Hát igen!Én is csak a parton ismertelek fel és nagy segítség volt benne a szakállad! :)
Ez az osztrák srác meg is nyerte a versenyt,mi ezekkel a négypengésekkel nem tudunk lépést tartani.,ilyennel tartják a jégsurf világrekordot is 100 egész valamenyi km/ó.
Hát nekem is kicsi volt az 5.0,főleg a második,harmadik egy órás etapban.
Hegyi Nándi haverom 3. lett a versenyben eleinte 5.5 aztán hamar váltott 6.4 vaporra azzal csípte el a harmadik helyet.
Én nem szereltem,mert 6.2 volt még nálam,de nem tudtam volna vele jobb eredményt elérni akkor már.
A Locosys "legeslegeslegfontosabb" ismertetőjegye az, hogy nam csak GPS koordináták alapján tud sebességet meghatározni, hanem doppler effektus alapján is. Ezt kábé az összes többi nagynevű logger nem csinálja. (valószínűleg okkal)
A GPS koordináták, a terrorizmus elleni harc jegyében "butításnak" esnek áldozatul, randomizáltak kissé, ezért csak annyira pontosak, hogy az autós gps eltalálja melyik utcában van, illetve 5 km/h felett adjon +/- 1-2 km/h pontosságú számítható adatot. (A sebességszámításhoz több koordináta-adat és időpont együtttese kell, és ezekből több csomag egymás után. A koordináták viszont direkt szórnak.)
A doppler effektusos mérés a műholdak jeleinek "vivőfrekvencia változását" méri hullapontosan, tehát akár a lottószámokat is adhatja a műhód a koordináta helyett, mert nem számít. (Közeledő vonat füttye magasabb, ha távoldik alacsonyabb frekvenciájúnak hallod és méred, ezt mindenki tanulta iskolában, és ha nem érti, akkor is így van)
Három hold vivőjel-frekvenciájának egyidejű méréséből számol a Locosys és a mérés pontossága 1 cm/sec ami ha jól számolom át, kevesebb mint négy század km/h !!!! Szemben a gps 1-2 km/h pontosságával.
Emiatt volt korábban vitorlás és szörf speed versenyeken az elődmodell a Locosys GT-31 logger a hivatalosan elfogadott mérőeszköz.
Szóval Locosys rulez, vegye mindenki, én meg kérek kettőt jutalékba! :-)
Csatlakozom Vauhoz, arcmaszkban bukóban kicsit mindenki más mint nyáron :). A GPS témához: lassan megérkeznek az első GW60-as kifejezetten szörfözéshez kitalált, vízálló sebességmérő órák, próbálok majd néhány tesztet összehozni, hogy össze lehessen hasonlítani a telefonos alkalmazásokkal. Holló www.windsurfbolt.hu
Kár hogy téli cuccban nem ismerek meg senkit. Ferit is csak kifele jövet ismertem fel. A videó alapján azért kezd derengeni ki kicsoda.
A többiek javaslata alapján mentem 5.5-el. Én 4.3-at raktam volna, de Holló meggyőzött, amikor azt mondta, hogy a 4.0 inkább csak egyensúlyozásra volt jó. Nem bántam meg a nagyobb vitorlát, végig teljesen kontrollálható maradt.
Tovább tanulom a jégszörfözés alapjait. Hiába, rég volt hogy egymás után ennyit lehessen menni tükörjégen. Ilyen viszonyok között a Pirate jégszörföt szinte kizárólag vitorlairányítással kell kormányozni. Hiába van penge, meg oldalél, ha a vitorlával nem állítasz, a cucc az eredeti irányba veret tovább. Ez főleg a kreuz esetén kritikus. Ha csak a deszkát döntöd/tolod, a penge el fog engedni, kicsúszik a deszka, és hosszú hátoncsúszás a vége. Ha a vitorlát érzéssel hátrazárod/enyhén kiengeded, gyönyörűen elindul felfelé. Innentől már lehet, sőt kell dönteni, de a vitorla a lényegesebb. Így lekerül a pengéről az extrém oldalterhelés, nem csúszik ki. De leejtéskor is észrevettem, hogy a vitorla határozott megterhelésével jelentősen gyorsabban tudok irányt váltani.
Nekem ez a nap inkább a speed-ről szólt, bár 1-2 trükk nagyon néha belefért. Csak nemhivatalos adatom van, mivel nem neveztem a speed versenyre. Az eredmények ismerete nélkül megadom a győzelmet a 4 pengés, Gaastra Vapor-al szörföző ridernek, ő láthatóan jelentősen gyorsabb volt mint bárki más. Az a cucc valamit tud, azon kívül, hogy könnyedén és szépen is fordul. Gondolom a titok a sokkal kisebb közegellenállás (nincs lapos felület, mint a Pirate verzión).
Eddig nem igazán hittem abban, hogy a jégszörf is raumban gyorsabb, mert negyedszélben érezhető igazán a tolóerő. De átgondolva mivel a szélnél jóval gyorsabban tudunk haladni, nem is csoda hogy raumban nincs akkora érezhető húzás. A GPS track alapján kb. 5 km/h-val gyorsabbra lehetett tekerni a sebességet raumban.
Speed statisztikám:
- max. 63.8/64.7 km/h alkalmazástól függően (Ridewithgps/Golden Cheetah).
