M41-2142: A lehetőségekhez mérten a legjobb megoldás valószínűleg az lenne, hogy a Bátaszék-Decs szakaszon pár lassújelet egybe vonnának így pár táblával megoldható, míg a teljes Decs-Szekszárd szakaszt 20km/h-sá tenni.
A 3-5 szelvénnyi 40-es szakaszoknak nyilván nincs semmi értelme, csak a statisztikában mutat jól, hogy mennyi a 20-asok és a 40-esek arány.
Mivel azzal indokolták, hogy nincsen se eleje se vége, hogy nincs elég rendelkezésre álló tábla.
Remek.
D55: Épp ez az, hogy oda csak így fér be.
Igen, de egyébként sem káros, hogy egy tizessel rövidebb a Veres-Nyugati távolság.
Alagi majort kellene valószínűleg elfelejteni teljesen, az is jót tenne a csúcsidőszak menetrendszerűségének.
De ha lehet, akkor miért ne legyen igazi félórás ütem?
Mert lehet, hogy így több utasnak tudsz jót tenni, esetenként akár szerelvényt is lehet a gyorsítással nyerni.
Igaz, na meg a vágányszabadításra váró, a Nyugati bejárata előttácsorgó vonatok utasai is visszalépésként konstatálták az mr-váltást. De nem mindig okoz ilyet a kilazított szf.
De.
Vagy le vagyok maradva? Lehet, hogy Pécsen már van új mr?
??? 2007/2008-asra gondolsz? Gondolom, már Pécsen is lehet kapni...
Ki tudja, Átán lehet #-ezni? Normaidő?
Hát, ha megnézed a menetrendkönyvedet, láthatod, hogy a 812 elől a 8135-ös pl. ott áll félre 7 percre. A 813 elől pedig a 8124-es 6 percre.
HLP: Gyuri, megosztanád velünk röviden pár sorban, hogyan tudnád elképzelni a 29-es, 30-as vonalak ütemes rendjét?
Egyelőre nem.
Chabee87: De mivel az IC 58-ra érne be azért a RENDES ütemből csak annyira kéne kitéríteni, hogy ott ne álljon meg, ezzel nyernénk 2 percet, meg 1 perccel később érkezne a nyregyi IC. Na így már érthető?
Így már érthető, elnézést.
De a 2 perc nyereség azért az inkább csak 1-1,5 (mert, ha jól rémlik a 100-as és a 60-as állandó lassújel még mindig megvan), az IC-t pedig ne hozd be 1 perccel később, mert akkor már tényleg necces lesz az összezárás.
rutthin: Ígéri Istvántelek, hogy a közeli jövőben kiadja az egyik Talentet, ami főlégtartály probléma miatt áll, akkor kiesik a Szilis szerelvény
Még egyszer kérdezem: miért nem a martoni vonatokra áll be a Szilis inga? (vagy már abban is Bhv jár?)
gabor144: Tudom, karbantartási költségoptimalizásás, telephelyi típusegységesség, de kétféle típus (+változatok) még nem akkora elfogadhatatlan sokféleség.
Még ennél egyszerűbb dolgokat sem lehet elérni, kivitelezni.
Jajj nekem, olyan vagyok mint egy nem létező ember? :-) (Bocsánatot kérek a kivételektől.) Legyek inkább jóságos vasutas!
Nem. A jóságos politikus az, aki azt hiszi, hogy ő a Mikulás, a Jézuska, meg a húsvéti nyuszika is egyben és mindenkinek kell valamit osztogatnia, és azt hiszi, hogy ezzel mindenkinek jót tesz. Itt is erről van szó.
Azért azt nem igazán értem, hogy ha Tatabányáig úgyis járnának, akkor az a 4x15 többlet km rögtön két szerelvény többletet jelent?
Annál a szerelvénynél, ami Tatabányán éjszakázna, nem probléma, hogy hajnalban Oroszlányból indul és este ott végez.
Dde a 15:55-ös délis indulású vonat szerelvényét még a 18:25-ösre vissza lehetne hozni (a 17:33-as érkezésű fordulna a 17:55, illetve jelenleg ütemből kivéve 17:50-esnek). Oroszlányból viszont már nem tud visszakavarni időben erre a vonatra, tehát egy újabb duplát kell beáldozni ezért.
Kora délután a gyengébb irányban ütemen felül "megél"?
Vasárnap igen.
Persze egyik kedvenc mondásom szerint "az ördög a részletekben lakozik", úgyhogy szolgálatbeosztás, gépforduló miatt lehet ez rossz ötlet.
Ilyen szempontból ez jobb ötlet, de már a 19:28-as IC-n is minimálisan vannak.
Ha ez már minden határátlépő IC/EC-n így van, akkor megnyugszom és konstatálom, hogy pozitív változások is vannak a MÁV-nál.
