Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15087

Különben is lehet, hogy olyan szerencsésen sikerül majd kilőni a megállókat, hogy estleg a buszos ráhordás megszervezése még a jelenlegihez képest is drágább lenne.

Jelentem, nem értem :)

 

Mert pl ha azonos vonatszám mellett többletbuszok beállítása válik szükségessé, akkor már drágább a mostaninál. De én azt mondom ne szaladjunk ennyire előre. Először a településektől távol eső megállókat bezárjuk és aztán meglátjuk mi lesz. Nem jó egyszerre ilyet végbevinni, valami kevésbé frekventált helyen ezt ki kéne kísérletezni, hogy hogyan működik, mennyiből és milyen hatákony, és milyen hatással van az utasokra, de játszóháznak nem a Balaton északi part a legjobb hely. De továbbra is tartom azt, ha egy településen belül van több megálló az inkább előny mint hátrány. Inkább legyenek személyvonatok és napi 4-5 ütemen felüli pesti, az még mindíg barátságosabban hangzik

 

Nézegettem mely megállókat lehetne kilőni, amiknek nem jó az elhelyezkedésük: Fehérvár-reptér (de ha pl 1 km-rel beljebb hoznák már jobban a lakott terület belsejébe esne), Szabadbattyánnak mekkora a forgalma, valaki???, Polgárdi Ipartelepek, Balatonfőkajár felső, Csajág?, Vörösberénynél nyitnék egyet, Káptalanfüred Balatonalmádi déli részét lefedi, úgyhogy azt nem bántjuk, Balatonarács balatonfüred északkelati részét szolgálja ki úgyhogy azt sem szabad, Örvényes jó helyen a faluban van, Balatonudvari és Fövenyesből csinálnék egyet a kettő közt mert mindkettő a falu szélén van (bár ahogy tudom ott fövenyesnél valami nagy strand van, szóval lehet nyáron az kellene), talán Zánkafürdő, Szepezdfürdő, Badacsonylábdihegy, és Balatonakali-Dörgicse; Balatonrendes, és Ábrahámhegy viszont jó helyen vannak, szóval azokat nem kell bántani. Szóval itt fel lett sorolva egy jópár megálló szóval lehet szemezgetni belőle, de Pl: Aszófőnél, és Fövenyesnél van hajókikötő szóval azt a turizmus szempontjából is mérlegelni kell.

 

Na jólvan ennyit erre az évre:

 

Hát akkor kívánok mindenkinek Boldog és Sikerekben gazdag új évet, és remélem jövőre uyganekkor itt már a Dunántúli ütemes menetrendet fogjuk elemezni (valami béta verziót legalább :))

Előzmény: D55 (15083)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15086

Bizberben nem vagyok otthon és nem is nagyon érdekel sajna..

Pedig jó az :)

 

Ez a felejtős kategória.

Igen, belátom...

 

Bátaszéktől meg ha jóltudom csak 80-as.

Én is úgy tudom.

Előzmény: Törölt nick (15084)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15085

Ja, hogy Kiskunhalason irányt kéne váltani...

 

Van delta is csak az pont a halasi állomást kerüli el.....

Előzmény: D55 (15082)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15084

Pont, hogy nem lehet odaérni Hidas-Bonyhádról Bácsalmásra 1 óra alatt!

 

Hát a tudomány jelenlegi állása szerint semmiféleképpen.

 

(milyen bizt. ber. van ezeken a helyeken?

 

Bizberben nem vagyok otthon és nem is nagyon érdekel sajna..

 

Abban sem vagyok biztos, hogy Bonyhád és Bátaszék között nem fontos megállni.

 

Eszeveszett nagy forgalmú megállók ott sincsenek. Mórágy-Alsónána nem a világ közepe, meg Mórágy sem. Cikó, Mőcsény inkább fontosabb, de még ezek kihagyásával is csak az álom kategória.

 

lehetne-e Baját mellőzni, mi a véleményed, Chabee87?

 

Poénkodunk poénkodunk? Játszunk a tűzzel mi? :))) Csak vigyázz nehogy megégessen...

Amúgy azzal sem sokat érnél....

 

úgyhogy marad a kapirgálás.

