Keresés

Részletes keresés

Rangun Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288653

Vészfékezést leszámítva, mindent képes az aksi felvenni.

Előzmény: Törölt nick (288652)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288652

Nem is a mozgasi energia a lenyeges, hanem az hogy azt mennyi ido alatt akarod belepumpalni az akkuba, azaz a toltoteljesitmeny.

Előzmény: Rangun (288651)
Rangun Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288651

Nem is kell, mivel amit tudnak az bőven elég, nincs annyi mozgási energiája az autónak, amit nem lennének képesek felvenni az aksik.

Előzmény: Törölt nick (288646)
Salvor2 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288650

Az EU-ban jelenleg napi kb. 900 millio kobmeterrel csokken a tarolokban levo gazmennyiseg (pedig a gazprom europai exportja csucson van). De ny.Europaba hamarosan jon az enyhules. Egy nem tul gyakori meteorologiai helyzet miatt volt/van ilyen hideg hetek ota: a kelet europai siksag felol aramlott be a hideg egeszen Portugaliaig.

Előzmény: Salvor2 (288649)
Salvor2 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288649

1.7 milliard kobmeternyi gaz van meg a tarolokban, mindennel egyutt (a strategiai tartalek is benne van). Jelenleg napi 20-30 millio kobmeter kozotti gazt fogyasztunk a tarolokbol (a teljes fogyasztas 60-65 millio kozott van). Orosz iranybol megnoveltek az importot, miutan nagyon fogyott a tartalek januar elejen.

Előzmény: kzdiesel (288643)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288648

A teslanak 2 fele autoja van, a szimplamotoros, ott hatul van 1 darab motor, es a dualmotoros, ott ketto darab villanymotor van.

 

A teljesitmenyeket pedig szoftveresen allitja be, evy villanymotornal gyakorlatilag azt irsz be teljesitmenynek amit akarsz, mert ok nem a konstans maximalis teljesitmenyt ertik alatta, hanem egy idoben korlatozott csucsteljesitmenyt. A Tesla altal megadott teljesitmenyeket az autok valojaban 20-30 masodpercig kepesek leadni, tartosan kabe a felet, vagy annyit sem.

Előzmény: kzdiesel (288640)
padisah Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288647

onnan indult a vita, hogy egy dán napozós cég 14,5 Ft/KWh-t írt alá egy eladási aukción, tehát ez nem valami spot ár akar lenni, amit a kereskedő kénytelen bevállalni (és a másik oldalon 40ft-ot fizetni), hanem ők ezt vállalták

már persze ha nem értettem valamit félre

 

ebből arra következtettek egyesek, hogy eljött a megújuló kánaán

én meg arra, hogy ez nem kifizetődő, ezen az áron értékesítve csak égetik a tőkéjüket

Előzmény: kzdiesel (288639)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288646

a visszatoltes hatasfokat nem a motor kepessegei korlatozzak, hanem az akkuk, azokba nem lehet tetszolegesen gyorsan energiat betolni.

Előzmény: kzdiesel (288634)
padisah Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288645

akkor használhatják amikor csak akarják, tölteni kell éjjel

erről volt az elektromos autós topikban egy remek tanulmány, ott leírták milyan kapacitás szűk keresztmetszetek vannak, pl a lakótelepi trafóállomás ami már így is 95%-on pörög csúcsidőben

 

de a lényeg az, hogy a töltőknek vezéreltnek kell lennie, vagy a most ismert vezérelt áram mintájára, de jobban az éjszakára idomítva, vagy egy okosabb digitális rendszerrel, de mindenképp elkerülve a tényleges töltéssel a fogyasztási csúcsokat

Előzmény: XRive (288625)
kzdiesel Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288644

Dunán.

Előzmény: Salvor2 (288642)
kzdiesel Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288643

Ki tudja hogy állnak a gáztárolóink? Valódi adatokat közölnek erről?

Gondolom nem kalkuláltak ilyen kemény téllel és még ki tudja mennyi van vissza belőle...

Salvor2 Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288642

Merre hajoztal, folyon, tengeren?

Előzmény: kzdiesel (288532)
.m.1710. Creative Commons License 2017.01.27 0 1 288641

Hamár a fünyiro jött szoba Californiaba bevan tiltva benzines, csak elektomos jöhet szoba a háztartásokba, meg a golfklubokba

 a katalizátor erössen korlátozva van

 

 

Előzmény: kzdiesel (288636)
kzdiesel Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288640

Amit én láttam hatásfokgörbéket villanymotorokról azok mind sokkal rosszabb hatásfokkal mennek részterhelésen (70-75%) mint teljes terhelésen (95-97%). Minél nagyobb a motor a normál utazó tempó (15-20kW) annál kisebb terhelés fajlagosan, tehát annál inkább a rossz hatásfokú mezőbe esik.

