Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

haflinger Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3475
A kismotoros MTZ-5-ről csak régi fekete-fehér képem van, amit még 1980 körül készítettem Vépen. A román licenc-változatáról, az Utos-45-ről a télen készítettem pár képet Gödöllőn.



































És pár netről lopott kép.
MTZ-2













MTZ-5 (JuMZ változat)












Egy későbbi megoldás, MTZ-80
Előzmény: fecó1966 (3470)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3474

Bútorüveget is elég sokat készítek egyedi mintával...

És hogy csak félig OFF legyek :)))    :

 

Előzmény: bobekTLF (3473)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3473

Nekem kb 800l/perc van, ez most egész jól kiszolgál, bár nem mondom hogy tökéletesen elégedett vagyok. Kvarchomokot, gránáthomokot, korundot szoktam használni, a kívánt felületi minőségtől, ill. szennyezettségtől függően! De épp az ár miatt, ahogy írtad kvarchomokot nyomom, ami sajnos nagyon hamar porzik. Csináltam is egy porelszívót, nagyon faszán sikerült. Egy trabant hűtőventire készült egy szűkítő, arra megy egy 110/50-es ág. A 110 a polírozógépet, az 50 a port szívja. Ja és meg van forgatva mint az állat, olyan a hangja mint egy turbina, viszont cserébe akkorát szív mint az fene. Éppen csak mutatóban van szórás közben por. Persze nem nagy a kabin, de már megvan az anyag a nagyobbra.

Üveggyöngyöt 90-150-et használok, nagyon szép dolgokat lehet kihozni belőle, és egy nagyon tuti karbantartható felületet ad. Ilyen szép lesz :

Előzmény: Levays (3471)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3472
Az én Csepel motoromhoz egy Mávag ciklon kompressor van gyárilag szerkesztve percenként 1 köbméter levegőt tud a szerencsétlen colos slagokkal összekötve,közte persze a tartály Egy nagyobbacska fóliasátor van neki csinálva az alja is fólia
Én marosi homokkal fújok,az én céljaimnak tökéletesen megfelel(festés alá takaritás).
Mást különösebben nem tudok mondani a témában mert nincs két hete hogy vettem szerencsétlen motor eléggé gattya szét is van szedve rendesen kivettem a hüvelyeket is azokat cserélem holnap hétvégén jó lenne vele dolgozni
Előzmény: B-csabi (3468)
Levays Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3471
Folyamatos szemcseszóráshoz min. 600l percenkénti levegőmennyiség kell..... Nagymértékben befolyásolja a fúvóka mérete mert ugye ami a csövön kifér... Szerintem aki cak alkalomadtán szór az használjon kvarchomokot max. vagy sima folyami sódert mert az a legolcsóbb. Injektoros rendszerűnél mivel a gúlába visszanyered az anyagot, ezért az kicsivel gazdaságosabb. A szemcse kb. 3-szor találkozik a tisztitandó felülettel utána törik (porrá válik) A nyitott, az nyomottszórós,amikor a kilépő szemcse sebessége háromszorosa az injektorosnak tehát a teljesitménye is kb 3-szoros. Aluminiumot szerintem üveggyöngyel lehet a legszebbre szórni. Festés alá szinte teljesen mindegy csak rozsdamentes legyen. 4fajta technikát használunk ezen a területen a fúvóka, pisztoly, injektorosnál még az elszivó is fontos, hogy lásd mit is csinálsz... 
Előzmény: bobekTLF (3469)
fecó1966 Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3470
az lenne a kérésem mtz-5 -nek a benzines inditó motorjáról van-e képed? ha van tegyél fel légyszi. az mtz-7 négykerék hajtásúról mit lehet tudni? előre is köszi
Előzmény: haflinger (3434)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3469
Hát látod, ha 30 órás lenne egy nap, az is kevés lenne :))
Milyen berendezésed van? Szabadsugaras gondolom ennyi levegőhöz. Szemcsét milyent használsz? Már csak azért kérdezem mert én is homokolgatok itthol, hátha cserélhetünk pár hasznos információt. Nekem injektoros cumóm van, egy pici kabinom amit még a méhből mentettem, meg egy 4hengeres komprinyám, amit nemrég fejeztem be...de tervezek bővülni én is!!!
Előzmény: B-csabi (3468)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3468
Eltaláltad és már ki is próbáltam igaz csak tiz percet,mert korrekt ruha is kell hozzá,meg hát jó kell lenni a motornak is hozzá de ez már csak rajtam múlik megvannak az új hüvelygarnitúrák is, tömítésgarnitúra miegymás,ha már nekikezdtem akkor legyen rendes és nincs vele gond Csak azt a KI...szott szelepfészekmarót nem találom sehol pedig tudom hogy van.

Azért látom ti is hajnali gyerekek vagytok a dutráslacival egyetemben!
Előzmény: bobekTLF (3449)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3467
Jah egyébként meg jóéjt, lépek...
Előzmény: dutráslaci (3465)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3466
Én is éppen ezen gondolkoztam. Kérdés hogy mit lépnének rá a motor meg a többiek!
Előzmény: dutráslaci (3465)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3465
Ahogy elnézem az alkatrészeket eléggé hasonlít a 4400-éhoz.A fogszámból ítélve szerintem a tengelyek távolsága is megegyezik.Elképzelhető hogy  bele lehetne tenni a 4400 as áttételét?Azt hiszem én is megyek süppedni.
Előzmény: bobekTLF (3464)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3464

Hát hallod-e most hogy belegondolok, igazad van! 10-kor még mosogattam, és azóta silabizálok....

Még jó hogy holnap nincs koránkelészet!  :)

De lassan kumok már mert igencsak passogok...

