Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Fogash Creative Commons License 2011.04.15 0 0 4101

A tegnapi hibalistáról két tétel kimaradt. Így teljes:

- 26.000 km-nél (a kocsi 8-10 hónapos) a kocsi a legváratlanabb pillanatokban leáll. BSI csere garanciában

- 2009. októberre a vezető oldali biztonsági öv kiszőrösödik, kibolyhosodik. Csere garanciában.

- 51.000 km-nél (2010 augusztus) a legváratlanabb pillanatokban leáll. Ismét BSI csere garanciában

- 2010. augusztusban a jobb első ajtó nyitásérzékelője tönkremegy, garanciában cserélik.

- valamikor a nyáron a csomagtérajtó kitámasztó gázrugójának rögzítőcsavarja letörik, a bazi nehéz ajtót kézzel kell emelni/fogni. Vagy seprűnyél, mint egy Wartburgban. Garanciában javítják.

- 2011. februárban megint letörik a múltkori csomagtér-csavar feje (megint a jobb oldali). Garanciában javítják, most egy szemre erősebb csavar kerül bele. 

- 2011. márciusban az autó klímaberendezése nem hűt. (Gondolom januárban sem hűtött, csak akkor nem volt rá szükség, így nem derült ki.) A beletöltött gáz 5 perc alatt elszökik a rendszerből, a szivárgás helye a kocsi megbontása (első lökhárító, stb.) nem beazonosítható. Egy nyolcmilliós autóban két szezont bír ki az automata klímarendszer?

- 2011. márciusban (csak 78ekm!) az autóból drasztikusan elkezd fogyni a motorolaj. (1000km = kb. 1cm a nívópálcán). A kocsi hátulja sűrűn olajpöttyös. A szerviz diagnózisa szerint a hátsó főtengely-szimmering a ludas.

- Ugyanekkor diagnosztizálják, hogy mindkét első rugóstagból folyik az olaj. 79ezer futott km után!

- 2011. áprilisban a bal első ajtó nyitásérzékelője is elkezd vacakolni: néha nem érzi az ajtó becsukását (nyitott ajtót bim-bammol induláskor), máskor nem érzékeli a nyitást (belső világítás nem gyullad, központi zár magától visszazár).

 

nem vagyok felhőtlenül boldog. :-(

Fogash Creative Commons License 2011.04.15 0 0 4100

köszi a választ. melyik szerviz volt? 115ekm, vagyis a garancia után? Kellett küzdeni érte, vagy szó nélkül jött? Az enyémben 79ezer van, de januárban volt két éves, ezért fizetős árajánlatot kaptam rá. A klímára még azt sem, csak hibafeltárást ígértek. :(

Előzmény: Erikaviking (4093)
Fogash Creative Commons License 2011.04.15 0 0 4099

gázadásra húzásnál:

guminyomások rendben? ha valamelyik kerék puhább, az tekergetheti a kormányt, akár csak egy kicsit megütött futómű.

Előzmény: Mr.C5 (4095)
Fogash Creative Commons License 2011.04.15 0 0 4098

Szia! Az van, hogy jósoromban választhattam céges autót, csak a büdzsé volt megkötve (meg egy kicsit a kategória/jelleg). Opelt nem akartam (Vecra nem kell, Insignia akkor még épp nem volt). A Mondeo nem tetszett, a VW nem is tetszett és drága is volt, az Octavia méretben nagyon határeset, Alfában meg csak döglött téglák voltak ezen az áron (azóta van 1750TB, de akkor még nem volt. Így jött a második "nemnormális" választás, a hidrós Citroen. :)

 

A német minőséget egyébként hozza: a barátom Passatjában 80ekm-nél mind a 4 keréken csapágyakat cseréltek, 110ezernél fotó van, hogy tréleren van a kocsi. Az előző céges opelem (Astra 1.9CDTI 150LE) 94ezernél elfogyott a generátor, a flottában 14 ből 9 autónál összehorpadt az üzemanyagtank, háromon kellett turbót cserélni, egyiken kétszer is. 

