Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

haflinger Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3385
Általunk is jól ismert traktorok féllánctalpas változatai:
Előzmény: haflinger (3384)
haflinger Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3384
Még pár kép a témából:




















Kicsit későbbi megoldás gumikerekes traktorra, BLACKHAWK gyártmány:






















Egészen egyedi konstrukció a Renault ROTAPEDE:
Előzmény: haflinger (3383)
haflinger Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3383
Én próbáltam óvatosan szóbahozni a féllánctalpas Hoffhert :-)

http://forum.index.hu/Article/addBookmark?a=80089571&t=9141273

Egyébként sajnos ezt se mi találtuk ki, Rázsó Imre csak honosította a máshol már jól bevált megoldást.

Egy Fordson Hadfield-Penfield féllánctalppal 1922-ből











McCormick-Deering szintén ugyanilyen gyártmányú féllánctalppal 1926-ból












Fordson Major Roadless féllánctalppal 1948-ból
Előzmény: dutrancs (3382)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3382
A 3356-os hsz.-ban bemutatott könyvből való.Információ -úgy emlékszem a 70 éves a traktorgyár c.könyvbe is van róla megemlítés,de már rakta ide is be valaki,ha előbbre (időben)viszamész.Ez különben egy féllánctalpas Hofherr.Én is köszönöm az infót amit írtál!!!
Előzmény: kis59 (3380)
kis59 Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3381
Egy kis előzetes...

kis59 Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3380
Hűha! Bővebbet megtudhatnák?
Most állítok össze egy lánctalp-történeti webanyagot, amelyhez minden segítséget köszönettel vennék. Elkérhetném a képet közlésre? (Természetesen a tulajdonos megjelölésével.
Ha már szóba került: mindenkinek szíves figyelmébe ajánlom a technikatörténeti honlapomat, ahol mindenféle (közlekedés)technikai anyagom van fenn, még fototörténet is. Nemrég készült el a CSAPÁGYAK TÖRTÉNETE tárgyú és a (Ipari) LÁNCOK TÖRTÉNETE témájú anyagom.
A cím kissé megtévesztő:
www.kisvasutas.extra.hu
főoldalról érhetők a többi lapok.
Jó szórakozás!
Előzmény: dutrancs (3371)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3379
Légyszike!!Köszi.
Előzmény: haflinger (3377)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3378
Így meg van mind.
haflinger Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3377
Sajnos a Mercator Super kombájnról nem nagyon tudnék előkeríteni beállítási adatokat, de még beazonosítani sem tudtam. Tudtommal a Super a Claas vontatott arató-cséplője volt, amit több mint 30 éven át gyártottak. A Mercator pedig a Protectorral és Senatorral együtt a 60-as évek végének, 70-es évek elejének az önjáró sorozata, közvetlenül a Dominatorok előtt.
Egyik ismerősömnek van egy Mercator 60-asa, ha kell, tőle tudnék érdeklődni.
Előzmény: dutrancs (3353)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3376
Elrontottam a berakást..Duplán mentek be,valami meg hiányzik!
Előzmény: dutrancs (3375)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3375
Még a 80-as években is használtuk a vízügynél őket a Skoda kompresszorokkal együtt.(DK 201-es,DK-331-es,DK-661-es,majd a PKD tipusjelűeket.).Klf.-le szádfal verési-mélyépítési munkáknál.Képeket tudok neked küldeni az alacsony ill. a magasnyomású hengerek szívó ill.nyomó szelepjeiről.Gratulálok hozzá,szívből kívánom,hogy használatában leljél minél több örömöt,úgy is mint öreg Magyar termék és úgy is mint hasznos munkaeszköz.Igérem,hogy amiben tudok( amire még visszaemlékszem) abban segítek amennyiben valami kérdésed lenne.Azt meg elsem merem árulni,hogy kb féléve dobáltam ki egy kosárnyi szelepet mondván nem kell már semmire-senkinek.
Előzmény: B-csabi (3367)
haflinger Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3374
Az elmúlt hetekben lőttem én is két kompresszort, bár így távolról nehéz lenne megmondani ezekben milyen motor lehet :-) Viszont gépkönyvet még a szokásos helyeken (Honti, Eco-Invest) sem láttam hozzá, bár náluk amúgy is elég drága :-(

