Sajnos azt kell mondanom, hogy az ilyen eseteket csak megelőzni lehet. Nem szabad rendelni olyan weboldalról, ahol az "about us" címszó alatt ennyi van:
Welcome to fashicool.com. One place for all your needs at best prices. We are devoted to providing the kitchen, home improvement, outdoors, personal lifestyle, car accessories, and so on.
Se cím, se ország, semmiféle IRL megjelölés nincs még az ÁSZF-ben sem.
Többször írtam nekik, mert semmilyen visszaigazolás nem érkezett tőlük. Az áru természetesen nem érkezett meg.
Kértem, hogy utalják vissza a pénzt, de ők arra hivatkoznak, hogy az árut átvettem. Belinkeltek egy csomagkövető szolgáltatást, amely szerint valaki az árut Amerikában átvette.
41eves ferfi vagyok, vallalkozo Bementem egy Retro boltba Soroksari Auchanban. Vettem 6-7 polot pulcsit. Kozben kineztem ket db terep mintas pufi mellenyt(keket, barnat)Es egy polot ami nem vol meretben ebben a boltban. Leertekelt aru vol mind harom akkor mikor kerdeztek kell e...mondtam hogy a viharba ne kene Hogy oldjuk meg?kerdeztem.. Ja es a melleny akcios db ara 6 eze forint volt De sajnos nem volt a meretemben egyik se, se ket melleny ,se polo A holgy kedves es segitokesz vot vegig Azonnal nekiallt telefonalni es talalt is debrecenben mindent amit szereretnek szinben meretben es hogy jovo het vegere ide is tudjak hozatni Ennek nagyon orultem Megirta a megrendelot en ala irtam es mondta amint naluk van hivnak Aztan 1-5, -2 het mulva jott a fekete leves hivas a boltbol! Szia megjottek a mellenyek debrecenbol, a polo a Westendbol Ugy megorultem mint az allat mert ram nehezen talalni jo meretu cuccokat a meretembol adodoan Nem dagadt elfolyos testet kepzejetek el At sportoltam kuzdosportal es testepitessel az eletemet de 4 eve infarktus miatt abba hagytam De a meretem megmaradt Ergo csak 3xles jo de abbol is anyagfuggo...hogy mibol keszult Ezt csak azert osztottam meg hogy vadaszni kell a meret tokeletes ruhakat a Retrobol..es ezert komolyan is veszem! Es jott a nem is tudom hogy nevezzem resz..! Elado telefonon: Laszlo volna itt egy kis kellemetlenseg Ezekrol a mellenyekrol ugy dontott a vezetoseg hogy eltorlik a leertekelest es vissza allitjak a teljes vetelarat ami 10.000.-ft per darab A kerdesem az lenne hogy megtehetik kovetkezmenyek nelkul hogy az egyik heten vennek de nem tudnak adni de rendelve igen par napra ra ugyan azon a leertekelt 6000ftos osszegen En ezt ala is irtam Mire megerkeztek mind a ketto 10000. ft lett Ennyiert kell adnijuk ,,,,email jott ez ugyben Kerdesem a kovetkezo Megtehetik ezt? En rendelek vmit x osszegert amirol papirt is irunk es mikor megjon hipp hopp (x+4100)x2 lesz az ara!!! Kotottunk egy szerzodest hogy o ugyan ebben az arban idehozatja Debreceni boltjukbol Megteheti azt a ceg hogy gondol egyet es vissza allitja a teli arat a arunak? Kerem a segitseguket Mit tegyek mit lepjek Elore is koszonom a segitseget T.Laszlo
12.17-én e-mailben felszólítottam őket, hogy a Fogyasztóvédelemhez fordulok, mert nincs előrelépés 2 hónap alatt az ügyben. A tegnapi napon küldtek egy sms-t, melyben értesítettek, hogy e-mailben egy hivatalos levelet mellékelve elküldtek részemre. Ebben az állt, hogy a panaszom jogos, a műszaki munkatársukat megsürgetik, akik egyeztet velem majd időpontot. Ma 2 órakor le is szerelték a vevőegységet.
Mikor átálltam náluk ip tv-re műholdasról, kérdeztem, a lavórral mi legyen?
Azt mondták, hogy nem szerelik le, szereljem le magam, nem is kell nekik, mert nem ér annyit, hogy kiküldjenek egy szerelőt érte.
