Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

PeeWee33 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23607

A képen látod a különbséget.

A baloldali zár nem elektromos, a jobb oldali viszont elektromos központi záras.

Itt keresgéljél a hiba végett.

A lábak funkciói:

 

-  test  (vékony fekete színű vezeték)

-  nyitott ajtó jelzés  (negatív ki) (vékony)

-  motor (vastag színes)

-  motor (vastag színes)

-  nyitó jel (neg.) (vékony színes)

-  záró jel (neg.) (vékony színes)

 a sorrendet nem tudom fejből. A vezeték színek változnak modellenként, azért nem egyértelmű amit írok, de kiinduló pontnak jó lehet.  Multiméterrel mérhető mindegyik, ha hibátlan a zár

 

    B.

 

   

Előzmény: lac-01 (23605)
lac-01 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23606

Váltózárat melyiket ajánlanátok?

És melyik céggel szereltessem be?

lac-01 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23605

Kösz a tanácsokat.

 

A csatlakozók már megnézve.

Most azt keresem, hogy hol van a "bezárásérzékelés", ami adja a jelet a köztponti zárnak...

Azt hiszem ez is egybe van építve a zárszerkezettel.

 

Lehet, hogy ott van  érintkezési hiba, vagy mecahnikai szorulás.

Előzmény: PeeWee33 (23602)
Mauzliman Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23604

Szia,

 

Ha arra gondolsz, hogy indításkor, meg utána 1-2 percig úgy hallod, mintha levegős lenne a vízrendszer, ne foglalkozz vele, nagyon-nagyon sok Puntonál ez van. A Gyárban nyomással teszik bele a hűtővizet, de hogy hogyan kell ezt elképzelni, még én se tudom, csak ez az egy infóm van róla :-)

Előzmény: totti15 (23603)
totti15 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23603

Helló! Olyan problémám van hogy most volt szervibe a 2001-es Puntom és Vezérmüszíj készlet vízpumpa olaj levegő olaj szűrő lett cserélve és klutyog a víz benne az nagy baj?? Ha valaki tud segíteni akkor azt megköszönöm! Üdv Tóth Péter

PeeWee33 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23602

Szia!

Ha elfogadod a tanácsomat:

Ne vedd biztosra, amit a diagnosztika kiír. A vizsgáló műszer nem tudja azt megmondani, hogy az ajtózár rossz. Ezt írja ki a képernyőre az igaz,  de ezt jelen esetben úgy kell értelmezni(legalább is én így veszem), hogy a  :

Bal első ajtózár felől érkező jelek a központi elektronikához  tévesek.

Ezt kivesézve:

- A zárig kifutó vezetékek, érintkezők, tűcsatlakozók és az onnan visszafutó vezetékek, érintkezők, tűcsatlakozók bárhol lehetnek érintkezési hibásak.

folyt:

- eleve rossz alapáram ellátásból dolgozik a zár, amit természetesen rosszul tud csak továbbítani az elektronika felé.

- Lehet, hogy jó az alapáram, és valóban rosszul működik a zár.

- Jó az alapáram, jó a zár, csak a vezetékes kapcsolat rossz a zár és az elektronika között.

Az ajtó nyitogatás koptatja, öregíti az ajtóátvezető ponton a vezetékeket, érintkezőket, meg egy kis vízkő a hosszú évek alatt, és máris meg is van az érintkezési hiba.

 

Én tanácsolom neked, hogy csavard szét a nyitott ajtó oszlopánál lévő csatlakozót és fújd meg kontakt sprayvel és többszöri szét-össze csatlakoztatással járasd meg.

Végül is olcsóbb, mint egy felesleges ajtózár csere.

 

CSAK EGY TIPP

 

 

   B.

Előzmény: lac-01 (23600)
Sracc1980] Creative Commons License 2011.04.13 0 0 23601

Helló!

 

Kézifék-problémám van. Korábban is hallható volt kis kattogó hang a kézifék felől, amikor ráléptem a fékpedálra (egyszeri kis kattanó hang), most viszont fékezéskor végig hallható a kattanó hang úgy lassulva, ahogy az autó lassul. Kat-kat-kat---kattt---kattt-----katttt....

