En egyszer probaltam meg autoalkatreszre garanciat ervenyesiteni. Mondtak, hogy majd akkor probalkozzak, ha hozom a szervizbol a szamlat, ami igazolja a szakszeru beepitest. Egy csapagynal, aminek repedt volt a perselye meg beepites elott.
Ha itt megveszed elreped és lobogtatod a számlát akkor cserélik. Ugyanezt "eljátszhatod" az ebayről vett termékkel is főleg amit gyárinak hirdetnek és kinai.
Egy használt magnónál, ülésnél stb van értelme onnan vásárolni...na de benzincsövet????
A freemailes cimem elkepzelheto, hogy mar nem mukodik, de masiknak kutya kotelessege volna menni. Mindegy.
En egyszer horganyoztattam a Jasz utcaban (XIII ker), elegedett voltam veluk. Difi haz volt, nem volt tokeletes, de az alap sem volt az. Az a baj, hogy mire a homokfuvotol ater a cucc a horganyzoba mar a levego paratartalma megcsipkedi itt-ott, ugy meg a horgany sem tudja tokeletesen befogni.
Az a minimalis hullamzas emlekeim szerint nekem is megvan, de olyan ritkan jarok mostanaban az autoval, hogy mar nem emlekszem ra. En nem latom ezt gondnak. Az alapjarat 750+/-50 fordulat, ez siman belefer abba a az egy mutatonyi tartomanyban. Tokeletesen analog modon nem tud szabalyozni olyan szenzorokkal, mint a lambda soznda meg a legtomegmero, amibol talan tiz diszkret ertek bir kijonni. Amig nem okoz gondot szerintem ne probald megjavitani!
Kb. 1 másodperces ciklusokban ingadozik az alapjárat. És tényleg csak egy mutatónyit fel, aztán ugyanennyit le. Szóval az amplitúdó kb. a mutató vastagsága.
Hidegen nem igazán tudom mérni, mert akkor jóval nagyobb az alapjárat, és akkor nem is ingadozik. Amiket leírtam, az mind üzemmeleg motorra igaz.
Szóval szerinted ez lehet lamdba szonda?
Más. Írtam neked email-t még arra a két címre, amikre évekkel ezelőtt. Nem szoktál nem válaszolni, ezért gondolom, hogy már nem élő címekről van szó. Mindegy.
A kérdés -többek között- az volt, és szól mindenki másnak is, hogy tudtok-e ajánlani céget Budapesten vagy a nyugati agglomerációban, akik szépen végeznek horganyzást?
...feltéve, ha nem rossz a vízhőfok jeladó, ami az ECU-nak küldi a jelet és nem tévesen azt jelzi hogy már üzemmeleg a motor. Ha így hidegen rászabályoz a lambdára, az okozhat fura jelenségeket.
Cserlj mindent a motorterben! Az M40 szeret emiatt kigyulladni. A legkritikusabb az a ket kb 5 centis darab, ami a szivocso alatt van. Nogyogyaszati modszerekkel a szivosor leszedese nelkul is cserelhetoek.
Hidegen le sem kell huzni. 55 fok alatti hutoviznel nincs lambda szabalyzas. Pyf, mennyire ingadozik az az alapjarat? Csak a mutaton latni, vagy valami erzekszerveddel is tudod detektalni? Milyen periodusban? A lambdara kb masodpercenkent szabalyoz.
szamlat kapsz ebayrol is, ezt nem ertem hogy jon ide. nem attol fog megrepedezni, hogy nincs szamla. nem ezert nem veszem onnan, hanem mert ami szabvany/tanusitvanyok tekinteteben megfelelne nekunk (sot ebben a konkret esetben egyezes a gyarival), azt usa-ban forgalmazzak, europaban nem. kintrol pedig megduplazza az arat a postaktg. + vam, igy mar vehetem a bmw-tol is.
