Korábban azért egy picit drágábbak voltak a portékáid, ezt tedd hozzá! Mert enélkül így enyhe csúsztatás amit mondasz!
"De ne folytassuk! Nem érdemes, hidd el, mindenkinek jobb lesz!" - szerintem is. De akkor te is fejezd be a konkurencia burkolt leszólását, és amikor ajánlasz valakinek dekódert, akkor tedd hozzá, hogy nem vagy elfogulatlan, anyagi érdeked köt a gyártó vagy magad ajánlásához, mert szerintem így lenne korrekt (máskülönben ugye el kellene választani magadat valahogy a cégedtől, és tisztázni, hogy a leírt véleményed mint magánemberé, vagy mint céges érdek). Egy tetszőleges versenyszférai helyzetben a tiédet összeférhetetlenségnek írnák le.
De mint mondtam te anyagilag érdekelt vagy, ilyenben nem tudom elfogadni a véleményedet, még akkor sem ha szakmailag értesz is az itt lévők többségénél sokkal jobban az elektronikai dolgokhoz.
Ugyan nincs ott konkrétan a Fuggerth vezérlőkocsiba való egyedi panel a honlapon, de vegyük alapul a legolcsóbb árat, jó?
És én vagyok 2-3.000Ft-tal drágább?
Komolyan?
De ne folytassuk! Nem érdemes, hidd el, mindenkinek jobb lesz! Még az MTB Bzx kocsi szét van szedve, annak a bemutatását holnap folytatom (ma stúdióban vagyok), mert megígértem, hogy segítek S.A.S. kollégának, meg aki még kíváncsi rá. Aztán maradhat a magyar topic a hitviták sorában...
Múltkor már lefutottad a kört a sráccal. Igen, tudja mindenki, hogy mi a véleményed erről, hogy valaki így gyárt belső világítást. Most másodjára is jól odamondtad neki. Szerinted ez építő szándék?
Ne haragudj, de nem tudok tőled ebben meg bármilyen olyan ügyben elfogulatlan véleményt elfogadni, amiben anyagi érdekeid is vannak (pl. Milyen dekóder jó a mozdonyba? Csíkos: csak a Zimo, meg a Tran...).
Aztán azt is vedd bele a kalkulációba, hogy nagyobb mennyiségű kocsinál számítani fog sok modellezőnek az a 2-3 ezer forint amivel olcsóbb a tiédnél az ő panelja darabáron (főleg egy Fugi kocsinál ahol eleve drága az alap amibe belerakod, és még egy belső is kell hozzá, meg valami normális forgóváz minimum).
Nem böki, tévedsz. Ha egy egyedi modellbe kell csinálni ilyesmit, akkor, amint korábban is írtam, lehet jó, ami a kolléga csinál. De egy Fuggerth vagon azért nem egyedi, bárhogyan is van festve. Lehet, hogy el kellene küldeni NYÁK üzembe azt a .gbr fájlt, igényesebben nézne ki, akárki akármit is mond.
Csak azért "tépem a számat", mert szeretném, ha legalább az elektronika szintjén kitörne a hazai kisszériás gyártás egyre több résztvevője abból a helyzetből, ahol van.
Ha bökné a szemem, akkor szerinted azt leírtam volna, hogy: "...szerintem szintet kellene lépni, a képességei láthatóan megvannak hozzá."? Így szerintem csak aprópénzre váltja a tudását, képletesen szólva.
