Mindegy mi a neve, az egész érezhetően silány minőség. Mint egy kínai elektromos bicikli. Rozsdásodik, szétesik,eltörik. Mindig kell valamit barkácsolni. Hosszú távon ár-érték arányban inkább egy rendszámos Innova.
A minap láttam egy rozsdaette Yamaha Mate hirdetést, még azon agyalok... csak hát több mint 30 éves, azért azt mindennapos közlekedésre befogni lelketlen, ugyanakkor kalandvágyó dolog. :)
Kis hazánkban nem túl elterjedtek ezek az öszvérek. Vagy klasszikus értelemben vett motort, vagy robogót vesznek az emberek. A Mex valamelyik barkácsáruházban volt forgalmazva, ezért van belőle használtan. A Keeway próbálkozott egy darabig a Partnerrel, aztán a Targetből néhány darabot adtak el, nem is hoznak már belőle többet, bár külföldön még mindig kínálatban van. Én is csak véletlenül botlottam bele, amikor alkatrészért mentem a Vivához Szentendrére. Olcsó volt, és jópofa, belevágtam. Egyelőre nem okoz csalódást.
:) Köszönöm, bár igazából általánosságban gondoltam, de külön köszönet a gyűjtésért. Az, hogy csak Mexek vannak, véletlen? Megbízhatóbbak ezek, mint a többi hasonló olcsó keleti cucc?
Egyébként tud valaki ajánlani olyan körváltós gépet, ami használható a mindennapokban és nem kerül több százezer forintba? Az sem baj, ha csak ötven köbcentis...
Nálam bevált, megbízható, keveset fogyaszt. Két személlyel nem megy 2,6 fölé. A hajtást nem szereti, 70- nél érzi magát legjobban, akkor alig van hangja. Mindig pöccre indul.
ÉS milyenek a körváltós Keewayek? A Partnerről például sehol semmilyen tapasztalatot, leírást nem találtam. Megbízhatóak, vagy csak annyira, mint a robogók, amikről nem sok jót hallani?
Kedves hozzáértők! A masina olyat csinál, hogy sebességbe rakva kicsit fojtja a motort a röpsúlyos kuplung, próbál kúszni alapjáraton. Tapasztalt valaki ilyet?
Szia Bence! Tegnap vettem pont a mocira gyári Dunlop gumikat. Igaz drága volt, de szerintem megérte. 11 évet bírt az első. :D Mondjuk 2 napja értem el vele a 19 ezer km-t. :)
Üdv! Időnként felbukkan a hirdetésekben egy Mex Sahara nevű körváltós gép, külsőre megejtően hasonlít az Innovára, de ha jól látom, csak 50 köbcentis. Van valakinek infoja ezekről a masinákról?
Egy gyors és egyszerü kérdés, hogy egy angol papiros CUB 90 angliábol (ami még EGT ország) forgalomba állítható szerintetek itthon? Mert ugye tudjuk, hogy ami 3-ik országból behozott az nem, de anglia nem 3. ik ország, viszont ennek a kismocinak nincs itthon tipusbizonyítvanya(ha jol tudom). Ilyenkor mi van?
Láott már valaki magyar rendszámos CUB 90-et Magyarországon valaha?
Találkozott már valaki azzal a jelenséggel, hogy szelephézag állítás után a beállított érték elmászik? Nem rögtön, beállítás után kb. 500 km-rel hallhatóan elkezd csattogni a - valószínűleg - kipufogó szelep. Ezt most tapasztalom sorozatosan harmadszor. Az állítócsavart rendesen meghúzom.
A kormányszitálás nálam is jelentkezik, a kétkezes kormányfogás rá a megoldás. Eleve farnehéz a motor, ha van még doboz és csomag is, akkor pedig tényleg nincs min csodálkozni. Bár nyilván nem örömteli jelenség, de ez a konstrukcióból fakad.
A gumitémához annyit fűzök hozzá, hogy mindenki olyat válasszon, ami a saját használatához passzol. Aki megy húszezret egy évben, az akár vehetne is az alsóbb polcról származó típust, mert előbb kopik el, mint hogy repedezni kezdene. Aki keveset megy, annak pont az öregedés miatt érdemes márkás gumit venni, mert tapasztalatom szerint azokra ez kevésbé jellemző. A Heidenau jelentem sajnos reped.
Most néztem meg, mert nem emlékeztem rá, én több mint 2000 km-et tettem meg a felújítás ( és olajcsere ) óta, és azóta sem kellett rátölteni semmit, maximum szinten áll az olaj. Elképesztő, ilyet a megvétele óta nem tapasztaltam. :-) És a fogyasztása is visszaesett majd 3 decivel, pedig jobban is megy, és jobban is húzom neki persze.
Nekem is gumicsere jön, a ContiGo gumikban több mint 30.000 km van, és idén lesznek 4 évesek. Enyhe repedezés látszik a futófelület mélyebb részein, de elkopva nincsenek. Kipróbálom a Michelint én is, már szemeztem vele az előző cserénél is.
Meghozták a gumikat. Egy repedés nincs rajtuk. Tapintásra puha az anyaguk, szerintem jó lesz a tapadásuk. Vettem belsőket is, kettő darabot. Egy Mitast és VeeRuben - a kettő együtt volt 2100 Ft.
Ha érdekel valakit akkor a belsők forgalmazóját is megkeresem. Még egy dolog. Mint korábban írtam, kísérleti jelleggel Manoil 10-40-ről átáltam 20-50-re. Nagyjából ezer km-t mentem olajcsere óta, és nem kellett rátöltenem.