Nálam szétment Semperit és Gates is, most is Gates van benne, de az utóbbi bírja. A 2 féle Gates nem volt egyforma színre, szagra (ízre :D), lehet olyan ez mint a Castrol olaj: hamisítják.
ja ...egy ideig. par eve mar nagyon-nagyon rosszakat hallani az osszes kereskedelmi forgalomban kaphato bezincsorol. cserelgessuk evente? mert a 2 eves csovek mar tuzveszellyel riogatjak a tulajt. oke, ne birjon ki 20 evet, mint altalaban a gyari, de az elfogadhatatlan, hogy 2 evet nem birnak ki. muszaki anyagokrol beszelunk, nem a kerti slaggal akarjuk potolni az uzemanyagcsovet! kerjen el a gyarto 2x annyit, de ne legyen mar hasznalhatatlan (veszelyes)!
gyari: ~30€/meter.
a gyarit a contitech gyartja, aki pedig nem ad el az aftermarket piacra. legalabbis europaban, mert rengeteg USA webshopban + eBay megtalalhato belole a standard BMW meretet (8x13).
Szia, sajnos ez visszatérő probléma, hitvány anyagok vannak a piacon, jobb helyeken van Gates, az talán bírja egy ideig, de lehet rá kéne keresni mennyiért adnak gyárit. Bilicsekkel is hasonló problémáim szoktak lenni...Mindenesetre ellenőrizd néha, nekem volt hogy egy évet sem bírt az új cső.
Van egy franciadrazsem, az pont ezt csinalja. Ott szivarog a radiator (telenyomja az ablakot a fagyallo gozevel) es amikor annyi viz elmegy, hogy fellevegosodik a rendszer, akkor azon a vonalon megall a keringes. Mondjuk az E30-at legteleniteni ahhoz a szarhoz kepes egy leanyalom, de azert erdemes lenne raprobalnod, hatha ez lesz a megoldas. A termosztathazon meg a huton van legtelnitocsavar. Allo motornal (gyujtas nelkul nyitva van a futescsap) megnyitod mindkettot, aztan toltod bele a vizet, amig a termosztatnal megjelenik. Utana elzarod, megint toldod. Ha elered a max jelet, akkor beinditod a motort, raadod a futest es amig tolja ki a bubikat jaratod. Szukseg eseten adsz neki vizet. Ezt addig kell jatszani, amig a termosztat kinyit. (erezni, hogy atmelegszik a termosztathazrol lejovo vastag cso.
Nulladik lepeskent raadott gyujtasnal ha letekered a futest hallani fogsz egy koppano hangot, amikor elzar a futescsap. Ezt talan erdemes lenne megfigyelni, mielott esz nelkul legteleniteni kezdesz.
A fűtéscsapot azóta megtaláltam, ha oda nyúlok érezni is, hogy odáig meleg a rendszer, de még nem néztem meg tüzetesebben.
Egyébként még annyit vettem észre azóta, hogy ha megyek vele, melegszik a motor, akkor mikor megállok és helyben jár, érezni kicsit hogy langyos levegő jön a fűtésből, de ennyi. Ha elindulok, utána ugyanúgy hideg. Remélem csak el van zárva a fűtéscsap.
Sajnos csak hétvégente tudok vele foglalkozni, akkor sem mindig, így hosszadalmas folyamat lesz, de ha újra felmerül valami kérdés, írok és közben próbálom követni a fórumot. Köszönöm a segítséget!
Az E36 raadasul ugy fordul 3.5-et, hogy az elerheto kormanyszog is nagyobb lesz. Emiatt _allitolag_ az E30 axiallal osszerakva elofordulhat, hogy beleer a felnibe. Nekem gyari pokhalos 14-es es 15-os kerekeim vannak, sem E30 sem E36 axiallal nem volt ilyen problemam. Meg annyi, hogy az E36 kormanymuvon egy picivel magasabban van a behajtas, emiatt a kormanykardant feljebb kell utni egy kicsit a tuzfal fele. A kormanymu behajtast, meg ugy nagyjabol mindent tilos rovidebbre vagni! Egyedul egy dolgot kell atalakitani: az egyik szervocsovon kell egy kicsit hajlitani, de ez kezzel siman megoldhato. Van amugy komplett leiras az e30.de-n a beepitesrol.