 

Hol? Max, ha teljes Baját ázépítenénk az állomást 100-asra, meg a töltést a hídig, meg Bátaszék állomást akkor sem menne. Bátaszéktől meg ha jóltudom csak 80-as. Ez a felejtős kategória.

 

Viszont a bácsalmási kereszt azért lenne jó, mert akkor (szintén húzni kéne neki...) a következő kereszt Kiskunmajsán lehetne,

 

Irányváltással, gépcserével ez semmiféleképpen sem, de sztem még Halason 1-2 perces átszállással is csak nagyon nagyon neccesen. Max, ha valami 100-ra alkalmas 5 perc fordulóidejű motorvonat lenne akkor talán-talán, de ami dízel meg villany egyszerre olyan meg nincs, bár nem lenne hülyeség....

Előzmény: D55 (15080)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15083

Olyan vagy mint ahogy a frontok jönnek mennek, te úgy változtatod az elképzeléseidet.

ÁLtalában egyik "tervem" sem nő annyira a szívemhez, hogyha jobbat találok, akkor ne változtassam meg :)

 

Nem feltétlenül takarítasz meg sokat, ha a busznak többletkilómétereket okozol.

Most is van busz.

 

A ráhordás célja lehet az Északabbra eső falvakból a nagyvárosok állomásaihoz az utasok bevitele, hogy aki távolabbra utazik(pk Budapest, Fehérvár) az szálljon át a vonatra, ne pedig az aki 10-20 kilóméterre.

Egyezik.

 

Különben is lehet, hogy olyan szerencsésen sikerül majd kilőni a megállókat, hogy estleg a buszos ráhordás megszervezése még a jelenlegihez képest is drágább lenne.

Jelentem, nem értem :)

 

Attól, hogy még elkiáltjuk magunkat, hogy buszos ráhordás attól nem magától értetődő, hogy az olcsóbb is.

Ránézésre az, ha most is van busz.

 

Az nem úgy működik, hogy akkor ezek meg ezek a megállók elszállnak mert én azt mondom, és akkor majd buszos ráhordás, hanem akkor el kell gondolkozni, hogy a ráhordó viszonylatban van-e ma egyáltalán busz, hogy hogyan lehet kialakítani értelmesen a hálózatot, milyen viszonylatokkal, és azok olcsóbbak lesznek-e egyáltalán a mainál.

Azt próbálom :)

Előzmény: Törölt nick (15081)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15082
Ja, hogy Kiskunhalason irányt kéne váltani...
Előzmény: D55 (15080)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15081

Igaz, át kéne szállni, de a vonat lehet, hogy Pestig közlekedne, tehát aki Bp-re utazik, annak az átszállások száma nem nőne.

 

Eddig mintha úgy lett volna, hogy az északi part nem kap ütemes Pesti vonatot. De gyorsan változnak a dolgok. Olyan vagy mint ahogy a frontok jönnek mennek, te úgy változtatod az elképzeléseidet.

 

Ehhez jön még az üzemanyag-megtakarítás.

 

Nem feltétlenül takarítasz meg sokat, ha a busznak többletkilómétereket okozol. Majd az elhasználja. Pl egy Bz esetében nem beszélhetünk üzemanyagmegtakarításról, mert annyit eszik mint egy busz, ráadásul kevesebbszer áll meg.

Kis megállókba nincs értelme ráhordani. Talán Balatonfüreden, Badacsonyban meg Tapolcán lehet buszos ráhordás, de az is csak a távolsági forgalom miatt.  De míg az olyan nagy városokban sem sikerül azért mit várunk a kis falvaktól. A ráhordás célja lehet az Északabbra eső falvakból a nagyvárosok állomásaihoz az utasok bevitele, hogy aki távolabbra utazik(pk Budapest, Fehérvár) az szálljon át a vonatra, ne pedig az aki 10-20 kilóméterre. Különben is lehet, hogy olyan szerencsésen sikerül majd kilőni a megállókat, hogy estleg a buszos ráhordás megszervezése még a jelenlegihez képest is drágább lenne. Attól, hogy még elkiáltjuk magunkat, hogy buszos ráhordás attól nem magától értetődő, hogy az olcsóbb is. Az nem úgy működik, hogy akkor ezek meg ezek a megállók elszállnak mert én azt mondom, és akkor majd buszos ráhordás, hanem akkor el kell gondolkozni, hogy a ráhordó viszonylatban van-e ma egyáltalán busz, hogy hogyan lehet kialakítani értelmesen a hálózatot, milyen viszonylatokkal, és azok olcsóbbak lesznek-e egyáltalán a mainál.