Előzmény: dutráslaci (3463)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3463

Du-os vagyok meg ráadásul menteni is voltam,most értem haza.De Te sem álmodban írogatsz?  Nem hagy aludni az a szivattyú?

Előzmény: bobekTLF (3460)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3462

Akkor kb reális az a 25 l/p...

Előzmény: dutráslaci (3461)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3461
A kicsinél lassítás van,a 4400 nál gyorsítás!
Előzmény: bobekTLF (3456)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3460

Aztán mi van, nem tudsz aludni??? :))

Előzmény: dutráslaci (3457)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3459
Ja bocs az a 4 furat a komresszor rögzítésére van.
Előzmény: bobekTLF (3455)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3458
Jah látom a 4400-nál egy kicsit jobban megforgatták...nem csoda a 44 l/p...
Előzmény: dutráslaci (3454)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3457
Áttétel:1.3888,motorf.:1850 tehát a 2570-es szivattyú fordulat az névleges motorfordulatra vonatkozik.
Előzmény: bobekTLF (3452)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3456
KisDutránál meg z19 z24-et minden esetben... Akkor most mi is van?!
Előzmény: dutráslaci (3454)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3455
Hát egyenlőre sehogy sem feszítem, mert sajna pont azok a fülek vannak letörve róla....
Előzmény: dutráslaci (3453)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3454
4400 nál Z-25 hajtja a Z-18 at(Z-18 szivattyú tengelyén) és a Z-25=motorfordulattal
Előzmény: bobekTLF (3452)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3453
Valami nem kóser nekem.Legalábbis az enyémenn a két felső furat ovális,mert az alsó csavaronn elforditva lehet az ékszíjat feszíteni.Ezenn hogy feszíted?
Előzmény: bobekTLF (3451)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.06 0 0 3452

Bocsánat, most nézem a 4400-as kezelésiben hogy abban is A25L TGL 10859 van és ott 44 liter/percet jelöl 2570 f/p-nél.

28-as kezelésiben viszont csak magyar szivattyút említi, 1450f/p-re 25 litert! Kíváncsi lennék az áttételekre.

Előzmény: bobekTLF (3450)
bobekTLF Creative Commons License 2008.08.05 0 0 3451

Ja meg nekiálltam a komprinyának, aztán el is ment a kedvem amikor rájöttem hogy a két oldalsó fül már egyszer letört és mókolták. Igaz elég türhető módon. Na szóval gondolom nincs sok esély rá hogy találjak ilyen felfogató elemet külön, ami még ráadásul egészséges is. De ha valakinél véletlenül lenne, vagy hozzájutna az megdobhatna egy mailal! :)    köszi

 

bobekTLF Creative Commons License 2008.08.05 0 0 3450

MTZ ügyben köszi mindenkinek a hozzászólásokat, adatokat!

 

A mai nap termése egy TGL szivattyús komplett lap kisDutrához! Van valakinek tapasztalata ezzel a megoldással??? Erősen érik hogy ezzel fogom felfegyverezni a gépet. Ez 25 liter/percet tud, de nagyobb TGL szivattyú is felrakható rá alakítás nélkül ahogy nézem. Tényleg a magyar szivattyúnak mennyi volt a liter/perc teljesítménye???

Mosás után:

bobekTLF Creative Commons License 2008.08.05 0 0 3449
Csak nem szemcseszórni akarsz ennyi levegővel???
Előzmény: B-csabi (3448)
B-csabi Creative Commons License 2008.08.05 0 0 3448
köszönöm mindenkinek a szakszerű választ,amiket kaptam közben csak addig néztem a hüvelyt hogy az egyik csak repedt ráadásul a szelepek is gatyák,termosztátot akarok bele tenni én is csak még nem találtam vagyis Vadkerten lehet venni majd hozok
Biztos hogy rendbe tudom tenni mert mennie kell a friss olaj az meg evidens nálam ez a motor 2 szer tiz tizenöt percre volt beinditva ebből 5 percet dolgoztam mondom bemelegszi az olaj leoldja a retket és lecserélem,de akkor már gőzőlt is úgyhogy vége a dalnak,még szerencse hogy a kompressor nak nincs baja nyomja a levegőt elég rendesen
Előzmény: dutráslaci (3446)
dakaros Creative Commons License 2008.08.05 0 0 3447
Ha jól emlékszem,ez Létavértes-i kép.
Előzmény: B-csabi (3442)
dutráslaci Creative Commons License 2008.08.05 0 0 3446

A melegedés oka lehet az is hogy a hűtőd el van vízkövesedve,esetleg túl nagy az előtöltés,vagy nincs eléggé megfeszítve az ékszíj és lazsál a ventillátor.A motorolaj szerintem egy kicsit beleszólhat a dologba,de nem ez miatt melegszik.Amúgy én biztos lecserélném friss olajra. A felső szűrő az mellékáramkörü,vagyis az általa szűrt olaj nem a kenőhelyek felé megy hanem vissza az olajteknőbe,ezért ezt kizárnám.Egyébként a kis áteresztő képesség lehet hogy nem is hiba ugyanis a betáp olajcső áteresztő csavarján gyárilag kb.:1mm-es furat van hogy a főáramkör nyomása nehogy túlságossan leessen.Szelephézag hidegen 0,2mm minden szelepnél. Még eszembe jutott v.mi. A 6 HENGERES ÖNTÖZŐK AKKOR MELEGEDTEK HA 4 HENGERES VENTILLÁTOR VOLT RAJTA AMI KB.60 mm-EL KISEBB ÁTMÉRŐBEN. A termosztát az egy érdekes dolog,sokan kiszórják a motorból,viszont én minden Dutrámba tettem.Az ok nagyon egyszerű: A hideg motor sokkal jobban kopik mint az üzemmeleg.Remélem tudtam segíteni.

Előzmény: B-csabi (3439)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!