- 2 sec. max. 64.3 (Golden Cheetah)
- 10 sec. max. 62.5/62.45 (Strava Stravistix/Golden Cheetah)
Mellékes megjegyzés jövőbeni speed mérésekhez és versenyekhez:
Általánosan elterjedt nézet, hogy a telefonok nem igazán jók erre, és szinte kizárólag mindenhol Garmin kütyük adatait fogadják el. Na ez szerintem eléggé elavult hozzáállás. Látszik az adataimból is, hogy a kiértékelés nem a mérőeszköztől, hanem a kiolvasó alkalmazástól függ leginkább. A mérőeszköz csak rögzíti a pontokat. A telefonok 1 másodpercenként, a specializált kütyük akár gyakrabban. Ugyanakkor a gyakoribb mérés igaz hogy pontosít, ugyanakkor a ritkább rögzítés simítja az adatot. Ennek az az eredménye, hogy aki ritkábban rögzít pontot, az csak saját magát egy kicsit hátrányosabb helyzetbe hozza a simítási algoritmusok miatt (csúcssebesség hibás mérés esetén kevésbé lesz kiugró). 10 másodperces átlagnál szerintem még sűrűn lakott környezetben sem lehet nagy eltérés, tiszta víz/jégfelületen meg kerek nulla a különbség!Az tény, hogy a kiértékelést ugyanazon alkalmazással kell megcsinálni. AZ alkalmazások speciális simító algoritmusokkal korrigálják az adatot, megpróbálják kitalálni, hogy hol volt mérési hiba. Viszont mivel mindegyik mérőeszköz képes GPX adatot rögzíteni, és mindegyik alkalmazás képes a GPX-et értelmezni is, ezért teljesen értelmetlen Garmin-ra korlátozni dolgokat.
Már pár éve használok GPS track-elést kerékpáron, és szerintem jól látható a trend. Hasonló, ha nem ugyanazon mérőchip-ek vannak minden eszközben, gyártótól függetlenül (sokszor látom, hogy mások Garmin-ja többet bizonytalankodik mint az én más gyártású órám). A pillanatnyi sebesség szinte soha sem pontos a rögzített track-pontok bizonytalansága miatt. Pont ezért van az, hogy 10 másodperces átlagot követelnek meg. A sebességgörbéből egyébként jól látszanak a mérési hibák. Ha sima, akkor tényleg megbízható az adat. Félremérés esetén van egy hirtelen kiugrás, majd utána egy ugyanolyan hirtelen visszaesés. Ez 1 másodperces rögzítés esetén már 2 másodperc alatt kikorrigálja a hibát, azaz a 10 sec átlag teljesen megbízható.
Köszi! Végül Lelle lett, a társaság miatt elsősorban :)
A végsebesség hajsza ma elmaradt, a jég ugyan tökéletesen síma volt, de nem volt elég széles a rianás és a part közti rész, mire felgyorsult raumban az ember, már közeledett a part :) Ezért maradt az örömjégszörf.
Gyászos napom volt.. A méret 3,7 de a vitorla sajnos nem volt kompatibilis az árbóccal.. Eredmény: 1 kör rángatva szenvedve dinnyés felé.. :( Holnap újúlt erővel...
A szél atommód fújt, ráadásul rángatott. Agárdon szálltam jégre, mint a múltkor. Viszont a SurfCore felé keletkezett egy szép nagy rianás, kis patakkal. Azaz Dinnyés felé kellett menni. Persze lehetett a Nagytisztás felé is egy kis kreuz plusz séta trükközéssel, de nem próbálkoztam vele.
4.3 helyett 3.7, a vitorla jó volt, de a beállítást tanulni kell. Trapézkötéllel megint szenvedtem, de rájöttem, hogy tükörjégen a trapézkötél sokkal előrébb megy mint vizen. Jó beállítással végre meg is mertem ereszteni. A végére meg szétment az egyik trapézkötelem.
Max. tempó nevetségesen kevés, 66-68 között valahol, mérőeszköztől függően (érdekes, hogy a GPS célkütyü mért többet mint a telefon).
Cuccot jégen nem volt érdemes elengedni, mert nagyobb ráfújásokban elmászott.
Ha ott is tükörjég van, és meg bírod zabolázni a szelet, leszel 100 fölött is :)
Gárdonyba/Agárdra megyek délután, csak mert felpaprikázott a 83. Nem hinném hogy ennyit ki merek/tudok hozni, de most van lehetőség rá hogy kipróbáljam. Kivételesen bukót is fel fogok venni. 4.3 mint legkisebb vitorla...
Nem rekord, mentek már 90 fölött is. Nekem ahhoz több szél kellene, de azért így se volt rossz érzés. Egyszerűen kellene még 1-2 komolyabb pöff ahhoz a plusz 5-10 km/h-hoz.
A vitorla 4.0 Goya Banzai, a deszka pedig Kucséber Klasszik :). Ma Lellére megyek, ott még maradt jó jég a Balcsin úgy néz ki.
általában Petrocellinél, Gárdony , Holdfény sétány , de legutóbb Agárdon szálltunk jégre a nagy szabadstrandon . Ez kicsit tovább nyugatabbra a parti úton , és ahol nagy zöld placc van . Holnap elvileg megyek valamikor vagy munka előtt vagy után , de tartok a szélerőtől
Ma Velencei-tavon nagyot lehetett menni jégszörffel, aki arra járt :)
Mivel a Balcsin a jeget szétszedte a szél, megindultam én is Agárdra, és nem bántam meg! Azért foltokban recegős a jég, de vannak teljesen tükör részek, néhány rianástól eltekintve pedig egyben maradt a jégfelület.
Du. 2 körül mentem le a Fakapunál, a parton nem nagyon fújt így 6felet szereltem. Mint később kiderült akkor volt a legerősebb. Az elején kellett kapaszkodni rendesen. Nagyon jó volt, tökéletes a jég!