Előzmény: dutrancs (3372)
haflinger Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3373
Az orosz internetes oldalakon sem túlságosan sok infót lehet találni az SzMD-19-ről, de azért itt a fontosabb dolgok megtalálhatók erről a típusról is:

http://www.autosoft.ru/directory/info/smd/14/model.html


....
СМД-19, СМД-20 -- Самоходные зерноуборочные комбайны СК-5М "Нива", СКД-6 "Сибиряк" и их модификации

Мощность (эксплуатационная) , кВт (л. с.):
СМД-14НГ, -14БН, -15Н, -17Н.01, -17Н.03, -17Н.04, -18Н.01, -18Н.03, -18Н.04 -- 58,8 (80)
СМД-17Н, -17Н.02, -18Н, -18Н.02 -- 70,0 (95)
СМД-19, -20 -- 88,3 (120)
Előzmény: dutrancs (3366)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3372
Szerintem ezt koppintottuk le.
Előzmény: B-csabi (3367)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3371
Munkába Rázsó Imre újítása.
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3370
Ilyet láttatok már  ?
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3369
Én is köszönöm a hozzászólásodat.
Előzmény: Dávid Dózer (3368)
Dávid Dózer Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3368

Sziasztok!

Én az szmd motorokat a DT 75-ből ismerem. 1970 körülig örvénykamrás motorokkal látták el, melyekben a csapos porlasztók voltak. Nyitónyomása 125+-5.

Később szinte csak dugattyúkamrás motorokkal szerelték, melyekben már a többlukú (4) porlasztó van 175+-5 nyitónyomással. Még később jöttek a turbós változatok is melyekben erősített főtengely, nagyobb vízterű hengerfej van állítólag.  A turbósnak a dugattyúkamrája is nagyobb, illetve az adagolója is többet nyom.

Az szmd14 szívó motorba 4×030-as jelű, a turbósba 4×032-es porlasztó való. A szívó motorokat szántáshoz néhol utólagosan turbóval látták el, ami sikerült, igaz a főtengely élettartalma jelentősen lerövidült. Az szmd17k kimondottan kombájn motor, de sok DT-be is raktak belőle utólagos motorcsere során.  A legújabb kiadású DT-t szmd18 turbós motorral (is) gyártották, melyen a blokk kívülről is kicsit másképp van kiöntve, a belső különbségeket nem ismerem.

Sokat nem segítettem, de hirtelen ennyi jutott eszembe.

Előzmény: mérnökferi (3357)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3367
Ma hoztam haza egy Csepel motoros ciklon kompressort,már fújtam is vele a homokot viszi mint a vajat a rozsdát nincs valakinek képe eredetileg hogy nézett ki szegény?
a hűtőbe belefészkelte egy madár magát és elkezdett melegedni a motor hűtő le kitakarit most jó
Az olajtűkrős szűrőket kitakarítottam,a tápszivattyú alatti ülepítős szűrőt ugyancsak,olajszintek rendben mire kell még esetemben figyelni hogy ne legyen gondom,mert Csepel motorral még nem volt szerencsém
Esetleg valaki nem tud kezelési könyvet a kompressorhoz?
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3366
Még mindig SZMD-ék. Nagy Vilmos barátom lepett meg vele ,ebbe sem található SzMD 19.Köszönet neki is a segítségért.Nem tudom,hogy lehet-e rendesen látni?
Előzmény: mérnökferi (3362)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3365
Egy kép az igértek közül a könyvből
Előzmény: dutrancs (3356)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3364
Még egy kis ráadás.
Előzmény: mérnökferi (3362)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3363
Igen vannak KF-ek ime:Úgy van ahogy írtad.Előtölt.20+2 fok
Előzmény: mérnökferi (3362)
mérnökferi Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3362
Nagyon szépen köszönöm a sok fáradozást! Nem néztem el az adattáblát. Egyértelműen 19-es. Ez mindkettőn jól olvasható! Ezenkívül viszont semmi adat nincs rajt, se lóerő, se fordulat.
Még azt se értem, hogy a most szerzett SZMD 15K motorom 1700 fordulatú, a gépkönyv szerint kombájn motor. Létezik állítólag SZMD 14KF és SZMD 15KF 90LE/1900/p. Az SZMD17K is 1900-as fordulatú, meg gondolom a 19-es is legalább ennyit fordul, ha nem többet. Na amit nem értek, hogy tették a különböző fordulatú motorokat kombájnra? Legalább a cséplő művet hajtó ékszíjtárcsának akkor más méretűnek kellett lenni! Mert a menet variátor hajtásnál nem számít. Ott a kisebb teljesítményű lassúbb volt, de a cséplőmű nem mehetett lassabban. Kukoricában tapasztaltam, ha nem megyek teljes gázon akkor a ventilátor nem fújja ki rendesen a szemetet (pedig a leggyorsabbra van állítva).
Na bocs, hogy ilyen sok baromsággal (az asszony szerint) terhellek.
Üdv.
Előzmény: dutrancs (3359)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3361
A porlasztó az 14N jelű motorba való.
Előzmény: dutrancs (3360)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3360
Annyira én sem ismerem-nem merem megharapni az ujjam a blokkok azonosságába és a nem azonosságába mert ez kellő szakirodalom hiányában csak a gyakorlatban mutatkozik majd meg.Jó lenne ilyenkor mindkettőről 1-1 katalógus és a cikkszámok elárulnák.Nálunk valamikor SK-4 esek ,DT-75-ös valamint SZK-6-osok voltak meg 2 db zöldborsó kombájn amibe SZMD motorok voltak.(VNBC talán?).Nem az volt rájuk a jellemző,hogy olya sűrűn javítani kellett volna őket.Annyi még eszembe jutott,hogy a 14K ( a DT-be) az kismotoros indítású volt a 15K meg elektromos.A porlasztókhoz megint nem tudok hozzászólni.A 14-es orosz nyelvű könyvében van egy porlasztó úgy nézem ez közv.befecsk.-ű.El is küldöm ,ime!A DT-75-ös  hengerfején látszik az örvénykamra.Igaz,hogy ez nem visz közelebb a megoldáshoz,csak kéznél volt és elküldöm.
Előzmény: mérnökferi (3357)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3359

