Az EU-ban jelenleg napi kb. 900 millio kobmeterrel csokken a tarolokban levo gazmennyiseg (pedig a gazprom europai exportja csucson van). De ny.Europaba hamarosan jon az enyhules. Egy nem tul gyakori meteorologiai helyzet miatt volt/van ilyen hideg hetek ota: a kelet europai siksag felol aramlott be a hideg egeszen Portugaliaig.
1.7 milliard kobmeternyi gaz van meg a tarolokban, mindennel egyutt (a strategiai tartalek is benne van). Jelenleg napi 20-30 millio kobmeter kozotti gazt fogyasztunk a tarolokbol (a teljes fogyasztas 60-65 millio kozott van). Orosz iranybol megnoveltek az importot, miutan nagyon fogyott a tartalek januar elejen.
A teslanak 2 fele autoja van, a szimplamotoros, ott hatul van 1 darab motor, es a dualmotoros, ott ketto darab villanymotor van.
A teljesitmenyeket pedig szoftveresen allitja be, evy villanymotornal gyakorlatilag azt irsz be teljesitmenynek amit akarsz, mert ok nem a konstans maximalis teljesitmenyt ertik alatta, hanem egy idoben korlatozott csucsteljesitmenyt. A Tesla altal megadott teljesitmenyeket az autok valojaban 20-30 masodpercig kepesek leadni, tartosan kabe a felet, vagy annyit sem.
onnan indult a vita, hogy egy dán napozós cég 14,5 Ft/KWh-t írt alá egy eladási aukción, tehát ez nem valami spot ár akar lenni, amit a kereskedő kénytelen bevállalni (és a másik oldalon 40ft-ot fizetni), hanem ők ezt vállalták
már persze ha nem értettem valamit félre
ebből arra következtettek egyesek, hogy eljött a megújuló kánaán
én meg arra, hogy ez nem kifizetődő, ezen az áron értékesítve csak égetik a tőkéjüket
akkor használhatják amikor csak akarják, tölteni kell éjjel
erről volt az elektromos autós topikban egy remek tanulmány, ott leírták milyan kapacitás szűk keresztmetszetek vannak, pl a lakótelepi trafóállomás ami már így is 95%-on pörög csúcsidőben
de a lényeg az, hogy a töltőknek vezéreltnek kell lennie, vagy a most ismert vezérelt áram mintájára, de jobban az éjszakára idomítva, vagy egy okosabb digitális rendszerrel, de mindenképp elkerülve a tényleges töltéssel a fogyasztási csúcsokat
Amit én láttam hatásfokgörbéket villanymotorokról azok mind sokkal rosszabb hatásfokkal mennek részterhelésen (70-75%) mint teljes terhelésen (95-97%). Minél nagyobb a motor a normál utazó tempó (15-20kW) annál kisebb terhelés fajlagosan, tehát annál inkább a rossz hatásfokú mezőbe esik.
Nagyobb motor meg nehezebb, vastagabb vezetékek, komolyabb hűtés, nagyobb fékek, nagyobb kerekek stb... ami mind további súly, gördülési ellenállás, nagyobb fogyasztás.
Tehet felesleges egy olyan autó aminek gyakorlatilag soha nem lehet használni a teljesítményét, de cserébe gördülhetsz 255-265 széles gumikon mert ez sportautó... Egy sportautó nem 2,3 tonna, mert nem tudsz vele kanyarodni csak egyenesen menni...
Teljesítmény a gyorsításhoz, meg lassításhoz kell, a sebességet tartani minimális energiával lehet, persze a tempó mértéke sokat számít.Pl. az 520kW-os csúcs Tesla 30kWh alatt fogyaszt 100 km-en.
Ez lehet, de nem vagyok benne biztos. Generátor üzemben lehet elbírna nagyobb terhelést rövid ideig a motor, de villanymotorok is részterhelésen rosszabb hatásfokúak, mondjuk több motorral ez lehet megoldható. Ennyire nem értek a villamos hajtásokhoz.
De az is lehet a teljesítmények marketing adatok mert a Leaf 109LE-s és 145km/h a végsebessége amihez meg kb 60LE kell. Ha valóban volna 109 LE-s mehetne minimum 160-at.
Azért mert drágább mint földgáz és szennyezőbb is. Erőművi gázturbinák tulajdonképpen mindenevők, a befecskendező rendszer átállításával a megfelelő üzemanyagra, bármit képes elégetni.
Az árak alakításával kell az embereket terelgetni, de előbb le kellene cserélni az autóparkot, az még minimum 20 év, addigra Paks1 bezár, és nem lesz éjjeli felesleg.
Nagyszerű, igaz hogy télen megy bányász béka segge alá az akkuk kapacitása és kellene gyakrabban tölteni, mert hogy Lítiumot még csepptöltéssel se lehet melegen tartani mert nem tolerálja.
Pedig de. Bárhogy is vakaródzik a zöldnép, az EV is pontosan abba az irányba fog haladni, mint minden fogyasztási cucc: az emberek akkor és úgy akarják majd használni, ahogy éppen kedvük tartja, megkötések nélkül.
Azaz akkor fog töltődni a flotta nagyja, amikor a nép beér a melóhelyre, meg amikor a nép hazaér és leparkol.
Az előbbi még nem is annyira nagy gond, de a másik a több szempontból is problémás kora esti csúcs méretét növeli.