A kismotoros MTZ-5-ről csak régi fekete-fehér képem van, amit még 1980 körül készítettem Vépen. A román licenc-változatáról, az Utos-45-ről a télen készítettem pár képet Gödöllőn.
Nekem kb 800l/perc van, ez most egész jól kiszolgál, bár nem mondom hogy tökéletesen elégedett vagyok. Kvarchomokot, gránáthomokot, korundot szoktam használni, a kívánt felületi minőségtől, ill. szennyezettségtől függően! De épp az ár miatt, ahogy írtad kvarchomokot nyomom, ami sajnos nagyon hamar porzik. Csináltam is egy porelszívót, nagyon faszán sikerült. Egy trabant hűtőventire készült egy szűkítő, arra megy egy 110/50-es ág. A 110 a polírozógépet, az 50 a port szívja. Ja és meg van forgatva mint az állat, olyan a hangja mint egy turbina, viszont cserébe akkorát szív mint az fene. Éppen csak mutatóban van szórás közben por. Persze nem nagy a kabin, de már megvan az anyag a nagyobbra.
Üveggyöngyöt 90-150-et használok, nagyon szép dolgokat lehet kihozni belőle, és egy nagyon tuti karbantartható felületet ad. Ilyen szép lesz :
Az én Csepel motoromhoz egy Mávag ciklon kompressor van gyárilag szerkesztve percenként 1 köbméter levegőt tud a szerencsétlen colos slagokkal összekötve,közte persze a tartály Egy nagyobbacska fóliasátor van neki csinálva az alja is fólia Én marosi homokkal fújok,az én céljaimnak tökéletesen megfelel(festés alá takaritás). Mást különösebben nem tudok mondani a témában mert nincs két hete hogy vettem szerencsétlen motor eléggé gattya szét is van szedve rendesen kivettem a hüvelyeket is azokat cserélem holnap hétvégén jó lenne vele dolgozni
Folyamatos szemcseszóráshoz min. 600l percenkénti levegőmennyiség kell..... Nagymértékben befolyásolja a fúvóka mérete mert ugye ami a csövön kifér... Szerintem aki cak alkalomadtán szór az használjon kvarchomokot max. vagy sima folyami sódert mert az a legolcsóbb. Injektoros rendszerűnél mivel a gúlába visszanyered az anyagot, ezért az kicsivel gazdaságosabb. A szemcse kb. 3-szor találkozik a tisztitandó felülettel utána törik (porrá válik) A nyitott, az nyomottszórós,amikor a kilépő szemcse sebessége háromszorosa az injektorosnak tehát a teljesitménye is kb 3-szoros. Aluminiumot szerintem üveggyöngyel lehet a legszebbre szórni. Festés alá szinte teljesen mindegy csak rozsdamentes legyen. 4fajta technikát használunk ezen a területen a fúvóka, pisztoly, injektorosnál még az elszivó is fontos, hogy lásd mit is csinálsz...
az lenne a kérésem mtz-5 -nek a benzines inditó motorjáról van-e képed? ha van tegyél fel légyszi. az mtz-7 négykerék hajtásúról mit lehet tudni? előre is köszi
Hát látod, ha 30 órás lenne egy nap, az is kevés lenne :)) Milyen berendezésed van? Szabadsugaras gondolom ennyi levegőhöz. Szemcsét milyent használsz? Már csak azért kérdezem mert én is homokolgatok itthol, hátha cserélhetünk pár hasznos információt. Nekem injektoros cumóm van, egy pici kabinom amit még a méhből mentettem, meg egy 4hengeres komprinyám, amit nemrég fejeztem be...de tervezek bővülni én is!!!
Eltaláltad és már ki is próbáltam igaz csak tiz percet,mert korrekt ruha is kell hozzá,meg hát jó kell lenni a motornak is hozzá de ez már csak rajtam múlik megvannak az új hüvelygarnitúrák is, tömítésgarnitúra miegymás,ha már nekikezdtem akkor legyen rendes és nincs vele gond Csak azt a KI...szott szelepfészekmarót nem találom sehol pedig tudom hogy van.
Azért látom ti is hajnali gyerekek vagytok a dutráslacival egyetemben!
Ahogy elnézem az alkatrészeket eléggé hasonlít a 4400-éhoz.A fogszámból ítélve szerintem a tengelyek távolsága is megegyezik.Elképzelhető hogy bele lehetne tenni a 4400 as áttételét?Azt hiszem én is megyek süppedni.
Valami nem kóser nekem.Legalábbis az enyémenn a két felső furat ovális,mert az alsó csavaronn elforditva lehet az ékszíjat feszíteni.Ezenn hogy feszíted?
Ja meg nekiálltam a komprinyának, aztán el is ment a kedvem amikor rájöttem hogy a két oldalsó fül már egyszer letört és mókolták. Igaz elég türhető módon. Na szóval gondolom nincs sok esély rá hogy találjak ilyen felfogató elemet külön, ami még ráadásul egészséges is. De ha valakinél véletlenül lenne, vagy hozzájutna az megdobhatna egy mailal! :) köszi
MTZ ügyben köszi mindenkinek a hozzászólásokat, adatokat!
A mai nap termése egy TGL szivattyús komplett lap kisDutrához! Van valakinek tapasztalata ezzel a megoldással??? Erősen érik hogy ezzel fogom felfegyverezni a gépet. Ez 25 liter/percet tud, de nagyobb TGL szivattyú is felrakható rá alakítás nélkül ahogy nézem. Tényleg a magyar szivattyúnak mennyi volt a liter/perc teljesítménye???
köszönöm mindenkinek a szakszerű választ,amiket kaptam közben csak addig néztem a hüvelyt hogy az egyik csak repedt ráadásul a szelepek is gatyák,termosztátot akarok bele tenni én is csak még nem találtam vagyis Vadkerten lehet venni majd hozok Biztos hogy rendbe tudom tenni mert mennie kell a friss olaj az meg evidens nálam ez a motor 2 szer tiz tizenöt percre volt beinditva ebből 5 percet dolgoztam mondom bemelegszi az olaj leoldja a retket és lecserélem,de akkor már gőzőlt is úgyhogy vége a dalnak,még szerencse hogy a kompressor nak nincs baja nyomja a levegőt elég rendesen
A melegedés oka lehet az is hogy a hűtőd el van vízkövesedve,esetleg túl nagy az előtöltés,vagy nincs eléggé megfeszítve az ékszíj és lazsál a ventillátor.A motorolaj szerintem egy kicsit beleszólhat a dologba,de nem ez miatt melegszik.Amúgy én biztos lecserélném friss olajra. A felső szűrő az mellékáramkörü,vagyis az általa szűrt olaj nem a kenőhelyek felé megy hanem vissza az olajteknőbe,ezért ezt kizárnám.Egyébként a kis áteresztő képesség lehet hogy nem is hiba ugyanis a betáp olajcső áteresztő csavarján gyárilag kb.:1mm-es furat van hogy a főáramkör nyomása nehogy túlságossan leessen.Szelephézag hidegen 0,2mm minden szelepnél. Még eszembe jutott v.mi. A 6 HENGERES ÖNTÖZŐK AKKOR MELEGEDTEK HA 4 HENGERES VENTILLÁTOR VOLT RAJTA AMI KB.60 mm-EL KISEBB ÁTMÉRŐBEN. A termosztát az egy érdekes dolog,sokan kiszórják a motorból,viszont én minden Dutrámba tettem.Az ok nagyon egyszerű: A hideg motor sokkal jobban kopik mint az üzemmeleg.Remélem tudtam segíteni.