Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31972

Ember! Nem olvastad, hogy félannyiból újat kapni?

 

Minden esetre: Motokrom Kft, Táborfalva, Bankszőlő út 4.

Előzmény: András 01 (31970)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31971
Miután mi Babettások igen kíváncsi fajtája vagyunk az élővilágnak, ezért szeretnénk hallani, (olvasni) hogy milyen beavatkozással sikerült a hibát kiküszöbölni!
Előzmény: András 01 (31965)
András 01 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31970
Én Nagykőrösi vagyok Táborfalva nincs messze megpróbálnám azt a krómozást ha megadod a pontos címüket.
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31969

Benzinszint

 

Pár hónapja tanakodtunk a benzinszint beállításon. Én az ellenőrzés egyszerű módját mutatnám be:

 

Nos, a 28-as Babetták jó részén leeresztő csavarral rendelkezett az úszóház, ebbe gyönyörűen be lehet tekerni a benzináteresztő csavart, arra pedig megy a csatlakozó csonk. A műhelyi kézikönyv plexiből készülő mércéjét ugyan nem készítettem el, de egy benzincső segítségével jól ellenőrizhető a benzinszit. A könyv szerint asszem 25 mm-re kell lennie az úszóház alja felett, ez épp az úszóház tömítésének síkja. Mivel a motoron lévő porlasztón lehet az ellenőrzést elvégezni, így az úszóházba érkező benzin hidrosztatikai nyomása épp akkora, mint használat közben. A szívócsőtől azért kell függetleníteni a porlasztót, hogy látszódjon az esetleges túlfolyás. Ha nem áldozzuk be az áteresztő csavart és nem vágunk belőle, akkor megfelelő távtartó kell, hogy ne érjen az úszóba (pl. réz alátétek).

 

Miért nem tettek minden porlasztóra leeresztő csavart? Jó kérdés. Valószínűleg nélküle sokkal olcsóbb volt.

András 01 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31968
il a berek nád a kerek babettások jó emberek
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31967

6000 Ft-ért újrakrómozzák neked Táborfalván... De ha 16"-os kerékről beszélünk, akkor sokkal jobban megéri a Mofakernél venni egy új felnit, az csak 3000+párszáz Forint. Aztán már csak küllőzgetni kell. De ha a felni rozsdás, akkor gondolom a küllőket is cserélni kellene. Nos, az sem olcsó buli.

 

Amúgy ha összeadod az új kerék alkatrészeinek árát, simán eléri a 10000 Ft-ot, szóval nem mondtak hülyeséget.

Előzmény: András 01 (31965)
miko? Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31966
Ha a szerelőd végig zongorázta már és még mindig nem jó, akkor nem ismeri a kottát. :-)

Ha soknak találod árban az új kereket, akkor vegyél használtat pl. a vaterán.
Előzmény: András 01 (31965)
András 01 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31965
Ismételten köszönöm a tanácsokat de a szerelővel ezeket a hibalehetőségheket végig zongoráztuk,még egy kérdésem lenne az első kerék igen rozsdás a hátsó szép krómfelület még hibátlanul megvan ,ki akartam cserélni az elsőt de vagy 10000ft be b enne lenne nincs valami alternatív megoldás? Eladásra kínálom Mészáros Ferenc és Moldvai Tibor segédmotoros kerékpárok címü könyvét részletessen leírja a riga komar verhovina babetta jawa mustáng adatait kezelését szerelését a könyv szinte hibátlan állapotban van
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31964
Nem lehet, hogy porlasztó tisztítás után a részterheléstű lemezkéjét lentebbi horonyba raktátok, mint ahogy korábban volt? Levegőszűrőt is kitisztítottátok? Mert nyilván attól is beköpi a gyertyát, ha túl sok üzemanyagot, vagy kevés levegőt kap. Benzinszint rendben van?
Előzmény: András 01 (31958)
miko? Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31963
A gyertyabeköpésnek két oka lehetséges:
1. rossz hőértékű gyertya
2. túl sok benzin jut a hengerbe
Na most, ha ugyanezzel a gyertyával nem volt gond sokáig, akkor azt vehetjük állandónak, kvázi a porlasztó szolgáltat benzindús benzin/levegő keveréket.
Lehet,hogy a porlasztó is így volt jó sokáig, de az változhat, míg a gyertyád hőértéke nem.
Lehet,hogy pl. a tűszelep nem zár tökéletesen (akár valami kosz miatt), és máris túldúsul benzinben.De lehet más oka is ez csak egy példa volt látatlanban.
Előzmény: András 01 (31962)
András 01 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31962
Ja és evvel a hőértékü gyertyával és ezzel a keverési aránnyal ment ám vagy négy hónapig gond nélkül,azért gondolom hogy más lehet a hiba ,köszönöm azért a jószándékú segítségeket
Előzmény: András 01 (31961)
András 01 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31961
nem hiszem eza ahrmadik bóitám mindig ezt a gyaertyát és ezt a keverési arányt hasznéltam
Előzmény: plero (31960)
plero Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31960
Próbálj meg más típusú gyertyát. Lehet rossz a hőértéke a gyertyának.
Előzmény: András 01 (31958)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31959

A gyújtószikrát a megfelelő helyen és időben adja le?

