A Komáromiak pedig fehérrel akarták a feliratot és a színes karikákat is szerették volna megtartani, így ezt a bonyolultabb formát festik, ezt a turistaút szakbizottság is jóváhagyta.
A tematikus jelzések amúgy is annyian vannak, hogy nehéz kordában tartani őket, a szabványt csak az alap méreteiben tartották meg, hogy legalább annyiban egységesek legyenek.
A Nemzetközi (/Európai) Népsport Szövetség (IVV) állandó útvonalait jelöli. A jelzések színe a távoktól függően változik. Ezzel szinte csak Komárom-Esztergom megyében lehet találkozni. Ők csatlakoztak e nemzetközi rendszerhez.
A P5 fürtről (a kód tájegységen belül egyedi) a Tartalomjegyzék 16. oldalán, az utolsó előtti sorban ez áll:
P515.679 m323.920 m
A P5 a fürt kódja.
Az első adat a főútvonal (P-) hossza (Magyarszerdahely vá. és Orosztony között).
A második (3) a fürt útvonalainak száma, beleértve a főútvonalat is.
Az utolsó adat a főútvonal és a kiágazó útvonalak együttes hossza.
Az útvonalak darabszáma és az együttes hossz nem pontos, mivel a középső, nyugat felé kiágazó P3 jelzésű útvonal problémásnak lett minősítve, ennek darabszáma és hossza természetesen nem volt a tartalomjegyzékben.
Mivel nemrég jártam a terepen, és meggyőződtem arról, hogy az útvonal létezik, a tartalomjegyzék következő verziója már a valós adatot fogja tartalmazni.
Természetesen nem vállalkozhatok arra, hogy minden fürtöt szemléltessek, de van még néhány "kiválasztott", ezek ismertebbek lesznek.
Ha elkészül néhány, akkor a tartalomjegyzékbe megpróbálok beilleszteni egy linket, hogy meg lehessen nézni a fürtöt a térképen.
Sajnos, a számok (pl. 16-os vonal) nekem nem mondanak semmit, én nemrég utaztam Szombathely és Kőszeg között, ott jelezni kellett a leszállási szándékot, és a megállókban volt jó nagy tábla, hogy itt csak akkor áll meg a vonat, ha a vezető látja, hogy valaki fel akar szállni.
Kicsit szokatlan volt, de szerintem gazdaságosabb megoldás, mint a csak azért kell lassítani és megállni, mert hátha van felszálló utas.
Aki le akar szállni, annak Budapesten is jeleznie kell szándékát.
Nézegettem tegnap este az "Útvonalpontok tulajdonságai" űrlapot, "Több részlet" választását követően, és észrevettem a mezőt.
Az URL úgy néz ki OK.
Ha jól látom van "Megjegyzés" mező is, még azt is ki kell próbálni, oda mi alapján mit tesz a TUHU leválogató eljárása.
Nekem kicsit szokatlan, de jó sok mindenre fel van készítve ez a funkció!
Nemrég kipróbáltam a TUHU oldalon a paraméterezést (XML) és sikerült "átemelni" a POI nevét is.
Ahogy nemrég fogalmaztam, a rendelkezésre álló eszközöket se ismerem, de próbálok felnőni a feladathoz.
A TUHU adatbázisának "felhasználása" azért is fontos, mert ott biztonságos körülmények között tárolódnak az adatok, bár ha arra gondolok, hogy engedély kell a kimásolásukhoz és felhasználásukhoz, azt hiszem vissza kell térni az alapokhoz.
Na mindegy az útpontokkal kapcsolatban lesz még teendő.
Gysev-nél éppen, hogy fejlesztették a feltételes megállásos vonalakból 3-ből 2-t (16-os vonal, 17-es felső része). A 23-as Zeg-Rédics vonal az 5 évvel ezelőtti járatritkításnak esett áldozatául sok társával együtt. Tehát nem a feltételes megállások miatt van kevés vonat.
Abban igazad van, hogy amikor valamihez hozzányúlnak, az nem mindig előremutató és építő jellegű intézkedés.
Ez a legészakibb pont, itt indul a P+ NY-i irányba, Gelse felé.
Próbáltam szűrni településre, de a három pont három településen van:-(
Az eljárás elvben működik a leválogatott pontot beolvastam, majd átmásoltam, ez tehát OK.
Olvastam régebben, hogy van ilyen lehetőség, de nem próbáltam. Kösz a segítséget.
Elvben tehát nincs gond, de szabályt nem találtam.
Elvben át tudok adni egy listát, mely az útvonal csomópontjainak TUHU-s azonosítóit tartalmazza, és ha ennek alapján egy process le tudja válogatni a POI-kat, akkor az már nagy előrelépés.
A nagyobb probléma a ponthoz tartozó egyéb információk "hozzákapcsolása".
A lényeg az lenne, hogy ezek a pontok aktívak legyenek, azaz a pontra kattintással indítani kéne egy processt, esetleg el lehetne helyezni egy URL-t a pont "mögött", stb.
Elnézést, hogy elkalandoztak a gondolataim, de végre már nem az a legfontosabb problémám, hogy hány útvonalat kell még beazonosítani.