Előzmény: D55 (15079)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15080

Ejnye, ejnye, ejnye!

 

Pont, hogy nem lehet odaérni Hidas-Bonyhádról Bácsalmásra 1 óra alatt! Pedig ha Baja-Bácsalmás 100-al 28 perc (megáll: Bácsbokod-Bácsborsód, Almás), Bátaszék-Baja még megállás nélkül (Alsónyéken és Pörbölyön a bp-is vonat állna meg) is 14 perc. Ehhez jön még a Hidas-Bonyhád-Bátaszék csak megállás nélkül lenne 18 perc. Ebben még nincs is benne a bajai és bátaszéki tartózkodás, na meg a két állomáson a technológiai idők (milyen bizt. ber. van ezeken a helyeken?). Abban sem vagyok biztos, hogy Bonyhád és Bátaszék között nem fontos megállni. Kb. 73 km/h lenne az utazósebesség. Jó, mi? :)

Az emeletes lassújelet nem tudom elsütni, mert csörgős indga menne, a megállóirtást szintén nem (bár ha jól meggondolom, nem tudom, nem lehetne-e Baját mellőzni, mi a véleményed, Chabee87? :)))))))) ), úgyhogy marad a kapirgálás. Vagy marad a kereszt Bácsbokod-Bácsborsódon. Viszont a bácsalmási kereszt azért lenne jó, mert akkor (szintén húzni kéne neki...) a következő kereszt Kiskunmajsán lehetne, ahonnan kényelmesen be lehetne érni a félegyházi 30-as pókba. Kiskunfélegyháza-Dombóvár vonattal 3 óra 15 perc!!!! :))))))

D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15079

A Balaton parton a fő közlekedési eszköz maradjon már a vonat. Nehogy már oda buszokat sűrítsünk. Bár a 29-esen van pár, a 30-as vonali buszok menjenek fel csak a sztrádára.

Csak végszükségben kelljen azt választani az utasoknak.

Mindezt ugyan miért?

 

Bár a 29-esen van pár, a 30-as vonali buszok menjenek fel csak a sztrádára.

Remek, ezek szerint a 29-es mellé nem is kell új buszokat indítani, csak Takt-ba kell rendezni őket :)

 

Tényleg olyan kicsi a terhelstsége a vasútnak a nyári időszakon kívűli időben, inkább segíteni kellene még több utazót odacsábítani.

Arra törekszem, hogy tudjad :)

40-42 km/h-s utazási sebesség? Áhhhh, ez szánalom...

Nálam ez valamivel jobb, kb. 50 km/h lenne és a rágyaloglási távolságok is csökkennének. Igaz, át kéne szállni, de a vonat lehet, hogy Pestig közlekedne, tehát aki Bp-re utazik, annak az átszállások száma nem nőne. Ehhez jön még az üzemanyag-megtakarítás.

Az érzelmek pedig nem érdekelnek (busz-vonat kakaskodás).

Előzmény: HLP (15076)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15078

Aki a közelbe utazik (ilyen kevés van), az menjen busszal. Aki messzebbre, annak az átszállás ellenére azért lenne jó, mert nem kéne annyit gyalogolnia és a vonat gyorsabban menne (mert nem állna meg annyi helyen).

Előzmény: Törölt nick (15077)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15077

 Az optimális peduig az, hogy az utasnak jobb :)

 

Pici agyammal már csak azt nem tudom felfogni, hogyha az utasnak át kell szállnia az miért neki a legjobb? :)

 

MÁS:

 

Amúgy nézegettem a Debrecen környéki vonalakat. Pl István Gyurinak:

 

Nagyon durva ötlet lenne-e ha a 108-ra meg lehetne csinálni a Ohat Pusztakócsi-keresztet, ehhez húzni kéne Debrecen felől a pályán rendesen, hogy ez lehetséges lenne-e, és akkor az Ohati kereszthez jöhetne a 117-en(ha megmarad) az Ohat-Görögszállás személy, Polgári kereszttel( Itt Polgár-Görögszálláson kéne faragni) és amihez csatlakozna a Debrecen-Tiszalök személy Görögszállás irányába. Tudom kissé futurisztikus  elképzelés távlati célra.

