Szlovákia nincs messze, sokan járunk oda csodálni fantasztikusan sokszínű vasútját. A tátrai villamos, a széles nyomtávú ércvonatok, a hegyi mellékvonalak tolatós tehervonatai, színes mozdonyok, dízel és villamos motorvonatok... Ez mind Szlovákia... Olvassa és írja ezt a topicot, akit ez érdekel...
Nem túl nehéz bejutni, a gyalogos aluljáró másik kijáratán keresztül. De lehet a síneken át is. A felvigyázói iroda jobb oldalon egy földszintes épület, ha akarsz, ott kérhetsz engedélyt, lesz, aki ért magyarul. Én eleinte úgy jártam körbe, hogy nem kérdeztem senkitől semmit, legfeljebb köszöntem annak, aki nagyon nézett. Szlovákia számos fűtőházában jártam már, egyedül a poprádiban szóltak rám, hogy mit mászkálok ott...
kisvautas válasz | megnéz | könyvjelző 2004.12.18 16:49:03 (213)
Ilyen is volt, s ha jóltudom egy Árpád 2/3 részben megmaradt kocsiszekrény rozsdásodikvalahol a Kis-Kárpátok tovében Smolenice (Szomolány) kornyékén. Leglább is tavaly november elején még megvolt de az igért kép és leírás, hogy pontosan hol találom a roncsot sajna mind a mai napig nem érkezett meg. Az új évben tervezem, hogy egyszer nyakamba veszem a kornyéket és megkeresem. Állítólaga hajdani kisvasút vonaôától kb. 500m-re az erdo surujében hever,kár lenne érte, ha a nyersanyaggyujtok begyujtenék.
>>Le, de ha voltál Hontnémetiben, tudnád, hogy az út elég messze van az üzemtől,
Még nem voltam, de jó ha_akármilyen_fénykép van (Hontnémeti egy piros 1 mm2 pöttyel<-ez a dácsia) mert ha nincs róla fénykép rögtön elkezdenek hitetlenkedni néhányan.
Az egyszer biztos. Amikor először jártam Kassán, a szomszédos vágányon olyan vonat várakozott amin egyik vasúti kocsi színe sem egyezett meg a másikéval...na persze az ajtóiknak szigorúan narancssárgának kellett lenniük...
Bár ehhez a témához vsz. nem tudok majd hozzászólni, de biztosan élvezettel fogom olvasni. Remélem egy-két éven belül én is tudok egy-egy rövidebb kiruccanást tenni.
Más.
Működő v. elhagyott kisvasutakról tudtok Dél-Szlovákiában? Ezen minden, akármilyen kicsi, ipari, erdei, v. telephelyi kisvasutat értek.
Hogy áll a Hont-Ipolyság átmenet ügye? Tud róla valaki valami biztosat?
Le, de ha voltál Hontnémetiben, tudnád, hogy az út elég messze van az üzemtől, ráadásul egy patak és pár fasor van még előtte, a másik oldalról meg szintén nehéz elcsípni, mert a sínek pont az üzem másik felén futnak, és előtte folyamatosan vannak épületek. Engem már kergetett meg ott kutya, amikor a sínek bejáratától próbáltam fotózni :)
Zólyomban vannak pályás V100 - asok, ha jól emlékszem két darab
Ezek a daruszerelvények részei, valahol van képem róla, de sajnos otthon. 324-essel még nem találkoztam.
Nekem még mindig csak menet közben sikerült találkoznom a Léva-Párkány teherrel (810-ből nehéz fotózni...), gratulálok neked. Hontnémetibe nekem se sikerült bejutnom egyszer se, de már csak idő kérdése :) (talán 31-én).
>>hol az útról láttam egy piros, sárga csíkos Dácsiát!!!
Távolról azért le lehet fényképezni az ilyesmit.
Zólyomban vannak pályás V100 - asok, ha jól emlékszem két darab. Ezeket még nem láttam, se Nálad meg másnál sem. Ugyancsak Zólyom környékén volt/van egy roncs 324 - es. Erről a Gigant klubon is volt fénykép valamikor, de már nincs. Ez a 324 engem nagyon érdekelne.
Azért nyitottam ezt a topicot, hogy sokkal könnyebben juthasson információkhoz az, akit érdekel ez a rendkívül színes vasúti világ. Én nagyon imádom a szlovák vasutat. A kezdeti idegenkedés után már valamennyire megismertem, és akárhányszor erre járok, mindig új élményekkel térek haza. És persze a táj is gyönyörű, vasútfotósként is öröm erre utazgatni.
A mai utam nem volt túl szerencsés, mert havat vártam, helyette esőt kaptam a nyakamba. Ezúttal kocsival utaztunk, Párkány után majdnem végig a Párkány - Léva mellékvonal mellett. Személyvonat híján (délelőtt és dél körül semmi sem megy) eleinte az épületeket fotóztam. Aztán Csatán találkoztam a tolatós tehervonattal, amely majd Léva felé megy majd. Egy régi festésű Bardotka (751 075) volt a tolató személyzet lakókocsijával. Első meglepi...
Léván nem volt semmi extra, két Laminátka állt bent, 240 081 magányosan, 080 pedig a 11:40-kor induló érsekújvári személyvonattal. A tartalék a szokásos 721 078 volt, és bent állt még egy Vasaló is, 210 010. Párkány felé pedig 810 504 indul majd jó sokára, ő is bent állt az állomáson.
Selmecbányára mentünk várost nézni, de az állomást sem hagytam ki, éppen 812 035 indult Felsőbesenyő (?) vagyis Hronská Dúbrava felé. Hol vannak már a jó kis 851-esek... A rossz idő miatt vonali kép nem készült, így kicsit rosszkedvűen indultunk haza Hontnémeti felé, ahol jött a második meglepi...
Hiába szűnt meg az Ipolyság - Zólyom vonalon a személyforgalom, a vonal attól még él! Van egy üzem Hontnémetiben (Hontianské Nemce), ahol az útról láttam egy piros, sárga csíkos Dácsiát!!! Sajnos az őrök nem engedtek be, így nem tudtam lefotózni, viszont ott állt az állomáson ez a zöld Čmežak, vagyis Dongó a vonal egyetlen járatával, a hét hat napján közlekedő Ipolyság - Zólyom tolatós tehervonattal.