 

A gyújtással fel-le kapcsolódó tompított megy, de ahogy te is írod: a műszerfal-világítást is viszi (=nappal nem látom), illetve rákapcsolt tompított esetén nem tudom a slusszkulccsal fel-le kapcsolni a tompítottat (follow me home).

 

BSI-nél simán leállt/lefulladt menet közben is, kiírt minden hülyeséget: ABS fault, ASR fault, gearbox fault, indítás után csak 3. és R fokozat, majd 2 perc várakozás után mintha mi sem történt volna, hibátlanul ment. Csere után ok, de a cserébe kapott (későbbi verziószámú) BSI is beadta a kulcsot 25-26ekm után. A mostaniban már 30ezer van...

Előzmény: oszcilloszkop (4097)
oszcilloszkop Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4097

Szia Fogash!

Nahát, nem is gondoltam volna, hogy olasz gépek után te is C5-tel nyomod...

Nekem 2 Fiatom is volt a C5 előtt, valószínűleg neked is hiányzik a gyújtással automatikusan fel-le kapcsolódó világítás, de C5-nél is van lehetőség hasonlóra, OBD2-n lehet programozni. Én gyári Lexiával csináltam, nem tudom más diagnoszikai SW képes-e rá.

Úgy működik jelenleg, hogy ha jár a motor, a tompított állandóan világít. Ha elkezd sötétedni, csak ekkor kapcsolódik be a műszerfal világítás és vált sötétebbre a központi kijelző is, végre tényleg ellátja a szerepét a sötétedés érzékelő a világítás állapotától függetlenül. Régebben gondot okozott, hogy a nappali kötelező világítás miatt nem láttam rendesen a kijelzőt mivel levette a fényerejét.

A többi dologgal kapcsolatban döbbenten olvastam amit írtál, nem hittem volna, hogy a nagy német minőségi C5-III beharangozása után ilyen hibák jöhetnek elő! Azért azok a leállások igen érdekesek, főleg kétszer BSI csere...hibakódokat mik voltak mielőtt cserélték őket?

Előzmény: Fogash (4086)
betg Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4096

Tudok de mi a normális ár?

Előzmény: önindítópersely (4092)
Mr.C5 Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4095

Sziasztok,

 

betg: hibátlan lett a verda, ami a zervószivattyút illeti., a futómű puhább szerintem és a kormányzása is könnyebb az autónak. Mégegyszer köszi a gyors preciz munkát.

Még balrahúz  az autó változatlanul gázadásnál, sajnos.  Erre valakinek valami ötlet?

 

Eladó alufelni 4 nyári illetve igény esetén téli gumival.

Erikaviking Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4094

Egy barátom C-maxában volt hasonló az 1,6 hdi-vel. Az első tulja valószínüleg teljesen elhanyagolta az autót (2éves céges járgány volt 100 000km-el), olajat nem igen cseréltetett. Neki mindig kemény szénné égett olajmaradványok dugították el az olajzást. Pedig turbócserekor a hozzá menő csöveket, meg amit előírtak cserélte. Aztán 1500 km múlva megint megállt egy hosszabb út után. Az olajszűrő ismét dugig volt ezzel a vacakkal, de a motor mindig túlélte, a turbó dobta be a kulcsot mindkétszer. Azóta olcsóbb olajat használ a srác sűrűn cserélve, egyenlőre megy az autó, nem akarta atomjaira szedetni a motort.

Előzmény: Törölt nick (4075)
Erikaviking Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4093

A bal elsőt (2,0 hdi kombi hidrós presige plus) nekem is cserélték garanciában, meg a klímahűtőt is mert elszökött a gáz, mindkettőt 115 000 km körül, meg akkor volt még egy váltógomb csere is.

Klímahűtőt a 307-esben 3 éves korában, a merciben 1 és 2 éves korában is cseréltek, a 406-ban pedig 5 éves korban. Nem tudom milyen szar anyagból vannak, a mercié Behr gyártmány volt ha jól emékszem.

Előzmény: Fogash (4086)
önindítópersely Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4092

Sziasztok!