Nem tudod úgy leszedni, hogy ne zavarja a madzag a szomszédot(pld csatornavashoz rögzíted ideiglenesen, hogy tudjatok szigetelni, egy idő után csak reagálnak)
A segítségetekre, tanácsotokra lenne szükségem az alábbi problémával kapcsolatban.
2017-ben vettünk a feleségemmel egy családi házat. Az idei évben szigeteltük jövő tavasszal szeretnénk vakolni. Viszont a ház falán a T-HOME tulajdonában lévő vevőegység található (a közúti villanyoszlopról van bevezetve), melyet szeretnénk eltávolíttatni. Az előző tulajdonosok a T-HOME-mal voltak szerződésben. Mi más szolgáltatót választottunk. Jelentettem a T-HOME ügyfélszolgálatán, hogy le szeretném azt szereltetni. Október 4-én írtam levelet. Azóta több e-mail váltás és telefonhívás volt részemről, melyben mindig az volt a válasz, hogy kérjük türelmét, az ügyintézés folyamatban, kollégáink dolgoznak a megoldáson.
Esetleg a fogyasztóvédelemhez kellene fordulnom? Vagy mit lehetne tennem, mert nem szerelhetem le, hiszen akkor a vezeték lógna a villanyoszlopról a szomszédom előtt...
A ház összképét eléggé rondítja az ott lévő vevőegység!
A történet kicsit részletesebben:A megrendelt alaplap a kezdetektől hibás volt, a 4ből 2 memória slot nem működik. Nyilván elállást választom ilyenkor, hiszen a szervíz hetekre benyeli a lapot és közben nincs gépem.A kipróbálás utáni másnap már jeleztem az elállást a cégnek. Amikor visszavittem, jelezték, hogy egy láb elhajlott, fizikai sérülés, nincs elállási jog és garancia sem.Én tettem tönkre, mert gyárból nem jöhet hibásan(nyilván, mert a gyárban nem keletkezik selejt, ahogy szállítás közben sem).Mivel aki látott már ilyen foglalatot közelebbről, az tudja, hogy 1 lábat elhajlítani meglehetősen nehéz feladat, bármi olyan fizikai behatás éri a lábakat, ami elhajlást okoz, az legalább még 3-5 láb/egy sornyi láb hibáját jelenti.Kivéve persze,ha az adott láb selejtes, és már egyetlen be-kirakás esetén is elhajlik...Eddigi információim szerint a kereskedés nem tagadhatja meg az elállási jogot, át kell vennie, vissza kell utalnia, és ha szerinte a termék károsult, akkor polgári peres eljárásban kérhet kártérítést. Ebben az esetben nyílván bizonyítania kell,hogy a vásárló okozta a hibát. Ez így igaz? A vásárlók könyvébe írtam, választ is kaptam, melyben jelzik, hogy szerintük a sérülés miatt nincs elállási jogom.Gondolom ez a válasz már elég egy Békéltető Testülethez. Békéltető Testület esetén nyilván el fog húzódni a dolog, illetve gondolom javasolt, hogy a terméket mindenképp adjam át a kereskedőnek, hogy az elállás, amit szeretnék teljes legyen és erre már ne tudjon hivatkozni.Ilyenkor a kereskedőnek kell bizonyítania,hogy én tettem tönkre a terméket, és ehhez nem lesz elég annyi, hogy a gyártó szerint hibátlan terméket adnak csak ki. Ha jól értelmezem Nonolet válaszát. Ez ugye pont olyan nehéz helyzet, ahogy a fordított eset is. Második opcióm, hogy keresek valakit, aki vissza tudja hajlítani ezt a lábat, és garanciában beadom a lapot a memória slotok miatt. Ilyenkor legjobb esetben kapok egy új, hibátlan lapot, viszont az elálláshoz való jogom végleg elbukom.A javíttatást/cserét nem tudom mennyire tagadhatják meg, ha valaki képes helyre állítani ezt a "fizikai sérülést", és többé nem látható. Sajnos a vásárlókönyvi bejegyzésben említve van ez a hiba, gondolom ez számomra most nem igazán kedvező ehhez:"EZ BENNE VAN?! az átvételi jegyzőkönyvben?!HA nincs akkor "fizikai hiba" mentes alaplapot vett át bevizsgálásra... különben rákerült volna a jegyzőkönyvre, hogy "fizikai hibás, sérült" Felmerül bennem, hogy mennyire tekinthető ez az alaplap hibátlannak és megfelelő minőségűnek, ha egy ilyen láb már az első használat során képes megsérülni. Számomra ez azt sugallja, hogyha a gyártósorról még tényleg hibátlanul is jött le a termék, olyan rejtett termékhibával került forgalomba, ami már rövid távon is garanciavesztést jelent a vásárló oldalán.Jól látom a lehetőségeimet? Köszönöm az eddigi segítséget is!
