Emberek gondban vagyok nem megy a csepel motoros kompressorom annak ellenére melegszik a motor hogy a hűtőt kitakaritottam a vizpumpa rendesen dolgozik,a hengerfejek nem gátasak a hüvely nincs elrepedve legalábbis szemre nincs,termosztát nincs benne,mi lehet a hiba még ugyan az olajat még nem cseréltem le,és a felső olajszürőt is ki kellet volna már cserélni mert minimális áteresztőképessége van ez lehet a hiba!? kérdem és naivan de tényleg nem tudom!!! Amúgy pöcre beugrik a motor semilyen füstőt nem ereszt,se fehéret se feketét,szelephézagoknak mennyinek kellene lenni?Milyen vastag gumikarikák kellenek a viz és olaj pakolásnál a hengerfejre?hát ennyi.
ÉN IS NAGYON KÖSZÖNÖM a képeket és a lánctalpakról szóló, tartalmas leírást ! Hamarosan pár napig nem leszek itthon, de sebtében még egy pár képek én is felteszek. Látom, még a nyáron feltétlenül el kell mennünk családostúl Gödöllőre, de most nem a kastélyba...:))
A Stock cég egyébként a motoreke-gyártás klasszikusa volt, a Raupenstock felépítésén is meglátszik, hogy a motorekéből fejlesztették, amikor már kezdett csökkenni irántuk az érdeklődés a traktorok terjedése miatt.
Én is nagyot néztem, amikor megláttam Gödöllőn. Sajnos a szabadtéren kiállított gépek mellett semmilyen infó nincs, eltartott egy darabig mire rájöttem, hogy milyen gép is ez. Tehát ez egy Raupenstock, valamikor a húszas években gyárthatták.
Szerintem valaki megsérthette mert már rég nem találkoztunk a nevével(ezen a fórumon).Kicsit száműzetésbe kell vonulnom holnap reggel 08-órára a volt budai Máv kórházba a 8. emeleten leszek (legalább jó meszire ellátok majd)!Egy kis szervíz nekem se árt időnként.Amennyiben módom lesz majd hétvégére elkéretszkedem.Persze ezt csak én mondom aztán lehet,hogy lesz benne egy kis kanyar is.
Lenyűgöző a tájékozottságod meg a Dutrancsé is !!!! (a fényképanyagodról már nem is szólva) Nagy köszönet ezért NEKTEK !!!!!! A lendület ne hagyjon alább !! Ne felejtsük el, hogy terveztük a közös látogatást Gödöllőre. Plé Barátunk a felelős az egyeztetésért, hol bújkál ilyentájt???!! Augusztus 16 Szentendre Skanzen Termőföld ünnep.... Itt is kérném a segitségeteket mert szijgyártót keresk a Hofherr traktorokra kellene 5.5cm szélességű a lendkerékről a ventilátorig. 8db. ilyen szij kellene kb. 20m hosszúság lehet....
Már miért zavartál volna bele? :-) Általában több téma szokott párhuzamosan futni, vissza-vissza térni minden topikban. Elférnek egymás mellett. Különben meg én éreztem úgy, hogy lehet, hogy nem is vagytok rá kíváncsiak, hiszen ezeket mindenki tudja, ismeri. De aztán mégis megnyugtattam magamat. hogy talán nem felesleges, mert így teljesen együtt meg mégsem nagyon találtam. Meg aztán ha már egyszer összeszedtem, beszkenneltem, akkor hadd menjen :-) Még két hazai láncos, amikben szinte minden együtt van. A DT-413 alacsonycsuklós, himbakocsis lánctalppal:
A D4K lántalpas párjának szánt DL-60 magascsuklós, félmerev lánctalppal:
Megint csak ismételni tudom önmagam valamint megköszönni ezt a tartalmas összefoglalót.Már bánom,hogy az együgyű képeimmel belezavartam ebbe a remek sorozatba! Bocs.
A rugalmas felfüggesztés másik módja a hosszlengőkaros, vagy más néven "Z-tengelyes". Ilyenkor a futógörgők egyenként vannak felfüggesztve általában torziós rugózású lengőkarokra. Ezt többnyire katonai járműveken láthatjuk, de pl. a szovjet DET-250 dízel-elektromos meghajtású óriástraktoron is ezt a megoldást alkalmazták.
A rugalmas felfüggesztésű lánctalpak közül traktoroknál gyakoribb a himbakocsis megoldás, amikor a futógörgők párosával vannak a himbakocsiba rögzítve, ami a tengelye körül elfordulhat és rugózott. Ez általában alacsonycsuklós lánctalppal párosul, ezért ezek a traktorok viszonylag gyorsak és sima futásúak. Ilyen a DT traktorok járószerkezete:
A félmerev felfüggesztés esetén a futógörgőket és a láncfeszítő kereket egy lánckocsihoz rögzítik, aminek a hátsó része csuklósan kapcsolódik az alvázhoz, az első része pedig rugózáson keresztül. Igy a lánckocsik egymástól függetlenül ollózó mozgást végezhetnek. A traktorok legtöbbjén ezt a megoldást alkalmazzák.
Ha már nagyon elegetek van a "hernyótalpakból" nyugodtan fojtsátok belém a szót. Addig is gyorsan elkezdem a felfüggesztési megoldások taglalását :-)
Legegyszerűbb megoldás a merev felfüggesztés, ahol a futógörgők közvetlenül, rugózás nélkül az alvázra vannak erősíitve. Ez mezőgazdasági traktoroknál nem túl célravezető megoldás lenne, inkább csak kotrógépeknél, daruknál és már lassabban mozgó gépeknél alkalmazzák. Egy tőzegbányában dolgozott ez a kotrógép (E-304V):