A baloldali zár nem elektromos, a jobb oldali viszont elektromos központi záras.
Itt keresgéljél a hiba végett.
A lábak funkciói:
- test (vékony fekete színű vezeték)
- nyitott ajtó jelzés (negatív ki) (vékony)
- motor (vastag színes)
- motor (vastag színes)
- nyitó jel (neg.) (vékony színes)
- záró jel (neg.) (vékony színes)
a sorrendet nem tudom fejből. A vezeték színek változnak modellenként, azért nem egyértelmű amit írok, de kiinduló pontnak jó lehet. Multiméterrel mérhető mindegyik, ha hibátlan a zár
Ha arra gondolsz, hogy indításkor, meg utána 1-2 percig úgy hallod, mintha levegős lenne a vízrendszer, ne foglalkozz vele, nagyon-nagyon sok Puntonál ez van. A Gyárban nyomással teszik bele a hűtővizet, de hogy hogyan kell ezt elképzelni, még én se tudom, csak ez az egy infóm van róla :-)
Helló! Olyan problémám van hogy most volt szervibe a 2001-es Puntom és Vezérmüszíj készlet vízpumpa olaj levegő olaj szűrő lett cserélve és klutyog a víz benne az nagy baj?? Ha valaki tud segíteni akkor azt megköszönöm! Üdv Tóth Péter
Ne vedd biztosra, amit a diagnosztika kiír. A vizsgáló műszer nem tudja azt megmondani, hogy az ajtózár rossz. Ezt írja ki a képernyőre az igaz, de ezt jelen esetben úgy kell értelmezni(legalább is én így veszem), hogy a :
Bal első ajtózár felől érkező jelek a központi elektronikához tévesek.
Ezt kivesézve:
- A zárig kifutó vezetékek, érintkezők, tűcsatlakozók és az onnan visszafutó vezetékek, érintkezők, tűcsatlakozók bárhol lehetnek érintkezési hibásak.
folyt:
- eleve rossz alapáram ellátásból dolgozik a zár, amit természetesen rosszul tud csak továbbítani az elektronika felé.
- Lehet, hogy jó az alapáram, és valóban rosszul működik a zár.
- Jó az alapáram, jó a zár, csak a vezetékes kapcsolat rossz a zár és az elektronika között.
Az ajtó nyitogatás koptatja, öregíti az ajtóátvezető ponton a vezetékeket, érintkezőket, meg egy kis vízkő a hosszú évek alatt, és máris meg is van az érintkezési hiba.
Én tanácsolom neked, hogy csavard szét a nyitott ajtó oszlopánál lévő csatlakozót és fújd meg kontakt sprayvel és többszöri szét-össze csatlakoztatással járasd meg.
Végül is olcsóbb, mint egy felesleges ajtózár csere.
Kézifék-problémám van. Korábban is hallható volt kis kattogó hang a kézifék felől, amikor ráléptem a fékpedálra (egyszeri kis kattanó hang), most viszont fékezéskor végig hallható a kattanó hang úgy lassulva, ahogy az autó lassul. Kat-kat-kat---kattt---kattt-----katttt....
Mi a fene ez?! És főleg, mennyibe kerülhet a javítása?
Fújd meg kontakt sprayvel mind a két ajtó átvezető csatlakozókat belülről.
Hajlamos a kontakthibára.
A kz zár működési elve: Mindkét első ajtó felől EGYSZERRE kell befutnia a központba egy-egy negatív jelnek. Hol záráskor, hol nyitáskor. Ha valamelyik ajtó felől megszűnik a jel, akkor csinálja ezt a jelenséget. Minden ajtó kapcsolónak is jnak kell lennie, mert ha nyitott ajtó állapotot érzékel, akár hibából, akár nem, akkor is ki tud nyitni az elektromos zár.
Az enyémnél is ez a gond volt, berágtam és átkötöttem az elektronikánál a vezetékeket. Mindkét bemenő különálló jelet, összekötöttem, hogy ne legyen különálló. Így kisegítik egymást az elektronika felé. Így, ha az egyik oldali bemenő jel mexűnik, akkor a másik oldal besegít a hiányos bemeneti ágra(is). És nincs jelhiány. Pluszba még le is kötöttem a jobb oldali első ajtó jeleit. Így a balodali ajtó felől fut be a jel az elektronikába a mindkét jel ágába. Balból balba és jobb-ba is.
Most szombaton volt szerencsém egy kis 660 km-es körúthoz, Pécs-Veszprém-M0-Szeged-Pécs érintésével, országút, város, autópálya, és 20.1-et mutatott, mire hazaértünk, kb az utolsó negyed vonásnál volt a tank. Szerintem egész jó :)
Mondjuk autópályán egyik szakaszon 110-120-as tempó, M5-ön már olyan 90-100 nyugis autózással.
Helló! Olyan problémám van hogy most vol szervibe a 2001-es Puntom és Vezérmüszíj készlet vízpumpa olaj levegő olaj szűrő lett cserélve és kutyog a víz benne az nagy baj?? Ha valaki tud segíteni akkor azt megköszönöm! Üdv Tóth Péter
Én ilyennel még nem találkoztam. Viszont ma szintén parkolóból kiállás után húztam a kettest és ahogy emeltem fel a lábamat a kuplungról, valami surlódó hangot hallottam a váltó felől, de lehet, hogy a kuplungtárcsából. De aztán azóta sem, semmilyen fokozatban, úgyhogy nem érdekel, lehet, hogy csak rémeket hallottam. :)
Üdv! Lenne egy olyan kérdésem hogy 2es puntónál lehet külön cserélni az első ablakemelő motorját? mert én csak minden hol csak szerkezettel eggyüt látok.
Pedig csak 3 csavar fogja a mocit én már le is szedtem és csak a motor a rosssz.
Mitől lehet az, hogy amikor tekerem a kormányt néha olyan mintha ütne egyet? Leginkább hátrafele menet csinálja meg előre ha lassan megyek pl állok ki vhonnan. EZ hiba, vagy ilyen? Másik kérdésem pedig az, hogy néztem a bravo-s oldalon afolytószelepház tisztítás menetét. Az ugye bowdenes gázpedálhoz készült. Az sporting elektromos gázpedáljával mennyire más az eljárás?
Találkozott e valaki közületek az alábbi problémával:
Időnként azt játsza, hogy mikor sebeséget váltanék, kuplung be, sebváltó a kívánt fokozatba, ÁM A MOTOR FORDULATA NEM ESIK VISSZA HOSSZÚ MÁSODPERCEKIG!!!!!!!!!!!!!
Ami érdekes, ahogy írtam a kuplung eközben tökig benyomva!