 

Tud valaki 2,2 HDI-be 2db veztengeyt normális áron?

 

Köszi!

Fogash Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4091

Előzmény: Fogash (4090)
Fogash Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4090

 háhá, megvan. Szóval ez a felső cucc.

 

 ez meg a motor alulról. (menetirány a képen lefelé). A középtájon lefelé kígyózó vastag uborka (tán a levegő-hozzávezetés a turbo felé) tetején van az előző képen látható bigyó. Kartergáz-visszavezetés? SLS?

Előzmény: Fogash (4089)
Fogash Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4089

volt az előnézetben, de eltűnt...

Előzmény: betg (4088)
betg Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4088

Üdv hát itt nem sok III generációs c5 tulaj van , de elektromos problémákkal kapcsolatban tudok segíteni az cit m5 -be dolgozik egy barátom ő eléggé ismeri ezt a gépet,  a motort megnézhetem neked, képeket nem raktál fel!?

Előzmény: Fogash (4086)
betg Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4087

Igen a tengely belerohad a perselybe, szét lehet szedni de ha nagyon össze van rohadva nem egyszerű mutatvány

Előzmény: ace100 (4085)
Fogash Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4086

Jó reggelt mindenkinek! C5-III 2.0 HDI Prestige Tourer Automata járgánnyal közlekedem 2 éve (januárban járt le a garanciális 2 év :( ). Ez idő alatt 80ekm ugrott a kocsiba, sajnos nem felhőtlenül:

- 26.000 km-nél (a kocsi 8-10 hónapos) a kocsi a legváratlanabb pillanatokban leáll. BSI csere garanciában

- 2009. októberre a vezető oldali biztonsági öv kiszőrösödik, kibolyhosodik. Csere garanciában.

- 51.000 km-nél (2010 augusztus) a legváratlanabb pillanatokban leáll. Ismét BSI csere garanciában

- 2010. augusztusban a jobb első ajtó nyitásérzékelője tönkremegy, garanciában cserélik.

- 2011. márciusban az autó klímaberendezése nem hűt. (Gondolom januárban sem hűtött, csak akkor nem volt rá szükség, így nem derült ki.) A beletöltött gáz 5 perc alatt elszökik a rendszerből, a szivárgás helye a kocsi megbontása (első lökhárító, stb.) nem beazonosítható. Egy nyolcmilliós autóban két szezont bír ki az automata klímarendszer?

- 2011. márciusban (csak 78ekm!) az autóból drasztikusan elkezd fogyni a motorolaj. (1000km = kb. 1cm a nívópálcán). A kocsi hátulja sűrűn olajpöttyös. A szerviz diagnózisa szerint a hátsó főtengely-szimmering a ludas.

- Ugyanekkor diagnosztizálják, hogy mindkét első rugóstagból folyik az olaj. 79ezer futott km után!

- 2011. áprilisban a bal első ajtó nyitásérzékelője is elkezd vacakolni: néha nem érzi az ajtó becsukását (nyitott ajtót bim-bammol induláskor), máskor nem érzékeli a nyitást (belső világítás nem gyullad, központi zár magától visszazár).

 

Kérdéseim:

Az első gólyalábak tönkremenetelével egyedül vagyok, vagy járt már így valaki? Ha igen, mi volt a megoldás? Tudom, csere, de garancia/szavatosság, stb, hogyan intéződött?

 

Az olajfolyásról. Tegnap aláfeküdtem, valóban folyás, nem megeszi. Tiszta olaj az alja. A fogaskoszorú száraz, viszont fent van egy alkatrész (mi ez? A kocsival szembe állva a hengerfej jobb hátsó oldalán van) amitől lefelé minden olajos. Nyomhatja onnét az olajat? Az első képen az olajos cucc, a másodikon a kocsi alulnézetből. Minden olajos (a főtengely felett lévő alkatrészek is, de a lendkerék nem).

