A tegnapi hibalistáról két tétel kimaradt. Így teljes:
- 26.000 km-nél (a kocsi 8-10 hónapos) a kocsi a legváratlanabb pillanatokban leáll. BSI csere garanciában
- 2009. októberre a vezető oldali biztonsági öv kiszőrösödik, kibolyhosodik. Csere garanciában.
- 51.000 km-nél (2010 augusztus) a legváratlanabb pillanatokban leáll. Ismét BSI csere garanciában
- 2010. augusztusban a jobb első ajtó nyitásérzékelője tönkremegy, garanciában cserélik.
- valamikor a nyáron a csomagtérajtó kitámasztó gázrugójának rögzítőcsavarja letörik, a bazi nehéz ajtót kézzel kell emelni/fogni. Vagy seprűnyél, mint egy Wartburgban. Garanciában javítják.
- 2011. februárban megint letörik a múltkori csomagtér-csavar feje (megint a jobb oldali). Garanciában javítják, most egy szemre erősebb csavar kerül bele.
- 2011. márciusban az autó klímaberendezése nem hűt. (Gondolom januárban sem hűtött, csak akkor nem volt rá szükség, így nem derült ki.) A beletöltött gáz 5 perc alatt elszökik a rendszerből, a szivárgás helye a kocsi megbontása (első lökhárító, stb.) nem beazonosítható. Egy nyolcmilliós autóban két szezont bír ki az automata klímarendszer?
- 2011. márciusban (csak 78ekm!) az autóból drasztikusan elkezd fogyni a motorolaj. (1000km = kb. 1cm a nívópálcán). A kocsi hátulja sűrűn olajpöttyös. A szerviz diagnózisa szerint a hátsó főtengely-szimmering a ludas.
- Ugyanekkor diagnosztizálják, hogy mindkét első rugóstagból folyik az olaj. 79ezer futott km után!
- 2011. áprilisban a bal első ajtó nyitásérzékelője is elkezd vacakolni: néha nem érzi az ajtó becsukását (nyitott ajtót bim-bammol induláskor), máskor nem érzékeli a nyitást (belső világítás nem gyullad, központi zár magától visszazár).
köszi a választ. melyik szerviz volt? 115ekm, vagyis a garancia után? Kellett küzdeni érte, vagy szó nélkül jött? Az enyémben 79ezer van, de januárban volt két éves, ezért fizetős árajánlatot kaptam rá. A klímára még azt sem, csak hibafeltárást ígértek. :(
Szia! Az van, hogy jósoromban választhattam céges autót, csak a büdzsé volt megkötve (meg egy kicsit a kategória/jelleg). Opelt nem akartam (Vecra nem kell, Insignia akkor még épp nem volt). A Mondeo nem tetszett, a VW nem is tetszett és drága is volt, az Octavia méretben nagyon határeset, Alfában meg csak döglött téglák voltak ezen az áron (azóta van 1750TB, de akkor még nem volt. Így jött a második "nemnormális" választás, a hidrós Citroen. :)
A német minőséget egyébként hozza: a barátom Passatjában 80ekm-nél mind a 4 keréken csapágyakat cseréltek, 110ezernél fotó van, hogy tréleren van a kocsi. Az előző céges opelem (Astra 1.9CDTI 150LE) 94ezernél elfogyott a generátor, a flottában 14 ből 9 autónál összehorpadt az üzemanyagtank, háromon kellett turbót cserélni, egyiken kétszer is.
A gyújtással fel-le kapcsolódó tompított megy, de ahogy te is írod: a műszerfal-világítást is viszi (=nappal nem látom), illetve rákapcsolt tompított esetén nem tudom a slusszkulccsal fel-le kapcsolni a tompítottat (follow me home).
BSI-nél simán leállt/lefulladt menet közben is, kiírt minden hülyeséget: ABS fault, ASR fault, gearbox fault, indítás után csak 3. és R fokozat, majd 2 perc várakozás után mintha mi sem történt volna, hibátlanul ment. Csere után ok, de a cserébe kapott (későbbi verziószámú) BSI is beadta a kulcsot 25-26ekm után. A mostaniban már 30ezer van...
