Bár Zoli vagyok, de én is meg tudom mutatni. :-) Simán egymás mellett van a 25 db. görgő, a teljes teröletet kitöltik, ezért nem kell kosár. És az erőátadást 25 görgő veszi fel, szemben a kosaras 10 görgőjével. A görgők mindkét oldalán van egy-egy távtartó gyűrű.
Van-e most a műhelyedben olyan bontott 210-es, vagy 225-ös főtengely, amin pontosan látható a gyári tűgörgőzés? Sajnos nem láttam még, hogy van az a 25 db. tűgörgő kosár nélkül berakva. Lassan nem ártana megismerkednem a motorom belsejével, nem csak a robbantott ábrák alapján. :)
Nekem egy 1986-os kőrösi sisakom van patentos plexivel ! Belsejében csupán hungarocell és szivacsmálladék van . Besüvít mindenhova a szél,foszlik a bélés de azért fő hogy legyen valami a fejemen . Ha neaggyisten esnék ezzel sisakkal jobban fájna mint anélkül.....
Sokat beszéltünk már a motorokról! De ki milyen bukót használ? Szerintetek a kinézet vagy az egészség a fontosabb! vagy mindkettő? Ti mennyi pénzt áldoztok egy jó sisakra? üdv
"A gyári 25 db. kosár nélüli tűgörgők helyett be ne rakd a kisipari kosaras 10 db. tűgörgőt!!! Csak idő kérdése, hogy mikor hullik szét a kosár, nagyon megbízhatatlan darab."
A FAG vagy az SKF nem gyárt ilyen méretben tűkoszorút ami passzol a 210-eshez??
Nem akarom elhinni hogy csak ilyen vacak utángyártottat lehet hozzá kapni, ezek nem szabvány cuccok mint pl. a szimmeringek????
Igen kérlek, de egy dolog még továbbra sem hagy nyugodni.
Az a kis ciripelő hang, a már említett, alig érezhető kottyanás miatt van. Ok. De mitől lehetett az a deutáljaafülem nagyobb hang, amit az idén (és eddig csak az idén!) már kétszer is hallottam? Mert azt a hangot az a pici lógás nem indokolja!!! Szóval mitől volt, és miért hallgatott el az első gázfröccsre? Ez még kérdéses számomra.
No hátha eccer még az is kiderül. :)
A motor "fickósságával" továbbra sincs semmi bajom. Ráadásul, még a sebességváltóm is működik!!!
A villa stimmel, mert lukas a szárak teteje, a belső rugóson itt a rögzítő csavar feje van, mint a 207-eseken. Szerintem elballagok a zichy utcába, 'szt megkérdezem hogyé' adja ezeket. Könnyűpofát meg szabad venni? (Indítópofa beszerzése már folyamatban, remélem tényleg gyári lesz.)
Nehéz ám tanácsot adni távolról, látatlanul (hallatlanul). Csak és kizárólag azért merek okoskodni, mert nem konzekvens a hang, néha van csak. Tehát arra gondolok, hogy ha ott valami elkopott, vagy szétesett, akkor az már megtörtént és nem véletlenszerű, tehát állandó jelenségnek kell lennie (hangban is). Aztán van ugye a természetes üzemi kopás. Az is olyan dolog, hogy hideg motornál kicsit csilingel mondjuk egyet-egyet a dugattyú, de picit is bemelegedve elhallgat. Például ahhoz sem szabad hozzányúlni, ha még a motor fickós és mit sem vesztett az erejéből. Mindenesetre érdemes figyelni, hogy gyakoribbá válik-e a hangjelenség és netán állandósul-e.
....De teljesen mindegy mit mondok, mert Te szét fogod szedni, mert eldöntötted már, most csak az önigazolást keresed hozzá. Mondd ha nem így van... :-)
Nem talált, hi-hi!! :-)))
Nem határoztam el, hogy szétszedem, csak akkor, ha szerinted is ajánlott!!!