Mi a fene ez?! És főleg, mennyibe kerülhet a javítása?

lac-01 Creative Commons License 2011.04.12 0 0 23600

Köszönöm a segítséget.

 

Sajnos kiderült, hogy a bal 1. ajtó zárszerkezete a hibás és ez okozza a problémát.

Az autovillamossági szerelőnél rádugták a számítógépet és az egyböl megmondta...

 

Most kereshetek másik zárszerkezetet...

 

 

Előzmény: PeeWee33 (23599)
PeeWee33 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 23599

Szia!

Fújd meg kontakt sprayvel mind a két ajtó átvezető csatlakozókat belülről.

Hajlamos a kontakthibára.

 

A kz zár működési elve: Mindkét első ajtó felől EGYSZERRE kell befutnia a központba egy-egy negatív jelnek. Hol záráskor, hol nyitáskor. Ha valamelyik ajtó felől megszűnik a jel, akkor csinálja ezt a jelenséget. Minden ajtó kapcsolónak is jnak kell lennie, mert ha nyitott ajtó állapotot érzékel, akár hibából, akár nem, akkor is ki tud nyitni az elektromos zár.

 

Az enyémnél is ez a gond volt, berágtam és átkötöttem az elektronikánál a vezetékeket. Mindkét bemenő különálló jelet, összekötöttem, hogy ne legyen különálló. Így kisegítik egymást az elektronika felé. Így, ha az egyik oldali bemenő jel mexűnik, akkor a másik oldal besegít a hiányos bemeneti ágra(is). És nincs jelhiány. Pluszba még le is kötöttem a jobb oldali első ajtó jeleit. Így a balodali ajtó felől fut be a jel az elektronikába a mindkét jel ágába. Balból balba és jobb-ba is.

De én autóvillamossággal foglalkozok.........:-)

 

  B.

Előzmény: lac-01 (23595)
BY-75-98 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 23598

Köszi, megnézem hátha az az ok!

Előzmény: PeeWee33 (23583)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23597

Hoooppsz! Igazságod van ám ...:)

 

...meg ha már rosszul címkézek, legalább néznék bele! ;-)

Előzmény: Kido.Resuri (23594)
Kido.Resuri Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23596

Most szombaton volt szerencsém egy kis 660 km-es körúthoz, Pécs-Veszprém-M0-Szeged-Pécs érintésével, országút, város, autópálya, és 20.1-et mutatott, mire hazaértünk, kb az utolsó negyed vonásnál volt a tank. Szerintem egész jó :)

Mondjuk autópályán egyik szakaszon 110-120-as tempó, M5-ön már olyan 90-100 nyugis autózással.

Ja, és Mol Evo 95 üzemanyaggal.

Előzmény: HABYKA (23571)
lac-01 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23595

SÜRGŐSEN MEGOLDANDÓ Problémám van a Punto 2. központi zárjával...

 

Bezárom (akár kulccsal, akár a kulcs gombjával) és néha vissza kinyit azonnal, néha 5-10 perc múlva.

Megyek a kocsihoz és tárva-nyitva...

Van, hogy menet közben az autó ki-be zárja az ajtókat.

 

Mi lehet a gond?

 

SEGÍTSETEK!

 

köszönöm előre is

 

 

Kido.Resuri Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23594

Hát, pedig ez konkrétan Punto II, de kössz a linkelést ;)

Előzmény: Törölt nick (23586)
keval94 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23593

Üdv!

 

Szeretnék puntót venni és arra szeretnélek kérni benneteket, hogy segítsetek, mire kell odafigyelni 2002-2003-as 1.2-es punto vásárlásakor?

Mik a típushibák? Mit nézzek meg az autón?

totti15 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23592

Rendben köszönöm a segítséged! Ha valaki pontosabban megtudná mondani annak jobban örülnék meg megnyugodnék!

Előzmény: HABYKA (23591)
HABYKA Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23591

Szia!