Tanácsot kérek. Vettünk weben egy alaplapot. Sajnos problémás volt, az első naptól, próbáltunk más alkatrészeket, mert azt gondoltuk memória a hibás. Nem az volt. Úgy döntöttünk, hogy elállunk. Bejelentettük, visszavittük, majd nekiálltak vizsgálni. Közölték, hogy fizikai hiba van rajta és gyárból így nem jön ki, mi okoztuk, ezzel gari is ugrott és nem veszik vissza. Mit tudunk tenni?
Telefonáltam, de nem jutottunk semmire. Vagyis arra, hogy szerintük ennyi, mert most volt óracsere és ahhoz a m3 álláshoz igazították. Hogy a leolvasó előtte meghasalta az adatot, és visszatérítést írtak. Ez igaz is, de nem ilyen mértékben. Az óraleolvasó lusta emelgetni a fedelet, és akkor is csak papírt dob be, mikor tudom biztosan, hogy abban az időben itthon voltam.
Gondolom, úgy tudnám bebizonyítani, ha a 4 év számláit (előző óracsere ideje) kigyűjteném, és összeadogatnám. Ki hogy van vele, nekem erős fóbiám van a hivatalos iratokkal, számlákkal. Szerintem jogilag nincs rendben, hogy a számlán nincs óraállás, valami egzakt adat, amit ellenőrizhetnék.
Én csak javasolni tudom neked, hogy állj át havi vagy két havi vízóra leolvasásra, ahol is neked kell leolvasni és bediktálni az óra állását, vagy telefonon, vagy emailen vagy webes felületen keresztül. Azért, mert ha csőtörés történik a saját vízhálózatodon (a vízóra és a házad között, és főleg ha rejtett helyen törik a cső akkor, van esélyed arra, hogy nem kell egy teljes sport uszoda vízmennyiségét kifizetni, mert a Vízműveknek értesítenie kell téged arról ha a havi vagy két havi fogyasztásod jelentősen eltér az előző 12 havi átlagodtól.
Azt, hogy van-e csőtörésed, könnyen ellenőrizheted bármikor, csak győződj meg arról, hogy a házban és a kertben minden csap el van zárva, és nézd meg, hogy a kis fogaskerékszerű pörgő kerék a vízóra közepén áll vagy pörög. Ha pörög, akkor valahol elfolyik a vized, ha áll akkor minden rendben van.
Ha év közben sohasem nézted az óra állását. Viszont ha arra gyanakszol, hogy a vízóra rosszul mér, akkor azt teheted, hogy veszel egy másik új vagy használt vízórát és beszereled valahová a hálózatodon a legelső elágazás elé, és alkalmanként ellenőrzöd, hogy mindkét óra ugyanannyit mér-e. Ha nem, akkor már nagyon valószínű, hogy a leplombázott vízórád nem mér pontosan és akkor már kérheted a vízművektől, hogy ellenőrizzék le a mérő óra pontosságát, de előtte még te is megnézheted, hogy mennyi vízet mér a mérőóra mialatt megtöltesz pl. egy 10 literes vödröt vízzel.
Sajnos későn olvastam el a fórumbejegyzésedet. Én ugyanígy jártam mint Te!
Azért rendeltem meg, mert a digitális kijelző és a nyomás beállítása fogott meg, de nem azt kaptam, ha nem egy kínai utánzatot, amit én is meg tudtam volna venni a net-en.
Vízfogyasztás számlázásával van problémám, ha valaki tudna tanácsot adni.
Havonta 4-5 m3 a szokásos fogyasztás. Semmi nem változott a szokásos vízhasználatban. Vízóra csere után leszámláztak 45m3-t. A szerelőlapon rajta van az óra utolsó állása. A havi számlákon viszont nem szerepel az óraállás, nem látni, és nem tudom reklamálni, hogy mihez képest lett most hirtelen tízszerese?