Előzmény: D55 (15075)
HLP Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15076
A Balaton parton a fő közlekedési eszköz maradjon már a vonat. Nehogy már oda buszokat sűrítsünk. Bár a 29-esen van pár, a 30-as vonali buszok menjenek fel csak a sztrádára. Csak végszükségben kelljen azt választani az utasoknak.Tényleg olyan kicsi a terhelstsége a vasútnak a nyári időszakon kívűli időben, inkább segíteni kellene még több utazót odacsábítani.
Előzmény: D55 (15075)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15075

Hát, hogyha a vonaton csökkenne az utasszám akkor az azt jelentené, hogy a különbözetet a volánnak kell kompenzálnia plusz járatokkal. Na most akkor ebben mi is az optimális?

A MÁV-utasok széma csk icipicit csökkenne, a Voláné kb. ugyanennyivel nőne, ami elhanyagolható, ha valóban csak a kisforgaémú megállók mennek a levesbe. Az optimális peduig az, hogy az utasnak jobb :)

Előzmény: Törölt nick (15072)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15074

Hát, ez az...
De annyira rosszul hangzik, hogy ebből sok jó nem sülhet ki :-/

Ha jól gondolom akkor ez valami olyasmi lehet, hogy jön pár egységsugarú közgazdász, és minden szakmai alapot nélkülözve beleugat pl a járattervezők munkájába?

Előzmény: István Gyuri (15062)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15073

Ezt majd próbál meg megmagyarázni a többi utasnak is :))
Erre a megtisztelő feladatra nem vagyok méltő, átadom Neked :)
(Mint a "Jákob rabbi kalandjai" c. francia vígjátékban, amikor a zsidó rabbinak öltözött Louis de Funes nevű színész átadja a Tóra (Mózes könyvei a Biblia Ószövetségéből) héber szövegből való felolvasásának megtisztelő feladatát a másik rabbiruhába öltözött szélhámosnak :) )
 
Jó és akkor onnan mivel mennének az emberek? Lábbusszal?
A gyékényesi vonattal Szabolcsig, majd a dunai zónázóval. Amennyiben Sárosdon lenne az IC-kereszt (nem biztos, hogy így lenne), nekik kétórás eljutás mellett 1 óra lenne a menetidő Bp-re.

Egyik sem az igazi...Próbálkozz tovább :)

Lásd feljebb:)

Előzmény: Törölt nick (15071)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15072

Pl. a távolsági utas. Lehet, hogy egy icipicit csökkenne a vonattal utazók száma, de attól még lehet ez a leggazdaságosabb, legkörnyezetbarátabb és legszínvonalasabb rendszer

 

Hát, hogyha a vonaton csökkenne az utasszám akkor az azt jelentené, hogy a különbözetet a volánnak kell kompenzálnia plusz járatokkal. Na most akkor ebben mi is az optimális?

Előzmény: D55 (15059)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15071

Előbbi: vigyél párnát :)

 

Ezt majd próbál meg megmagyarázni a többi utasnak is :))

 

Utóbbi: az elővárosban nemigen állna meg. Szép lenne, ha Szabadegyházáról, Sárosdról és Nagylókról lenne közvetlen bp-i eljutás, dehát ebből csak az lenne, hogy 6341->M40

 

Jó és akkor onnan mivel mennének az emberek? Lábbusszal?

 

Emeletes lassújelre lenne szükség a 46-oson,

 

Már jelenleg is az van úgyhogy azt megkaptad :) 20-40. Oda pályafelújítás kéne legalább 60-ra, mert előb utóbb szétesik a vonal.

 

Na meg dízellel drót alatt.

