Keresés

Részletes keresés

róbertke Creative Commons License 2021.07.08 0 0 42960

Szívesen! 😎

Előzmény: felisut (42959)
felisut Creative Commons License 2021.07.08 0 0 42959

Nézve a honlapjukat egész jó dolgokat készítenek.  Köszönöm, hogy megosztotta. :)

Előzmény: róbertke (42956)
róbertke Creative Commons License 2021.07.08 0 1 42958

Javaslat?? 😎

Előzmény: Sir Gombóc (42957)
Sir Gombóc Creative Commons License 2021.07.07 -2 3 42957

Hűtőzsalunak hívják.

A zsaluk jellegzetes bordája hiányzik erről a maratott alkatrészről.

Előzmény: róbertke (42956)
róbertke Creative Commons License 2021.07.07 0 5 42956

DR BR 120/ MÁV M62

Az oldalsó rácsok maratott részek a Modellbau-Kaufhaus.de oldalról. 

https://shop.modellbau-kaufhaus.de/

A maratott részt így szállítják

  

A lamellák felhajlottak. 

xabi75 Creative Commons License 2021.07.07 0 2 42955

 

Akkor ezért tűntek el a Lehel úti bolt webshopjából a Csörgők (a Fuggerth rész is teljesen eltűnt).

 

A Facebookon azt írták, hogy a Lehel úton lehet majd  megvenni a Csörgőket. 

Előzmény: Rezesmatyi (42952)
nazareth Creative Commons License 2021.07.07 0 1 42954

(Bocsánat, az szvsz. lemaradt :)

Előzmény: nazareth (42953)
nazareth Creative Commons License 2021.07.07 0 8 42953

Hát én is kíváncsi vagyok.

 

A kocsikat tekintve:

 

 - A forgóvázak: egyértelműen kuka, vadiúj szerszámok kellenek.

 

 - Az alváz: kuka, vadiúj szerszám kell. Kevés látszik ugyan belőle, de az pont látszik, hogy az egészet tompa grafitceruzával rajzolták.

 

 - Az ablakok: kuka, vadiúj szerszám kell.

 

 - Nyilván az ablakok méretének rendbetétele igényelné a legnagyobb beruházást, ehhez a szekrény szerszámaihoz kellene hozzányúlni. Ettől persze még az összes többi hiba megmarad. Szóval ismét "kívülről" tekintve, és nem a hibákat tákolva: adott egy szerszám, amiből kijön egy egyszerű műanyag doboz. Megéri-e a szerszámot kompletten átfaragni azért, hogy a doboz ugyanolyan igénytelen, pontatlan, sorjás maradjon, de lyukak az oldalán más méretűek legyenek; vagy inkább azt is kukázni kellene, és csinálni egy újat, ami már egy picivel élethűbb műanyag dobozt tud kiköpni?

 

 - A nehezék: na az maradhatna. Feltéve, hogy kiválogatják és kiegyengetik őket, mielőtt a kocsikba kerülnek...

 

 

A fentieket összefoglalva: ha valaki megvette a szerszámokat, és valóban csak tákolni akarja őket, akkor ismét a jó öreg szódabikarbónát-az-UHU-plasztikba saga újabb felvonása következik...

 

Előzmény: Rezesmatyi (42952)
Rezesmatyi Creative Commons License 2021.07.07 0 10 42952

"...amíg a Fuggerth-szerszámokat be nem darálják..."