Banzin - olaj keverési aránya?

Előzmény: András 01 (31958)
András 01 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31958
Segítségeteket kérem ,a babettám állandóan beköpi a gyertyát nem ég ki rendessen és nagyon fekete,ki lett tisztitva a karburátór be lett állitva a levegő benzin aránya,ki lett cserélve a trafó,és mébis leköpi mi lehet az oka?
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31957

Akkor valószínűsíthető, hogy 5 bar végnyomás körül még be kellene indulni, és működnie kell a Babettának, ha egyébként minden rendben van. Vagy nem. :) De valszeg ezt is motorja válogatja.

 

Az a baj, hogy termodinamikából "kissé" gyenge vagyok! :-) Azt kellene tudni, hogy adott térfogatban, adott nyomásra összesűrített benzin-levegő keveréknek elegendő-e a hőmérséklete ahhoz, hogy a szikrával meggyújtva, megfelelő gyorsasággal elégjen, biztosítva ezáltal a dugattyú megfelelő intenzitású kupán vágását, hogy szaxerűen fejezzem ki magam.

 

:-)))

Előzmény: 53zsiga (31954)
Törölt nick Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31956
Húha,micsoda konyhatündér vagy :DDD
Előzmény: miko? (31951)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.23 0 0 31955

Húú! A borsóleves - palacsinta az igen király táp!

Hétvégén rá is veszem a párom, hogy csináljon...

Tényleg kell egy műszert csinálnom!

És még tartozok a több tekercses gyújtás leírásával is. Talán hétvégén lesz időm mindkettőre.

Előzmény: miko? (31951)
53zsiga Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31954
A régi Honda 2T 5,5 -el simán ment és húzott is, igaz öninditóval nem indult csak rugásra. de azzal pöccre.
Előzmény: Tóni bácsi (31953)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31953

Igen így van, de alapvetően arra lettem volna kíváncsi, hány bar az a minimális végnyomás, amikor még (nem erőteljesen) mennie kell a Babettának. 

Az enyémben 10,5 van, de még működik......

 

:-)

Előzmény: pedro210 (31949)
miko? Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31952
Gazember!!! :-)
Előzmény: tiger1342 (31950)
miko? Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31951
Nem teát, hanem egy fazék borsólevest főztem, meg közben ácsorogtam még a palacsintasütő mellett is másfél órát, hogy ne legyen siránkozás amikor hazajön a bagázs hogy éhesek...

Hogy mennyi az a sűrítési végnyomás ami még elég a munkaütemhez azt nem tudom, nyílván konstrukciótól is függ, nincs ezirányú babettás tapasztalatom.
De lepkefing gyenge babettamotoron mértem már 6 bar alatti nyomást.
A 210-esemnek meg picit több mint 8, de ez a bejáratással még nőni fog.

(egyébként ezt éppen a gyertyahelyre betekerhető menetes csatlakozású műszerrel mértem)
Előzmény: pedro210 (31942)
tiger1342 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31950
Hádde a felömlő nem szívónyílás? :))
Előzmény: miko? (31938)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31949

Tovább vadászva és feszegetve a kompresszió témát:

Tóni bácsi!

Egy másik fórumon, ahol Te is megfordultál, az alábbi adatot találtam: (csak a lényeget kiemelve)

 

"5-6 Bar végnyomás alatt ne igazán számíts erőteljes motorteljesítményre."

pedro210 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31948
tudom, csak olyat nehezebb csinálni házilag. De majd agyalok rajta. :)
Előzmény: Tóni bácsi (31947)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31947
A használatos kompresszió mérők nem menetesen tekerednek a gyertya helyére, hanem egy megfelelően kiképzett gumi csatlakozó segítségével, amit csak rá kell szorítani a gyertya nyílásra.
Előzmény: pedro210 (31945)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31946

10 atm. kritikus végnyomás???

 

Na ez qrvára nem igaz, akárki írta. Amikor még Ladákat javítgattam, találkoztam olyannal, amiben 7 körül volt, de ragyogóan működött!!!

Előzmény: pedro210 (31944)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31945

Isten biza csinálok egy mérőt és bemérem a babszit! :)))

Minden adódik hozzá, egyedül a gyertyamanetet kell megoldanom valahogyan...

Előzmény: Tóni bácsi (31943)
pedro210 Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31944

Akkor 3-tól 6-ig mindent lestoppoltunk! :)))

Kíváncsi vagyok miko? mit fog írni.

Amit én írtam az személykocsi emlék. Neten utánaolvasgatva bizonyos gyártók a kompresszió végnyomás kritikus értékét 10 atm.-ban állapították meg.

 

Link: http://injektor.hu/index.jsp?id=2&main=118&akt=2

Előzmény: Tóni bácsi (31943)
Tóni bácsi Creative Commons License 2010.04.22 0 0 31943

Szerintem 5-6 bar-nál még pöfögnek.

Én inkább olyan 3-4 körülre tenném, de nincs tapasztalatom.

Előzmény: pedro210 (31942)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!