Korábban írtam egy hatszámjegyű összegért árult modellről, aminek elszúrták a szerkocsiját, konkrétan beleszakították az öntvénybe azt a csavart, amit a gyári helyett erőltettek bele. Ment is vissza a modell a boltba. Van a műhelyben hangdekóderre várva két hasonló, azok mentesek ettől a hibától. Azért ez sokkal durvább baj, mint egy régi Fuggerth-re alapozott vezérlőkocsi átfestése...
boltban 17-18 ezer mostanság egy valamilyen festésű Tillig bautzeni/halbi... (ami persze abszolút értékben nézve alapból elég pofátlan árazás...), innen indulva a 22 szinte egyenesen baráti egy ilyen kis különlegességért, még ha azért a kidolgozottság nincs is ott egy fabergé tojás szintjén... Komolyan a legnagyobb problémám az vele, hogy épp egy 50-nel kezdődő példányt mintáztak meg, úgyhogy ha túl közelről nézem, már nem magyar vonatkozású modell, De nekem minden esetre nagyon tetszik, mert összességében azt hozza amit kell, https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/RO/CFR_Bdeem-8496.php?&lang=hu https://www.bahnbilder.de/bild/rumaenien~wagen~personenwagen/883861/ungarn-2-klasse-reisezugwagen-cfr-61.html
igaz hogy elérhető alapmodellek tekitnetében mávos járműparknál nincs ennyi átfedés a némettel, sőt...
De a tillignél minden esetre szemmel láthatóan nagy hagyománya van az egyedi igényekre szabott különkiadósdinak, ha jól emlékszem, anno az mk pl vett psz nélküli mávos kocsikat, amire aztán utólag ők rátamponozták a pszt a nekik tetsző kis példányszámokban... azt nem tudom, hogy minden mk Y különkiadás így született-e... de minden esetre van is onnan egy ilyen pályaszám nélküli példányom... (...és gyanús, hogy az albertes tillig kocsik is hasonló módon születnek...)
...aztán nemrég lett a startnak pár hosszú görlitzi hálója, de bizonyára nem javítja az esélyeket egy l.s. kiadásra, hogy l.s.-t itthon még csak nem is forgalmazza senki...
" Pl. A Csíkos-műhely nem adja meg a cégjegyzék számát ..."
Mert a vállalkozás eddig egyéni vállalkozásként működött, ergo nincs cégjegyzékszám.
Viszont a honlap, és a vállalkozás is változás alatt van, ez nemsokára máshogy lesz.
Visszatérve az ominózus, belinkelt videóra, és a kritikára, amit megfogalmazott.
Én azt mondom, hogy videón szereplő vezérlőkocsi minősége, meg a hozzá beszerzett elektronika minősége összhangban van. (Az elektronika gyártójának szerintem szintet kellene lépni, a képességei láthatóan megvannak hozzá. Azért egy BDt vezérlőkocsi nem nevezhető egyedi modellnek, akárki is festette le.)
Azzal nincs baj, hogy egy rendelkezésre álló modellből összeszerelünk egy egyedileg festett/feliratozott terméket. A baj csak az, hogy az alap minősége, kora, és ezekből adódó, ami szemmel nézett hibái megbocsájthatóak-e, és a befektetett munkát megéri-e?
Teljes figyelemmel olvastam minden szavadat. Tedd ezt te is. Én azt írtam, hogy túl sok a "ha", magában a Cak kocsi elkészültében is, hát még az erre az alapra megálmodott Bhv.. stb vagonban. Sajnálom de ezt jelenleg az olyan-amilyen Fuggert vagonok alternatívájaként még halványan sem tudom elképzelni.
"Ha pedig megvette, akkor miért adja az elkeseredett és meglepett figurát, mint az pl. az ominózus belinkelt videón is látható és főként hallható." - szerintem azért mert eddig ilyen problémák nem voltak, hogy le van törve a kis tartókarom, meg hogy egy kifli az egész alváz (illetve hogy a kinematika gyakorlatilag használhatatlan, mert az is görbe). Ezek a problémák az előző eresztésekben nem voltak jelen. Aki azok alapján döntött, szerintem joggal akad ki a dolgon. A belinkelt videóban pedig látható, hogy a modellezőtárs eleve készült arra, hogy a kocsival foglalkozni kell (belső, világítás, stb.), és ennek ellenére még korábban nem ismert minőségi gondok is előjöttek a kocsi szétszerelése közben.