ebben lehet igazság. Ma már a múlt és talán nem köveznek meg érte a társaim, ha kikotyogok pár dolgot. Szóval tavaly január-februárban kapta a hírt egyik klubbtársunk, hogy eladó a Fuggerth szerszámkészlet, vagonostól mozdonyostól. Meggondoltuk a dolgot minden aspektusával együtt. Rendezett-e a szerszámkészlet  tulajdonosi jogviszonya, mi van egyáltalán benne, szerszámfelújítás szükségessége, esetleges átalakítása (elsőre az vagonok ablakméretekben gondolkodtunk csak). Új szerszámok készítése, mint pl. helyes méretű ablakok, Kaláka forgóváz, belső berendezés kérdése. Új, a kornak megfelelő csomagolás. Hogyan kerül szabályosan forgalomba a modellpaletta, esetleg az idők folyamán kissé mellékízű márkanév lecserélése.  Konzultáltunk szerzői és szellemi tulajdonjogban járatos ügyvéddel. Egy a modellkészítésben is jártas fröccsöntőt is találtunk a szerszámok ellenőrzéséhez. A több forrásból beszerzett nyers kasznik megtekintése során a szakember azt találta mondani, hogy elképzelhetőnek tartja, hogy a szerszámokra egy komoly feljavítás vár. A felületek nem túl szépek, ami nem csak a szerszámok kopottságának, hanem részben a nagyon gyenge minőségű műanyag felhasználásának a következménye, illetve a nem megfelelő nyomás is szerepet játszhatott. Viszont az, hogy pl. a vagonok teteje el van csúszva, az M41 két vége nem egyforma, hanem komoly tizedmilliméternyi elcsúszások láthatóak, mindez arra engedett következtetni, hogy valószínűleg nagyon kopottak a szerszámok, nem illeszkednek pontosan, vagy nem is záródnak megfelelően. Ahhoz, hogy minőségileg jobb modellek kerüljenek ki, minimálisan a fent leírtak kivitelezése mindenféleképpen szükséges volt. A szerszámok felújításának költségét látatlanban meg sem tudta saccolni. Az új szerszámok költsége közelítette a nyolcszámjegyet. Mindent összeadva a felújítási költségeket egy komolyabb milliós összegnek számolva (mert végül csak kaptunk egy összeget, de minden felelősség nélkül) bizony huszmillió fölé került az előzetes kalkuláció. De nem ezen múlt. A fröccsöntő azt javasolta, mindenképpen úgy vegyük át a szerszámokat, hogy kerül, amibe kerül, de próbaöntés történjen a pontos állapot felmérése érdekében, illetve, hogy valóban meg van-e minden amire szükség van. Ez a feltétel nem teljesült és elmaradt az üzletkötés. Gondolom nem csak nekünk ajánlották fel a szerszámokat, mert elnézve a történéseket, azért valami azóta megmozdult. A facebookon láttam, ha emlékeim nem csalnak, akkor valami "gumikirály" nicknevű ember posztját, ahol az M41 újonnan öntött súlyait mutatja egy fotón és a kommentárokra adott válaszaiból az sejthető, hogy ő vette meg a szerszámokat és nekiállt gyártani a modelleket. Én mindenestre nagyon várom az eredményt és remélem sikerül egy sokkal jobb minőséget produkálnia, mint a korábbi tulajdonos tette. 

Előzmény: nazareth (42933)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2021.07.07 -2 12 42951

MTB Bzx mellékkocsi szétszerelése. Alapjában egyszerű, mert csak szét kell húzni az oldalát, és le is jön a kaszni. Pontosabban lejönne... Csak a kaszni alsó peremének belső oldalán a kapaszkodók kicsit vaskosabbra sikeredtek, és "legjobb" ACME hagyományokat követve pont rossz helyen vannak. Itt pontosan a csapágytok imitációkkal egybe esnek, így óvatosan kell bánni vele. Ugyanis, amikor a kasznit húzzuk szét, akkor pont oda támasztana az ujjunk ellentartani, és könnyen letörik az alkatrész. (Az ACME V63 esetében meg a forgóvázra tartana rá az ember ilyenkor...)

 

Kritika érte a főpanelről a zárfényeket hordozó kis panelekre a levezetést, hogy bumfordi, és rikít, nagyon kilátszik. Jogos, megtoldanám azzal, hogy oda kellene figyelni a forrasztásra is, és nem "bádogospákát" használni egy SMD panelhez.

 

Szintén kritika érte az áramszedés felvezetését, nem jó helyen van. Legalább fekete, de lehetett volna a puffer kondi mellett is felvinni, akkor nem látszana egyáltalán, és akár narancssárga is lehetne...:-)

 

Látszik talán a képen, hogy az analóg üzemhez a DIP kapcsolókat a modell tetejébe szerelt főpanelre helyezték. Legalább hagytak egy nyílást alul, hogy egy hosszú, vékony csavarhúzóval tudjuk piszkálni, de ez nem éppen ideális megoldás. Annál kétségtelenül jobb, amit a ROCO csinált, mint írtam ezeknek a kapcsolóknak az állításához a ROCO modellt teljesen szét kell szerelni.

