Keresés

Részletes keresés

D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15057
Tehát, mégis meghagynád a személyvonatokat (Fűzfőn és Zánkán most nem áll meg a gyors/IC).
Valamit félreértesz. Csak személyvonat lenne, pár kisorgalmú megálló kihagyásával, a meglévő buszok átszervezésével és ütmesítésével :)
Előzmény: téesz-metró (15055)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15056

Ha másként nem fér be, akkor a Bp-Baja 2óü érdekében legyen ez a vonat Usgyi. A 46-oson bokorugróként is gyorsan tudna haladni a ritkított megállók (Kajdacs, Kölesd-Alsótengelic, Szedres) és emeletes lj-k jóvoltából. Ezért kéne Usgyinak, vagy IP-nek mennie, de utóbbi csak a 90-et bírja: ezért járnának a 2b-n és az 5-ösön, netán a 29-esen (tényleg, itt nem lehetne emeletes lj?).

 

Szilas és Bp között pedig 100-nál gyorsabban úgysem nagyon lehet menni (papíron UD-Érd 120, csak az előváros tele van lj-vel...), azt pedig akár el is tudnám képzelni, hogy itt is lenne pár emeletes lj (igaz, Érden nagyon sz*r a pálya, de DuFi-n talán haladhatna 40 helyett 60-al). Még a végén kiderül hogy pusztametróval előbb föl lehet érni Bp-re :)

 

A gyékényesi gyorsnak pedig fütyültek, Szabolcs-Gyékényes 2óü személy lenne, átszállás a Duna-Bp zónázóra. Kaposburgra pedig napi 1-2 üf IC :)

téesz-metró Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15055
Tehát, mégis meghagynád a személyvonatokat (Fűzfőn és Zánkán most nem áll meg a gyors/IC).

Akkor viszont minek busz? :)
Előzmény: D55 (15054)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15054

Akkor minek egyáltalán vasút? :)

Mert ő lenne a gerincvonal.

 

Pl. valaki Fűzfőről utazik Zánkára. A Te verziódban Fűzfőn felszállna a buszra, Almádiban vonatra ülne, majd Füreden újra buszra szállna.

Szerintem Fűzfőn is, meg Zánkán is megmaradna a megálló. Mondjál olyan viszonylatot, amin sok utas van (tehát nem hagyhatjuk, hogy ők ezentúl busszal menjenek), de a viszonylat mindkét végpontja egy olyan kisforgalmú megálló, amit én megszüntetnék (igaz, konkrétan még én sem tudom, hol nem állnánk meg).

 

Minek bonyolítaná az életét, ha végig is mehet busszal? :)

Ha elenyésző az ilyen viszonylatú utasmennyiség, akkor mondom: nem érdekel, menjenek busszal. Szerintem a 29-es legtöbb utasát nem ez teszi ki. Lehet akár úgy is, ahogy a 30-ason tenném: bizonyos megállókban csak nyáron, az ütemen felüli vonatok állnának meg.

 

Ennek az lenne a feltétele, hogy a Volánt és a MÁV-ot egy rendszerben nézzük és irányítjuk.

Előzmény: téesz-metró (15053)
téesz-metró Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15053
Akkor minek egyáltalán vasút? :)

Pl. valaki Fűzfőről utazik Zánkára. A Te verziódban Fűzfőn felszállna a buszra, Almádiban vonatra ülne, majd Füreden újra buszra szállna. Ez 2 átszállás. Minek bonyolítaná az életét, ha végig is mehet busszal? :)
Előzmény: D55 (15051)
M63 010 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15052

Tévedsz!

A 21-es vonalon is eléggé jelentős a buszos ráhordás a Szombathelytől 20-40 km-re eső vasútállomásokra.

 

Előzmény: Törölt nick (15046)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15051

Chabee87

Valamit valamiért. Szerintem a menetidő csökkentése fontosabb, mint a sok megállás, ami egyesíti a "menetidő növekedése" és a "sok gyaloglás" hátrányokat. Nem lenne jobb, ha inkább a falvakat a busz rendesen feltárná (sűrűbb megállók, mint most a vasúton), és ráhordana a vonatra, ami lényegesen gyorsabb lenne (és energiatakarékos is)? Aki pedig csak a szomszéd faluba megy, az felőlem mehet busszal :)

 

Ráadásul pont a jó lefedettség előnyét veszted el vele.