Nahát, nem is gondoltam volna, hogy olasz gépek után te is C5-tel nyomod...
Nekem 2 Fiatom is volt a C5 előtt, valószínűleg neked is hiányzik a gyújtással automatikusan fel-le kapcsolódó világítás, de C5-nél is van lehetőség hasonlóra, OBD2-n lehet programozni. Én gyári Lexiával csináltam, nem tudom más diagnoszikai SW képes-e rá.
Úgy működik jelenleg, hogy ha jár a motor, a tompított állandóan világít. Ha elkezd sötétedni, csak ekkor kapcsolódik be a műszerfal világítás és vált sötétebbre a központi kijelző is, végre tényleg ellátja a szerepét a sötétedés érzékelő a világítás állapotától függetlenül. Régebben gondot okozott, hogy a nappali kötelező világítás miatt nem láttam rendesen a kijelzőt mivel levette a fényerejét.
A többi dologgal kapcsolatban döbbenten olvastam amit írtál, nem hittem volna, hogy a nagy német minőségi C5-III beharangozása után ilyen hibák jöhetnek elő! Azért azok a leállások igen érdekesek, főleg kétszer BSI csere...hibakódokat mik voltak mielőtt cserélték őket?
betg: hibátlan lett a verda, ami a zervószivattyút illeti., a futómű puhább szerintem és a kormányzása is könnyebb az autónak. Mégegyszer köszi a gyors preciz munkát.
Még balrahúz az autó változatlanul gázadásnál, sajnos. Erre valakinek valami ötlet?
Eladó alufelni 4 nyári illetve igény esetén téli gumival.
Egy barátom C-maxában volt hasonló az 1,6 hdi-vel. Az első tulja valószínüleg teljesen elhanyagolta az autót (2éves céges járgány volt 100 000km-el), olajat nem igen cseréltetett. Neki mindig kemény szénné égett olajmaradványok dugították el az olajzást. Pedig turbócserekor a hozzá menő csöveket, meg amit előírtak cserélte. Aztán 1500 km múlva megint megállt egy hosszabb út után. Az olajszűrő ismét dugig volt ezzel a vacakkal, de a motor mindig túlélte, a turbó dobta be a kulcsot mindkétszer. Azóta olcsóbb olajat használ a srác sűrűn cserélve, egyenlőre megy az autó, nem akarta atomjaira szedetni a motort.
A bal elsőt (2,0 hdi kombi hidrós presige plus) nekem is cserélték garanciában, meg a klímahűtőt is mert elszökött a gáz, mindkettőt 115 000 km körül, meg akkor volt még egy váltógomb csere is.
Klímahűtőt a 307-esben 3 éves korában, a merciben 1 és 2 éves korában is cseréltek, a 406-ban pedig 5 éves korban. Nem tudom milyen szar anyagból vannak, a mercié Behr gyártmány volt ha jól emékszem.
ez meg a motor alulról. (menetirány a képen lefelé). A középtájon lefelé kígyózó vastag uborka (tán a levegő-hozzávezetés a turbo felé) tetején van az előző képen látható bigyó. Kartergáz-visszavezetés? SLS?
Üdv hát itt nem sok III generációs c5 tulaj van , de elektromos problémákkal kapcsolatban tudok segíteni az cit m5 -be dolgozik egy barátom ő eléggé ismeri ezt a gépet, a motort megnézhetem neked, képeket nem raktál fel!?
Jó reggelt mindenkinek! C5-III 2.0 HDI Prestige Tourer Automata járgánnyal közlekedem 2 éve (januárban járt le a garanciális 2 év :( ). Ez idő alatt 80ekm ugrott a kocsiba, sajnos nem felhőtlenül:
- 26.000 km-nél (a kocsi 8-10 hónapos) a kocsi a legváratlanabb pillanatokban leáll. BSI csere garanciában
- 2009. októberre a vezető oldali biztonsági öv kiszőrösödik, kibolyhosodik. Csere garanciában.