Mindig jobb, mint villanygéppel nem drót alatt :)

 

Az biztos, meg annál is mint villannyal víz alatt :))

 

Én csak megpróbálok rájönni, hogy mi lenne a jobb: Bp-Baja Usgyi, vagy Komárom-Baja IP? Nos? :)

 

Egyik sem az igazi...Próbálkozz tovább :)

Előzmény: D55 (15070)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15070

Hát ez mind szép és jó csak: Uzsgyit nem 3 és fél órás útra találták ki, és a kapacitása meg kicsi, így az elővárosi részen  sztem elvérezne.

Előbbi: vigyél párnát :)

Utóbbi: az elővárosban nemigen állna meg. Szép lenne, ha Szabadegyházáról, Sárosdról és Nagylókról lenne közvetlen bp-i eljutás, dehát ebből csak az lenne, hogy 6341->M40 (vagyis felpúposodna az Usgyi :) ).

 

Nem beszélve IPről. Pl az iskolásokat meg a távolsági utasokat próbáld már meg feltuszkolni egyszerre rá.

Hát, ha a friss infó szerint a többségük 80-as, akkor ez kilőve...

 

Na meg dízellel drót alatt.

Mindig jobb, mint villanygéppel nem drót alatt :)

 

Egy Usgyi sztem többet fogyaszt energiaköltségben, mint egy szili mondjuk 2-3 kocsival, meg amellett még lassabb is, amit talán még ellensúlyoz, hogy nincs gépcsere.

Hát, erről most ne nyissunk vitát, ha egyikünk sem tudja a pontosa adatokat.

 

De Usgyi NEM távolsági vonat!

Ha nincs más...

Annyira kell Neked a közvetlen Bp-Baja vonat. Emeletes lassújelre lenne szükség a 46-oson, tehát csak dízel motorvonat lehet. Akkor most mégis mi legyen? Desiro? Szerintem is az lenne a legjobb, de akkor mit raksz a 2-esre? Számításaim szerint 4 szerelvény járna Bp és Baja között.

 

Másrészről úgy doblózol itt a vonatokkal mit más a szennyes holmijával.

Téves :)

Én csak megpróbálok rájönni, hogy mi lenne a jobb: Bp-Baja Usgyi, vagy Komárom-Baja IP? Nos? :)

Előzmény: Törölt nick (15067)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15069

Illetve csak egyes darabjai... A többi sajna csak 80-as :(

Hát, akkor ezt a mutatványt bebuktuk...

De Usgyit lehetne beforgatni Szentesről, nem?

 

Sosem késő megkérdezni, tehát megtenném (vagy csak nem jut eszembe?): a talentek melyik fűtőházhoz tartoznak?

 

Ez nem a kívánságműor, és karácsony is elmúlt már...
Csak kérdeztem, hogy lehetne-e?

Ugyanis kitaláltam, hogy balatonalmádi és badacsonytomaji, vagy balatonfűzfői és révfülöpi kereszt lenne az ideális egy egészes fehérvári és egy elhúzott tapolcai 30-as pókhoz (Szentgyörgy és Tapolca között órás ütem lenne), majd (akár ugyanez a szerelvény) menne tovább az ukki 30-as pókba. Megállót irtani tuti, hogy kell, néhány javaslat: fehérvári reptér (itt csak a 30-as bokorugrója állna meg) Polgárdi-Ipartelepek, Káptalanfüred, B.arács, Örvényes, Fövenyes, Zánkafürdő, Szepezdfürdő, B.rendes (vagy Ábrahámhegy), Badacsonyörs. Ezek közül lehet, hogy több is van, amit nem kéne megszüntetni, viszont lehet, hogy van más kisforgalmú megálló is. A lényeg, hogy ha csak kevés utas van valahol és van a közelben autóbusz-útvonal, akkor az nem kell. Ha van rá igény, akkor nyáron mehetnének olyan vonatok, melyek több helyen megállnak (akár a Te ötleted szerint: csak csoportk részére fenntartott vonatok).

 

Jujjj.... Ez egyre rosszabbul hangzik...
Mi nem tetszik rajta?

 

Egyébként a 29-esen télen iszonyatosan alacsony az utasforgalom....

Ezért (is) lehetne megállót ritkítani, nem?

 

"Tökéletes" megoldás a Dunántúlon a jelenlegi pályaállapotok és keresztezési helyek mellett biztosan nem lesz, csak néhány prioritást lehet kezelni.