Így van, a Flirtöt már el is felejetettem olyan régen volt. Mindenestre teljesen érthető, hogy néhányan nagyon frusztráltak a Fuggerth vagonok miatt. Csak azt nem értem, ha valaki tudja mire számítson, mert néhányan sokszor és rendszeresen felhívják a figyelmet a kocsi negatívumaira a különböző fórumokon, akkor miért veszi meg a kocsit mégis. Ha pedig megvette, akkor miért adja az elkeseredett és meglepett figurát, mint az pl. az ominózus belinkelt videón is látható és főként hallható.
SAS ezt írta "Egyébként az MTB gondolkodik egy Cak típusú kiegészítő személykocsi elkészítésén is a motorvonatokhoz" - lehet pőrén fogalmaztam. Cak típusút írt.
Viszont kérlek olvasd végig figyelmesen amit írtam. Arra próbáltam rávilágítani, hogy ha az alap már megvan, onnan könnyen el lehet jutni a többi Cak alapú kocsihoz is, mert akkor már csak azokat a szerszámbetéteket kell elkészíteniük, amikben különbözik (pl. oldalfal, alváz), a többi részegység pedig közös. És ahogy írják a Bz kapcsán is számíthatunk arra, hogy elkészül majd a tető új betétje a hazai változatnak megfelelően. Egyébként jó igényfelmérés ilyen téren a mostanság kiadott Fuggerth/Q kocsik. Ebből azért ki lehet kalkulálni, hogy valószinűleg egy ennél lényegesen jobb minőségű és kidolgozású Bhv vagy Bh kocsit valószínűleg nem kellene majd legyártás után a raktárban kerülgetni.
Az MTB Cak megjelenésben nem nagyon bízom. Alapvetően eddig mindig azt kaptuk, amiből cseh/szlovák és/vagy esetleg lengyelt terveztek és készítettek, de némi (értsd: kicsi) módosítással magyaros verziót is ki lehetett adni minimális anyagi ráfordítással egészen kicsi kockázattal. Csak nekünk eddig semmi sem készült. A Bobo dolog is befulladt, pedig ugyan jók voltak a számok, de mégsem elég jók ahhoz, hogy az MTB megkockáztassa kiadást. A Cak-nak talán az az előnye lehet, hogy létezett egy Csehszlovákiának készült sorozat. (Igaz Bobo is volt lengyelben sok) A kérdés, hogy ez a Cak kocsi vajon őket is fűti-e annyira mint itt néhányunkat. Szerintem Cak kocsikkal a Bhv-vel ellentétben a mai vásárlóközönség java már nem utazott. Nem vagyok meggyőződve, hogy lenne rá olyan érdeklődés, mint egy Bhv-re. Talán, ha az Abbmot-okhoz mint betétkocsit is ajánlanák és annak megfelelő felíratozással is kihoznák, akkor összességében egy sorozatra való összeállhat. Mindenesetre sok a ha. A linken egyébként nem a Cak kocsi van. Lehetne, hogy újra linkelnéd.
Tényleg bizarr, amit írtál és jól összemostál mindent amit csak tudtál.
A Fuggerth problémái közt az alvázgondot már ismerni lehetett, amikor néhány évtizede megjelent a behúzott végű kocsi. Azóta ez a technológia, hogy oda kell ragasztani a mellgerendát. Ettől ez nem értelmetlen projekt, főleg nem komolytalan, akkor sem, ha harminc év távlatából szemléljük a dolgot. Ez egy olyan hibája az útkereső fejlesztésnek, amelyet nem javított ki a tervező-fejlesztő, mert nem volt rá kerete. Ettől azonban nem gagyi. Egy harmincéves Lima vagon sem üti meg a mai szintet, de még Liliput, vagy a Fleischmann sem. Azok is gagyik lennének ? Ezt azért vitatom.
A Fuggerth termékek anyagának ragasztására javaslom az UHU Plasztik ragasztóját. Kitűnően megfogja az elemeket és többé nem is engedi el.