 

Lehetséges a BSI-ben nappali menetfényt programozni? Ha a lámpát bekapcsolva hagyom (kanyarkövetős xenon), akkor nincs follow me home, a kulcson lévő gombbal nem tudom kapcsolni a világítást. Ha kikapcsolom, automatikusan csak sötétben kapcsolódik, nappal nem. Programozás csak OBD-n keresztül, vagy van valami titkos billentyűkombináció (mint pl. a szerviz-intervallum nullázására), amivel ez aktiválható?

ace100 Creative Commons License 2011.04.14 0 0 4085

Sziasdztok!

 

Ma reggel észrevetem hogy a kombi C5-ösömnek a hátsó ablaktörlője nem megy.Úgy nézem mintha szórúlna.Javitott valaki ilyet,vagy valami tapasztalat esetleg?

 

Köszönöm előre is!

 

Üdv:ace100

betg Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4084

Keszthely hát nincs túl közel  de ugye mihez képest?

Előzmény: bordóc5 (4082)
betg Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4083

Háát ha kopog az már bajos csapágyak stb stb de ehhez szét kell szedni

Előzmény: Törölt nick (4075)
bordóc5 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4082

Szia

Jó buli volna !

 

Keszthely jó volna?

 

betq mit mondasz????????????????

 

Előzmény: N_Joco (4081)
N_Joco Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4081

Szia!

 

Az a találkozó ahol, csak Citroen C5-ösök lesznek az május közepén lesz. A helyszín még kérdéses (próbálok mindenkire tekintettel lenni, mert nem mindenki tud sokat autózni). Nemsokára közlöm a többi infót.

 

Üdv.: N_Joco

Előzmény: bordóc5 (4079)
bordóc5 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4080

Nagy kanizsán van egy Webárhuház ott vettem 2600 Hungarise forintért LDS meg Totál olajat nagyon jó áron

üdv C5 tulajok

 

Előzmény: Törölt nick (4078)
bordóc5 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4079

Sziasztok !

 

leálliított motor mellkett tilos a futómű rázópad mert bekakukkolnak a hidroaktív szelepek

üdv bordó

Végre találtam egy elektromos mühelyt ahol felérték az autóm minden elektromos berendezését és tudták tesztelni és javítani a kilómáéter órámat meg az egész BSI met

üdv mindenkinek C5 tali hol lesz ????????????????????????????

Törölt nick Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4078

5w-40 total quarz 9000, ment bele kb 6 hónapja.

Előzmény: gaz.69 (4077)
gaz.69 Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4077

Szia!

Kérdés pl. milyen olaj van benne? 5-ös? 10-es? Mert az 5-öst szereti -tudomásom szerint...

 

Előzmény: Törölt nick (4075)
appp Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4076

hat ha a motor kopog azzal mar igazabol egy lepest sem szabad tenni mert megszorulhat a csapagy es meg ki is konyokolhet.Ez mar egy huzosabb javitas lesz.Tudom mert mar jartam igy ighaz skoda1000MB-vel

Előzmény: Törölt nick (4075)
Törölt nick Creative Commons License 2011.04.13 0 0 4075

betg!

 

Úgynézki bexart a C4-emben  az olajszivattyú. (1.6HDI, 110Le) 

Szűrőt cseréltünk, de továbbra is jelzi, olajnyomás nincs mert a motor kopog.

 

Találkoztál már ilyen problémával?

Esetleg bontott szivattyút érdemes beletenni, és ha igen van neked?

 

 

Mr.C5 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 4074

Hali, mikorra vigyem az autót és hova helyileg? azt tudom hogy 16. kerület. Csörgök reggel vagy itt is írhatod. 9-10 fele hívlak ha okés.

Előzmény: betg (4068)
elefant69 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 4073

Sziasztok! Keresek új típusú C5-re 17-es könnyűfém felnit (lyukosztás 5x108) jó állapotú nyári gumival (225/55R17) vagy 16-os könnyűfém felnit gumi nélkül.

elefant69 Creative Commons License 2011.04.11 0 0 4072

Hétvégén szétszedtem az ajtót, sajnos elszakadt az ablakemelő bowden. Úgyhogy irány a szervíz.

Előzmény: bordóc5 (4005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!