Nagyobb motor meg nehezebb, vastagabb vezetékek, komolyabb hűtés, nagyobb fékek, nagyobb kerekek  stb... ami mind további súly, gördülési ellenállás, nagyobb fogyasztás.

Tehet felesleges egy olyan autó aminek gyakorlatilag soha nem lehet használni a teljesítményét, de cserébe gördülhetsz 255-265 széles gumikon mert ez sportautó... Egy sportautó nem 2,3 tonna, mert nem tudsz vele kanyarodni csak egyenesen menni...

 

Előzmény: Rangun (288638)
kzdiesel Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288639

Nem tudom te hol laksz de nekem 45ft/kWh a villany... de lehet több.

Előzmény: padisah (288565)
Rangun Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288638

Nem felesleges,a nagy teljesítmény energiatakarékosabb normál üzemben.

Előzmény: kzdiesel (288637)
kzdiesel Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288637

Egy ismerősömnek van Teslája vitt vele ismerem. Qrvajó de felesleges 200HP-val is tudná azt ami bőven törvénysértő.

Előzmény: Rangun (288635)
kzdiesel Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288636

Ha azon múlik akkor nincs jövője... sajnos.

Szvsz a gyárak jó ideje csak az időt húzzák kb azóta mióta a Toyota elkezdte a hibrideket.

Nálam nagyobb dizelfan nemigen van, de tudomásul kell venni hogy kb 15 év és csak  a traktorokban lesz dízel.

Benzinmotor meg semmiben, még a fűnyíró (igazából abba való a benzinmotor mert gépjármű hajtására alkalmatlan :-D) is elektromos lesz.

Előzmény: Törölt nick (288540)
Rangun Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288635

Teljesítmény a gyorsításhoz, meg lassításhoz kell, a sebességet tartani minimális energiával lehet, persze a tempó mértéke sokat számít.Pl. az 520kW-os csúcs Tesla 30kWh alatt fogyaszt 100 km-en.

Előzmény: kzdiesel (288634)
kzdiesel Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288634

Ez lehet, de nem vagyok benne biztos. Generátor üzemben lehet elbírna nagyobb terhelést rövid ideig a motor, de villanymotorok is részterhelésen rosszabb hatásfokúak, mondjuk több motorral ez lehet megoldható. Ennyire nem értek a villamos hajtásokhoz.

De az is lehet a teljesítmények marketing adatok mert a Leaf 109LE-s és 145km/h a végsebessége amihez meg kb 60LE kell. Ha valóban volna 109 LE-s mehetne minimum 160-at.

Előzmény: Rangun (288535)
mica-r Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288633

1 Norvég pénzért is adhatná az állam.

Előzmény: mica-r (288632)
mica-r Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288632

Nem mérvadó

Előzmény: Rangun (288602)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288631

Azért mert drágább mint földgáz és szennyezőbb is. Erőművi gázturbinák tulajdonképpen mindenevők, a befecskendező rendszer átállításával a megfelelő üzemanyagra, bármit képes elégetni. 

Előzmény: Rangun (288628)
Rangun Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288630

Az árak alakításával kell az embereket terelgetni, de előbb le kellene cserélni az autóparkot, az még minimum 20 év, addigra Paks1 bezár, és nem lesz éjjeli felesleg.

Előzmény: XRive (288625)
QuantumSingularitas Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288629

Nagyszerű, igaz hogy télen megy bányász béka segge alá az akkuk kapacitása és kellene gyakrabban tölteni, mert hogy Lítiumot még csepptöltéssel se lehet melegen tartani mert nem tolerálja.

Előzmény: Rangun (288626)
Rangun Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288628

Tudna gázolajat is, de nem használják.

Előzmény: Auralianus (288627)
Auralianus Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288627

Csepeli Gázturbinás Erőmű - földgáz, gázolaj
Kelenföldi Gázturbinás Erőmű - földgáz, gázolaj

Előzmény: Rangun (288624)
Rangun Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288626

A napelemek még a nappali áramárakat is levihetik, nyáron.

Előzmény: Rangun (288623)
XRive Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288625

...nem SZET-eket kell építeni..

 

 

Pedig de. Bárhogy is vakaródzik a zöldnép, az EV is pontosan abba az irányba fog haladni, mint minden fogyasztási cucc: az emberek akkor és úgy akarják majd használni, ahogy éppen kedvük tartja, megkötések nélkül.

 

Azaz akkor fog töltődni a flotta nagyja, amikor a nép beér a melóhelyre, meg amikor a nép hazaér és leparkol.

Az előbbi még nem is annyira nagy gond, de a másik a több szempontból is problémás kora esti csúcs méretét növeli.

Előzmény: padisah (288619)
Rangun Creative Commons License 2017.01.27 0 0 288624

Csak gázos van.

Előzmény: Auralianus (288621)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!