De az optimumra lehet törekedni, márpedig ehhez szerintem megállógyomlásás tartozna (mert az utasnak nem elég az ITF, az egész rendszernek jónak kell lennie).

 

Nos végül, a hagyományokhoz híven, mindenkinek ütemes menetrendben gazdag boldog új esztendőt! A bulizóknak jó bulizást, az ilyenkor is dolgozóknak eseménymentes szolgálatot kívánok!

Egyezik :)

Előzmény: István Gyuri (15062)
rutthin Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15068

Hosszú korszak volt. De ha megint kihullik vmelyik Tehetség, akkor mi fog helyette gyorsan beállni?

 

Lehet hogy Gigant...bár azért a teherekkel lesz még erre Szili is.

Előzmény: PLACI (15064)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15067

Ha másként nem fér be, akkor a Bp-Baja 2óü érdekében legyen ez a vonat Usgyi. A 46-oson bokorugróként is gyorsan tudna haladni a ritkított megállók (Kajdacs, Kölesd-Alsótengelic, Szedres) és emeletes lj-k jóvoltából. Ezért kéne Usgyinak, vagy IP-nek mennie, de utóbbi csak a 90-et bírja: ezért járnának a 2b-n és az 5-ösön, netán a 29-esen (tényleg, itt nem lehetne emeletes lj?).

 

Szilas és Bp között pedig 100-nál gyorsabban úgysem nagyon lehet menni (papíron UD-Érd 120, csak az előváros tele van lj-vel...), azt pedig akár el is tudnám képzelni, hogy itt is lenne pár emeletes lj (igaz, Érden nagyon sz*r a pálya, de DuFi-n talán haladhatna 40 helyett 60-al). Még a végén kiderül hogy pusztametróval előbb föl lehet érni Bp-re :)

 

Hát ez mind szép és jó csak: Uzsgyit nem 3 és fél órás útra találták ki, és a kapacitása meg kicsi, így az elővárosi részen  sztem elvérezne. Nem beszélve IPről. Pl az iskolásokat meg a távolsági utasokat próbáld már meg feltuszkolni egyszerre rá. Na meg IP a maga 90-jével édes kevés, amikor Rétszilastól Érdig sok helyen még 120-as a pálya. Na meg dízellel drót alatt. Egy Usgyi sztem többet fogyaszt energiaköltségben, mint egy szili mondjuk 2-3 kocsival, meg amellett még lassabb is, amit talán még ellensúlyoz, hogy nincs gépcsere. De Usgyi NEM távolsági vonat!

Másrészről úgy doblózol itt a vonatokkal mit más a szennyes holmijával.

Előzmény: D55 (15056)
Törölt nick Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15066

Tévedsz!

A 21-es vonalon is eléggé jelentős a buszos ráhordás a Szombathelytől 20-40 km-re eső vasútállomásokra.

 

Na igen, de nem azokból a falvakból hord rá a vasútvonalra melyeket érint is hanem amelyeket nem ez nagy különbség.

 

Ha járatom a vonatot, akkor a még mellette párhuzamosan járó ráhordóbusszal korántsem biztos hogy olcsóbb lenne a dolog. Na meg a 20-30 km-es utazásoknál a sok átszállás irreális mértékben megnövelné a menetidőt. A busznak azokról a településekről kell ráhordania amiket a vasút nem érint, nem azokat a megállókat bezárnia amik jó helyen vannak. Azt meg az utasnak sohasem fogod tudni lenyomni a torkán, hogy neki olyan előnyös lesz ha egy út alatt ötször átszáll buszról vonatra, meg vonatról buszra, főleg ha olyan faluben lakik ahol a vasút elhalad.

Előzmény: M63 010 (15052)
PLACI Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15065
"Csak a 130/130-as vonatokban jár, Győr-Rajka között! Volt már olyan vonat, amelyik így is rendes volt...!!!"


Akkor az nem a 9355 gyorsított volt!
Szerintem tudta volna tartani a 140/140-es déliset is, ha abba a fordába kerül be, mert ott is laza sok helyen a menetrend.
Előzmény: rutthin (15049)
PLACI Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15064
"Ugyanis üzemel annyi Talent, hogy már nem kell a V43-asnak besegíteni a személyfordában!"