- 51.000 km-nél (2010 augusztus) a legváratlanabb pillanatokban leáll. Ismét BSI csere garanciában
- 2010. augusztusban a jobb első ajtó nyitásérzékelője tönkremegy, garanciában cserélik.
- 2011. márciusban az autó klímaberendezése nem hűt. (Gondolom januárban sem hűtött, csak akkor nem volt rá szükség, így nem derült ki.) A beletöltött gáz 5 perc alatt elszökik a rendszerből, a szivárgás helye a kocsi megbontása (első lökhárító, stb.) nem beazonosítható. Egy nyolcmilliós autóban két szezont bír ki az automata klímarendszer?
- 2011. márciusban (csak 78ekm!) az autóból drasztikusan elkezd fogyni a motorolaj. (1000km = kb. 1cm a nívópálcán). A kocsi hátulja sűrűn olajpöttyös. A szerviz diagnózisa szerint a hátsó főtengely-szimmering a ludas.
- Ugyanekkor diagnosztizálják, hogy mindkét első rugóstagból folyik az olaj. 79ezer futott km után!
- 2011. áprilisban a bal első ajtó nyitásérzékelője is elkezd vacakolni: néha nem érzi az ajtó becsukását (nyitott ajtót bim-bammol induláskor), máskor nem érzékeli a nyitást (belső világítás nem gyullad, központi zár magától visszazár).
Kérdéseim:
Az első gólyalábak tönkremenetelével egyedül vagyok, vagy járt már így valaki? Ha igen, mi volt a megoldás? Tudom, csere, de garancia/szavatosság, stb, hogyan intéződött?
Az olajfolyásról. Tegnap aláfeküdtem, valóban folyás, nem megeszi. Tiszta olaj az alja. A fogaskoszorú száraz, viszont fent van egy alkatrész (mi ez? A kocsival szembe állva a hengerfej jobb hátsó oldalán van) amitől lefelé minden olajos. Nyomhatja onnét az olajat? Az első képen az olajos cucc, a másodikon a kocsi alulnézetből. Minden olajos (a főtengely felett lévő alkatrészek is, de a lendkerék nem).
Lehetséges a BSI-ben nappali menetfényt programozni? Ha a lámpát bekapcsolva hagyom (kanyarkövetős xenon), akkor nincs follow me home, a kulcson lévő gombbal nem tudom kapcsolni a világítást. Ha kikapcsolom, automatikusan csak sötétben kapcsolódik, nappal nem. Programozás csak OBD-n keresztül, vagy van valami titkos billentyűkombináció (mint pl. a szerviz-intervallum nullázására), amivel ez aktiválható?
Ma reggel észrevetem hogy a kombi C5-ösömnek a hátsó ablaktörlője nem megy.Úgy nézem mintha szórúlna.Javitott valaki ilyet,vagy valami tapasztalat esetleg?
Az a találkozó ahol, csak Citroen C5-ösök lesznek az május közepén lesz. A helyszín még kérdéses (próbálok mindenkire tekintettel lenni, mert nem mindenki tud sokat autózni). Nemsokára közlöm a többi infót.
leálliított motor mellkett tilos a futómű rázópad mert bekakukkolnak a hidroaktív szelepek
üdv bordó
Végre találtam egy elektromos mühelyt ahol felérték az autóm minden elektromos berendezését és tudták tesztelni és javítani a kilómáéter órámat meg az egész BSI met
üdv mindenkinek C5 tali hol lesz ????????????????????????????
hat ha a motor kopog azzal mar igazabol egy lepest sem szabad tenni mert megszorulhat a csapagy es meg ki is konyokolhet.Ez mar egy huzosabb javitas lesz.Tudom mert mar jartam igy ighaz skoda1000MB-vel
Sziasztok! Keresek új típusú C5-re 17-es könnyűfém felnit (lyukosztás 5x108) jó állapotú nyári gumival (225/55R17) vagy 16-os könnyűfém felnit gumi nélkül.