Heló! Gondoltam, hogy erre gondoltál! Ezt a fajta utóizzítást szerintem csendben csinálja. Ezért írtam a tapasztalatomat miszerint rossz gyertyát nálam nem jelezte ki. Sajna diag. Hali...
Ha megnézed a gyári dobot, akkor látod, hogy van egy kis pukli rajta hátul, ami a gázt elteríti és ezáltal nem lesz olyan csattanós hangja. Emellett van benne - ha jól emlékszem - két terelőlemez is.
Még mindig a rángatás miatt kérdezem. De ma rászántam magam, begurultam egy szervizbe. 21-én viszem egy diagnosztikára. Ők az elmondottak alapján egyértelműen gyújtás problémát mondtak. Viszont cserélve van a gyertya, a gyújtás kábelek, volt benne egy új csere trafó is, akkor is rángatott. Ezért tippelek valami fals levegőre, vagy kevés levegőre terhelésen, mert csak izmosabb gáznál rángat be. Ha óvatosan lépek a gázra, és lassan gyorsítok ki, akkor nem rángat. 21-én okosabb leszek.
Üdv mindenkinek! Ràszàntam magam én is a központi zàr javìtàsra,nekem a bal elsõ ajtò màr egyàltalàn nem zàrt és nemnyitott. Hàla az itt olvasottaknak sikerült megcsinàlni a kis motort,aminek valòban elég koszos volt a kommutàtor része,ennek tisztítàsàval,megoldòdott a probléma,és most ugy csattan a zàr mint újkoràban. Kicsit a zàrt tartò 3 db csavarral szenvedtem meg mert brutàlisan meg volt huzva,még pàrom Thalia kocsija visszavan remélem a csavarlazitò segìteni fog... Köszönöm a fórumtàrsaknak a leìràst! Sokàig tartott de megérte. Nem keveset spóroltam a dolgon.
Sima után gyártott Walker dob. Nem sport. Nekem kicsit "ércesebb" volt a hangja. A környezetemben másnak nem, de engem zavart. Karosszériással megcsináltattam a gyárit(új lemezt kapott) azt raktam vissza, ez meg a garázs sarkában pihen. Igazából 16eft-ért vettem, de 10eft -ért eladnám. Helyileg viszont Szigetváron van.
Igen de ezek már nem előkamrás motorok hanem közvetlen befecskendezéses motor ahol elvileg izzitás megdot höfokon szerintem nagyon rövid ideig deig tart.Szereintem de ez csak én véleményem mert nem tudom hogy gyárilag hogy van de nem biztos hogy van után izzitás.
Köszi az ajánlatot de mint sokan mások szeretem magam csinálni az autójavításokat, csak körbejárom előtte a témát. Ford 1,8-ban már cseréltem többször még annó izzítót, de akkor még talán több volt bennem a fiatalság meg egy-egy művelet kevesebbe került mint ma, ha esetleg szervízbe kell vinnem malőr miatt.
Olvasgattam az izzításról, sok újat természertesen nem mondott de arra, hogy láttam a motor beindítása után ismét világított a gyertya helyére betett izzó ez ad magyarázatot:
"Az izzítás folyamata
Az előizzítást a gyújtáskapcsoló indítja el, erről a műszerfalon izzításellenőrző lámpa tájékoztat. A folyamat végén a lámpa kialvása jelzi, hogy a izzítógyertyák elérték a megfelelő hőmérsékletet, és a motor indítható.
A befecskendezett tüzelőanyag az izzítógyertya égéstérbe nyúló részével soha nem érintkezhet, csak a hozzáadott plusz hő indítja meg az égésfolyamatot.
Az indítás után, amíg az égéstér nem melegszik fel elfogadható hőmérsékletre, addig az izzítórelé által vezérelt utó/utánizzítás segít elkerülni az esetleges égéskimaradást. Ez a rövid ideig tartó folyamat csökkenti az indítás utáni füst- és zajkibocsátást, valamint egyenletes járást biztosít. Ha az indítás nem volt sikeres, az izzítás kikapcsol, hogy az akkumulátor ne merüljön le."