 

A két Bzx kocsi közül egyébként az MTB a nehezebb, és ennek biztosabb az áramszedése. A ROCO hiába könnyebb, vontatni meg nehezebb, mert az áramszedő lamellák nagyon fékezik a kerekeket.

 

Folytatása következik, akkor majd kiderül, hogy egy olcsó (koránt sem tizenezer forintos, mozdonydekóderre itt nincs szükség!) funkciódekóderrel mire megyünk?

 

Elöljáróban annyit, hogy igazolódott a sejtésem, hogy az MTB-nél ezt a panelt nagyon kapkodva készítették el, ezért ilyen, amilyen. De használni azért lehet, nem kell a kukába dobni feltétlenül.

 

Előzmény: csíkos-háTTú (42859)
smnks Creative Commons License 2021.07.06 0 3 42950

No meg fellelhető még egy ilyen kép is! Kár, hogy feketefehér...

Előzmény: Contini (42936)
smnks Creative Commons License 2021.07.06 0 0 42949

Szerintem nem ugyanarról beszélünk!

Én nem esővíz elvezető lemezre gondoltam, hanem a feljáróajtók alját megerősítő fém lemezre, amely nem lett lefújva a kasztni színére (a valóságban sem).

Megfigyeléseim szerint az eredetin, ha nincs e lemez, ez a hely az egyik első, ahol rothadni kezd a kasztni. Ebben talán a nem túl könnyen nyíló ajtók cipővel történő betaszajtása is szerepet játszik. Úgy vélem, ezt kivédendő illesztették oda azt a lemezt, már amelyik gépre...

Előzmény: EVM (42944)
braun Creative Commons License 2021.07.06 0 3 42948

meg néha pár szerelvény forgott szeged felé

 

Kötözködni nem akarok, de azért az jóval több volt ettől. A 21-05.1-asok gyári újan kezdtek Szeged felé és az ütemes menetrendig ott dolgoztak a legtöbbet (2006. december). Tudom, mert úgy utáltam őket, mint a varjú a rohadt tököt. 

Előzmény: Törölt nick (42947)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.06 -1 4 42947

Ez hogy leragadás értelmezhetetlen a modellvasútnál szerintem. Nincs ilyen. Az ABmot/Bbmot sem mai konstrukció, és lám, szépen elvitték, mert van rá kereslet, a Bz-ből sem maradt egy sem a boltban, de az Y kocsi sem egy friss konstrukció. Nem érv, hogy régi kocsi. Sőt a Bhv mellett pont az az érv, hogy nagyon széles korosztály számára meghatározó jármű ami gyors megtérüléssel, és sok bőrlehúzással kecsegtet. A modellgyártók meg ilyeneket szeretnek aztán megvalósítani, nem egy motorvonati betétkocsit, ami élete nagy részét a 70/71-es vonalon töltötte meg néha pár szerelvény forgott szeged felé (továbbá mostanság járatják őket még TRAXX + halbi vezérlővel).

Előzmény: fantal (42946)
fantal Creative Commons License 2021.07.06 -2 0 42946

Igaz, de a Cak szekrényes kocsik konstrukciója 75 éves múlt az őstípust is figyelembe véve, és még mindig annál leragadva lenni... Igen, sok volt belőle, de az Amx/Bmx család tekinthető volt az IC+-ig az utolsó nagysorozatban gyártott hazai személykocsi családnak

Előzmény: Törölt nick (42940)
fantal Creative Commons License 2021.07.06 -1 1 42945

Most már van (lesz... lesz?) V43 Piko-éktól :)))

Előzmény: kavicsasínen (42943)
EVM Creative Commons License 2021.07.06 0 0 42944

Ott van az.Esővíz levezető lemez minden gépen volt.Csak a 228-ason ki van festve ezüsttel.

