Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3415
Én is köszönöm a TÁJÉKOZTATÁST.
Előzmény: B-csabi (3409)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3414
"Szintén a magascsuklós lánctalpra példa a T-130M"

Aminek a képét természetesen elfelejtettem csatolni :-) de most azért sem azt szúrom be, hanem egy elődjét, az Sz-100 bázisán gyártott VS-48-at:
Előzmény: haflinger (3412)
mérnökferi Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3413
Gratulálok, nagyon tündéri az unokád! Az én kislányom is pont így nézett ki (talán 18 éve), de azóta eltávolodott az öreg gépektől. Most már jobban érdekelné egy új autó! :-)
Előzmény: dutrancs (3402)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3412
A másik megoldás a magascsuklós. Itt a lánctagok több darabból állnak, akár eltérő anyagból is készülhetnek. Gyakorlatilag két sínből és a hozzájuk erősített talpból állnak, amikre a terep jellegétől függően kapaszkodókat is lehet csavarozni. A tagokat összekötő csapszegek magasabban vannak, a talajjal nem érintkeznek, tömítésük, kenésük is megoldott, ezért az ilyen lánctalp élettartama jóval nagyobb, felépítése miatt javítása is lehetséges.
A nagyobb teljesítményű traktorokon, építőipari gépeken inkább ezt a megoldást alkalmazzák, de ilyen a már bemutatott Zetorok lánctalpa is.
Magascsuklós lánctalp a Bolgar TL-30 traktoron:













Szintén a magascsuklós lánctalpra példa a T-130M:
Előzmény: haflinger (3410)
hotib Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3411
Köszi a csepel doksikat. A motór képeket remélem felteszed a képtárba is.
Előzmény: bobekTLF (3406)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3410
Természetesen nincs olyan, hogy egységlánctalp. Nagyon sok gyártó alakított ki különféle saját megoldást, bár a sikeresebbeket mások is átvették, de szabványosításról szó sincs.
Több különféle megoldás létezik mind a lánctalp felépítésében, mind a felfüggesztés módjában. Kezdjük az egyszerűbbel, a lánctagok kialakításával. A lánctagok kétfélék lehetnek: alacsonycsuklósak és magascsuklósak.
Az alacsonycsuklósakat egy darabból öntik és csapszegekkel rögzítik egymáshoz. Itt a csuklópontok leérnek a földre, nem védettek a szennyeződéssel szemben, gyorsabban kopnak és ilyenkor az egész tagot és a csapszeget (gyakorlatilag az egész lánctalpat) cserélni kell. Előnye viszont a simább futás, kisebb zaj, nagyobb sebesség. Az alacsonyabb élettartam katonai felhasználás esetén nem annyira hátrány, az előnyei kiegyenlítik. Mezőgazdasági traktoroknál leginkább kisebb és közepes teljesítményű szovjet gyártmányoknál fordul elő.
Ilyen felépítésű pl. a DT traktorok lánctalpa:












Az erdészeti célú Onyezsec traktorok is alacsonycsuklós lánctalpon futnak (ez a gép Gödöllőn látható):

Előzmény: kis59 (3398)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3409
Köszi a doksit cserébe itt egy pár kép a Mávag jelenlegi állapotáról,sajna az első hidat kovácsolnom kell mert el van menve a derékszögelése és feszül,de azért már alakul a dolog,és a két régi esztergám amiket a közelmúltban hoztam haza
Előzmény: dutrancs (3405)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3408
Mielőtt további lánctalpelméleti fejtegetésekbe bocsátkoznék, még pár kép a lánctalpas Zetorokról.
A már látott 2023-as növényvédelmi felszereléssel:











Egy hazai fejlesztés volt a Zetor-3011-ből kialakított féllánctalpas hidas szőlőművelő traktor:
Előzmény: haflinger (3407)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3407
"Ezek mennyire voltak elterjedtek Magyarországon?"