Épp ez az, hogy ez nem jó lefedettség. Busszal sokkal jobban fel lehetne tárni a településeket és ez nem csak itt érvényes, hanem rengeteg olyan helyen, ahol a vasút a falu szélén van, a buszmegálló pedig a legtöbb háztól max. 300-500 m-re.

 

monor-21

Jó ötlet, lehet, hogy így lesz :)

Előzmény: Törölt nick (15046)
rutthin Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15050

Még egyszer kérdezem: miért nem a martoni vonatokra áll be a Szilis inga? (vagy már abban is Bhv jár?)

 

Nem akartuk megkeverni az egész fordulót emiatt!

Így csak Győr-Rajka között jár, és lehet cserélgetni a gépeket is rajta. Egyébként nem is inga, V43+5 Bhv.

Előzmény: István Gyuri (15029)
rutthin Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15049

És hogy tartja a 130/130-at? Esetenként a 140/140-et is jól bírja?:)

 

"Csak" a 130/130-as vonatokban jár, Győr-Rajka között! Volt már olyan vonat, amelyik így is rendes volt...!!!

Előzmény: PLACI (15014)
alex_86 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15048
Az lényegében egy csonkavágány, az állomás Ms felőli végénél. Nem közvetlenül a fővágány mellett, köztük állt az egykori fűtőház. Lényegében az egykori fordítókorongra húzzák ki a szerelvényeket.
Előzmény: M63 010 (15043)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15047
Amúgy: Jósvafő-Aggtelek milyen minőségben Mrh? Keresztezést lehet ott bonyolítani?
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15046

A vasútnak nem lehet feladata a települések feltárása.

 

Miért és akkor szerinted  mi a feladata???? 20-30 kilóméteres utak esetén mint kisebb falvak esetén helyközi forgalomban szerinted hol éri meg átszállni buszról vonatra? Akkor inkább végigmegy mindenki busszal és b@aszhatod az utast a vonatodról.

 

Szerintem ezek közül sok rágyaloglási távolságon belül van a többihez képest.

 

Ezt majd az utasnak is próbáld meg elmagyarázni, aki majd a buszt választja a vonat helyett. Ráadásul pont a jó lefedettség előnyét veszted el vele.

 

Meg tudná valaki mondani, hogy mely megállók nem fontosak?

 

De ha mindenáron kell vmi: Pl.: Nemsgulács-Kisapáti, Badacsonylábdihegy, Szepezdfürdő, Polgárdi Ipartelepek, Balatonfőkajár-felső,

Előzmény: D55 (15044)
monor-21 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15045

Meg tudná valaki mondani, hogy mely megállók nem fontosak?

 

 

Meg.

 

Kérdezd meg a vonalon dolgozó kalauzokat.

Mond meg nékik, hogy szerintük melyik három-öt megállási helyet lehet kivenni.

Kapsz mondjuk 30 választ.

 

Ez már elég átlagoláshoz.

 

Kapsz tőlük egy listát.

Lesz rajta 8-10 név.

Vedd előre a legtöbb szavazatot kapott három-üt nevet.

 

Előzmény: D55 (15044)
D55 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15044
Hát, ez nem igaz, milyen sűrűn vannak a megállók a 29-esen. Szerintem ezek közül sok rágyaloglási távolságon belül van a többihez képest. A vasútnak nem lehet feladata a települések feltárása. Ezt oldják meg busszal és hordjanak rá a vasútra! Meg tudná valaki mondani, hogy mely megállók nem fontosak?
M63 010 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15043

Kösz. De teherpályaudvar nincsen? Vagy hová húznak ki a szerelvények akkor, ahol a takarítás is zajlik?

 

 

Előzmény: alex_86 (15039)
monor-21 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15042

Amikor először hallottam róla, még kerestem a szavakat. Mikor tőled is olvastam a dologról, megbizonyosodtam, hogy nem én vagyok bunkó, hanem valóban nincs szalonképes szó, amivel jellemezni lehetne..........

 

 

 

Kifejtené magyarul is ?................:-))

 

 

Előzmény: amicus (15040)
gabor144 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15041

Mivel néhány utaláson kívül csak a 14978. sz. hozzászólásodba belinkelt cikkben volt szó róla, amiben tényleg semmi érdemi dolog nincs, és a nagytopicban és a guglival keresve sincs több infó, nem tudok hozzászólni, pedig érdekelne.

 

Oroszlányi vonat ügyben meg elszámoltam magam: Ahhoz kétség nem fér, hogy egy szerelvényel több kell. Az általad írt két Flirtről én meg már automatikusan két többlet szerelvényre gondoltam, és annak szükségességét nem értettem. Már világos.

