Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

haflinger Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3445
És mikor vonulsz Hévízre "száműzetésbe" ?
Előzmény: dutrancs (3431)
mérnökferi Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3444
Vigyázz magadra! Mielőbb várunk vissza a fórumra! Sikerüljön a "generál"!
Előzmény: dutrancs (3431)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3443
Itt egy Stock ami nem szánt hanem vontat.
Előzmény: haflinger (3434)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3442
Ez nyilván Bócsán van nem?
Előzmény: dakaros (3441)
dakaros Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3441
kis59 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3440
Még gyorsan egy pár kép....



B-csabi Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3439
Emberek gondban vagyok nem megy a csepel motoros kompressorom annak ellenére melegszik a motor hogy a hűtőt kitakaritottam a vizpumpa rendesen dolgozik,a hengerfejek nem gátasak a hüvely nincs elrepedve legalábbis szemre nincs,termosztát nincs benne,mi lehet a hiba még ugyan az olajat még nem cseréltem le,és a felső olajszürőt is ki kellet volna már cserélni mert minimális áteresztőképessége van ez lehet a hiba!? kérdem és naivan de tényleg nem tudom!!!
Amúgy pöcre beugrik a motor semilyen füstőt nem ereszt,se fehéret se feketét,szelephézagoknak mennyinek kellene lenni?Milyen vastag gumikarikák kellenek a viz és olaj pakolásnál a hengerfejre?hát ennyi.
dutrancs Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3438
A Stock motorekéről hallottam már,de ezt a tipust  nem ismertem.Köszi a sok fáradozásodat és példanélküli szorgalmadat.
Előzmény: haflinger (3434)
kis59 Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3437
ÉN IS NAGYON KÖSZÖNÖM a képeket és a lánctalpakról szóló, tartalmas leírást !
Hamarosan pár napig nem leszek itthon, de sebtében még egy pár képek én is felteszek.
Látom, még a nyáron feltétlenül el kell mennünk családostúl Gödöllőre, de most nem a kastélyba...:))
haflinger Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3436
Előzmény: bobekTLF (3432)
FügeGLX Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3435
32 mázsa (Kisfülkés) olyan 230 magas, 320 hosszú, 180 széles!
Előzmény: bobekTLF (3432)
haflinger Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3434
A Stock cég egyébként a motoreke-gyártás klasszikusa volt, a Raupenstock felépítésén is meglátszik, hogy a motorekéből fejlesztették, amikor már kezdett csökkenni irántuk az érdeklődés a traktorok terjedése miatt.
Előzmény: haflinger (3433)
haflinger Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3433
Én is nagyot néztem, amikor megláttam Gödöllőn. Sajnos a szabadtéren kiállított gépek mellett semmilyen infó nincs, eltartott egy darabig mire rájöttem, hogy milyen gép is ez. Tehát ez egy Raupenstock, valamikor a húszas években gyárthatták.
Előzmény: dutrancs (3427)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3432

Szakik!!!

Meg tudná mondani valaki nekem egy 50-es MTZ paramétereit???

Hossz, szélesség, magasság, tömeg kellene!!!

Köszi előre is  :)