Nekem is kellet már cserélnem katalizátort mert az enyém is összetört, de az kb. 140ekm-nél.
A sok rövid, városi utakat nem igazán szereti a 16v-s motor. Menj vele egy hajtósabb kört(100-150km-t) mondjuk az autópályán, szerintem kitisztul...
Még annyit, nekem is szokott akkor rángatni, ha hidegen el van indítva, majd pár másodperc múlva leállítva,(pl. garázsba beálláskor, autómosás után) a következő indításnál. Gázadásra a rángatás megszűnik.
Megköszönöm a szondával kapcsolatos javaslatokat,megpróbálom a részletes hibakód ismeretében kideríteni a hibát. Győrben lakom, városi utakon járok, a tankolni is itt a városi OIL kútnál szoktam.Megpróbálok másikat.
MAP szenzor van benne, azaz légnyomás mérő. Ott van a motor jobb oldalán a szívósorban. Egy széles 3 vezetékes csatlakozó megy rá. Kiszedéskor vigyázz, mert egy műanyag pöcök tartja a helyén amit a szívósorról könnyen le lehet törni.
Szenzort tényleg csak ki kell felfele húzni. Létezik olyan aminél egy biztosító stift van oldalt, de a thaliaban elvileg csak olyan van amit ki kell felfele húzni. Ami a hátsó dob cserét illeti szerintem készülj az egész rendszerrel. Csak a hátsó dob cseréje átmeneti megoldás lesz, utána elöl fog szétesni. Utángyártott kipufogó esetén arra figyelj, hogy aluplatírozott legyen. Nem tudom, hogy mindegyik ilyen-e.
Fényszóró polírozás. Én felpolíroztam...... Az az alapvető baj, hogy ezek a lámpatestek egy UV álló lakkal vannak bevonva, ami idővel megrepedezik, és fátyolosodik. Na a polírozással ugyan ez a réteg lejön, és átmenetileg szép fényes lesz de utána fél év és ugyanúgy bemattul. Nekem legalább is így viselkedett. Szerintem én nyáron ki fogom venni mindkét lámpát, ismét felpolírozom, és utána fognak kapni egy új karc és UV álló lakkozást. Úgy talán jó és tartós lesz.
Egyébként valamilyen összetett hibád lehet, mivel a 2-es szonda az ég világon semmi mást nem csinál, csak a katalizátor működését figyeli. Erre kaptál hibakódot. És írtad, hogy rángat is az autó. Na az meg egy másik hiba. Indításkor meg eleve nincs még semilyen lambda szabályozás, a szonda amíg fel nem melegszik minimum 300 fokra meg se szólal. Persze ott van benne a fűtés, ami felgyorsítja ezt a folyamatot, és sokkal rövidebb mint a régi 1 vezetékes szondáknál, de indítást követően még open loop-ban van a motor, ilyenkor előre programozott értékek alapján történik a keverékképzés. Akár az is lehet, hogy valami nagyon nem jó az üzemanyag rendszeren, és kicsinálja a katalizátort. De ez csak egy szélsőséges feltételezés. Keress egy olyan szervízt ahol a hibakód törlésen és az oroszrulett szerű alkatrész cserélgetésen kívül másra is képessek.
Aki csinálta már segítsen legyen kedves egy részletesebb szerelési, gyakorlati útmutatóval:
Sebességmérő szenzor kivétele: mint ahogy a mesében, húztam, húztam, de csak nem akart kijönni a helyéből.
Aztán rángattam, feszegettem kicsikét, de csak nem akart kijönni.
Aztán hagytam, és most itt vagyok, hogy mi tévő legyek... HELP!