 

A 18.25-ösre egyébként biztos kell dupla? Mert ha esetleg nem, akkor Tatabányán szétválhatna a dupla, eleje tovább Oroszlányba, vége vissza 18.25-ösnek. Aztán majd Tatabányán találkoznak. Tudom, személyzetforduló, szétkapcsoló ember, technológiai idők, gyorsan vegyem ki a kezem a biliből!

Előzmény: István Gyuri (15034)
amicus Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15040

Amikor először hallottam róla, még kerestem a szavakat. Mikor tőled is olvastam a dologról, megbizonyosodtam, hogy nem én vagyok bunkó, hanem valóban nincs szalonképes szó, amivel jellemezni lehetne...

:-) / :-(

Na persze nem az számít, ha a topikon hanyagoljuk-e a méltatását... nehogy átgázoljon rajtunk. Ilyen marhaságra mindig akad elég "szakember", aki eladja magát...

Előzmény: István Gyuri (15034)
alex_86 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15039

8 plusz egy csonka, ebből 2 általában a selejtezett járművek tárolóhelye. A szélsőt pedig csak perlitrakodársa használják. Valamint van még egy rakodócsonka (de az max selejtes kocsik tárolásásra használatos).

Előzmény: M63 010 (15027)
alex_86 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15038

(egyébként sem az 5208-t kellene erősíteni, hanem az 528-ast...). Ha 5 kocsival menne az 5209-as, szerintem még nem lenne parasztlázadás, viszont könnyebb lenne a csörgőnek.

 

Változó a kihasználtság a fenti két vonaton, ilynekor télvíz idején valóban kihasználatlanabb az 5208-as, de pl nyáron arra is jól jött az erősítés. A 30-as felől jövő utasok is nagyobb számmal voltak rajta.

 

Az 5209-re sztem kell a 6 kocsi, ha előtte lenne mentesítő (vagy a Bz megállna mindenütt), talán elvinné a miskolci utasok egy részét, de most kell rá!

 

Öncélúan valóban ne, de a szerlvényfordulóval és az állomási technológiával együtt már érdemes.

Egyetértek.

 

Na, hát ha még plusz eszköz is kell...

Az a plusz eszköz most is kell, a "csonka" nyíregyházi miatt. Azért is szedtem elő ezt az 5209 gyorsítása c. dolgot, mert pont a reggeli rendszer jelenlegi megbontásával lenne rá eszköz, és optimálisabb fordulók lennének.

 

 

Erre mondom azt, hogy nincs kőbe vésve, hogy Újhelyen kell a nagytiszítást végezni. Pláne napközben...

Hogy terveznéd? A Keletiben lenne idő nagytisztításra? Újhelyen csak utántisztítás lenne? Szerintem nem véletlenül hárítik az egri/újhelyiekre ezt a feladatot....

 

Egy gyors körüljárással Patakról már rendesen indulhat tovább.

Háát, merész terv, de az itteni helyzetet ismerve, nem működne zökkenőmentesen.

Előzmény: István Gyuri (15029)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15037

A konkurenciamutatóval és a menetrend harmonizációs projekttel senki sem foglalkozik itt a topikon?

 

Ami tulajdonképpen mit is jelent?

Előzmény: István Gyuri (15034)
Blöky2 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15036

Azért én hozzá teszem rögtön, hogy a páratlan vonatoknál nem az indulás, hanem a végállomásra érkezés időcsoportjához igazodik a számozás.

De amúgy meg ez egyáltalán nem vastörvény.

D55 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15035
Nem
Előzmény: István Gyuri (15034)
István Gyuri Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15034

A konkurenciamutatóval és a menetrend harmonizációs projekttel senki sem foglalkozik itt a topikon? Úgy látom, Ti sem látjátok meg benne a mindent elsöprő fantasztikumot :))

D55 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15033

De lehet, pl. így lehet közvetlen (MS-)Szerencs-Debrecen(-Pladány) vonatokat is alkotni.

Kell?

 

A főosztályvezető alatti szintű vezető :)

Ja, értem :)

Előzmény: István Gyuri (15031)
István Gyuri Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15032

ahol sok mindennek utána lehet nézni

Ja, pl. annak, hogy nem melléklet, hanem függelék.... :-)

 

ÉS most talán a táblázat sem esik szét

 

Időcsoport       Számvégződés

(órák között)   

 

  0.00 -   7.00       0   9

  7.00 - 11.00       2   7

11.00 - 15-00       4   5

15.00 - 18.00       6   3

18.00 - 24.00       8   1

Előzmény: István Gyuri (15031)
István Gyuri Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15031

D55: Ott nincs utas?

