Keresés

Részletes keresés

Felek Ferenc Creative Commons License 2014.05.18 0 0 57297

Mint laikus a távolból: a gyári 6 bar nyomású sűrített levegővel nem lehet megforgatni a futóművet? Szép filmfelvétel lenne...

Előzmény: gertam (57292)
C50 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 57296

Úgy 5-6 milla.

Előzmény: Ep128 (57295)
Ep128 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 57295

... igen, nekem is annyiszor fáj a szívem érte, ahányszor látom az újabb szépülésről beszámoló képeket... (Mármint, hogy nem üzemképesre restaurálódik.)

Vajon mennyi pénz hiányozna hozzá...?

Előzmény: fantal (57293)
C50 Creative Commons License 2014.05.17 0 0 57294

Akkor jöhetett volna Kemencére. Gőzös vizsgás vezetőnk van, a legutóbbi engedélyünkben is szerepel a gőzvontatás.

Előzmény: fantal (57293)
fantal Creative Commons License 2014.05.17 0 0 57293

Hát, annyit dolgoztatok rajt, h kár, a kazán fővizsgát nem finanszírozta meg vki.

Előzmény: gertam (57292)
gertam Creative Commons License 2014.05.17 0 0 57292

PANTOGRÁFOSAT!

 

Kazántól befele minden maradt, kifele 70-80 % az új.

 

Én már javaslatot tettem arra, hogy a szépítésben résztvevő tanulók kapjanak soron kívül

KAROSSZÉRIALAKTOS szakképesítést.

 

Időnként szabászat a tanműhely, de a lényeg, hogy a tanulók szívesen dolgoznak, és ÉRDEKLŐDŐK is :-DD

 

Üdv

 

- gertam -

Előzmény: alkotasu (57291)
alkotasu Creative Commons License 2014.05.17 0 0 57291

Nagyon szép munka!

 

Sok az új alkatrész, látom. Egyáltalán: mi maradt meg az eredeti mozdonykából? Vagy csak a lemezből készült dolgok lettek új anyagból, a vaskosabb darabok egy homokfúvás után kaptak egy korrózióvédelmet?

Előzmény: gertam (57290)
gertam Creative Commons License 2014.05.17 0 0 57290

PANTOGRÁFOSAT!

 

gertamPress jelenti:

 

Nemsokára tankolhat a szerkocsi ....
MUKI 2014. május 14-én.

Karbantartói: a Dunaferr Szakközép-és Szakiskola szakoktatói és tanulói :-DDD

 

   

 

   

 

   

 

 

 

Üdv

 

- gertam -

varjan01 Creative Commons License 2014.05.15 0 0 57289

Tiszafüredi felújításról tud valaki valamit? Vagy csak a lámpák/táblák lebontássáig jutottak?

Felek Ferenc Creative Commons License 2014.05.15 0 0 57288

A kisvasút vontató járművei, 1901-1919 között:

 

-          1 psz. – Krauss München 1902/4813 gysz. – D1t - > 1945. JDZ

-          2 psz. – Orenstein & Koppel 1901/892 gysz. – Dt – 120 LE – 1901.IX.-ben > 1945. JDZ

-          3 psz. - Maffei 1903/2315 gysz. – B’Bt - > 1945. JDZ

-          4 psz. – Maffei 1903/2316 gysz. – B’Bt - > 1945. JDZ

-          5 psz. – Weitzer, Arad 1899/79 gysz. – C1t – 1903-ig „Kalán 3 psz.” – S. 1933. előtt

-          6 psz. – Weitzer, Arad 1899/80 gysz. – C1t – 1903-ig „Kalán 4 psz. - > 1945. JDZ > S. 1958.

-          7 psz. – Weitzer, Arad 1899/81 gysz. – C1t – 1903-ig „Kalán 5 psz.) - > S. 1933. előtt

-          8 psz. – Maffei 1903/2406 gysz. – B’Bt - > 1945. JDZ

-          9 psz. - Orenstein & Koppel 1904/1288 gysz. – B’B1t – 120 LE –

-          10 psz. - Orenstein & Koppel 1904/1289 gysz. – B’B1t – 120 LE –

-          11 psz. – Maffei 1904/2438 gysz. – B’Bt - > 1945. JDZ

-          12 psz. - Maffei 1904/2439 gysz. – B’Bt - > 1945. JDZ

-          13 psz. - Orenstein & Koppel 1905/1623 gysz. – B’Bt – 120 LE - > 1945. JDZ

-          14 psz. – Orenstein & Koppel  1906/2068 gysz. – B’B1t - 100 LE - > 1945. JDZ

-          15 psz. – Maffei 1907/2669 gysz. – C’Ct - > 1945. JDZ

-          16 psz. – Orenstein & Koppel 1896/116 gysz. – Bt – 1902-ig Kissebesi Gránitbánya, „STIEGLITZ” - S. 1945.

