Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

SGN Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59015

Heló! Gondoltam, hogy erre gondoltál! Ezt a fajta utóizzítást szerintem csendben csinálja. Ezért írtam a tapasztalatomat miszerint rossz gyertyát nálam nem jelezte ki. Sajna diag. Hali...

Előzmény: ÖregMackó (59004)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59014

Ha megnézed a gyári dobot, akkor látod, hogy van egy kis pukli rajta hátul, ami a gázt elteríti és ezáltal nem lesz olyan csattanós hangja. Emellett van benne - ha jól emlékszem -  két terelőlemez is. 

Előzmény: ille005 (59013)
ille005 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59013

nekem is walker dob van fent és kurvára zavaro hangja van (belül)!

 

Előzmény: HorTom (59008)
Köhike Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59012

Attól még lehet gyújtás. De én is pont ezt mondam amit a szervízben.

Előzmény: DGabee85 (59011)
DGabee85 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59011

Köszi!

Még mindig a rángatás miatt kérdezem. De ma rászántam magam, begurultam egy szervizbe. 21-én viszem egy diagnosztikára. Ők az elmondottak alapján egyértelműen gyújtás problémát mondtak. Viszont cserélve van a gyertya, a gyújtás kábelek, volt benne egy új csere trafó is, akkor is rángatott. Ezért tippelek valami fals levegőre, vagy kevés levegőre terhelésen, mert csak izmosabb gáznál rángat be. Ha óvatosan lépek a gázra, és lassan gyorsítok ki, akkor nem rángat. 21-én okosabb leszek.

Előzmény: Köhike (59000)
Pelagiusz86 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59010

Üdv mindenkinek! Ràszàntam magam én is a központi zàr javìtàsra,nekem a bal elsõ ajtò màr egyàltalàn nem zàrt és nemnyitott. Hàla az itt olvasottaknak sikerült megcsinàlni a kis motort,aminek valòban elég koszos volt a kommutàtor része,ennek tisztítàsàval,megoldòdott a probléma,és most ugy csattan a zàr mint újkoràban. Kicsit a zàrt tartò 3 db csavarral szenvedtem meg mert brutàlisan meg volt huzva,még pàrom Thalia kocsija visszavan remélem a csavarlazitò segìteni fog... Köszönöm a fórumtàrsaknak a leìràst! Sokàig tartott de megérte. Nem keveset spóroltam a dolgon.

Előzmény: ÖregMackó (58765)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59009

Hali!

 

Sima után gyártott Walker dob. Nem sport. Nekem kicsit "ércesebb" volt a hangja. A környezetemben másnak nem, de engem zavart. Karosszériással megcsináltattam a gyárit(új lemezt kapott) azt raktam vissza, ez meg a garázs sarkában pihen. Igazából 16eft-ért vettem, de 10eft -ért eladnám. Helyileg viszont Szigetváron van.

A lámpa polír szintén helyi... 

 

 

Előzmény: HorTom (59008)
HorTom Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59008

Szia lulumba!

 

Walker dob: mit kell róla tudni? (sportdob?, hangos? neked miért nem? Ára? Helyileg hol Bp?)

Lámpapolír: hol csináltattad mennyiért?

 

Köszi!

Előzmény: Törölt nick (59002)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59007

Ok sok sikert.Remélem minden sikerül és jó lessz

Előzmény: ÖregMackó (59005)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59006

Igen de ezek már nem előkamrás motorok hanem közvetlen befecskendezéses motor ahol elvileg izzitás megdot höfokon szerintem nagyon rövid ideig deig tart.Szereintem de ez csak én véleményem mert nem tudom hogy gyárilag hogy van de nem biztos hogy van után izzitás.

Előzmény: ÖregMackó (59004)
ÖregMackó Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59005

Szia!

 

Köszi az ajánlatot de mint sokan mások szeretem magam csinálni az autójavításokat, csak körbejárom előtte a témát. Ford 1,8-ban már cseréltem többször még annó izzítót, de akkor még talán több volt bennem a fiatalság meg egy-egy művelet kevesebbe került mint ma, ha esetleg szervízbe kell vinnem malőr miatt.

 

ÖregMackó

Előzmény: Törölt nick (58975)
ÖregMackó Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59004

Szia!

 

Olvasgattam az izzításról, sok újat természertesen nem mondott de arra, hogy láttam a motor beindítása után ismét világított a gyertya helyére betett izzó ez ad magyarázatot:

 

"Az izzítás folyamata

Az előizzítást a gyújtáskapcsoló indítja el, erről a műszerfalon izzításellenőrző lámpa tájékoztat. A folyamat végén a lámpa kialvása jelzi, hogy a izzítógyertyák elérték a megfelelő hőmérsékletet, és a motor indítható.

A befecskendezett tüzelőanyag az izzítógyertya égéstérbe nyúló részével soha nem érintkezhet, csak a hozzáadott plusz hő indítja meg az égésfolyamatot.