Előzmény: smnks (42938)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.07.06 0 2 42943

Azt hiszem, az a fórumtárs írta ezt, aki v43-at is ígért, vagy 2 évvel ezelőttre.:)

Előzmény: fantal (42939)
extrémgörkoris Creative Commons License 2021.07.06 0 1 42942

Akkor lenne sztem értelme ha motorkocsi és vezérlő is lenne. 

Előzmény: fantal (42939)
zut2020 Creative Commons License 2021.07.06 0 0 42941

A 22-05 és a 21-05 Bmx-ek ablakkiosztása más, az ajtók közt egyiknek 5, a másiknak 6 ablaka van.

 

Amúgy IC+ sem tűnik olyan rossz ötletnek, van belőlük jópár már és járnak külföldre is.

Előzmény: fantal (42939)
Törölt nick Creative Commons License 2021.07.06 -2 2 42940

Azt szerintem érdemes figyelembe venni, hogy a Bhv 4 korszakon keresztül (III, IV, V, VI) jelen volt és a mai napig jelen van még a közforgalomban, ezres nagyságrendben készült belőle, így jóval nagyobb közönséget lehet vele elérni, mint az Amx / Bmx kocsikkal. És hozzátenném, hogy mivel a kocsiszekrény szerkesztési méretei azonosak, az Ap/Apv By, és egyéb járművek is elkészíthetőek betétmódosítással. Ha én akarnék ebbe belefektetni, akkor ezt választanám, nem pedig a csak V és VI korszakban jelen lévő Hernyó betéteket.

Előzmény: fantal (42939)
fantal Creative Commons License 2021.07.06 -2 8 42939

Anno volt itt szó róla, hogy valaki esetleg invesztálna az Amx/Bmx családba.

 

Nagyságrendekkel egyszerűbb típus szinte mindennél, az Amx és a Bmx, meg a Bdbyee ablakkiosztása teljesen azonos.

 

Elkészíthetők a klasszikus BDVmot betétkocsik (Amx 11-05 és Bmx 22-05), a Ganz által saját rizikóra, motorkocsi nélkül gyártott Bmx 21-05 100-asok, a Bmx-ekből 2013-ban átkendácsolt Bdmpee kerékpárszállítók.

Az Amx, Bmx régi MÁV illetve a H-START cégjellel is kiadható.

 

Ez alapból 7 pályaszámvariáció.

 

Aztán mégse invesztál bele senki, még mindig a régi Fuggerthet adják ki ki tudja honnét származó elemekből összesakkozva.

 

Gyakorlatilag a hazai modell személykocsi gyártás ott toporog az 1970-es évek végének járműveinél. 

Előzmény: kavicsasínen (42937)
smnks Creative Commons License 2021.07.06 0 1 42938

...És valóban nincs az ajtók alján az a fém megerősítés, amelynek imitációja pl. a 228-ason ott figyel, de a 132 -es modelljén nem!

Előzmény: Contini (42936)
kavicsasínen Creative Commons License 2021.07.06 -2 1 42937

"Úgy tűnik, addig nem lesz itt Bhv, amíg a Fuggerth-szerszámokat be nem darálják, el nem ássák, és sóval nem hintik be a helyüket."

 

Ez azért szerintem túlzás...inkább az lehet a gond, hogy egy személyvagon nulláról való kifejlesztése/gyártása jóval nagyobb invesztálást igényel, mint egy tehervagoné. Ha valóban akkora igény lenne egy jobb ár/érték arányú modellre, akkor csak belevágna valaki, nem? De ezt (is) a Fuggerthre fogni szerintem kicsit leegyszerűsítése a problémának.

Amilyen kevés Fugi-alapú vagon jött ki az utóbbi években, nem lehet erre fogni, hogy emiatt nincs más gyártó.

De majd talán erre is lecsap a Piko, ahogy a V43 is csak kijön majd, meg ahogy most megjelent a DR-es Y-vagon.