Megnyugodhatsz és konstatálhatsz :)
alex_86: A mostani mozdonyfordulókkal nem teljesen értek egyet (és ezt pár mv.-től is visszahallottam már)
Na, akkor már megint egyetértünk valamiben :)
Újhelyen a 38 perces körüljárás néha eléggé szűkös főleg úgy, hogy a szerelvényfordulók nem igazodtak ehhez, tehát nem arra a szerelvényre jár rá a csörgő, mint amivel megérkezett.
természetesen a szerelvényléptetés is megszűnne, amivel jött, azzal megy vissza, így az előfútéssel sincs gond. ÉS vágány is marad körüljárni, meg a tehervonatoknak is.
Úgyhogy ezen ne nagyon húzzúk a nadrágszíjat
Öncélúan valóban ne, de a szerlvényfordulóval és az állomási technológiával együtt már érdemes.
Tiszalúcról bejáróknak mérlegelnie kellene, mire van inkább szükségük: egy kiszámítható reggeli vonatra, amely pontosan beér Miskolcra
Továbbra is állítom nincs szükség kompromisszumra, csökkentett kocsiszám mellett tartható a menetrend.
Az az egy db Halbi semmit sem jelent.
Ki mondta, hogy csak egyet lehetne elvenni (egyébként sem az 5208-t kellene erősíteni, hanem az 528-ast...). Ha 5 kocsival menne az 5209-as, szerintem még nem lenne parasztlázadás, viszont könnyebb lenne a csörgőnek.
Ami plusz eszköz kellene az egészhez
Na, hát ha még plusz eszköz is kell...
Ebben benne lehetne az az egy szem halbi is, az 5209 erősítésére.
Ez egy kicsit későn jönne már ezzel...
Tavaly a poprádi Ic-vel simán eljátszották ugyanezt, Zsolca-Ms között maradna helytelenben. Szembe vonat sehol, simán működne.
Beszéld meg az illetékes ov-vel és főov-vel :)
de nem ragaszkodom annyira mereven hozzá, mint mondjuk Te és néhány topictárs.
márpedig több ok miatt is érdemes ragaszkodni hozzá. Az átlagutas nem vasútbarát, aki ilyeneket meg fog jegyezni.
de remélem ezért nincs harag köztünk :-)))
Miért lenne?
Csak sajnos néhány helyen már túl sokat kell felvállalni, mert olyan menetrend nincs, amely minden utasnak tökéletesen megfelelne. Az ITF-ben nem lehet egyszerre több dologhoz igazodni és rugalmasan kezelni a helyzeteket, így sokan úgy érzik, ezzel szándékosan szivatják meg őket....
Így van, de ezt fel kell vállalni. Ha tud utas, több bevétel van azonos költségszint mellett, az akkor is jobb, ha van esetleg rosszul járó utasréteg, illetve akár elpártoló utas is.
Azért, mert a sorra kerülő szerelvény általában Nt-ről jön
Erre mondom azt, hogy nincs kőbe vésve, hogy Újhelyen kell a nagytiszítást végezni. Pláne napközben...
Ha belevesszük azt, hogy elég egy 15-20 perces megcsúszás Szerencsig, aztán ugrott a két kereszt a 80c-n (átrakják Zomborra illetve Tolcsvára), már ott tartunk, hogy Saújhelyre óra 40 körül érkezik.
Egy gyors körüljárással Patakról már rendesen indulhat tovább.
B767-2: 31-én és 1-én a hétvégi menetrend szerint,de ugyanúgy járnak a vonatok?
31-én ünnepnapi közlekedési rend, 1-jén pedig vasárnapi közlekedési rend lesz érvényben.
(A) és X jelűket egyik nap sem járnak, a (B) és a [7], [67] jelűek 1-jén már igen. A +-esek mindkét napon.
Hát, és igen, most veszem észre, hogy a 20-30 éves szakmai tapasztalat a közlekedési korlátozások közé ismét betette a keze nyomát.... A [6]-os korlátozásnál az ünnepnapot kivette a közlekedési rendből, tehát a (B)-nek ismét nincs teljes körű alternatívája... Tehát például Szentlőrincről este az utolsó vonat ünnepnapokon (több napos hétvégenként 20:40-kor indul, másnap hajnalra meg gondolom szerelvényként közlekedik le Sellyére. Bravó! Tapsvihar!
Az VIII. 20 is tetszik, mint ünnepnapi közlekedési rend, aztán majd a hajnali X-os vonatokat majd mint "ünnepi mentesítőként" hirdetik meg (vagy szerelvényként hozzuk vissza az esti (B)-s vonatot). Nyugodtan lehetett volna szombati közlekedési rendű nap, hasonlóan május 1-je és október 23-a is...
Az [1]-es korlátozást, a magyarázatát, és a naptárban dőlt, aláhúzott jelzését pedig el lehetett volna felejteni (a Pécs-Győr vonatnál volt utoljára rá szükség, a füsti vonatok miatt meg hadd ne hagyjuk már meg...)
A november 19 és 21 közötti időugrásról meg ne is beszéljünk. (Igaz, anno 1582-ben is előfordult már, hogy október 4, csütörtök után 15-e péntek következett...)
(OFF a fotós Andor nem th-val írja egyébként a nevét?)