Minden hozzászólásodra külön reagálok,hogy ne maradjon ki semmi.Nincs táblázatom egy régi saját lejegyzetelésű lapokból szedtem össze valamikor régen.

Igen azok turbósak.A 17K előtöltése:26+2 fok.Van adat amit orosz nyelvű könyvből kibogarászok de 19-es nincs megemlítve sehol.Nem 18, csak nem jól látszik  a tábláján? a Nivára ,(SZK 5 re ) a 17K és a 18K írja az orosz nyelvű "knyiga".

Előzmény: mérnökferi (3355)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3358

Az SZMD 14-es az egy75 lovas 1700f/p-nél

     SZMD14N-es           80 lovas 1800f/p-nél.

     SZMD18 as              90          1900

              17Kés 18K   100-105LE 1900f/p-nél.Mint igértem már engem is nagyon kíváncsivá tettél ezzel a 19-essel,ha lesz valamim azonnal jelentkezem.14N -es mibe van azt én sem tudom.

Előzmény: mérnökferi (3354)
mérnökferi Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3357
Mint írtam SzMD 19 és SzMD17k motorjaim vannak. Most vásároltam MÉH telepen egy SzMD 15k-t. A konkurencia azért nem merte elvinni, mert könnyen mozgott a főtengely, de nem lehetett átfordítani. Én levettem a hengerfejet és kiderül, hogy egy kis madárfészek volt az egyik dugó felett (nincs rajt kipufogó csonk, be tudott menni)! Valahol száraz helyen tartották. Kitűnő állapotban van! Olajjal is fel volt töltve, szerintem nem is kopott. Az adagolóját letörték, de megvan az is. Stabil motorként használhatták, mert a hidraulika szivattyúk helye szépen be van fedve. 1968-as kiadású.
Azt szeretném kérdezni, hogy ennek blokkja, főtengelye, hengerfeje(a hengerfejtömítése egyforma azt össze tudtam hasonlítani) megegyezik- e a 17k ill. 19-ével? Tehát tudnám-e ebből a szétfagyott motoromat javítani?
Olyat is olvastam a gépkönyvbe, hogy a főtengely ötvözött acél v. öntött vas?!
Mindegyik motor előkamrás? Az újabbak se közvetlen befecskendezésűek? A 15k-ba csapos porlasztók vannak, lehet hogy a17k-ba is (azt nem szedtem ki), de a 19-esét tisztítottam. Az több lyukú mint az MTZ 80-é.
Előzmény: dutrancs (3338)
dutrancs Creative Commons License 2008.07.31 0 0 3356
Egy mai beszerzés,majd teszek be belőle képeket.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!