Vettem 2018 április elején egy 300.000 Ft értékű Lenovo Y700-15ISK laptopot, amiért nagyon sokat dolgoztam. Sajnos a display-e háttérvilágítás problémás volt (az egyik oldal sötétebb volt), és mivel utolsó darab volt a boltban, ezért nem cseréltettem ki, hanem beküldtem a TMX szervizbe, kérve hogy javítsák meg, külön kérve hogy vigyázzanak rá és ne karcolják össze főleg mivel vadonat új laptop. (A TMX a Lenovo hivatalos márkaszervize ilyen típusú laptop esetén.) Ehhez képest 3 hét múlva visszakaptam a laptopot amibe egy más típusú fényes nehezen olvasható (az eredeti mattal ellentétes), sokkal rosszabb minőségű display-t raktak bele, amin több pixelhiba is van, és vibrál is ráadásul. Ezen kívül a laptopot jól össze is karcolták. A laptop használhatatlanná vált. Sajnos csak utólag elolvasva a TMX-es történeteket én még örülhetek hogy pár karccal megúsztam és nem törték össze a laptopot mint azt másoknak tették.
Két hétig leveleztem velük, hogy küldjenek postán azonos típusú display-t a laptophoz ami hibátlan vagy adják vissza az eredeti display-t ami a laptopban volt az eredeti állapot helyreállításához, és adjanak csere hátlapot amit összekarcoltak vagy fizessék ki az árát amiből vehetek egyet. (Ezeket saját magam beszerelve újra használhatóvá tudnám tenni a laptopot.) Nem voltak hajlandóak. Azt mondták nem adnak ki alkatrészt és hogy a gyártói előírásoknak megfelelő alkatrészeket raknak bele, mindenféle konkrét ígéret nélkül azt mondták küldjem be ismételten a szervizbe a laptopot ahol "bevizsgálják".
Mivel - használhatatlan selejtesként küldték vissza a laptopot és össze is karcolták - tehát nincs megfelelő minőségellenőrzés náluk (és ez tömegesen előforduló és nem egyedi eset), - nem követik a gyártói utasításokat - ami szerint csak azonos típusú cserealkatrészt lehet beszerelni vagy jobb minőségűt, mely deklarálva van a Lenovo jogi nyilatkozatában és melyről a laptop beadása előtt a TMX emailben is tájékoztatott (hiszen az általuk beszerelt cseredisplay más típusú, fényes - ellentétben az eredeti mattal - gyenge háttérvilágítású és ezért nehezen olvasható, rossz minőségű rossz árnyalat kezeléssel és vastagabb plexivel, pixelhibás, és vibrál is), - azt sem tudják megmondani, hogy be tudnak-e egyáltalán szerezni megfelelő típusú cseredisplay-t, - semmiféle konkrét ígéret nem hangzott el részükről, hogy a laptopomat megfelelő cserealkatrészekkel megjavítják illetve kártérítést fizetnek, csak annyit mondtak hogy "bevizsgálják", illetve "egyeztetnek a kollégákkal" - a kérésemre hogy küldjék el a Lenovo laptop javításra vonatkozó gyártói előírásaikat és a belső folyamataik dokumentációit (melyekre folyton hivatkoztak és) melyek valamiféle garanciát nyújtanának számomra, hogy egy második javítási kísérlet sikerrel járna (megfelelő cseredisplay és hátlap kerülne bele és nem tennének további károkat a laptopban), annyit mondtak hogy nem küldik el ezeket mert ez "bizalmas" információ,
ezért nem várható el tőlem, hogy mégegyszer beküldjem a laptopot hozzájuk mindenféle konkrét garancia nélkül hogy megfelelő alkatrészeket raknak bele és nem tesznek további kárt a laptopban. Ellenben elvárható a TMX-től illetve a Lenovo-tól, hogy megfelelő cserealkatrészeket küldjenek számomra amiket én magam beépítek (illetve pénzbeni kártérítést kapjak tőlük, hogy abból meg tudjam vásárolni én a hátlap cserealkatrészt), ezzel a laptopot újból használhatóvá téve.
