nem SZET-eket kell építeni, hanem felfuttatni az EV flottát, éjszakai töltéssel, az tökéletesen kiegészíti a nappali fogyasztást, és igazodk nukik egyenletes termeléséhez
semmi mást nem kell csinálni, mint kicserélni a szénerőműveket nukira, az ICE flotta zömét meg EV-re
illetve még annyi, hogy a töltőállomások helyett az otthoni, éjszakai töltés felé kell elvinni a dolgot
a közterületen gyorstöltés zsákutca, mert egyrészt az akkut is tönkreteszi, másrészt arra nappal, a csúcsfogyasztás közben kerül sor, nem lehet vele pufferelni
még annak lehetne értelme, hogy zárt parkolóházak, töltővel, ahova az utca helyett az EV-ket parkolják a belvárosi lakosok, és ott történik, éjjel a töltés
Az a gyakorlatban azt jelentene hogy egy 60KWh-s akkuba ~50KWh-t be lehetne tolteni ~8,5 perc alatt, es azzal nagyjabol 200-250 kilometert lehetne autozni.
A normál töltésnek is 10% a vesztesége, ha csak dupla hőfejlődést számolunk gyorstöltéskor akkor is 10KWh nyi hő (kb. 1m3 földgáz egyenérték) fejlődik az akku belsejében mindezt 8.5 perc alatt. Többit mindenki fantáziájára bízom.
altalaban 80%ra lehet gyorstolteni. A maradek meg sokkal lassabban megy.
Most terveznek a gyartok Europaba egy toltohalozatot, 350KW-s csucsteljesitmennyel. Az a gyakorlatban azt jelentene hogy egy 60KWh-s akkuba ~50KWh-t be lehetne tolteni ~8,5 perc alatt, es azzal nagyjabol 200-250 kilometert lehetne autozni. Szerintem azzal mar lehetne elni, en is tudnek, ha megfelelo suru lenne a halozat. Lehet ilyen autora cserelem majd a Priust :)
nem feltétlenül.. valóban.. csak külön-külön nincs értelme... amíg nem 100%-s megújulóból jön a delej, addig segít ugyan valamit
a környezetszennyezés (CO2 kibocsájtás stb.) kérdéskörben, de nem jelent érdemi előrelépést... mondhatni ha szenes erőműben
termeled az áramot Musk drága és pazarló EV-ihez.. akkor rohadtul tökmindegy, hogy Ő gazdagodik a többiek kárára, vagy a BMW...
... és ezen a ponton le is válnék a Teslás hasonlítgatásról.. mert egyre kevésbé szeretem Musk-ot :)
az e-mobilizációra való átállás lényege PONT AZ lenne, hogy energiahatékonyabbá teszed és SOKKAL olcsóbbá... azt meg nem igazán lehet önvezetés és ridesharing nélkül....
A 3as BMW alapara 30e euro, a Tesla 3 europai ara meg nem ismert, de valahol 38-39e euro kornyeken lesz. Ennyiert nem lesz sem 300 lovas, sem onvezeto, sem ingyenesen toltheto, es kisebb akku lesz benne mint a Boltban. Ha nem tekeros ablak lesz benne ennyi penzert es muanyag kormany akkor az mar jo lesz.
Számtalan könyv van a világon a "elektromos áramrol", hogy mi a mano is aza a energia "ami megráz" , 1780 évek körül nagyszámba ment külömbözö renezvényeken, hogy "megüssön a áram"
Elekromosság: ezt a nevet kapta az a természetbe elöfordulo láthatattlan energiacsoda annélkül,hogy tudnák, hogy "mi is az", de mégis van
az elektomosságot veszi körül a legtöbb szabály ami megmagyarázza a müködését
Talán a emberiség legnagyob inovácioja, hogy sajátmaga tudelöállitani hihetettlen menyiségü "áramot" és totálissan megváltoztatta a emberiség sorsát.