A Fuggerth kocsik manapság azért kaphatóak, mert az elmúlt harminc évben elvitték és manapság is elviszik azokat azok az „...egyszeri jobbágyok...” mint én is. A magam nevében ezúton is köszönöm ezt az elegánsnak nem mondható megjegyzést. Mindenesetre attól, hogy neked nem tetszik a dolog, a piac javarészét adó jobbágyságnak nyilvánvalóan más a véleménye az eladások tükrében. Az persze biztosan merem állítani, hogy ha lenne jobb a piacon, akkor nem sok esélye maradna a Fuggerthnek. Viszont ez a fejlesztés sok tízmillót emésztene fel. Vajon pl. az Albert modell, aki egyetlenként foglalkozik Magyarországon nagyszériás modellek nulláról való fejlesztésével miért nem csinálta meg ? Biztosan nem látott benne üzletet, mint ahogy eddig senki más sem. Ha valaki Bhv-t akar annak maradt a Fuggerth, vagy a házilagos készítés, ami nem költséghatékonyabb és valószínűleg minőségileg sem lenne jobb.
Az MH-nak nyilván van nyeresége rajta, a Quabla pedig megkapja a munkadíjat. Ők jól járnak-e anyagilag azt nem tudom, de nem lehet veszteséges a dolog, mert akkor nem csinálnák. Ha a raktárban van még alapanyag, illetve a piacon van kereslet is akkor természetes, hogy az MH ki akarja venni a pénzt belőle és elkészítteti, majd eladja a kocsikat. Szerintem – ellentétben az írásoddal - az MH-nak ma sincs kizárólagossága a modellre, csak éppen nekik van még raktáron. A harminc év alatt legalább tízezer Fuggerth kocsit adtak el a modellboltok. Én anno a Móricz Zsigmond Körtéren egykoron létező Replika modellboltban, a Szív utcai modellboltban, és még sorolhatnám hány helyen vásárolgattam egy-egy bolti új kocsit, mozdonyt, ahogy a pénzem engedte.
A Quabla kap egy megrendelést, hogy a rendelkezésre bocsájtott alapanyagokból készítsen egy modellt. Megcsinálja és mivel nincs más mód, pont úgy ahogy azt harmincéve kitalálták, csak sokkal szebb festéssel és feliratozással. Nem azt rendelték meg tőle, hogy dolgozza át a modellt, vagy tervezze újra és készítsen a nulláról egy újat. Azt sem gondolom, hogy maga a művelet „...ki tudja milyen fusi körülmények közt..” készül. Szerintem van olyan itt , aki járt már a Quabla műhelyben és el tudja mondani milyenek a körülmények. Esetleg bejelentkezel telefonon és megkérded meg lehet-e nézni a műhelyt. Arra sem vennék mérget, hogy egy honlapnak, vajon kötelezően tartalmaznia kell-e a címet és a cégjegyzékszámot. Gyorsan körbekerestem a neten véletlenszerűen. Pl. A Csíkos-műhely nem adja meg a cégjegyzék számát és a Mikromodell sem. A Digitools megadja az adószámát, és a számlaszámát, a Posch-modell pedig mindenféle adatot, amit csak tud. Elég nagy a szórás, de itt is akad biztosan szakember, aki erre pontos választ tud adni. Viszont a kérdéses információk megléte vagy hiánya nem garancia a minőséget tekintve. Azt sem hiszem, hogy egy „...facebookos marketplészi fusi misi számalképtelen e.v...” rendelkezne tamponnyomó géppel, tehát már az sem áll, hogy azonos szintem meg tudná csinálni a kocsit. Hogy ez mekkora presztízsveszteséget jelent neki, azt biztosan mérlegelte előtte, de mindenképpen az ő dolga.
Az MH-nak szerintem sem a modellvasút a főtevékenységi köre, de ettől miért ne forgalmazhatná azt ? Miért ne készíttethetne kisszériás sorozatokat azzal akivel akar ?
