Miután mi Babettások igen kíváncsi fajtája vagyunk az élővilágnak, ezért szeretnénk hallani, (olvasni) hogy milyen beavatkozással sikerült a hibát kiküszöbölni!
Pár hónapja tanakodtunk a benzinszint beállításon. Én az ellenőrzés egyszerű módját mutatnám be:
Nos, a 28-as Babetták jó részén leeresztő csavarral rendelkezett az úszóház, ebbe gyönyörűen be lehet tekerni a benzináteresztő csavart, arra pedig megy a csatlakozó csonk. A műhelyi kézikönyv plexiből készülő mércéjét ugyan nem készítettem el, de egy benzincső segítségével jól ellenőrizhető a benzinszit. A könyv szerint asszem 25 mm-re kell lennie az úszóház alja felett, ez épp az úszóház tömítésének síkja. Mivel a motoron lévő porlasztón lehet az ellenőrzést elvégezni, így az úszóházba érkező benzin hidrosztatikai nyomása épp akkora, mint használat közben. A szívócsőtől azért kell függetleníteni a porlasztót, hogy látszódjon az esetleges túlfolyás. Ha nem áldozzuk be az áteresztő csavart és nem vágunk belőle, akkor megfelelő távtartó kell, hogy ne érjen az úszóba (pl. réz alátétek).
Miért nem tettek minden porlasztóra leeresztő csavart? Jó kérdés. Valószínűleg nélküle sokkal olcsóbb volt.
6000 Ft-ért újrakrómozzák neked Táborfalván... De ha 16"-os kerékről beszélünk, akkor sokkal jobban megéri a Mofakernél venni egy új felnit, az csak 3000+párszáz Forint. Aztán már csak küllőzgetni kell. De ha a felni rozsdás, akkor gondolom a küllőket is cserélni kellene. Nos, az sem olcsó buli.
Amúgy ha összeadod az új kerék alkatrészeinek árát, simán eléri a 10000 Ft-ot, szóval nem mondtak hülyeséget.
Ismételten köszönöm a tanácsokat de a szerelővel ezeket a hibalehetőségheket végig zongoráztuk,még egy kérdésem lenne az első kerék igen rozsdás a hátsó szép krómfelület még hibátlanul megvan ,ki akartam cserélni az elsőt de vagy 10000ft be b enne lenne nincs valami alternatív megoldás? Eladásra kínálom Mészáros Ferenc és Moldvai Tibor segédmotoros kerékpárok címü könyvét részletessen leírja a riga komar verhovina babetta jawa mustáng adatait kezelését szerelését a könyv szinte hibátlan állapotban van
Nem lehet, hogy porlasztó tisztítás után a részterheléstű lemezkéjét lentebbi horonyba raktátok, mint ahogy korábban volt? Levegőszűrőt is kitisztítottátok? Mert nyilván attól is beköpi a gyertyát, ha túl sok üzemanyagot, vagy kevés levegőt kap. Benzinszint rendben van?
A gyertyabeköpésnek két oka lehetséges: 1. rossz hőértékű gyertya 2. túl sok benzin jut a hengerbe Na most, ha ugyanezzel a gyertyával nem volt gond sokáig, akkor azt vehetjük állandónak, kvázi a porlasztó szolgáltat benzindús benzin/levegő keveréket. Lehet,hogy a porlasztó is így volt jó sokáig, de az változhat, míg a gyertyád hőértéke nem. Lehet,hogy pl. a tűszelep nem zár tökéletesen (akár valami kosz miatt), és máris túldúsul benzinben.De lehet más oka is ez csak egy példa volt látatlanban.
Ja és evvel a hőértékü gyertyával és ezzel a keverési aránnyal ment ám vagy négy hónapig gond nélkül,azért gondolom hogy más lehet a hiba ,köszönöm azért a jószándékú segítségeket
Segítségeteket kérem ,a babettám állandóan beköpi a gyertyát nem ég ki rendessen és nagyon fekete,ki lett tisztitva a karburátór be lett állitva a levegő benzin aránya,ki lett cserélve a trafó,és mébis leköpi mi lehet az oka?
Akkor valószínűsíthető, hogy 5 bar végnyomás körül még be kellene indulni, és működnie kell a Babettának, ha egyébként minden rendben van. Vagy nem. :) De valszeg ezt is motorja válogatja.
Az a baj, hogy termodinamikából "kissé" gyenge vagyok! :-) Azt kellene tudni, hogy adott térfogatban, adott nyomásra összesűrített benzin-levegő keveréknek elegendő-e a hőmérséklete ahhoz, hogy a szikrával meggyújtva, megfelelő gyorsasággal elégjen, biztosítva ezáltal a dugattyú megfelelő intenzitású kupán vágását, hogy szaxerűen fejezzem ki magam.
Nem teát, hanem egy fazék borsólevest főztem, meg közben ácsorogtam még a palacsintasütő mellett is másfél órát, hogy ne legyen siránkozás amikor hazajön a bagázs hogy éhesek...
Hogy mennyi az a sűrítési végnyomás ami még elég a munkaütemhez azt nem tudom, nyílván konstrukciótól is függ, nincs ezirányú babettás tapasztalatom. De lepkefing gyenge babettamotoron mértem már 6 bar alatti nyomást. A 210-esemnek meg picit több mint 8, de ez a bejáratással még nőni fog.
(egyébként ezt éppen a gyertyahelyre betekerhető menetes csatlakozású műszerrel mértem)
A használatos kompresszió mérők nem menetesen tekerednek a gyertya helyére, hanem egy megfelelően kiképzett gumi csatlakozó segítségével, amit csak rá kell szorítani a gyertya nyílásra.