A Lenovo nem rendelkezik magyarországi ügyfélszolgálattal, ezért csak a nyilvános fórumukra tudtam írni panaszt ezügyben. Ott egy adminisztrátorral tudtam kommunikálni, akinek leírtam mindezeket és aki visszautasított és azt mondta, hogy csak a szervizbe való újbóli beküldés útján tudom a problémámat elintézni (és nem küldenek postán cserealkatrészeket): https://forums.lenovo.com/t5/Gaming-Laptops/Hungarian-repair-center-TMX-ruined-my-new-laptop-making-it/m-p/4095231 Tehát a Lenovo ragaszkodik a TMX-hez, mindezek és a tömeges panaszok ellenére, és nem segíti a vásárlóit.
Az ügyet beadtam békéltető testülethez pár napja, akiktől azt várom, hogy érjék el, hogy a TMX kiküldje számomra a megfelelő cseredisplay-t (vagy adják vissza az eredeti display-t ha nem beszerezhető megfelelő cseredisplay) és az összekarcolt hátlap helyett cserehátlapot postán, vagy fizessenek kártérítést amiből megvehetem a hátlapot online.
2018 június van, áprilisban vettem a laptopot és nem tudom használni. Várom a megváltást.
Tanulság számomra az eddigiek alapján: - a jövőben soha nem fogom önszántamból igénybe venni a TMX szolgáltatásait - a jövőben soha nem fogok olyan márkájú terméket vásárolni aminek a hivatalos garanciális márkaszervize a TMX (pl. Lenovo).
Ha valakivel történt már hasonló eset, örülnék ha megosztaná velem a tapasztalatait.
Sajnos a helyszini atszereles nem megoldhato. Olyan heverok hogy nem atszerelhetoek. Ha olyan lenne, nem lett volna ez a topic, edesapam mar idos, de azt megoldotta volna. Sajnos meg mindig nem vilagos hogy megeri-e egy kort futni a fogyasztovedelemnel vagy sem... Az eladot ez az eset nagyban leminositi.
Hibás teljesítés esetén milyen szavatossági igényt érvényesíthetek az eladóval szemben?
Hibás teljesítés esetén az alábbiakban felsorolt négyféle igényt érvényesíthetjük az eladóval szemben:
Elsősorban kijavítást vagy kicserélést kérhetünk, melyek közül főszabály szerint a fogyasztó választ, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen (például a meghibásodott termék már egy kifutott szériába tartozik,, és emiatt a csere nem lehetséges), vagy ha az az eladónak a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget (pld: egy nagy értékű terméknél egy néhány ezer forintos, kicserélhető alkatrész hibája miatt nem indokolt az egész termék cseréje) jelentene, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget.
Ha az előbbiek alapján sem kijavításra, sem kicserélésre nincsen jogunk, vagy ha az eladó a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a dolog tulajdonságaira és rendeltetésre tekintettel megfelelő határidőn belül és jelentős kényelmetlenség okozása nélkül nem tud eleget tenni, akkor a fogyasztó választhat, hogy megfelelő árleszállítást kér vagy eláll a szerződéstől (visszakérheti a vételárat). Fontos tudni, hogy jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Egy eleg nagy problemaval fordulnek a Kozosseghez. Elojaroban annyit hogy en nem elek othhon, szuleim idos emberek, ugyintzesekben nem jartasak.
Nemregiben vasaroltak 2 db heverot. A butorbolt ahhol vettek, ugy mukodik hogy ott csak kialltott minta termekek vannak. Ha valaki venni akar valamilyen butort, a minta alapjan legyartjak.
A vasarlaskor felmerult egy kerdes amit a szuleimhez inteztek, milyen legyen a hevero ? Jobbos vagy balos ? Ezt azert kerdeztek, mert a heveronek van egy hattalmlaja is ami a falhoz megy, meg gondolom hogy agynemu tartos is . Na most ok ugy gondoltak hogy ez arra vonatkozik hogy melyik oldala van a fal felol.
Megjegyzem hogy ha tolem mergkerdeznek, nekem sem lenne fogalmam se hogy ez mire vonatkozik.
Termeszetesen rosszul iteltek meg a dolgot, es forditottat kaptak mint amire szukseg lett volna. Felhivtak az eladot, az volt a valasz hogy nem lehet kicserelni, csak ha ujat vesznek. Na de ez megis hogy mukodik ?? Ilyet hogy lehet mondani ?
Az lenne a kerdesem hogy milyen jogszabaly vonatkozna erre az esetre ? Vagy csak siman forduljak a fogyasztovedelemhez ?