziológus Creative Commons License 2017.05.05 -9 0 62483

Sajnos, a számok (pl. 16-os vonal) nekem nem mondanak semmit, én nemrég utaztam Szombathely és Kőszeg között, ott jelezni kellett a leszállási szándékot, és a megállókban volt jó nagy tábla, hogy itt csak akkor áll meg a vonat, ha a vezető látja, hogy valaki fel akar szállni.

 

Kicsit szokatlan volt, de szerintem gazdaságosabb megoldás, mint a csak azért kell lassítani és megállni, mert hátha van felszálló utas.

Aki le akar szállni, annak Budapesten is jeleznie kell szándékát.

Előzmény: V43 1279 (62481)
Güsziológus Creative Commons License 2017.05.05 -9 0 62482

Köszi.

Nézegettem tegnap este az "Útvonalpontok tulajdonságai" űrlapot, "Több részlet" választását követően, és észrevettem a mezőt.

Az URL úgy néz ki OK.

 

Ha jól látom van "Megjegyzés" mező is, még azt is ki kell próbálni, oda mi alapján mit tesz a TUHU leválogató eljárása.

Nekem kicsit szokatlan, de jó sok mindenre fel van készítve ez a funkció!

 

Nemrég kipróbáltam a TUHU oldalon a paraméterezést (XML) és sikerült "átemelni" a POI nevét is.

Ahogy nemrég fogalmaztam, a rendelkezésre álló eszközöket se ismerem, de próbálok felnőni a feladathoz.

 

A TUHU adatbázisának "felhasználása" azért is fontos, mert ott biztonságos körülmények között tárolódnak az adatok, bár ha arra gondolok, hogy engedély kell a kimásolásukhoz és felhasználásukhoz, azt hiszem vissza kell térni az alapokhoz.

Na mindegy az útpontokkal kapcsolatban lesz még teendő.

Előzmény: jzp2107 (62479)
V43 1279 Creative Commons License 2017.05.05 0 2 62481

Gysev-nél éppen, hogy fejlesztették a feltételes megállásos vonalakból 3-ből 2-t (16-os vonal, 17-es felső része). A 23-as Zeg-Rédics vonal az 5 évvel ezelőtti járatritkításnak esett áldozatául sok társával együtt. Tehát nem a feltételes megállások miatt van kevés vonat. 

Abban igazad van, hogy amikor valamihez hozzányúlnak, az nem mindig előremutató és építő jellegű intézkedés.

Előzmény: Tavaszi Széll (62466)
Pulmy Creative Commons License 2017.05.04 -17 0 62480

Elfújta a szél ! 😈😀😀.  Csa 

jzp2107 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 62479

Van egy link (file/url) nevezetű mező, oda mehet az url

Előzmény: Güsziológus (62475)
Güsziológus Creative Commons License 2017.05.04 -9 0 62475

Kösz a reflexiót.

 

Kigyűjtöttem az útvonal (Magyarszerdahely - Orosztony közötti P-) hiányzó csomópontjait.

 

Nagy-oldal, PP3 elágazás

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=176282

Itt indul a P3 ÉK-i irányba (legdélibb elágazás)

 

Szorosi-hegy, elágazás

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=184610

Itt indul a P3 DNY-i irányba (kicsit északabbra az előzőtől)

 

Török-csapás, elágazás

http://www.turistautak.hu/poi.php?id=176283

 

Ez a legészakibb pont, itt indul a P+ NY-i irányba, Gelse felé.

 

Próbáltam szűrni településre, de a három pont három településen van:-(

Az eljárás elvben működik a leválogatott pontot beolvastam, majd átmásoltam, ez tehát OK.

Olvastam régebben, hogy van ilyen lehetőség, de nem próbáltam. Kösz a segítséget.

 

Elvben tehát nincs gond, de szabályt nem találtam.

 

Elvben át tudok adni egy listát, mely az útvonal csomópontjainak TUHU-s azonosítóit tartalmazza, és ha ennek alapján egy process le tudja válogatni a POI-kat, akkor az már nagy előrelépés.

 

A nagyobb probléma a ponthoz tartozó egyéb információk "hozzákapcsolása".

 

A lényeg az lenne, hogy ezek a pontok aktívak legyenek, azaz a pontra kattintással indítani kéne egy processt, esetleg el lehetne helyezni egy URL-t a pont "mögött", stb.