Előzmény: nazareth (42933)
Contini Creative Commons License 2021.07.05 0 10 42936

Van képem az M62 132-esről. Íme:

 

Törölt nick Creative Commons License 2021.07.05 -1 7 42935

Nemelyik hiba elmenne egy koszolt valtozatkent.:-) Azok a feliratsatirozasok nagyon valosaghuek, vagy a torott ablak! ;-) 

Előzmény: BorKi (42934)
BorKi Creative Commons License 2021.07.05 -3 12 42934

Az utóbbi idők Quabla termése!

 

 

Nincsenek szavak..

nazareth Creative Commons License 2021.07.05 0 12 42933

Szvsz. egy problémát lehet szemlélni "kívülről" és "belülről".

 

Kívülről szemlélve: 2021-ben egy rusnya, pontatlan, sorjás, 25 éve elavult műanyagdarabra rányomnak egy MÁV-Start-logót, és eladják egy kisebb vagyonért. Felül rá hajlott, törött. Nem igaz, hogy ez kell legyen a színvonal, hogy nem lehet(ett volna) ezt normálisabban megcsinálni, hiszen a világ tele van ha nem is tökéletes, de sokkal minőségibb kisszériásokkal.

 

Belülről szemlélve: "Igen, az ilyen, de másképp nem lehet, mert... Az azért olyan, mert... Ezt azért nem lehet megcsinálni jól, mert... Az meg mindig is olyan volt, de csak egy kicsit kell reszelni... Valóban törött, de ép épp' nincs, mert...".

 

 

Sz.G.Á. kb. leírta az előbbit.

 

Te pedig válaszul leírtad az utóbbi kifogáshalmazt.

 

-----

 

Ettől ez nem értelmetlen projekt, főleg nem komolytalan,

De igen, az. Ugyanolyan értelmetlen, mint 2000-ben 1969-es Renault 12-t gyártani Dacia 1310 néven. Ami annyiszor lett sz*rabb, ahányszor hozzányúltak. 

 

Vajon pl. az Albert modell, aki egyetlenként foglalkozik Magyarországon nagyszériás modellek nulláról való fejlesztésével miért nem csinálta meg ? Biztosan nem látott benne üzletet, mint ahogy eddig senki más sem.

Úgy tűnik, addig nem lesz itt Bhv, amíg a Fuggerth-szerszámokat be nem darálják, el nem ássák, és sóval nem hintik be a helyüket. Senki nem vágott bele egy Bhv-projektbe, mert ott lézengett a piacon a 100-szor újraélesztett, ránclevarrt Fugi-játékszer. Valóban nem értelmetlen projekt. Ha véget ért volna a csúcson, akkor valaki kihozhatta volna a Bhv-t színvonalasabb változatban. Csak lett volna rá akkora igény, mint egy lemeztekercs-szállító pőrére...

 

Egy harmincéves Lima vagon sem üti meg a mai szintet,

És nem is árulják így 30 év múlva a Lima raktárából összesöpört törött, hajlott példányokat piaci áron.

 

Azt sem gondolom, hogy maga a művelet „...ki tudja milyen fusi körülmények közt..” készül.

Milyen körülményeket igényel egy törött alvázat pillanatragasztóval hozzáragasztani a szekrény festékrétegéhez, hogy legalább addig tartson, amíg a kliens hazaviszi? Vagy akkor tessenek ráírni a dobozra, hogy "Maradék alkatrészekből. Garanciát nem vállalunk."...

Előzmény: Rezesmatyi (42900)
benbe Creative Commons License 2021.07.05 0 6 42932

Anno ha valaki vett 5-10 Fuggerth kocsit, akkor ZZEmokinál biztos megfordult egy héten belül (ugye kedden és csütörtökön!) némi pótalkatrészért. De ez rendben is volt azokon az árakon és azzal a készlettel. Most nem Fuggerth, hanem Quabla név alatt megy a cucc és egy nullával többért. Így már nincs rendben.

Előzmény: Törölt nick (42906)
S.A.S Creative Commons License 2021.07.05 0 8 42931

Köszönöm a magam és a többiek nevében. Sajnos csak lassan haladunk előre, de azért vannak reménykedésre okot adó jelek a gyártó részéről.

Előzmény: Törölt nick (42925)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!