Hát benzines autómata nem városi autó a fogyasztása miatt , de valószínű épp ezért kevesebb km lesz benne mint egy bármilyen dízelben, ha vissza nézel irtam már egy regényt a lehetséges híbákról
Semmi extra ez a szokásos féknyereg és a lengökar közti rohadás ami eltolja a helyéről a fékmyerget orvosolható a probléma
A csavarok amik a féknyerget tartják be vannak ragasztva (valami állat kitalálta azt hitték ,hogy ettől nem fordul ki a helyéről a nyereg,hát tévedtek)ill rohadva 1-2óra kinlódással álltalában kijön /oldal ha sikerül kiszedni csiszológéppel megtakaritani a lengökart ill a féknyerget szerelőpasztával vagy grafitos zsirral bekenni és tökéletes lesz. De előfordult már egy párszor hogy csak a nagyflex segitett mert a 10.9 csavar simán beletört,ilyenkor féktuskó csere.
szia betg!! szeretném ha megnéznéd ezeket a képeket és egy javaslatot írnál hogy miként lenne javítható! ma végre felkerült a gumi a felnikre és centírozták is ragasztott súlyokkal!! a két hátsó keréknél a féknyereg vagy hogy hívják, sarka beleér a súlyokba!!:(:( egyfelől ez a kérdésem, hogy mi legyen vele?? egyszerűen a súlyokat a külső peremre kéne rakatni? gyanús hogy csak néhány mm van a fék sarka és a felni közt!!
a másik gebasz: a bal hátsó nem forgott szabadon.. jobban megnézve a láthatólag egy oldalirányú pofonnal volt gazdagabb a futómű valaha.. amit azzal honorált hogy beljebb került az egész!!
Ide ütközik a centírsúly!
na ennyire beljebb a tárcsa
nem tudom ez segít-e valamit, már olvastam, hogy itt szokott valami gebasz lenni.. a mocskon kívül itt betegséget nem láttam
ezt a féket meg tudod csinálni?? attól tartok ebből nagyobb baj is lehet!!
2 év km korlátozás nélküli garancia van a kocsira, úgyhogy nem volt gond.
Nekem volt rá +1 év garancia is, de az viszont csak max 100 000 km-ig szól, tehát már nem garanciás az autóm, mert elmúlt 2 éves, és valami +1 év garancia ami már 150 000 km-ig jó 3-400 000 Ft lett volna.
A tegnapi hibalistáról két tétel kimaradt. Így teljes:
- 26.000 km-nél (a kocsi 8-10 hónapos) a kocsi a legváratlanabb pillanatokban leáll. BSI csere garanciában
- 2009. októberre a vezető oldali biztonsági öv kiszőrösödik, kibolyhosodik. Csere garanciában.
- 51.000 km-nél (2010 augusztus) a legváratlanabb pillanatokban leáll. Ismét BSI csere garanciában
- 2010. augusztusban a jobb első ajtó nyitásérzékelője tönkremegy, garanciában cserélik.
- valamikor a nyáron a csomagtérajtó kitámasztó gázrugójának rögzítőcsavarja letörik, a bazi nehéz ajtót kézzel kell emelni/fogni. Vagy seprűnyél, mint egy Wartburgban. Garanciában javítják.
- 2011. februárban megint letörik a múltkori csomagtér-csavar feje (megint a jobb oldali). Garanciában javítják, most egy szemre erősebb csavar kerül bele.
- 2011. márciusban az autó klímaberendezése nem hűt. (Gondolom januárban sem hűtött, csak akkor nem volt rá szükség, így nem derült ki.) A beletöltött gáz 5 perc alatt elszökik a rendszerből, a szivárgás helye a kocsi megbontása (első lökhárító, stb.) nem beazonosítható. Egy nyolcmilliós autóban két szezont bír ki az automata klímarendszer?
- 2011. márciusban (csak 78ekm!) az autóból drasztikusan elkezd fogyni a motorolaj. (1000km = kb. 1cm a nívópálcán). A kocsi hátulja sűrűn olajpöttyös. A szerviz diagnózisa szerint a hátsó főtengely-szimmering a ludas.
- Ugyanekkor diagnosztizálják, hogy mindkét első rugóstagból folyik az olaj. 79ezer futott km után!