Hát, nem sok. Viszont van szép viacoloros peron, igaz a gaztólk már nem igazán látszik...

 

Jó, jó, de Db-Ni között nem hinném, hogy olyan menetidőcsökkenés lehetne, ami miatt érdemes lenne feladni a félórás ütemet.

De lehet, pl. így lehet közvetlen (MS-)Szerencs-Debrecen(-Pladány) vonatokat is alkotni.

 

Db-Ni között?

Igen. A szerencsivel való összeforgatással is akár.

 

Mi az ov?

A főosztályvezető alatti szintű vezető :)

 

Nem tudom, hogy a vonatszámok utolsó számjegye miért nem mindenhol ugyanazon logika alapján van megállapítva, de tudtommal így kéne lennie (gondolom, az időintervallum a vonat kiindulási állomásáról való indulását jelenti):

Vagy tévednék?

Egy kicsit, de nem nagyon. Továbbra is figyelmedba ajánlom a www.zolikom.hu oldalt, ahol sok mindennek utána lehet nézni.

 

F.2. Utasítás 17. sz. melléklete

17.8. A személyszállító vonatok számozása általában időcsoportok szerint történik. Az időcsoportot a vonatszám utolsó számjegye az alábbiak szerint fejezi ki:

Időcsoport   Számvégződés (órák között)   0.00 -   7.00

  7.00 - 11.00

11.00 - 15-00

15.00 - 18.00

18.00 - 24.00   0 9 2 7 4 5 6 3 8 1

 

Előzmény: D55 (15030)
D55 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15030

Alagi majort kellene valószínűleg elfelejteni teljesen, az is jót tenne a csúcsidőszak menetrendszerűségének.

Ott nincs utas?

 

Igen, de egyébként sem káros, hogy egy tizessel rövidebb a Veres-Nyugati távolság.

Jó, jó, de Db-Ni között nem hinném, hogy olyan menetidőcsökkenés lehetne, ami miatt érdemes lenne feladni a félórás ütemet.

 

Mert lehet, hogy így több utasnak tudsz jót tenni, esetenként akár szerelvényt is lehet a gyorsítással nyerni.

Db-Ni között?

 

Beszéld meg az illetékes ov-vel és főov-vel :)

Mi az ov?

 

 

Nem tudom, hogy a vonatszámok utolsó számjegye miért nem mindenhol ugyanazon logika alapján van megállapítva, de tudtommal így kéne lennie (gondolom, az időintervallum a vonat kiindulási állomásáról való indulását jelenti):

 

Vagy tévednék?

Előzmény: István Gyuri (15029)
István Gyuri Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15029

M41-2142: A lehetőségekhez mérten a legjobb megoldás valószínűleg az lenne, hogy a Bátaszék-Decs szakaszon pár lassújelet egybe vonnának így pár táblával megoldható, míg a teljes Decs-Szekszárd szakaszt 20km/h-sá tenni.

A 3-5 szelvénnyi 40-es szakaszoknak nyilván nincs semmi értelme, csak a statisztikában mutat jól, hogy mennyi a 20-asok és a 40-esek arány.

 

Mivel azzal indokolták, hogy nincsen se eleje se vége, hogy nincs elég rendelkezésre álló tábla.

Remek.

 

D55: Épp ez az, hogy oda csak így fér be.

Igen, de egyébként sem káros, hogy egy tizessel rövidebb a Veres-Nyugati távolság.

Alagi majort kellene valószínűleg elfelejteni teljesen, az is jót tenne a csúcsidőszak menetrendszerűségének.

 

De ha lehet, akkor miért ne legyen igazi félórás ütem?

Mert lehet, hogy így több utasnak tudsz jót tenni, esetenként akár szerelvényt is lehet a gyorsítással nyerni.

 

Igaz, na meg a vágányszabadításra váró, a Nyugati bejárata előttácsorgó vonatok utasai is visszalépésként konstatálták az mr-váltást. De nem mindig okoz ilyet a kilazított szf.

De.

 

Vagy le vagyok maradva? Lehet, hogy Pécsen már van új mr?

??? 2007/2008-asra gondolsz? Gondolom, már Pécsen is lehet kapni...

 

Ki tudja, Átán lehet #-ezni? Normaidő?