Aztán Valakinak hátha tetszik, gondoltam büszkélkedem a direkt szűrőmmel:
Hátsó kipufogódob csere tapasztalatok érdekelnének, mert lassan szétrohad... és... duruzsolós, "sportosabb", de azért a füleknek család/gyerekbarát hátsó dob cserében gondolkodok. Mit/hol ajánlanátok?
Tapasztalatok első fényszórók polírozásáról is jól jönne... elég fátyolosak szegények.
(elég ellentmondó cikkek vannak a neten, valaki lakkoz, valaki nem, egymást szidják stb.)
Szerintem hagyd a francba azt a szervízt, 70 ezerért meg főleg, és keress egy olyan szakembert aki értelmezni is képes azt amit az ECU kiír neki. Itt is találsz a fórumon több olyan embert akik képessek ilyen analízisre, és ezzel foglalkoznak. De ha mindenki elhasal akkor látogass el Érdre az injektor.hucsapatához. Ők biztosan kiderítik neked mi a probléma. És még az is olcsóbb lesz talán mint 70 ezer.
40000-km nél eredeti gyári gyertyákra cserélték a régieket, amikor két gyújtótrafót cserélt a szerviz.Annak ellenére,hogy keveset használtam, sok hiba jött már elő.Nemrég jobb oldali kormány gömbcsukló csere és futómű újra beállítás.
De az egy dolog, hogy mit ír ki. Az csak annyit jelent, hogy melyik paraméter esett határértéken kívülre. Ezt rontják el a szerelők, hogy ész nélkül nekiesnek azt az alkatrészt kicserélni amire panaszkodik az ecu. De rengetegszer nem azzal az alkatrésszel van a probléma amit kiír az ecu, sokszor csak ott lehet detektálni. Persze ész nélkül is el lehet kezdeni cserélgetni mindent végül is egyszer sorra kerül a hibás darab is.
Az elözőekben nem írtam,- még 20000km-nél teljes katatalizátor csere volt/10 éve/ mert szétesett összetört.Mivel semmi külső sérülés nem volt, így garanciában kicserélték, egy kis vita árán.
Nem értek semmit a dieselhez, azt nem írtad, hogy van-e benne turbó, bár a 2,2 barról azt gondolom, hogy van, de a diagrammról nekem nem az tűnik ki, hogy leesik a nyomás és azért van gond. Szerintem ezek valami teljesítmény csökkenésnek az eredményei, mintha valami leszabályozna. Annyira szabályosak a jelalakok, hogy szerintem azért csökken az üzemanyag nyomás, mert a vezérlő próbál több üzemanyagot benyomni.
Mondjuk jobban megnézve nem tudni, hogy milyen gyakori mérési eredményeket nézünk. Nekem úgy tűnik, hogy kb 2 másodpercenként van mérési adat, azért ilyen szép egyenesek a vonalak, mert a szoftver köti össze a pontokat.
Lehet valamelyik érzékelő besokall, de amennyit értek hozzá, bármi lehet :-)
Megcsináltattam a diagnosztikát, több estben is más,más szerelővel.mindig a lambda szondát írta ki.
De néhányszor rángatott a motor indítás után, majd gázadásra elmúlt. Trafó hibára gyanakodtam, azokat már több estben cserélték. 67000km van az autómban , első tulaj vagyok.
A 70 ezer szerintem nagyon (le)húzós ajánlat. Azért nem olyan nehéz kimérni azt a köteget. Az ECU-tól megy, ami ott van a motortér másik oldalán. Először is próbáld meg megszerezni a pontos hibakódot, hogy egyáltalán mire is panaszkodik az ECU. Akkor pontosabban be tudjuk határolni, merre érdemes elindulni.
Jó lenne tudni a pontos hibakódot. Viszont simán lehet, hogy teljesen feleslegesen cserélték a szondát először is, mert nem az a baja, hanem a katalizátor ment tönkre. És a második szonda teljesen tökéletesen üzemszerűen tette a dolgát, és jelezte a katalizátor hibáját.