dutrancs Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3431
Szerintem valaki megsérthette mert már rég nem találkoztunk a nevével(ezen a fórumon).Kicsit száműzetésbe kell vonulnom holnap reggel 08-órára a volt budai Máv kórházba a 8. emeleten leszek (legalább jó meszire ellátok majd)!Egy kis szervíz nekem se árt időnként.Amennyiben módom lesz majd hétvégére elkéretszkedem.Persze ezt csak én mondom aztán lehet,hogy lesz benne egy kis kanyar is.
Előzmény: Levays (3428)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3430
Inkább a nagyvasakba való téma:Ez közös a tesókámmal.(Nem műa. vödör megmunkálógép!)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3429
Van valahol "Lánctalp"egyetem?Gondolom te ott vagy professzor!!
Előzmény: haflinger (3426)
Levays Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3428
Lenyűgöző a tájékozottságod meg a Dutrancsé is !!!! (a fényképanyagodról már nem is szólva) Nagy köszönet ezért NEKTEK !!!!!! A lendület ne hagyjon alább !! Ne felejtsük el, hogy terveztük a közös látogatást Gödöllőre. Plé Barátunk a felelős az egyeztetésért, hol bújkál ilyentájt???!!  Augusztus 16 Szentendre Skanzen Termőföld ünnep.... Itt is kérném a segitségeteket mert szijgyártót keresk a Hofherr traktorokra kellene 5.5cm szélességű a lendkerékről a ventilátorig. 8db. ilyen szij kellene kb. 20m hosszúság lehet....
Előzmény: haflinger (3426)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3427
Mi ez a kék csoda?
Előzmény: haflinger (3426)
haflinger Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3426
Még mindig Gödöllő és még mindig lánctalpas:
Előzmény: haflinger (3425)
haflinger Creative Commons License 2008.08.04 0 0 3425
A gödöllői gyűjtemény DT-413-asa egy kicsit részletesebben:
Előzmény: haflinger (3424)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3424
Már miért zavartál volna bele? :-) Általában több téma szokott párhuzamosan futni, vissza-vissza térni minden topikban. Elférnek egymás mellett.
Különben meg én éreztem úgy, hogy lehet, hogy nem is vagytok rá kíváncsiak, hiszen ezeket mindenki tudja, ismeri. De aztán mégis megnyugtattam magamat. hogy talán nem felesleges, mert így teljesen együtt meg mégsem nagyon találtam. Meg aztán ha már egyszer összeszedtem, beszkenneltem, akkor hadd menjen :-)
Még két hazai láncos, amikben szinte minden együtt van.
A DT-413 alacsonycsuklós, himbakocsis lánctalppal:












A D4K lántalpas párjának szánt DL-60 magascsuklós, félmerev lánctalppal:
Előzmény: dutrancs (3423)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3423
Megint csak ismételni tudom önmagam valamint megköszönni ezt a tartalmas összefoglalót.Már bánom,hogy az együgyű képeimmel belezavartam ebbe a remek sorozatba! Bocs.
Előzmény: dutrancs (3400)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3422
A rugalmas felfüggesztés másik módja a hosszlengőkaros, vagy más néven "Z-tengelyes". Ilyenkor a futógörgők egyenként vannak felfüggesztve általában torziós rugózású lengőkarokra. Ezt többnyire katonai járműveken láthatjuk, de pl. a szovjet DET-250 dízel-elektromos meghajtású óriástraktoron is ezt a megoldást alkalmazták.
Előzmény: haflinger (3421)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3421
A rugalmas felfüggesztésű lánctalpak közül traktoroknál gyakoribb a himbakocsis megoldás, amikor a futógörgők párosával vannak a himbakocsiba rögzítve, ami a tengelye körül elfordulhat és rugózott. Ez általában alacsonycsuklós lánctalppal párosul, ezért ezek a traktorok viszonylag gyorsak és sima futásúak.
Ilyen a DT traktorok járószerkezete:
Előzmény: haflinger (3419)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3420
Akkor én is küldök 1-2 gépet az enyéim közül.
Előzmény: B-csabi (3409)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3419
A félmerev felfüggesztés esetén a futógörgőket és a láncfeszítő kereket egy lánckocsihoz rögzítik, aminek a hátsó része csuklósan kapcsolódik az alvázhoz, az első része pedig rugózáson keresztül. Igy a lánckocsik egymástól függetlenül ollózó mozgást végezhetnek. A traktorok legtöbbjén ezt a megoldást alkalmazzák.







Bolgar TL30A









T-130
Előzmény: haflinger (3418)
haflinger Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3418
Ha már nagyon elegetek van a "hernyótalpakból" nyugodtan fojtsátok belém a szót. Addig is gyorsan elkezdem a felfüggesztési megoldások taglalását :-)

Legegyszerűbb megoldás a merev felfüggesztés, ahol a futógörgők közvetlenül, rugózás nélkül az alvázra vannak erősíitve. Ez mezőgazdasági traktoroknál nem túl célravezető megoldás lenne, inkább csak kotrógépeknél, daruknál és már lassabban mozgó gépeknél alkalmazzák.
Egy tőzegbányában dolgozott ez a kotrógép (E-304V):
Előzmény: haflinger (3414)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3417

 Nekem meg "csak" ilyen jutott!

Előzmény: bobekTLF (3406)
dutrancs Creative Commons License 2008.08.03 0 0 3416
Köszi a dicséretet,Ő a szemünkfénye.
Előzmény: mérnökferi (3413)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!