Csatlakozom Ice-hoz, aki élményautózni akar, az ne 60 lóerős 1,2-est vegyen. Ennek ellenére az a véleményem, hogy a 60 lovas teljesítménye ellenére is a kategóriában az egyik legfürgébb autó. De ezt nagyon sok cikkben is megerősítették annak idején.
Nekem egy 1.2-es puntom van 60 sánta lóval. Több mint fél éve használom a kocsit, de valahogy nem tudtam nagyon megszeretni. Nem vagyok száguldozó típus, de ez a kocsi nagyon rosszul megy, borzasztóan gyenge. Mit lehetne csinálni, hogy kicsit felpörgessem a motort?
Nem szeretnék gyorsulási versenyeken indulni, meg a "streetracing"-osok babérjaira törni, csak egyszerűen dinamikusan közlekedni.
én a helyedben megnézetném valakivel aki egy kicsit ért hozzá ,mert a kérdésedből a nem-hozzáértésed tünik ki számomra.
ha négy hónapot ált a garázsban lehet kontakthiba !
de ha fűtetlen a garázs akkor még a fagyási sérülések sincsennek kizárva , mivel hűtőrendszer problémádnál gondolom nem a fagyálót locsoltad bele napi szinten.
Nem lehet, hogy az önindító szorult meg? Betólni próbáltad már? Aksi tutira jó? Mérted műszerrel is. Érdemes lenne, rátenni egy múltimétert az aksira, és nézni, hogy mi változik indítózásnál. Nehezen tudom elképzelni, hogy beállt a motor. Inkább elektromos, vagy önindító gondja lesz. Lehet, hogy elrágott egy vezetéket valami, és nincs elég indítóáramod. Nézd meg a vezetéket ami megy az önindítóra, és a testkábelt. Nincs e megtörve, megszakadva.
Sziasztok! Lenne egy olyan problémám a kettes puntommal hogy 4 hónapig álltam vele, garázsban, az aksit kivettem belőle, annyi hogy a hűtést cseréltem rajta mert az lyukas volt és most indítanám de az önindító kb egy felet vagy még annyit se bír fordítani a motoron... valakinek valami ötlet hogy ez mitől van? beállt volna így a motor 4 hónap állást követően? vagy az elektronikával van valami? az aksi tuti jó mert próbáltam másikkal is meg töltöttem is... :S
Van egy 96-os Punto cabriónk, és az a baja, hogy beázik az utastér a bőrtető és az oldalsó ablakok közt (van kb 3-4mm hézag). Valaki tapasztalt már hasonlót? Esetleg sikerült is megoldania?
Ha igen, írja már meg legyen olyan kedves, mert eléggé zavaró, hogy eső után csak a készültségbe tartott törölközőkön lehet utazni a kocsiban :)
Nem nézte meg. Csere és kész. Nálam ez alap dolog ha autót veszek. Hozzá van számolva a vételárhoz. Ha mutatná a számlát hogy tegnap cserélte az eladó akkor is lecserélném.
Nekem az olaj, levegő megvolt még mikor megvettem, rá két napra. Érdekes, hogy azok nem voltak vészesek se az olaj se a légszűrő pedig ugye nem tudtam mikor volt cserélve. Most jutottam el szerelőhöz, hogy átnézze, és a vezérlés cseréjén kívül csak a generátorékszíj, meg a hátsó fékpofák cserések. Kicsit meg is lepődtem, mert több mindenre számítottam.
Én is most fogom majd cserélni a szűrőket, (légszűrő, pollenszűrő, olajszűrő).... kíváncsi vagyok hogy milyen lesz, mert nagyrészt városban használtam, az utóbbi időben országúton.
Olajba 11 ezer Km van, megyek még vele egy 400-ast pályán, megzavarom kicsit, aztán kap egy friss olajat :)
Nincs a belsejében semmi. A te autód nem klímás, nem is pollenszűrős. Csak a helye van előkészítve. Kivághatod, de akkor ki kell találnod valami megoldást, amivel rögzíted utána a helyén a fedelet. Na meg nem árt, ha tömített a felület utána is..
Szia! Én megveszem, de szerintem nálad is megvan a helye. Az én punyeszem klímátlan, ELX kiadású és egy műanyag lappal volt lezárva a pollenszűrő nyílása a kesztyűtartó alatt. Ezt kellett kivágni egy hegyes, jól fogó késsel és a szabaddá váló résbe tökéletesen passzolt a szűrő.
Na látod, hogy nem kell egyből zárat cserélni, mert a diagnosztika azt írta ki. Amit ilyen esetben tesz a diagnosztikát végző "ügyes" szerelő: megrendeli és kicseréli a zárat. Aztán meg KOPP. És jön a magyarázkodás a tulaj felé.
A riasztó bekötésével kapcsolatban egy kis info:
Mint korábban írtam, hogy ezeknek az újabb puntoknak már egy csöppet más a működési logikája, mint a régebbi punyeszoké. Bonyolultabb.
A gyári központi elektronika igényli mind a két ajtó felől ugyanazt a jelet de külön ágon. a riasztó vezérlő szálakat be lehet kötni akár a bal első ajtó áramköreibe. DE.
Megtörténhet, hogy a próba során előfordul a visszanyitás zavara. Többszöri működtetésre aztán, olyan, mintha megtanulná az elektronika a riasztó vezérlő jelét, és hibátlan lesz.
A lényeg csak az, hogy a riasztó rövid impulzusú vezérlő jele rövidebb, mint amit a gyári elektronika igényel a hibátlan működéshez.
Én azt ajánlanám, hogy ha van lehetőség a riasztó vezérlő jel hosszának növelésére, akkor azt meg kell tenni. 0.6 secről -> 3 secre.
Így biztos hosszabb jelet ad az elektronikának, mint ami minimálisan kell neki. ez által stabil parancs jelet kap az "agy".
Próbáld meg ezt a szerelődnek elmondani vagy nyomtasd ki, hogy olvassa el, hátha nem ismeri ezt a módszert.
B.
Ui.:Nem akarok okostojásnak tűnni, de én ezt az utat már végig jártam........többször is.
Szétszedtem a központi zárat apró darabokra, de nem találtam hibát. a mechanika nem akad, nem szorul, müködik rendesen. A motor forog, érintkezések rendben, a mikrokapcsoló érintkezése is rendben. Viszont még mindig visszanyitott az ajtó.
Kiderült, hogy a riasztóba bekötött néhány kábel (nem volt minden bekötve, mert az ajtónyitás miatt sok téves riasztása volt) még bekötve maradt és ez zavarta meg valamilyen módon a központi zárat.
Kikötöttem a riasztót teljesen, így most minden rendben.