Miért nem rendel sorozatokat, mint a románok és a Naumann ? Kérdezd meg tőlük. Annyi azért tény, hogy pl. A V63-ból rendeltek saját kiadást. Az M62-ből is. Sőt azért lesz V43 is, mert ők szorgalmazták azt a Pikonál, sőt pénzt is tettek bele valószínűleg, ha másként nem akkor úgy, hogy megfelelően nagy számú megrendeléssel kötelezték el magukat a Piko felé.
Talán a V43 után megjön a Piko kedve a Bhv vagonokhoz is a remélhető magas eladási számok láttán.
Nem feltétlenül. Nekem van egy hasonló alvázam, amit még tavaly vettem amikor a Bhv-kat építettem, és az is súly nélkül ilyen görbe + a kis fülek azon is törnek, illetve a műanyag is valahogy nem stimmel, rigid az egész. Amikor megkérdeztem az eladót, ő mondta hogy már neki is csak a félig határeset alkatrészei vannak (jó, legalább nem volt drága)...
Nekem is van pár "új" alvázam és mindből ki kellett szednem a súlyt és kiegyenesíteni, mert deformálódottak voltak, vitték magukkal az alvázat is. Most egyenes mind.
Akkor hogy tisztább legyen a kép a miértekhez: a Fuggerth, mint gyártó gyakorlatilag nem létezik. Amit itt összelegóztak az utóbbi években, azok a korábban legyártott alkatrészek felhasználásával készültek (gyakorlatilag menteni a menthetőt alapon). Ezek fogytak el, és emiatt kerültek felhasználásra az öntési hibás (= kifli) alvázak, és egyéb részegységek is.
Itt már senki nem fog semmit fejleszteni, és gondolom nem volt cél milliókat belefeccölni semmibe. Itt már ne várjunk csodát, meg alvázat meg forgóvázat. Ha eddig nem volt rá igény, hogy a Posch-t rakják alá, akkor nem is lesz már.
Viszont ami érdekes az SAS képe és kommentje (https://youtu.be/9qNA1lWIGBg?t=734) a Cak kocsikról. Ugye itt mindenki tiszában van, azzal, hogy az összes Bhv, Bh, Ap, By és hozzájuk kapcsolódó kocsi Cak alapra épül. Én erre a vonalra koncentrálnék inkább, mert ha lenne Cak egyszer az Mtb-től, akkor onnan már jó eséllyel el lehetne jutni a többi Cak alapú kocsihoz is. Több értelme lenne, mint a maradék Fuggerth alkatrészből legózásnak szerintem.
Ja-ja. Vegyünk egy 25 éve is elavult, az eredetinek nem megfelelő, rusnya műanyagdarabot, és arról csináljunk műgyanta másolatokat...
Ha már műgyantát csinálunk, akkor semmiből nem állna egy korrekt alvázat összeütni. Akkor egyből szembetűnne, hogy a kocsi minden másik porcikája milyen vacak. :)
Számomra az is felfoghatatlan, hogy 2021-ben még mindig egy '70-es évekbeli Schicht 1:100-as Görlitz-V forgóvázról készült sorjás, pontatlan műanyagdarabot használnak forgóváznak. Értem én, hogy drága a szerszám, na de 25 év és néhány ezer eladott példány alatt sem tudtak valamit alkotni? Egyetlen magyarázat van rá: a gyártó már maga sem hiszi, hogy ebből még 3-nál többet el tud adni, ezért nem invesztál be a részegységekbe.
Szerintem félreértetted. Ha megnézed pl. ezt a videót, itt nem a behúzott vég miatt kifli az egész alváz: https://youtu.be/9qNA1lWIGBg?t=734
Nekem is van behúzott végű Q Bhv-m, még talán a 2018-as szériából. Annak semmi baja.
Szerintem jelen esetben azt kellett volna mérlegelni, hogy ha láthatóan ennyire deformáltak azok az alvázak, akkor inkább hagyni kellett volna ezeket, vagy leöntetni műgyantából, mint a kasztnit, egy jó mesterdarabról. Ez így sajnos reputációs veszteség most Q-nak.