Hát, ha megnézed a menetrendkönyvedet, láthatod, hogy a 812 elől a 8135-ös pl. ott áll félre 7 percre. A 813 elől pedig a 8124-es 6 percre.

 

HLP: Gyuri, megosztanád velünk röviden pár sorban, hogyan tudnád elképzelni a 29-es, 30-as vonalak ütemes rendjét?

Egyelőre nem.

 

Chabee87: De mivel az IC 58-ra érne be azért a RENDES ütemből csak annyira kéne kitéríteni, hogy ott ne álljon meg, ezzel nyernénk 2 percet, meg 1 perccel később érkezne a nyregyi IC. Na így már érthető?

Így már érthető, elnézést.

De a 2 perc nyereség azért az inkább csak 1-1,5 (mert, ha jól rémlik a 100-as és a 60-as állandó lassújel még mindig megvan), az IC-t pedig ne hozd be 1 perccel később, mert akkor már tényleg necces lesz az összezárás.

 

rutthin: Ígéri Istvántelek, hogy a közeli jövőben kiadja az egyik Talentet, ami főlégtartály probléma miatt áll, akkor kiesik a Szilis szerelvény

Még egyszer kérdezem: miért nem a martoni vonatokra áll be a Szilis inga? (vagy már abban is Bhv jár?)

 

gabor144: Tudom, karbantartási költségoptimalizásás, telephelyi típusegységesség, de kétféle típus (+változatok) még nem akkora elfogadhatatlan sokféleség.

Még ennél egyszerűbb dolgokat sem lehet elérni, kivitelezni.

 

Jajj nekem, olyan vagyok mint egy nem létező ember? :-) (Bocsánatot kérek a kivételektől.) Legyek inkább jóságos vasutas! 

Nem. A jóságos politikus az, aki azt hiszi, hogy ő a Mikulás, a Jézuska, meg a húsvéti nyuszika is egyben és mindenkinek kell valamit osztogatnia, és azt hiszi, hogy ezzel mindenkinek jót tesz. Itt is erről van szó.

 

Azért azt nem igazán értem, hogy ha Tatabányáig úgyis járnának, akkor az a 4x15 többlet km rögtön két szerelvény többletet jelent?   

Annál a szerelvénynél, ami Tatabányán éjszakázna, nem probléma, hogy hajnalban Oroszlányból indul és este ott végez.

Dde a 15:55-ös délis indulású vonat szerelvényét még a 18:25-ösre vissza lehetne hozni (a 17:33-as érkezésű fordulna a 17:55, illetve jelenleg ütemből kivéve 17:50-esnek). Oroszlányból viszont már nem tud visszakavarni időben erre a vonatra, tehát egy újabb duplát kell beáldozni ezért.

 

Kora délután a gyengébb irányban ütemen felül "megél"?

Vasárnap igen.

 

Persze egyik kedvenc mondásom szerint "az ördög a részletekben lakozik", úgyhogy szolgálatbeosztás, gépforduló miatt lehet ez rossz ötlet. 

Ilyen szempontból ez jobb ötlet, de már a 19:28-as IC-n is minimálisan vannak.

 

Ha ez már minden határátlépő IC/EC-n így van, akkor megnyugszom és konstatálom, hogy pozitív változások is vannak a MÁV-nál.

Megnyugodhatsz és konstatálhatsz :)

 

alex_86: A mostani mozdonyfordulókkal nem teljesen értek egyet (és ezt pár mv.-től is visszahallottam már)

Na, akkor már megint egyetértünk valamiben :)

 

Újhelyen a 38 perces körüljárás néha eléggé szűkös főleg úgy, hogy a szerelvényfordulók nem igazodtak ehhez, tehát nem arra a szerelvényre jár rá a csörgő, mint amivel megérkezett.

természetesen a szerelvényléptetés is megszűnne, amivel jött, azzal megy vissza, így az előfútéssel sincs gond. ÉS vágány is marad körüljárni, meg a tehervonatoknak is.

 

Úgyhogy ezen ne nagyon húzzúk a nadrágszíjat

Öncélúan valóban ne, de a szerlvényfordulóval és az állomási technológiával együtt már érdemes.

 

Tiszalúcról bejáróknak mérlegelnie kellene, mire van inkább szükségük: egy kiszámítható reggeli vonatra, amely pontosan beér Miskolcra

Továbbra is állítom nincs szükség kompromisszumra, csökkentett kocsiszám mellett tartható a menetrend.

 

Az az egy db Halbi semmit sem jelent.