Az indítás után, amíg az égéstér nem melegszik fel elfogadható hőmérsékletre, addig az izzítórelé által vezérelt utó/utánizzítás segít elkerülni az esetleges égéskimaradást. Ez a rövid ideig tartó folyamat csökkenti az indítás utáni füst- és zajkibocsátást, valamint egyenletes járást biztosít. Ha az indítás nem volt sikeres, az izzítás kikapcsol, hogy az akkumulátor ne merüljön le."

 

Erre az "utóizzításra" gondoltam.

 

 

Előzmény: SGN (58966)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59003

Hali!

 

Nekem is kellet már cserélnem katalizátort mert az enyém is összetört, de az kb. 140ekm-nél. 

A sok rövid, városi utakat nem igazán szereti a 16v-s motor. Menj vele egy hajtósabb kört(100-150km-t) mondjuk az autópályán, szerintem kitisztul...

Még annyit, nekem is szokott akkor rángatni, ha hidegen el van indítva, majd pár másodperc múlva leállítva,(pl. garázsba beálláskor, autómosás után) a következő indításnál. Gázadásra a rángatás megszűnik.

Előzmény: Isti43 (59001)
Törölt nick Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59002

Hali!

 

Km. jeladót megírták már sokan, így ahhoz nem szólok...

 

Direkt szűrő: engem nem hoz lázba, ha neked jó egészségedre!

 

Hátsó dob: nekem van egy eladó Walker nem volt sokat használva, nekem jobb volt az eredeti...

 

Lámpa polír: kb. másfél éve(35ekm-el ezelőtt) lett polírozva az enyém, nem kapott semmi lakkot sem, és most is olyan mint polírozás után...

Előzmény: HorTom (58995)
Isti43 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59001

Megköszönöm a szondával kapcsolatos javaslatokat,megpróbálom a részletes hibakód ismeretében kideríteni a hibát. Győrben lakom, városi utakon járok, a tankolni is itt a városi OIL kútnál szoktam.Megpróbálok másikat.

Köhike Creative Commons License 2015.01.12 0 0 59000

MAP szenzor van benne, azaz légnyomás mérő. Ott van a motor jobb oldalán a szívósorban. Egy széles 3 vezetékes csatlakozó megy rá. Kiszedéskor vigyázz, mert egy műanyag pöcök tartja a helyén amit a szívósorról könnyen le lehet törni.

Előzmény: DGabee85 (58999)
DGabee85 Creative Commons License 2015.01.12 0 0 58999
1.4 8V-ben K7J700 van légtömegmérő? Hol találom, ha van? Vagy milyen érzékelő van erre benne?
nagya2 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58998

HAli!!

Én alulról egy nagycsavarhúzóval ütöttem ki a helyéröl a sebesség jeladót.

Betámasztottam a hegyét, aztán a felfelé megütöttem tenyérrel.

Üdv Nagya

Előzmény: HorTom (58995)
Köhike Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58997

Szenzort tényleg csak ki kell felfele húzni. Létezik olyan aminél egy biztosító stift van oldalt, de a thaliaban elvileg csak olyan van amit ki kell felfele húzni. Ami a hátsó dob cserét illeti szerintem készülj az egész rendszerrel. Csak a hátsó dob cseréje átmeneti megoldás lesz, utána elöl fog szétesni. Utángyártott kipufogó esetén arra figyelj, hogy aluplatírozott legyen. Nem tudom, hogy mindegyik ilyen-e.

Fényszóró polírozás. Én felpolíroztam...... Az az alapvető baj, hogy ezek a lámpatestek egy UV álló lakkal vannak bevonva, ami idővel megrepedezik, és fátyolosodik. Na a polírozással ugyan ez a réteg lejön, és átmenetileg szép fényes lesz de utána fél év és ugyanúgy bemattul. Nekem legalább is így viselkedett. Szerintem én nyáron ki fogom venni mindkét lámpát, ismét felpolírozom, és utána fognak kapni egy új karc és UV álló lakkozást. Úgy talán jó és tartós lesz.

Előzmény: HorTom (58995)
Köhike Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58996

Egyébként valamilyen összetett hibád lehet, mivel a 2-es szonda az ég világon semmi mást nem csinál, csak a katalizátor működését figyeli. Erre kaptál hibakódot. És írtad, hogy rángat is az autó. Na az meg egy másik hiba. Indításkor meg eleve nincs még semilyen lambda szabályozás, a szonda amíg fel nem melegszik minimum 300 fokra meg se szólal. Persze ott van benne a fűtés, ami felgyorsítja ezt a folyamatot, és sokkal rövidebb mint a régi 1 vezetékes szondáknál, de indítást követően még open loop-ban van a motor, ilyenkor előre programozott értékek alapján történik a keverékképzés. Akár az is lehet, hogy valami nagyon nem jó az üzemanyag rendszeren, és kicsinálja a katalizátort. De ez csak egy szélsőséges feltételezés. Keress egy olyan szervízt ahol a hibakód törlésen és az oroszrulett szerű alkatrész cserélgetésen kívül másra is képessek.

HorTom Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58995

Sziasztok!

 

Aki csinálta már segítsen legyen kedves egy részletesebb szerelési, gyakorlati útmutatóval:

Sebességmérő szenzor kivétele: mint ahogy a mesében, húztam, húztam, de csak nem akart kijönni a helyéből.