-          17 psz. – Krauss München 1889/1787 gysz. – Bt – 1902-ig Popper Gy. „DUNA” - > 1945. Győr

-          18 psz. – Maffei 1909/2996 gysz. – C’Ct – 100 LE – 1919-ben eladva

-          19 psz. – Orenstein & Koppel 1909/3525 gysz. – Bt – 50 LE

-          20 psz. – Maffei 1909/3527 gysz. – C’Ct - > 1945. JDZ

-          21 psz. – Orenstein & Koppel 1910/4908 gysz. – B’Bt – 150 LE - > 1945. JDZ

-          22 psz. – Maffei 1911/3687 gysz. – Et - > 1945. JDZ

-          23 psz. – Maffei 1912/3750 gysz. – Et -

-          24 psz. – Maffei 1912/3780 gysz. – Et - > 1945. JDZ

-          25 psz. – Maffei 1914/3887 gysz. – Et - > 1945. JDZ – S. 1949.

-          26 psz. – Maffei 1914/3888 gysz. – Et – > 1945. JDZ

-          27 psz. – Maffei 1915/3957 gysz. – Et – > 1945. JDZ – S. 1949.

-          28 psz. – Maffei 1915/3958 gysz. – Et – > 1945. JDZ

-          29 psz. – MÁVAG 1913/3107 gysz. 70/8 jelleg – Dt - MÁV 490,959 – 1915.XII.23.-tól

-          29’ psz. – Orenstein & Koppel 1916/7834 gysz. – E – > 1945. JDZ

-          30 psz. – MÁVAG 1913/3108 gysz. 70/8 jelleg – Dt - MÁV 490,960 – 1915.XII.27.-től

-          31 psz. – MÁVAG 1911/2849 gysz. 70/7 jelleg – Dt - MÁV 490,009 – 1916.I.13.-tól

-          31’ psz. – HStP 1908/1046 gysz. – C1t – K.u.K HB IIIc 3153 - 1917.V.18.-tól

-          32 psz. – MÁVAG 1913/3109 gysz. 70/8 jelleg – Dt - MÁV 490,961 – 1916.II.2.-tól

-          33 psz. – MÁVAG 1906/1846 gysz. 70/2 jelleg – Dt - MÁV 490,001 – 1916.III.9.-től

-          34 psz. – MÁVAG 1910/2501 gysz. 70/6 jelleg – Dt - MÁV 490,005 – 1916.III.9.-től

-          35 psz. – MÁVAG 1912/3105 gysz. 70/8 jelleg – Dt - MÁV 490,018 – 1916.III.9.-től

-          36 psz. – MÁVAG 1911/2847 gysz. 70/7 jelleg – Dt - MÁV 490,007 – 1916.VII.15.-től

-          37 psz. – Orenstein & Koppel 1918/8283 gysz. – B’Bt – ex. K.u.K. IV L 4506 psz.

-          37’ psz. – Krauss Linz 1883/1437 gysz. – Bt – 1916.VII.21.-től

-          37” psz. – Krauss Linz 1882/1161 gysz. – Bt – 1917.III.25.-től

-          38 psz. – Krauss Linz 1900/4242 gysz. – B’Bt – 1916.VII.21.-től

-          38’ psz. – Krauss Linz 1900/4505 gysz. - C1t – 1916.X.21.-től

-          39 psz. – Krauss Linz 1900/4485 gysz. – B’Bt – 1916.VII.21.-től

-          39” psz. – Krauss Linz 1897/3639 gysz. – C1t – 1916.X.10.-től

-          40 psz. – Krauss Linz 1897/3639 gysz. – C1t – 1916.X.10.-től

-          41 psz. – Krauss Linz 1899/4138 gysz. – C1t – 1916.X.10.-től

-          42 psz. – Krauss Linz 1892/2752 gysz. – C1t – 1916.X.12.-től

-          43 psz. – Krauss Linz 1907/5799 gysz. – C1t – 1917.X.20.-tól

-          44 psz. – MÁV 490,023 – 1916.XI.22.-től

-          44’ psz. – Krauss Linz 1890/2342 gysz. – C1t – 1917.IV.23.-tól

-          45 psz. – Krauss Linz 1903/5048 gysz. – C1t – 1917.V.1.-től

-          46 psz. – Sigl WN. 1908/4867 gysz. – C1t – 1917.V.24.-től

-          47 psz. – MÁVAG 1913/3107 gysz. 70/8 jelleg – Dt - MÁV 490,959 – 1917.I.11.-től