A következőkre lesz szükséged, ha gyárilag nem szervós a gép:
- szíjtárcsa a főtengely végére
- ékszíj
- szervópumpa, csövezés, tartály
- tartóbilincs a tartályhoz
- szervós kormánykardán (ez elég ritka cucc)
- szervós kormánymű
- futóműmérés
Ha tanácsolhatom, akkor olyan helyről szerezz be alkatrészeket, ahol mindent adnak hozzá az utolsó csavarig, mert nagy szopás tud lenni, ha vmi hiányzik és nem is tudod, pontosan mi az, csak "nem adja ki".
A főtengely tárcsa és a pumpa (illetve azon is csak a tárcsa, de egyben adják úgyis) típusspecifikus, tehát mindenképp M40 bontásból kell keress! 16i, 18i azonos ebből a szempontból.
A kormányműnél ajánlott az E30 helyett az E36-ét berakni, sokkal közvetlenebb lesz a kormányzásod.
(E30 nem szervó 4 és 3/4-et forog, E30 szervós 4 és 1/4-et, E36 szervós 3 és 1/2-et.
Netem olvashatsz mást, én körbetekertem mindet, ezt adta ki. :) )
Ez esetben szükséged lesz némi hézagolásra a bölcsőnél, skiccet tudok adni, miből mennyi kell hova.
Van aki kéznél lévő alátétekkel oldja meg, van aki esztergáltat, ízlés dolga.
Az egész cucc összerakható E30 vagy E36 axiálokkal+összekötőkkel is, állítólag mindkettővel kiadja a végén, én tutira mentem, E30-cal csináltam, úgyis új lett mindenből.
futes: Van egy futescsap a gazpedaltol jobbra fent talalod meg, ha kiszeded a kozepkonzolt. (csak az also reszt, nehogy kivedd az egesz muszerfalat!)
lampak: Takaritas? :) Lehet valaki mar megtette elotted es olyan alapos munkat vegzett, hogy lemosta a foncsort is. Ez esetben lampacsere.
A legtomegmerore csak kukazni tudsz ilyen fedelet, ujban szerintem csak komplett legtomegmero van.
Km ora: nekem egyszer volt olyan, hogy megakadt a szamlalo. Szetszedtem atomjaira es az egyik "szam" fogaskereken volt egy kis bajsag, azt megcsiszoltam, azota jo. Egyszerubb megoldas a csere. Ha a sebessegmero megy, akkor a szamlalonak is menni kellene. Nem kap sehonnan kulon jelet.
Az uzemanyag szintjelzo ilyen.
A fo problemadrol igy latatlanban eleg nehez barmit mondani. (szerintem meg latottan is) Az ac szeret meghalni, de az eleg egyertelmu, mert egyik pillanatban meg megy, aztan nem megy. Ha nincs nyomas, akkor eloszor a benzinszurot neznem meg. Ha tul sok a nyomas, akkor van egy nyomasszabalyozo valahol, amire megy egy kis vakuumcso. Ha ott nincs vakuum, vagy szakadt a szabalyozo membranja, akkor nagyobb nyomast csinal a kelletenel -> tobb benzint fecskendez be.
Innentol mar csak annyi tudok hozzatenni, hogy sok sikert es kerdezz batran, ha elakadnal!
Szia, Csak érdeklődöm, hogy egy olyan autónak mint a tiéd rendbe tudnád hozni a motorháztetejét ha 90%-ban összevissza van karcolva jó mélyen? (Ilyen színű » Granitsilber metallic.)
Az én kérdésem az lenne,hogy milyen cuccokat kellene szereznem és,hogy mekkora meló szervóssá átalakítani az autót? (1990 E30 316i sedan) előre is köszönöm a tanácsokat.
Ha esetleg fényezéssel kapcsolatban lenne kérdése akkor én abban tudok a segítségetekre lenni. Húsz éve vagyok a szakmában. És van is műhelyem. Sok érdekes dolgot fényeztem már. Tehát kérdezzetek nyugodtan. EZ NEM REKLÁM!