Kolozsváron mindig is többé-kevésbé jól működtek a különféle gyártókkal való együttműködések. Nem minden gyártó adja be a derekát, de a Rivarossi és a Tillig már jónéhány kissorozatot adott ki a HGD-nek és T.A.-nak. Viszont ehhez hozzá tartozik a tény, hogy a románok mindig jók voltak a különféle külföldi járművek licenceinek megvásárlásában és "megvásárlásában"; így aztán vannak bőven nyugati modellek, amelyeket alapul lehet venni.
Érdekes, hogy a Tillig már rengeteg különkiadást legyártott a mindenhez picit hasonlító, de semmivel meg nem egyező Y-kocsijaiból a románoknak, pl. a "ferdecsíkosakat" is (amik anno a Munténiával Magyarországra is bejárkáltak), pedig azokra a nevezett modell csak elég távolról hasonlít. Szinte tökéletes lenne ugyanakkor a Roco kocsija, viszont a Rocoval mégsem tudtak zöldágra vergődni. Ahogy a Pikoval sem, neki a 120A-ja lenne többé-kevésbé alkalmas román kocsinak.
Szóval adott esetben megéri kilincselni a nagyobb gyártónál, de mindenképpen kell egy alapmodell is, amit át lehet festeni.
OFF
A nevezett Bdeem kocsik még békebeli Sachsenmodelle alapokra készültek. Emiatt az alváz, lépcsők, mellgerendák is amolyan XX. századi Tilligesek. A GP200-as forgóvázakhoz valami "kisszériás" alumínium öntőformát ásott elő a Tillig, ami már réges-rég megette élete kenyerét, így picit sorjásak, és a mágneses sínfék is hiányzik róluk. A kocsikra a szoknyát már a T.A. rakta fel, talán műgyantából készültek. Hogy sok-e értük a darabonként kb. 22e forint, mindenki döntse el maga.
Ez mindig is problémája volt a behúzott végű kocsiknak, és gondolom itt most egyszerűen csak különösen nem adta ki... A kocsmádnak viszont gömbölyített vége van, azoknál jól passzol a mellgerenda. Ha megnézed, a gömbölyű végűhöz készült először szerszám, a behúzott végű alváz annak a módosulatából származik: a behúzott alváza kvázi a gömbölyű csonkolt változata, ezért lett két plusz luk rajta, (mert az eredeti kettő már leesik a rövidített alvázról), ezzel így összeszerelésnél extra kézimunkát, reszelgetést, kókányolást igényel a konstrukció... ez aztán valahogy sikerül: vagy passzos a mellgerenda vagy nem. Ragasztani célszerű, ami vagy megtapad ehhez a fekete műanyaghoz vagy nem...
Az egészben igazából az a gáz, hogy ebben a formájában egy teljesen komolytalan és értelmetlen projekt ez így, mondhatni gagyizás: Egész biztos vagyok benne, hogy szabad szemmel látható pénzt nem igazán keres rajta senki... Aztán a marketingértéke, vevőcsalogató, renoménövelő képessége is minimum kétséges: hogy bemehet az egyszeri jobbágy a komolynak és nagynak látszó boltba, és ott vehet kitudja milyen fusi körülmények között maradékból összerakott fuggerth kocsikat, kisszériás cukormázzal nyakonöntve, és aztán teljesen jogosan lehet csalódott, hiszen drágán "volt kénytelen" megvenni a gagyit. ((...ha valaki mostanéban vett: még mindig befőttesgumival átkötött szalvettában adják...?) ...És aztán ha meglátja a quabla nevet valami nem kifejezetten műkedvelő, mit gondoljon? Google kidob egy múlt évezredből ittmaradt honlapot, se cím, se cégjegyzékszám, de hallomásból tudni valami oylasmit, hogy kéz alatt rezslgetnek egyedi meg igazi kisszériás dolgokat is, már amikor épp nem fuggerthet legóznak...?