-          48 psz. –

-          49 psz. – MÁVAG 1908/2078 gysz. 70/4 jelleg – Dt - MÁV 490,003 – 1917.X.13.-tól

-          50 psz. – MÁVAG 1914/3158 gysz. 70/8 jelleg – Dt - MÁV 490,025 – 1917.X.11.-től

-          51 psz. – MÁVAG 1914/3164 gysz. 70/8 jelleg – Dt - MÁV 490,031 – 1918.II.14.-től

-          52 psz. – MÁVAG 1916/4273 gysz. 70/9 jelleg – Dt - MÁV 490,954 – 1918.III.7.-től

-          52’ psz. – Krauss Linz 1899/3873 gysz. – C1t – 1918.IV.23.-tól

-          53 psz. – MÁVAG 1916/4274 gysz. 70/9 jelleg – Dt - MÁV 490,955 – 1918.IV.13.-tól

-          53’ psz. – ex. 37 psz.

-          54 psz. – Maffei 1912/3786 gysz. – D – 1918.V.9.-től

-          55 psz. – Krauss Linz 1906/5577 gysz. – C1t - 1918.VI.11.-től

 

Előzmény: Felek Ferenc (57287)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.05.13 0 0 57287

-          12 psz. – Maffei 1904/2437 gysz. – B’Bt –

-          13 psz. – Maffei 1904/2438 gysz. – B’Bt –

-          22 psz. – Maffei 1909/2996 gysz. – C’Ct – 100 LE

-          29 psz. – MÁV 490,959 – 1915.XII.23.-tól

-          30 psz. – MÁV 490,960 – 1915.XII.27.-től

-          31 psz. – MÁV 490,009 – 1916.I.13.-tól

-          32 psz. – MÁV 490,961 – 1916.II.2.-tól

-          33 psz. –

-          34 psz. – MÁV 490,005 – 1916.III.9.-től

-          35 psz. – MÁV 490,018 – 1916.III.9.-től

-          36 psz. – MÁV 490,007 – 1916.VII.15.-től

-          47 psz. – MÁV 490,959 – 1917.I.11.-től

-          50 psz. – MÁV 490,025 – 1917.X.11.-től

-          51 psz. – MÁV 490,031 – 1918.II.14.-től

-          52 psz. – MÁV 490,954 – 1918.III.7.-től

-          53 psz. – MÁV 490,955 – 1918.IV.13.-tól

 

További mozdonyok a MÁV 490,-es könyvből!

Előzmény: Felek Ferenc (57282)
Törölt nick Creative Commons License 2014.05.12 0 0 57286

Kedves Mindenki!

 

 

Elérkezett az adóbevallások ideje.

 

Ez évben is tisztelettel kérjük

 

a szíves támogatást!

 

Köszönettel úgy az eddigiekért, mint előre is a továbbiakért:

 

Wein Tibor

titkár

MGV

Bárdos Imre Creative Commons License 2014.05.12 0 0 57285

Ha Wordben írod a hozzászólólást, akkor a "Beszúrás Wordből" ikonra kattintva tudod azt bemásolni ide, mert ha csak simán beilleszted, a hozzászólásodnál látható zagyvalékot is beteszi az általad írottak elé.

Előzmény: 262 (57284)
262 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 57284

??????? ez mi ez???

Előzmény: 262 (57283)
262 Creative Commons License 2014.05.12 0 0 57283

Normal 0 21 false false false HU X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Normál táblázat"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Szia Manhattani!

 

A MÁV éveken át tartó kísérleteinek volt az eredménye a Petz-Pottyondy-Ungár-féle mozdony füstemésztő berendezés, amivel a két 324-est felszerelte és eredményesen üzemeltette azokat.

 

Szerintem Te mást értesz füstemésztés alatt, mint amit ez a szerkezet valójában végzett.

 

 

A szerkezet működését ismerteti a  Kirchner-Tóth-Villányi: A MÁV 324sorozatú gőzmozdonyai című könyv a 49-50. oldalon. Általuk megadott hivatkozás részletesebb leírásért : a MÁV Gépészeti Műszaki Közlései 15. szám, A MÁV-rendszerű mozdony füstemésztő leírása és kezelése, 1918.10.

A szénfogyasztás csökkenését nem említi a fenti könyv, de nem is ez volt a berendezés elsődleges célja és feladata.

Az I.vh után megjelentek a füstszekrényben elhelyezett segédfúvók és ezek alkalmazása feleslegessé tette a füstemésztő berendezést.