Igen, tegnapelőtt sikerült az egyik kihulló Talentet visszaállítani, amelyiknek elromlott az ajtóvezérlése.

"És a holnapi naptól az összes Szili elkerül Győrből, tehát jan.1.-től nem teljesít több V43-as szolgálatot a győri fth.-ban! Ezzel egy hosszú korszak zárult le...:-(("

Hosszú korszak volt. De ha megint kihullik vmelyik Tehetség, akkor mi fog helyette gyorsan beállni?
Előzmény: rutthin (15063)
rutthin Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15063

Miért kell cserélgetni a gépeket rajta? Tényleg mennyi Szili maradt még Győrben? Mi a munkájuk? Tehervonatoznak?

 

Mai nappal megoldódott a probléma!

Ugyanis üzemel annyi Talent, hogy már nem kell a V43-asnak besegíteni a személyfordában!

És a holnapi naptól az összes Szili elkerül Győrből, tehát jan.1.-től nem teljesít több V43-as szolgálatot a győri fth.-ban! Ezzel egy hosszú korszak zárult le...:-((

 

Még jobb.... a BDt-k meg gondolom állnak...

 

Így Igaz! Ők már elő vannak készítve szállításra, ha jól tudom Sv. kapja meg őket.


Előzmény: István Gyuri (15062)
István Gyuri Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15062

Chabee87: Ami tulajdonképpen mit is jelent?
Hát, ez az...
De annyira rosszul hangzik, hogy ebből sok jó nem sülhet ki :-/
 
alex_86: Változó a kihasználtság a fenti két vonaton, ilynekor télvíz idején valóban kihasználatlanabb az 5208-as, de pl nyáron arra is jól jött az erősítés.
Amikor szükség van rá, menjen több kocsi. A néhány alkalom még nem borítja a menetrendet. A jelenlegi rendszer, ahol egymással szemben szinte folyamatosan mennek "nagy" szerelvények már igen.

5210-5220, illetve szembe velük 5219-5209-529-527 reggel szerintem sok a jóból.

 
Az 5209-re sztem kell a 6 kocsi, ha előtte lenne mentesítő (vagy a Bz megállna mindenütt), talán elvinné a miskolci utasok egy részét, de most kell rá!
Ha azon múlik a rendszer stabilitása, hogy néhányan utas 10-15 percig állni kényszerül, mert egy kocsival több kellene, azt még elfogadható kompromisszumnak tartom.
Ezzel együtt, amikor én néztem az 5209-est Miskolcra érkezőben, nem éreztem, hogy ülőhelyre vetítve 100%-os lett volna a kihasználtság.
 
Az a plusz eszköz most is kell, a "csonka" nyíregyházi miatt. Azért is szedtem elő ezt az 5209 gyorsítása c. dolgot, mert pont a reggeli rendszer jelenlegi megbontásával lenne rá eszköz, és optimálisabb fordulók lennének.
A jelenleginél csak optimálisabb fordulókat lehet tervezni :)
Az egységes rendszernél jobbat nem tudnál ajánlani.
 
Hogy terveznéd? A Keletiben lenne idő nagytisztításra? Újhelyen csak utántisztítás lenne? Szerintem nem véletlenül hárítik az egri/újhelyiekre ezt a feladatot....
A keletiben van 68 perc, Egerben van 72 perc, ott kellene kistakarítást végezni.
Miskolcon az erősítő kocsikat lehetne nagytisztítani (a 80-as elővárosi csúcsidős kocsikkal lehetne forgatni őket), az éjszaka megálló kocsikat pedig minden aktuális helyen lehetne takarítani.
 