Nem tudom elképzeleni, hogy itt igazából ki jár jól? Mi ebben a perspektíva? egész egyszerűen az egész sztori tök béna... a végére az embernek az az érzése támad, hogy nem-e lenne tán mindenkinek jobb, ha esetleg az MH hagyná is a fenébe ezt az egész félvállról vett kisvasutasdit... koncentráljanak szépen a légpuskákra, drónokra, meg sefteljenek nagykerként konténeres kínai cuccokkal... és akkor lehet, hogy a kisvonatos dolgokat meg egyszersak vinné valami más banda, akinek ez a dolog jobban szívügye...
Nem emlékszem, lehet, hogy már korábban is ideböfögtem ezt az egészet... most épp itt van előttem egy román Bdeem kocsi: fogalmam sincs, hogy az utólagosnak tűnő, kicsit még festék/műhely illatú szoknya pontosan milyen körülmények között került fel rá, de nem is érdekes, mert a lényeg, hogy hivatalosnak tűnő Tillig különkiadás, cikkszámmal, dobozon a kolozsvári bolt matricája: szemmel láthatólag nem nekiálltak műhelyasztal sarkán átmaszatolni valami random tillig halbit, hanem bizonyára ledíleltek a Tilliggel egy ilyen különkiadást... mellesleg annyiba is kerül... ha huncut akarok lenni, azt mondom, fuggerth árban adják... úgy látszik, hogy amit anno budapesten az erkel utcában meg tudtak csinálni, azt manapság már csak (az ötödakkora lakosságszámú) Kolozsváron tudnák...?
itt viszont valahogy teljes szereptévesztéseket látni: maradék lomokból a fuggerth kocsit a facebookos marketplészi fusi misi számalképtelen e.v. is ugyanilyen jól meg tudja csinálni, ehhez ugyan semmi szükség egy mh méretű bolt, meg "nagynevű kisszériás manufaktúra" szíves közreműködésére... ...nagy gyártóktól magyar vonatkozású különszériát ugyanakkor jellemzően csak egy érdemben modellvasutat áruló cégnek van esélye berendelni, de úgy látszik, erre meg nem nagyon van készség... persze ez utóbbi nyilván macerásabb, kockázatosabb, mint beengedni a pult alá néhány darab kézműves fuggerth kocsit... ha jobban belegondolok, az is beszédes, hogy mondjuk a t.a. esetében látni mindenféle szinergiákat: a kölni bolt webshopjában is ott vannak a különkiadásaik... ((...elég valószínű, hogy fél évig készleten tartani egy külön sorozat tillig ŽRS halbit nem az évszázad biznisze, csak aztán lehet, hogy amikor az egyszeri vevő jelölt célzottan keresgél valami egyebet a webshopokban, akkor legelsők között fogja végigbogarászni annak a bolnak a kínálatát, ahol a múltkor ŽRS halbit tudott venni...)) Itthon meg valahogy úgy alakultak a dolgok, hogy az egyetlen magyar "gyár" cuccait, így sok magyar modellt kizárólagosan csak egy itthoni bolt forgalmazza... az elvileg legnagyobb boltnak nem rég még értelmezhető webshopja sem volt, (mostmár egy ideje elvileg van) ...és legutoljára amikor felmerült, kiderült, hogy egyszerűen nem is szállítottak külföldre... ...ezek azért így összességében már kicsit bizarr dolgok...
És akkor kontrasztnak, hogy pár éve még nem voltak ilyen gondok. Pont a héten volt a kezemben egy WRy belső és világításbeépítés okán: https://youtu.be/_PSTKXdwwYA
Igen. Sőt, még pénzt is dobunk fel, mert éppen ahhoz van kedvünk.
És ha nekem gondolatom van, leírom. Mert a szóból ért az ember, nem a pontokból. Bár ez utóbbi manapság pont olyan mindennapos, mint a mindenbe beleokoskodás:)