- 2011. áprilisban a bal első ajtó nyitásérzékelője is elkezd vacakolni: néha nem érzi az ajtó becsukását (nyitott ajtót bim-bammol induláskor), máskor nem érzékeli a nyitást (belső világítás nem gyullad, központi zár magától visszazár).
köszi a választ. melyik szerviz volt? 115ekm, vagyis a garancia után? Kellett küzdeni érte, vagy szó nélkül jött? Az enyémben 79ezer van, de januárban volt két éves, ezért fizetős árajánlatot kaptam rá. A klímára még azt sem, csak hibafeltárást ígértek. :(
Szia! Az van, hogy jósoromban választhattam céges autót, csak a büdzsé volt megkötve (meg egy kicsit a kategória/jelleg). Opelt nem akartam (Vecra nem kell, Insignia akkor még épp nem volt). A Mondeo nem tetszett, a VW nem is tetszett és drága is volt, az Octavia méretben nagyon határeset, Alfában meg csak döglött téglák voltak ezen az áron (azóta van 1750TB, de akkor még nem volt. Így jött a második "nemnormális" választás, a hidrós Citroen. :)
A német minőséget egyébként hozza: a barátom Passatjában 80ekm-nél mind a 4 keréken csapágyakat cseréltek, 110ezernél fotó van, hogy tréleren van a kocsi. Az előző céges opelem (Astra 1.9CDTI 150LE) 94ezernél elfogyott a generátor, a flottában 14 ből 9 autónál összehorpadt az üzemanyagtank, háromon kellett turbót cserélni, egyiken kétszer is.
A gyújtással fel-le kapcsolódó tompított megy, de ahogy te is írod: a műszerfal-világítást is viszi (=nappal nem látom), illetve rákapcsolt tompított esetén nem tudom a slusszkulccsal fel-le kapcsolni a tompítottat (follow me home).
BSI-nél simán leállt/lefulladt menet közben is, kiírt minden hülyeséget: ABS fault, ASR fault, gearbox fault, indítás után csak 3. és R fokozat, majd 2 perc várakozás után mintha mi sem történt volna, hibátlanul ment. Csere után ok, de a cserébe kapott (későbbi verziószámú) BSI is beadta a kulcsot 25-26ekm után. A mostaniban már 30ezer van...
Nahát, nem is gondoltam volna, hogy olasz gépek után te is C5-tel nyomod...
Nekem 2 Fiatom is volt a C5 előtt, valószínűleg neked is hiányzik a gyújtással automatikusan fel-le kapcsolódó világítás, de C5-nél is van lehetőség hasonlóra, OBD2-n lehet programozni. Én gyári Lexiával csináltam, nem tudom más diagnoszikai SW képes-e rá.
Úgy működik jelenleg, hogy ha jár a motor, a tompított állandóan világít. Ha elkezd sötétedni, csak ekkor kapcsolódik be a műszerfal világítás és vált sötétebbre a központi kijelző is, végre tényleg ellátja a szerepét a sötétedés érzékelő a világítás állapotától függetlenül. Régebben gondot okozott, hogy a nappali kötelező világítás miatt nem láttam rendesen a kijelzőt mivel levette a fényerejét.
A többi dologgal kapcsolatban döbbenten olvastam amit írtál, nem hittem volna, hogy a nagy német minőségi C5-III beharangozása után ilyen hibák jöhetnek elő! Azért azok a leállások igen érdekesek, főleg kétszer BSI csere...hibakódokat mik voltak mielőtt cserélték őket?
betg: hibátlan lett a verda, ami a zervószivattyút illeti., a futómű puhább szerintem és a kormányzása is könnyebb az autónak. Mégegyszer köszi a gyors preciz munkát.
Még balrahúz az autó változatlanul gázadásnál, sajnos. Erre valakinek valami ötlet?
Eladó alufelni 4 nyári illetve igény esetén téli gumival.
Egy barátom C-maxában volt hasonló az 1,6 hdi-vel. Az első tulja valószínüleg teljesen elhanyagolta az autót (2éves céges járgány volt 100 000km-el), olajat nem igen cseréltetett. Neki mindig kemény szénné égett olajmaradványok dugították el az olajzást. Pedig turbócserekor a hozzá menő csöveket, meg amit előírtak cserélte. Aztán 1500 km múlva megint megállt egy hosszabb út után. Az olajszűrő ismét dugig volt ezzel a vacakkal, de a motor mindig túlélte, a turbó dobta be a kulcsot mindkétszer. Azóta olcsóbb olajat használ a srác sűrűn cserélve, egyenlőre megy az autó, nem akarta atomjaira szedetni a motort.
A bal elsőt (2,0 hdi kombi hidrós presige plus) nekem is cserélték garanciában, meg a klímahűtőt is mert elszökött a gáz, mindkettőt 115 000 km körül, meg akkor volt még egy váltógomb csere is.
Klímahűtőt a 307-esben 3 éves korában, a merciben 1 és 2 éves korában is cseréltek, a 406-ban pedig 5 éves korban. Nem tudom milyen szar anyagból vannak, a mercié Behr gyártmány volt ha jól emékszem.