Nem tudom, melyikre irányul konkrétan a kérdésed. A lánctalpas traktorok úgy általában eléggé elterjedtek voltak a magyar mezőgazdaságban az ötvenes-hatvanas években, mivel a nagy vonóerőigényű munkák csak velük voltak megoldhatók. Aztán a nagyteljesítményű összkerékhajtású traktorok elterjedésével fokozatosan visszaszorultak, a hetvenes években már csak 2-3 % volt a részarányuk.
A múltkori képeken láthatók nálunk nem nagyon dolgoztak. A Zetor-2023-mal egy kategóriába tartozó keskeny szőlőművelő lánctalpasok közül a Bolgar TL-30 és 45 típusok és a szovjet T54-V üzemeltek nagyobb számban.
A középkategóriában a szovjet DT típusok voltak eltejedtek a mezőgazdaságban.
A nagyobb teljesítményűek, mint pl. az Sz-100, T-130, inkább földmunkákra valók, a mezőgazdaságban speciális, nagy vonóerőigényű munkákra használták őket, mint a mélylazítás, melioráció.
Előzmény: kis59 (3399)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3406

Végre sikerült egy régóta hiányzó darabbal pótolnom a dokumentációimat! Meg mellé jött valami más is! Nézzetek át a Csepel Auto topicba, ott megnézhetitek! Csak félig OFF... :)

 

dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3405
Addig kutattam-kerestem a házi könyvtáramban míg nekedvaló anyagot találtam.
Előzmény: B-csabi (3367)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3404
Üzenet nem jőtt,a difit sajna nem ismertem fel,hamarosan teszek a Mávagról képeket elkészült a henger a dugóval stb csak előtte felpersejezem összerakom stb.
Előzmény: dutrancs (3403)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3403
Tudna-e valaki segíteni? Arra lennék kíváncsi,hogy egy derékszöghajtásnak ,munkagépen átalakított difi milyen gk.-é volt?
dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3402
Papa!!Melyiket kapcsoljam?
dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3401
Nem kaptál e-mailt?
Előzmény: B-csabi (3367)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3400
Érdemes volt látod felkeresni ezt a fórumot.
Előzmény: kis59 (3398)
kis59 Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3399
Kedves haflinger topictárs! Nagyon, nagyon köszönöm!!! Ezek mennyire voltak elterjedtek Magyarországon?
kis59 Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3398
Hú, mindenkinek köszönöm, most ide vagyok szögeződve...:))
Arra vagyok kíváncsi, hogy mennyire tekinthető szabványosnak a lánctalp? Minden gyártó cég maga tervezte lánctalpat használt? Van olyan, hogy szabványos egységlánctalp?
A weblapomról: köszönöm szépen, aug. végétől lesz újabb feltöltés (addig nem nagyon vagyok otthon), utána már talán 2-3-4 hetente...
dutrancs Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3397
Na nem panaszkodhatsz!!haflinger kolléga egy egész weboldalra valót elénk tárt.
Előzmény: kis59 (3381)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3396
Én nagyon szivesen tettem csak ez a 19-es bosszant,hogy ennyire nem ismerem.(de úgy vettem észre más se nagyon).
Előzmény: mérnökferi (3395)
mérnökferi Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3395
Mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget SZMD motor ügyben! Ha valakinek további ismeretek jutnak birtokába kérem ossza meg velem!
Üdv. mindenkinek
haflinger Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3394
A Zetor Super P viszont sorozatban készült.
Előzmény: haflinger (3393)
haflinger Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3393
Egy másik Zetor, ami azt hiszem csak prototípus maradt, a 2041.
Előzmény: haflinger (3392)
haflinger Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3392
Egy másik kis aranyos, ami nálunk kevésbé ismert, mint az általad feltett Bolgar.
Zetor-2023
Előzmény: dutrancs (3390)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3391
Ez meg nagy.
Előzmény: dutrancs (3390)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3390
Ez is egy kis aranyos.
dutrancs Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3389
Renaulték se piskóta megoldást találtak ki!!Köszi a képeket.
Előzmény: haflinger (3384)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.02 0 0 3388
Igen áétültette a Hofherr-ra.
Előzmény: haflinger (3383)
haflinger Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3387
A Zetor a későbbi sorozatainál is kínált ilyen típusokat, pl, 3016, 5516

Előzmény: haflinger (3385)
haflinger Creative Commons License 2008.08.01 0 0 3386
Gratulálok a lapodhoz! Valamikor régebben jártam már erre, de úgy látom érdemes gyakrabban visszalátogatni :-)
Előzmény: kis59 (3380)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!