Ki mondta, hogy csak egyet lehetne elvenni (egyébként sem az 5208-t kellene erősíteni, hanem az 528-ast...). Ha 5 kocsival menne az 5209-as, szerintem még nem lenne parasztlázadás, viszont könnyebb lenne a csörgőnek.

 

Ami plusz eszköz kellene az egészhez

Na, hát ha még plusz eszköz is kell...

 

Ebben benne lehetne az az egy szem halbi is, az 5209 erősítésére.

Ez egy kicsit későn jönne már ezzel...

 

Tavaly a poprádi Ic-vel simán eljátszották ugyanezt, Zsolca-Ms között maradna helytelenben. Szembe vonat sehol, simán működne.

Beszéld meg az illetékes ov-vel és főov-vel :)

 

de nem ragaszkodom annyira mereven hozzá, mint mondjuk Te és néhány topictárs.

márpedig több ok miatt is érdemes ragaszkodni hozzá. Az átlagutas nem vasútbarát, aki ilyeneket meg fog jegyezni.

 

de remélem ezért nincs harag köztünk :-)))

Miért lenne?

 

Csak sajnos néhány helyen már túl sokat kell felvállalni, mert olyan menetrend nincs, amely minden utasnak tökéletesen megfelelne. Az ITF-ben nem lehet egyszerre több dologhoz igazodni és rugalmasan kezelni a helyzeteket, így sokan úgy érzik, ezzel szándékosan szivatják meg őket....

Így van, de ezt fel kell vállalni. Ha tud utas, több bevétel van azonos költségszint mellett, az akkor is jobb, ha van esetleg rosszul járó utasréteg, illetve akár elpártoló utas is.

 

Azért, mert a sorra kerülő szerelvény általában Nt-ről jön

Erre mondom azt, hogy nincs kőbe vésve, hogy Újhelyen kell a nagytiszítást végezni. Pláne napközben...

 

Ha belevesszük azt, hogy elég egy 15-20 perces megcsúszás Szerencsig, aztán ugrott a két kereszt a 80c-n (átrakják Zomborra illetve Tolcsvára), már ott tartunk, hogy Saújhelyre óra 40 körül érkezik.

Egy gyors körüljárással Patakról már rendesen indulhat tovább.

 

B767-2: 31-én és 1-én a hétvégi menetrend szerint,de ugyanúgy járnak a vonatok?

31-én ünnepnapi közlekedési rend, 1-jén pedig vasárnapi közlekedési rend lesz érvényben.

(A) és X jelűket egyik nap sem járnak, a (B) és a [7], [67] jelűek 1-jén már igen. A +-esek mindkét napon.

Hát, és igen, most veszem észre, hogy a 20-30 éves szakmai tapasztalat a közlekedési korlátozások közé ismét betette a keze nyomát.... A [6]-os korlátozásnál az ünnepnapot kivette a közlekedési rendből, tehát a (B)-nek ismét nincs teljes körű alternatívája... Tehát például Szentlőrincről este az utolsó vonat ünnepnapokon (több napos hétvégenként 20:40-kor indul, másnap hajnalra meg gondolom szerelvényként közlekedik le Sellyére. Bravó! Tapsvihar!

 

Az VIII. 20 is tetszik, mint ünnepnapi közlekedési rend, aztán majd a hajnali X-os vonatokat majd mint "ünnepi mentesítőként" hirdetik meg (vagy szerelvényként hozzuk vissza az esti (B)-s vonatot). Nyugodtan lehetett volna szombati közlekedési rendű nap, hasonlóan május 1-je és október 23-a is...

Az [1]-es korlátozást, a magyarázatát, és a naptárban dőlt, aláhúzott jelzését pedig el lehetett volna felejteni (a Pécs-Győr vonatnál volt utoljára rá szükség, a füsti vonatok miatt meg hadd ne hagyjuk már meg...)

A november 19 és 21 közötti időugrásról meg ne is beszéljünk. (Igaz, anno 1582-ben is előfordult már, hogy  október 4, csütörtök után 15-e péntek következett...)

(OFF a fotós Andor nem th-val írja egyébként a nevét?)

Előzmény: M41-2142 (15001)
M63 010 Creative Commons License 2007.12.30 0 0 15028

Mi a francért állnak órákig a teherek? Óránkénti személyforgalom mellett lehet azért haladni, meg EU-ban vagyunk, így a vámosoknak sem kell vacakolni vele.

 

 

Előzmény: alex_86 (15025)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!