"sajnálatosan sárga": a mapsourceban a kijelölt nyomvonal sárga, tehát ha épp egyik sincs kijelölve és úgy csinálod a képernyőmentést akkor nem lesz sárga
"3 csomópontot fel kellett vinni": nem biztos hogy jól értem, de ha arról van szó hogy a tuhuban levő már rögzített csomópontjaidat szeretnéd pontként látni akkor pl innen le lehet tölteni
A fürtök "összerakásával" párhuzamosan foglalkoztat a szemléltetés problémaköre is, időnként van sikerélményem is:-)
Nemrég sikerült "összerakni" a Zalai-dombság egyik útvonalát (ez a P5, Magyarszerdahely és Orosztony között), térképen szemléltetve.
A rendelkezésemre álló eszközök jelenleg meglehetősen szerény "képességűek", és ami van, azt sem ismerem kellőképpen, de sikerült egy fájl-ba összemásolni az útvonalat (P) és a kiágazó útvonalakat (a két délebbi P3, az északi a P+).
A fájl (gdb) mérete meglehetősen barátságos, mindössze 3 Kbyte.
Fel is tettem volna a netre, de épp most "pakolják" át a felhasználókat egy másik szerverre, és valami gubanc van.
Lényeg a lényeg, az alábbi kép azért mutatja az elképzelés lényegét.
Az alap térkép lehet akármi, a képen egy közel 3 éves OMP térkép, melyen néhány útvonal látszik, de pl. a Zalakaros - Orosztony közötti ZÖLD nem.
A Magyarszerdahely - Orosztony közötti PIROS sajnálatos módon sárga, de a kiágazó útvonalak már eltérő színűek, jelesül pirosak.
Úgy kéne, hogy a pötty helyett háromszög illetve négyzet legyen, de a MapSource ezt nem "tudja".
Láttam már hagyományos térképen, hogy a szín és a szimbólum együtt jelzi az útvonalat, remélem, megtalálom a megoldást.
A problémát a csomópontok jelentik, a meglévő hármat fel kellett vinni, jóllehet az lenne az igazi, ha ezt is "be lehetne olvasni" a koordinátáikkal együtt.
Az "alsó" kiágazó útvonal a P3, ez "belefut" a ZÖLD-be (volt szerencsém felmérni).
A középső is P3, ez Kerecseny határában indul nyugat felé, és az Öreg-hegy tetején, ott ahol az Orbán-szobor van, belefut a K+ - be, mely az RP-DDK kiágazó útvonala a TV-torony és Gelse között.
Végül a harmadik a Kerecseny - Gelse vá. közötti P+.
Orosztony "központjában" a PIROS véget ér, a ZÖLD-be "torkollik".
Hát, így néz ki ez a fürt, melynek azonosítója P5.
Természetesen tudom, hogy valahol Homokkomárom határában "indul" a PIROS, és jó darabon aszfaltos úton éri el Magyarszerdahely vasútállomását, de ezt a szakaszt "levágtam", csak zavart volna.
Köszönöm szépen. A feltételes megállókkal mindössze annyi a problémám/félelmem, hogy hazánkban az ésszerűsítés/racionalizálás az esetek igen tekintélyes hányadában az adott szolgáltatás - jelen esetben a vasútvonal - megszüntetésének az előszobája.
Szívből gratulálok én is a teljesítéshez,jó volt olvasni ezt a pár soros összegzést. Szívesen olvasnék-gondolom ezzel nem vagyok egyedül- Tőled egy hosszabb írást is a bejárásodról.További szép és tartalmas túrákat kívánok és szurkolok,hogy a nejed is tartson veled minél több alkalommal,ennek is van bizonyos bája.
Szerintem mind Szek(g)szárd (a Rockenbauer kopjafa, ahol utuk végén Pulmy-ék tisztelegtek Rockenbauer Pál emléke előtt), mind Írottkő jó választás az RP-DDK befejezésére. Bár Írottkőn valóban csak az RP-DDk-t tudod befejezni, az aznapi túrát nem. :-)
Peronon várakozás: sajnos van ilyen vonal. De legalább a vonat jár még.
Egynapos vs. többnapos túrák: nagyon szeretnék többnapos túrát tervezni nagyobb számban is, de az élet teli van kompromisszumokkal. :-)
Hogyan tovább? 2017-nél sokkal távolabbi időpontban egyelőre nem gondolkodom. Be szeretném fejezni (igaz, még alig kezdtem el) a Kohász Kéket egy, a túrát meglehetősen jól ismerő túratárssal. :-)) Talán idén befejezem az Alföldi Kéktúrát is, kb. 160 km-t (Okány - Körösszakál, Vekeri pihenőközpont - Nyírlugos, Kisvárda - Karcsa) kell még ehhez gyalogolnom. Jó lenne eljutni a Medve-szurdokba, illetve egy további csúcsra is feljutni a Magas-Tátrában. Nagyjából ennyi.
Hosszabb távon: élvezni azt a lehetőséget, hogy feleségem ismét érdeklődik a természetjárás bizonyos szegmensei iránt. Van egy kb. félig kész OKT bejárásom, azt hiszem, hogy azt is be szeretném majd fejezni.