 

Elnézést, hogy elkalandoztak a gondolataim, de végre már nem az a legfontosabb problémám, hogy hány útvonalat kell még beazonosítani.

Előzmény: jzp2107 (62469)
jzp2107 Creative Commons License 2017.05.04 -9 1 62469

alakul..

 

"sajnálatosan sárga": a mapsourceban a kijelölt nyomvonal sárga, tehát ha épp egyik sincs kijelölve és úgy csinálod a képernyőmentést akkor nem lesz sárga

 

"3 csomópontot fel kellett vinni": nem biztos hogy jól értem, de ha arról van szó hogy a tuhuban levő már rögzített csomópontjaidat szeretnéd pontként látni akkor pl innen le lehet tölteni

http://geocaching.hu/poi.geo?code=44550

lehet szűrni is névrészetre, adott ponttól x km-re levő pontokra stb stb

aztán kiválasztod a formátumot (mps, gdb, gpx, amit a mapsource megeszik, tökmindegy) rányomsz a letöltésre és megnyithatod mapsourceban

ha esetleg több jött le mint kellett volna, azt vágod le meg azt másolod innen-oda amit akarsz

 

talán kényelmesebb, mint egytáblázat

Előzmény: Güsziológus (62468)
Güsziológus Creative Commons License 2017.05.04 -9 0 62468

Turistautak Magyarországon

Zalai dombság (P5)

 

A fürtök "összerakásával" párhuzamosan foglalkoztat a szemléltetés problémaköre is, időnként van sikerélményem is:-)

 

Nemrég sikerült "összerakni" a Zalai-dombság egyik útvonalát (ez a P5, Magyarszerdahely és Orosztony között), térképen szemléltetve.

A rendelkezésemre álló eszközök jelenleg meglehetősen szerény "képességűek", és ami van, azt sem ismerem kellőképpen, de sikerült egy fájl-ba összemásolni az útvonalat (P) és a kiágazó útvonalakat (a két délebbi P3, az északi a P+).

 

A fájl (gdb) mérete meglehetősen barátságos, mindössze 3 Kbyte.

Fel is tettem volna a netre, de épp most "pakolják" át a felhasználókat egy másik szerverre, és valami gubanc van.

 

Lényeg a lényeg, az alábbi kép azért mutatja az elképzelés lényegét.

Az alap térkép lehet akármi, a képen egy közel 3 éves OMP térkép, melyen néhány útvonal látszik, de pl. a Zalakaros - Orosztony közötti ZÖLD nem.

A Magyarszerdahely - Orosztony közötti PIROS sajnálatos módon sárga, de a kiágazó útvonalak már eltérő színűek, jelesül pirosak.

Úgy kéne, hogy a pötty helyett háromszög illetve négyzet legyen, de a MapSource ezt nem "tudja".

 

Láttam már hagyományos térképen, hogy a szín és a szimbólum együtt jelzi az útvonalat, remélem, megtalálom a megoldást.

 

A problémát a csomópontok jelentik, a meglévő hármat fel kellett vinni, jóllehet az lenne az igazi, ha ezt is "be lehetne olvasni" a koordinátáikkal együtt.

Az "alsó" kiágazó útvonal a P3, ez "belefut" a ZÖLD-be (volt szerencsém felmérni).

A középső is P3, ez Kerecseny határában indul nyugat felé, és az Öreg-hegy tetején, ott ahol az Orbán-szobor van, belefut a K+ - be, mely az RP-DDK kiágazó útvonala a TV-torony és Gelse között.

Végül a harmadik a Kerecseny - Gelse vá. közötti P+.

 

Orosztony "központjában" a PIROS véget ér, a ZÖLD-be "torkollik".

Hát, így néz ki ez a fürt, melynek azonosítója P5.

 

Természetesen tudom, hogy valahol Homokkomárom határában "indul" a PIROS, és jó darabon aszfaltos úton éri el Magyarszerdahely vasútállomását, de ezt a szakaszt "levágtam", csak zavart volna.

És akkor a térkép-részlet:

Tavaszi Széll Creative Commons License 2017.05.04 0 3 62467

Nagyon szépen köszönöm. Sajnos, az RP-DDK a túrabeszámolók szempontjából is mostohagyerek volt, egyetlen alkalommal írtam róla:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=135928551&t=9012640

Előzmény: Pulmy (62463)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2017.05.04 -8 2 62466

Köszönöm szépen. A feltételes megállókkal mindössze annyi a problémám/félelmem, hogy hazánkban az ésszerűsítés/racionalizálás az esetek igen tekintélyes hányadában az adott szolgáltatás - jelen esetben a vasútvonal - megszüntetésének az előszobája.