Háát, merész terv, de az itteni helyzetet ismerve, nem működne zökkenőmentesen.
De még egyszer hangsúlyozom, a jelenlegi késéseket a csökkentett kocsimennyiséggel, az újhelyi vágányhelyzet javításával lehet szerintem csak érdemben, utassérelem, ütemelverés nélkül elfogadható mértékűre csökkenteni.
 
gabor144: A 18.25-ösre egyébként biztos kell dupla? Mert ha esetleg nem, akkor Tatabányán szétválhatna a dupla, eleje tovább Oroszlányba, vége vissza 18.25-ösnek. Aztán majd Tatabányán találkoznak. Tudom, személyzetforduló, szétkapcsoló ember, technológiai idők, gyorsan vegyem ki a kezem a biliből!
Lehet ilyen megoldásokkal bűvészkedni, de ennek is többletköltségei vannak (mv, vjv.).
 
rutthin: Nem akartuk megkeverni az egész fordulót emiatt!
????
Lehet, hogy nem ismerem az érvényes fordát, de ha még benne van a:
4839-4776-4749-4712-4747-4732-4767-4714-4725-4734-4745-4716-4723
nap, akkor ezt a sort (kiegészítve a 4838-cal) ki lehet emelni, és akkor legalább a 4749-esen elférnének (mert a szóló Talent piszok kevés rá) akár egy 3+1-es kisingán is.

És akkor talán nem kellene rá északis mv-nek a városon keresztül utaznia, hogy dolgozni kezdjen, hanem akár másokkal is le lehetne fedezni ezeket a vonatokat (pl. két délis mv-vel: nyit-4838-...-4749, illetve 4712-4723 kiáll, lezár).
 
Így csak Győr-Rajka között jár, és lehet cserélgetni a gépeket is rajta.
Miért kell cserélgetni a gépeket rajta? Tényleg mennyi Szili maradt még Győrben? Mi a munkájuk? Tehervonatoznak?
 
Egyébként nem is inga, V43+5 Bhv.
Még jobb.... a BDt-k meg gondolom állnak...
 
D55: Ezért kéne Usgyinak, vagy IP-nek mennie, de utóbbi csak a 90-et bírja
Illetve csak egyes darabjai... A többi sajna csak 80-as :(
 
netán a 29-esen (tényleg, itt nem lehetne emeletes lj?).
Ez nem a kívánságműor, és karácsony is elmúlt már...
 
A gyékényesi gyorsnak pedig fütyültek, Szabolcs-Gyékényes 2óü személy lenne, átszállás a Duna-Bp zónázóra.
Jujjj.... Ez egyre rosszabbul hangzik...
 
Csak személyvonat lenne, pár kisorgalmú megálló kihagyásával, a meglévő buszok átszervezésével és ütmesítésével :)
Azért ez nem ilyen egyszerű. Egyébként a 29-esen télen iszonyatosan alacsony az utasforgalom....

"Tökéletes" megoldás a Dunántúlon a jelenlegi pályaállapotok és keresztezési helyek mellett biztosan nem lesz, csak néhány prioritást lehet kezelni.

Persze, ha egy menetrend alapú infrastruktúra-fejlesztés jönne ki támogatandó irányként a fentebb emlegetett projekt eredményeként, akkor persze sok minden más lehetne :)))

 

****************

Nos végül, a hagyományokhoz híven, mindenkinek ütemes menetrendben gazdag boldog új esztendőt! A bulizóknak jó bulizást, az ilyenkor is dolgozóknak eseménymentes szolgálatot kívánok!

Előzmény: Törölt nick (15037)
D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15061
Ezt az ü.f. vonatok tennék.
Előzmény: M63 010 (15060)
M63 010 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15060

A Balaton mellett a különböző helyeken lökésszerűen megjelenő csoportos utazási igények miatt kell a sok megálló,  mivel a busz nem tudja kezelni őket.

 

D55 Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15059

Így viszont a vonat nem lenne lényegesen gyorsabb a busznál. Ki utazna vonaton, ha a busz jobban feltárja a településeket?

Pl. a távolsági utas. Lehet, hogy egy icipicit csökkenne a vonattal utazók száma, de attól még lehet ez a leggazdaságosabb, legkörnyezetbarátabb és legszínvonalasabb rendszer.

 

Ha ismerős vagy ott, akkor megírhatnád, hogy a legtöbb utazás honnan hova irányul. Szerintem nem 1-2 falu távolságra.

Előzmény: téesz-metró (15058)
téesz-metró Creative Commons License 2007.12.31 0 0 15058
Személyvonat mellett buszokat is járatnál? OK.

Így viszont a vonat nem lenne lényegesen gyorsabb a busznál. Ki utazna vonaton, ha a busz jobban feltárja a településeket? Mennének végig busszal.
Előzmény: D55 (15057)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!