Aztán rángattam, feszegettem kicsikét, de csak nem akart kijönni.

Aztán hagytam, és most itt vagyok, hogy mi tévő legyek... HELP!

 

Aztán Valakinak hátha tetszik, gondoltam büszkélkedem a direkt szűrőmmel:

 

Hátsó kipufogódob csere tapasztalatok érdekelnének, mert lassan szétrohad... és... duruzsolós, "sportosabb", de azért a füleknek család/gyerekbarát hátsó dob cserében gondolkodok. Mit/hol ajánlanátok?

 

Tapasztalatok első fényszórók polírozásáról is jól jönne... elég fátyolosak szegények.

(elég ellentmondó cikkek vannak a neten, valaki lakkoz, valaki nem, egymást szidják stb.)

Köhike Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58994

Szerintem hagyd a francba azt a szervízt, 70 ezerért meg főleg, és keress egy olyan szakembert aki értelmezni is képes azt amit az ECU kiír neki. Itt is találsz a fórumon több olyan embert akik képessek ilyen analízisre, és ezzel foglalkoznak. De ha mindenki elhasal akkor látogass el Érdre az injektor.hucsapatához. Ők biztosan kiderítik neked mi a probléma. És még az is olcsóbb lesz talán mint 70 ezer.

Előzmény: Isti43 (58988)
Isti43 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58993

40000-km nél eredeti  gyári gyertyákra cserélték a régieket, amikor két gyújtótrafót cserélt a szerviz.Annak ellenére,hogy keveset használtam, sok hiba jött már elő.Nemrég jobb oldali kormány gömbcsukló csere és futómű újra beállítás.

Köhike Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58992

De az egy dolog, hogy mit ír ki. Az csak annyit jelent, hogy melyik paraméter esett határértéken kívülre. Ezt rontják el a szerelők, hogy ész nélkül nekiesnek azt az alkatrészt kicserélni amire panaszkodik az ecu. De rengetegszer nem azzal az alkatrésszel van a probléma amit kiír az ecu, sokszor csak ott lehet detektálni. Persze ész nélkül is el lehet kezdeni cserélgetni mindent végül is egyszer sorra kerül a hibás darab is.

Előzmény: Isti43 (58988)
Isti43 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58991

Az elözőekben nem írtam,- még 20000km-nél teljes katatalizátor csere volt/10 éve/ mert szétesett összetört.Mivel semmi külső sérülés nem volt, így garanciában kicserélték, egy kis vita árán.

Papalac Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58990

Én 10 éve nem tudok rájönni (meg a szakszervizesek sem), hogy mitől csinálja.

Abban maradtak, hogy rossz üzemanyag.

67 ezernél már illik gyertyát cserélni, nem tudom volt-e.

Az, hogy egy éve szondát cseréltek semmit nem jelent. Az új is elromolhat, de tényleg lehet katalizátor is.

Előzmény: Isti43 (58988)
Papalac Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58989

Nem értek semmit a dieselhez, azt nem írtad, hogy van-e benne turbó, bár a 2,2 barról azt gondolom, hogy van, de a diagrammról nekem nem az tűnik ki, hogy leesik a nyomás és azért van gond. Szerintem ezek valami teljesítmény csökkenésnek az eredményei, mintha valami leszabályozna. Annyira szabályosak a jelalakok, hogy szerintem azért csökken az üzemanyag nyomás, mert a vezérlő próbál több üzemanyagot benyomni.

Mondjuk jobban megnézve nem tudni, hogy milyen gyakori mérési eredményeket nézünk. Nekem úgy tűnik, hogy kb 2 másodpercenként van mérési adat, azért ilyen szép egyenesek a vonalak, mert a szoftver köti össze a pontokat.

 

Lehet valamelyik érzékelő besokall, de amennyit értek hozzá, bármi lehet :-)

Előzmény: SGN (58958)
Isti43 Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58988

Megcsináltattam a diagnosztikát, több estben is más,más szerelővel.mindig a lambda szondát írta ki.

De néhányszor rángatott a motor indítás után, majd gázadásra elmúlt. Trafó hibára gyanakodtam, azokat már több estben cserélték. 67000km van az autómban , első tulaj vagyok.

Köhike Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58987

A 70 ezer szerintem nagyon (le)húzós ajánlat. Azért nem olyan nehéz kimérni azt a köteget. Az ECU-tól megy, ami ott van a motortér másik oldalán. Először is próbáld meg megszerezni a pontos hibakódot, hogy egyáltalán mire is panaszkodik az ECU. Akkor pontosabban be tudjuk határolni, merre érdemes elindulni.

Előzmény: Isti43 (58983)
Köhike Creative Commons License 2015.01.11 0 0 58986

Jó lenne tudni a pontos hibakódot. Viszont simán lehet, hogy teljesen feleslegesen cserélték a szondát először is, mert nem az a baja, hanem a katalizátor ment tönkre. És a második szonda teljesen tökéletesen üzemszerűen tette a dolgát, és jelezte a katalizátor hibáját.

Előzmény: Isti43 (58983)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!