Előzmény: V43 1279 (62462)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.04 -9 1 62465

Nem kell oda sátor, csak szúnyogriasztó és derékalj a kilátóban alváshoz. :)

Előzmény: jzp2107 (62464)
jzp2107 Creative Commons License 2017.05.04 0 0 62464

Be lehet fejezni Írottkőn az aznapi túrát, ha viszel sátrat :-)

 

kohász: nocsak, én pont most a hosszún jártam le kb 3x200 métert belőle, Ózdon még egy kis fa táblácskát is láttunk

Nagyon különleges vidék (mindenféle szempontból), tervezem hogy írok majd valami fényképes kedvcsinálót

Előzmény: Tavaszi Széll (62458)
Pulmy Creative Commons License 2017.05.03 -16 1 62463

    Szívből gratulálok én is a teljesítéshez,jó volt olvasni ezt a pár soros összegzést. Szívesen olvasnék-gondolom ezzel nem vagyok egyedül- Tőled egy hosszabb írást is a bejárásodról.További szép és tartalmas túrákat kívánok és szurkolok,hogy a nejed is tartson veled minél több alkalommal,ennek is van bizonyos bája. 

Előzmény: Tavaszi Széll (62455)
V43 1279 Creative Commons License 2017.05.03 0 1 62462

Gratulálok a teljesítéshez!

 

Mi a baj a feltételes megállókkal? Életképes rendszer itt is és külföldön is.

Előzmény: Tavaszi Széll (62458)
Törölt nick Creative Commons License 2017.05.03 -1 1 62461

:D Eddig azt hittem, én vagyok a képen... :)

Előzmény: Torgyi1 (62460)
Torgyi1 Creative Commons License 2017.05.03 -2 0 62460

Honnan tetszett tudni, hogy a fényképen én vagyok? Mikor fényképeztek le?!?

Előzmény: Törölt nick (62452)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2017.05.03 0 0 62459

Nagyon szépen köszönöm! Legyetek büszkék mind a szűkebb (Somogy), mind a tágabb (Dél-Dunántúl) pátriátokra.

Előzmény: HEV (62457)
Tavaszi Széll Creative Commons License 2017.05.03 -1 0 62458

Nagyon szépen köszönöm!

 

Szerintem mind Szek(g)szárd (a Rockenbauer kopjafa, ahol utuk végén Pulmy-ék tisztelegtek Rockenbauer Pál emléke előtt), mind Írottkő jó választás az RP-DDK befejezésére. Bár Írottkőn valóban csak az RP-DDk-t tudod befejezni, az aznapi túrát nem. :-)

 

Peronon várakozás: sajnos van ilyen vonal. De legalább a vonat jár még.

 

Egynapos vs. többnapos túrák: nagyon szeretnék többnapos túrát tervezni nagyobb számban is, de az élet teli van kompromisszumokkal. :-)

 

Hogyan tovább? 2017-nél sokkal távolabbi időpontban egyelőre nem gondolkodom. Be szeretném fejezni (igaz, még alig kezdtem el) a Kohász Kéket egy, a túrát meglehetősen jól ismerő túratárssal. :-)) Talán idén befejezem az Alföldi Kéktúrát is, kb. 160 km-t (Okány - Körösszakál, Vekeri pihenőközpont - Nyírlugos, Kisvárda - Karcsa) kell még ehhez gyalogolnom. Jó lenne eljutni a Medve-szurdokba, illetve egy további csúcsra is feljutni a Magas-Tátrában. Nagyjából ennyi.

 

Hosszabb távon: élvezni azt a lehetőséget, hogy feleségem ismét érdeklődik a természetjárás bizonyos szegmensei iránt. Van egy kb. félig kész OKT bejárásom, azt hiszem, hogy azt is be szeretném majd fejezni. 

Előzmény: jzp2107 (62456)
HEV Creative Commons License 2017.05.03 -1 10 62457

Gratulálok!

 

Az a bizonyos vonat a leszállásnál is figyelmet érdemel :-)

 

Előzmény: Tavaszi Széll (62455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!