 

Néha én is hallom, de elvileg nem probléma.

Előzmény: totti15 (23590)
totti15 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23590

Helló! Olyan problémám van hogy most vol szervibe a 2001-es Puntom és Vezérmüszíj készlet vízpumpa olaj levegő olaj szűrő lett cserélve és kutyog a víz benne az nagy baj?? Ha valaki tud segíteni akkor azt megköszönöm! Üdv Tóth Péter

IceCortez Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23589

*speedgear bocsánat :))

Előzmény: IceCortez (23588)
IceCortez Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23588

Mennyit pörög a 7 sebességes speadgear váltós Punto 130-nál? :)

lac-01 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23587

kösz a segítségeket

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23586

Ez ugyan nem konkrétan Punto II, de hátha használni tudod...

 

http://puntokonyv.fw.hu/punto/

Előzmény: lac-01 (23582)
3kaktusz3 Creative Commons License 2011.04.10 0 0 23585

Én megmértem neked...

 

106cm széles, 70 mély, és 48 magas a kalaptartóig.

 

Remélem ezzel tudtam segíteni a döntésben és hamarosan valóban klubtag leszel Te is.

Előzmény: lac-01 (23568)
Svatopluk Creative Commons License 2011.04.09 0 0 23584

Én ilyennel még nem találkoztam. Viszont ma szintén parkolóból kiállás után húztam a kettest és ahogy emeltem fel a lábamat a kuplungról, valami surlódó hangot hallottam a váltó felől, de lehet, hogy a kuplungtárcsából. De aztán azóta sem, semmilyen fokozatban, úgyhogy nem érdekel, lehet, hogy csak rémeket hallottam. :)

Előzmény: HABYKA (23580)
PeeWee33 Creative Commons License 2011.04.09 0 0 23583

kuplungpedálnál van egy kapcsoló olyan, mint a fékpedálnál. Lehet, hogy az rossz, vagy nem nyomódik be, mert elállítódott.

Csak egy tipp.......

 

  B.

Előzmény: BY-75-98 (23579)
lac-01 Creative Commons License 2011.04.09 0 0 23582

A Kezelési kézikönyv letöltéséhez hol lehet felhsználónév/jelszó párost kapni?

 

http://www.puntoclub.hu/punto2/kezelesikezikonyv

 

A puntoclub oldalra való nem müködik...

Előzmény: Csizi PII (16550)
Krisztián156 Creative Commons License 2011.04.09 0 0 23581
Üdv! Lenne egy olyan kérdésem hogy 2es puntónál lehet külön cserélni az első ablakemelő motorját? mert én csak minden hol csak szerkezettel eggyüt látok.
Pedig csak 3 csavar fogja a mocit én már le is szedtem és csak a motor a rosssz.
HABYKA Creative Commons License 2011.04.09 0 0 23580

Mitől lehet az, hogy amikor tekerem a kormányt néha olyan mintha ütne egyet? Leginkább hátrafele menet csinálja meg előre ha lassan megyek pl állok ki vhonnan. EZ hiba, vagy ilyen? Másik kérdésem pedig az, hogy néztem a bravo-s oldalon afolytószelepház tisztítás menetét. Az ugye bowdenes gázpedálhoz készült. Az sporting elektromos gázpedáljával mennyire más az eljárás?

BY-75-98 Creative Commons License 2011.04.09 0 0 23579

Sziasztok!

Találkozott e valaki közületek az alábbi problémával:

 

Időnként azt játsza, hogy mikor sebeséget váltanék, kuplung be, sebváltó a kívánt fokozatba, ÁM A MOTOR FORDULATA NEM ESIK VISSZA HOSSZÚ MÁSODPERCEKIG!!!!!!!!!!!!!

Ami érdekes, ahogy írtam a kuplung eközben tökig benyomva!

 

Megoldás?????

HABYKA Creative Commons License 2011.04.08 0 0 23578

Pedig egyszerű: A puntónak mindegy milyen benzin, megy mint a barom :D

Előzmény: IceCortez (23577)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!