Mit gondolsz, miért kérdezgetlek??? :-)))
Egyszer már kértem tanácsot azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e leszednem a hengerfejet kikormolás céljából, mikor áttértem az Arol-ról a Castrol-ra. Azt mondtad ne, azt is megfogadtam. :)
Csak tudjuk a gépész gyakorlatból, hogy attól kezdve, hogy valami egy picit meg tud mozdulni, már nem túl hosszú az út a nagyobb kottyanásig.
Ugyanez az Extreme Tradernél 781 Ft, de a honlapjukon lévő fotó sajnos hibás...
Szerintem mindenképpen csere, mivel a műanyag idomok ezen a villán nem csupán dísznek vannak, a terhet ezek közvetítik. A sárvédő pálcák, de lehet hogy a sárvédő sem ehhez a külső rugós kialakításhoz valók voltak, de lehet még, hogy a villaszárak sem. Érdemes a neten keresgélni egy nagy felbontású fotót erről a dologról és összehasonlítani.
"kuplung dob az adott ponton, a kerületen mérve, (mérve a fenét, saccolva) kb. egytized mm-t mozdult úgy, hogy a dugattyút nem vitte magával."
Tóni Bátyám! A kuplung dob kerületén mérve (saccolva) 0,1 mm, az tudod mennyi a dugattyú mozgási síkjára vetítve? (én sem tudom,hehe, de töredéke lehet, mert egy viszonylag nagy átmérőn méred) De teljesen mindegy mit mondok, mert Te szét fogod szedni, mert eldöntötted már, most csak az önigazolást keresed hozzá. Mondd ha nem így van... :-) De tudd,hogy bármit bontasz meg, bármit cserélsz ki, az sosem lesz olyan mint az eredeti gyári. Hiába újítok fel én is motort a legjobb alkatrészekkel (skf csapágy, szimmeringek), soha nem hallhatom tobbé abból a motorból a gyári motor sima selymes lágy doromboló hangját. Gondold meg szerintem, hogy érdemes-e a bontatlan gyári blokkhoz hozzányúlni. Ráadásul csapszegezni akarsz, meg tűgörgőzni. Pff, iszonyat az utángyártás, itt főleg kritikus. A gyári 25 db. kosár nélüli tűgörgők helyett be ne rakd a kisipari kosaras 10 db. tűgörgőt!!! Csak idő kérdése, hogy mikor hullik szét a kosár, nagyon megbízhatatlan darab. Persze, mindegy mit mondok. Nyílván egész más a helyzet, ha már folyamatosan kopog valami a motorodban, akkor tényleg meg kell nézni. De ha néha ciripel egy kicsit..., hát had tegye 20 évesen 10 ezer kilométerrel.
Egyébként majd meglátod, hogy ez a külső rugós újítás nem egy áttörő nagy újídonság, mert a műanyag alatt ott van a hagyományos villa, csak némi műanyag került rá, meg a rugó kívülre. :-)
Eleve szedd szét az egész első villát, és majd akkor kiderül. Amikor ezt a motort annak idején nézegettem a vaterán, akkor úgy láttam képről, mintha el is lenne görbülve az első villa. A saját biztonságod érdekében szedd szét.
Arra gondoltam, hogy a cseheknél lévő csapszegkinyomó 5500 Ft körül van, Fehér bácsi meg alaphangon 15-öt mondott rá. Pedig olcsóbban iskijönne, de szerintem nem akarta megcsinálni. Nem olcsó dolog egy szerszámot megvenni egy művelet miatt... Ezért van 5 Babettám, így jobban eloszlik a költség.
Szerintem találok ilyen csapszeget, most jut eszembe, nekem még hátsókerék távtartót is kellett volna megmérnem! Holnap hajnalban hátha frissebb leszek és nem megy ki a fejemből.
Azt hogy milyen keverékkel mennyit megy el két azonos motorkerékpár, azt akkor azonos körülmények közt kell tesztelni. Pl. zárt pályán körbe-körbe közel azonos testsúlyú pilótákkal. Akkor lehet statisztikát felállítani. Teljesen eltérő üzemi körülmények közt azonban nem.
A szocializmus idején, amikor gyártották ezeket a gépeket, akkor a legkevésbé sem volt szempont a környezetvédelem. Tehát ha az akkori olajokkal jó volt az 1:50, akkor a maiakkal meg pláne az.