Előzmény: manhattani (57279)
Felek Ferenc Creative Commons License 2014.05.12 0 0 57282

http://erdeszetilapok.oszk.hu/01657/pdf/EL_1912_51_24_1002-1016.pdf

 

Uraim! Steinbeis Ottó gőzmozdonyairól keresek információt. A kisvasút leírása a link mögött. Amit én tudok:

 

12 psz. - Maffei 1904/2437 gysz. - B'Bt

13 psz. - Maffei 1904/2438 gysz. - B'Bt

?? psz. - O&K. 1906/2068 gysz. - B'b1t - 100 LE

22 psz. - Maffei 1909/2996 gysz. - C'Ct

 

Köszönöm!

Mike Thrawn Creative Commons License 2014.05.12 0 0 57281

Nagyon szépen köszönöm a képeket :) 

Buhimnak is külön köszönet az infóért sajnálatos, hogy a 431-esről illetve a 410 500-as sorozatáról ilyen kevés kép maradt fenn. 

 

Minden esetre köszönöm a képes anyagokat nagyon nagy segítség már ezek is. :) 

Előzmény: Törölt nick (57252)
Alien Angel Creative Commons License 2014.05.11 0 0 57280
Előzmény: rm40 (57275)
manhattani Creative Commons License 2014.05.11 0 0 57279

Gőzmozdony füstemésztéséről a londoni földalatti vasúti közlekedésénél hallottam. Ott bevezették a füstöt egy víztartályba (nem mindig a mozdony saját tápvizének a tartályába). Ez a megoldás nem hiszem, hogy csökkentette volna a szénfogyasztást, szerintem sőt.

Előzmény: 262 (57277)
manhattani Creative Commons License 2014.05.10 0 0 57278

Nem hallotttam róla, és kösz, hogy leírtad.

Mi történt az I. VH után? Elfelejtették a dolgot?

Esetleg a Noszi Kft. elővehetné, mert csökkenti a szénfogyasztást.

Előzmény: 262 (57277)
262 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 57277

Nincs semmi köze a katalizátorhoz a füstemésztő rendszernek és valóban Magyar találmány. Az első két mozdony a 324,325 és a 324,326 pályaszámú mozdonyok voltak amelyeket ezzel a szerkezettel szereltek fel . Annyira sikeres volt a próbamenet, hogy a MÁV komolyan fontolgatta a bevezetését minden mozdonyára.....aztán jött az első világháború és nem lett az egészből semmi. De gondolom ezekről már Te is hallottál, de jó volt leírni :)

Előzmény: manhattani (57276)
manhattani Creative Commons License 2014.05.09 0 0 57276

Katalizátor gőzmozdonyra? :-)

Vajon mitől fogyaszt kevesebb szenet a gőzös? A katalizátor hőjét is a kazán fűtésére használják föl?

 

Előzmény: rm40 (57275)
rm40 Creative Commons License 2014.05.09 0 0 57275

Itt az új magyar találmány, a füstemésztő készülék

Nincs több bűz! A MÁV-é a szenzáció, a füst még gyorsíthatja is a mozdonyt. Esti Ujság, 1914. Tovább »

forrás: Index.hu

C50 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 57274

Fekete.

Előzmény: jakkk (57271)
C50 Creative Commons License 2014.05.05 0 0 57273

Ne bánd, ugyan szép összeállítású a vonat de nincs benne semmi új...

Előzmény: fantal (57267)
fantal Creative Commons License 2014.05.05 0 0 57272

Áll a fűtőházban. :)

Előzmény: jakkk (57271)
jakkk Creative Commons License 2014.05.05 0 0 57271

Most mi van a 424-essel, hogy megint mindenütt csak a 109-et látni különvonatozni..?

 

 

Előzmény: fantal (57267)
Schmidt-féle túlhevítő Creative Commons License 2014.05.02 -1 0 57270

Nem kell hozzá regisztráció.

Előzmény: fantal (57267)
krikori Creative Commons License 2014.05.02 0 0 57269

Nálam előhozza anélkül hogy bvbe lennék jelentkezve, nem tudom mi lehet a gond. A kép sincs levédve, nyilvánosan elérhető. Mondjuk tele a kalocsnim hogy egyre több képmegosztó hely vacakol kötelező bejelentkezéssel, mintha egy ostoba facérbúk lenne...

Előzmény: fantal (57267)
davosbácsi Creative Commons License 2014.05.02 0 0 57268

Folytatás következik:
Mai szösszenetek a gemenci sürgés-forgásból...

 

 

 

 

#https://www.youtube.com/watch?v=UAI9h8zRcpI

Előzmény: davosbácsi (57263)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!