Nyilván régebben csak a nagy teljesítmény elérése volt a cél, de manapság a turbósok a mindennapi közlekedéshez lettek fejlesztve. A helyzet az, hogy érzetre a 3 literes autóknál alul egy 2 literes turbó erősebbnek érződik sokkal.
Figyelj, minden relatív... Ezt azért úgy kell érteni, hogy ahhoz képest semmi nem történik, mint amikor pl. 4000-nél adsz gázt. Egyszerűen más a tempóérzet a kocsiban, igazából magamhoz (és a forgalomhoz...) képest száguldozom, csak nem érzem úgy, úgy, mint érezném ezt pl. a Grandéban. És ez szvsz kifejezett pozitívum. Ha nem így gondolnám, és a másik véglet izgatna, én is inkább egy gázos fabijját vagy egy stiftet vennék! :-)))))))
(Még egy nagypapás kritika: a kocsi rohadt hangos, szép -vagy mondjuk érdekes, dögös- a hangja, de nekem ez a zajszint nem teljesen jön be.)
Makacsul tartja magát ez a mániád, de a turbónak önmagában kevés köze van ehhez (még akkor is, ha személy szerint a turbómotorok nagy híve vagyok), egy motor karakterisztikája, hangolása soktényezős dolog, ráadásul a szimpla turbósoknál ugyanúgy megvan a "hova hangoljuk" dilemma, mint pl. a vezérléstervezésnél, mert a turbo karakterisztikája is jóval szűkebb és hegyesebb, mint a dugattyús gépé.... Alapból a sportosan felülre hangolt klasszikus turbós motorok ilyenek pont amúgy.
Manapság ez a mindenhol megjelent fura karakterisztika szvsz inkább a környezetvédelmi előírások és az előírt mérési módszereik számlájára írhatók, de ez csak egy öszeesküvéselmélet részemről...
AZ M3-assal én is így vagyok: tökéletes a felső tartományokban, de alul alapjárat közelében elketyeg városban, és ha gyorsítani kell, 1200-ról nemigen indul meg:))) Én már néztem automata M3-ast, amerikai modellt, de az enyémet nem tudom eladni, illetve regadóval plusz egy m lenne a németektől:(
Alapjáraton elpöfög, de gázt hiába adsz. :-)))) Persze mindenhol sokkal erősebb (és gyorsabb) mint nekünk bármink, ez az érzet is nagyon relatív eleve, de ahhoz képest, hogy mit művel, amikor pörgeted, nagyos semmilyen, ha nem. Egyszerűen nagyon hirtelen az átmenet és nagy a különbség. Ez a karakterisztika pl. rohadtul tetszik a motorokban, de a családi kombiban -amit nem aktív élvezetforrásnak vezetek sokszor- fárasztó néha. Persze élvezni élvezem lustán is, úgyhogy én automatát szeretnék... (és ebben a kontextusba lehet, hogy a diesel is elfogadható opció szégyenszemre) :-))))))))))
Egyébként nem halott alul. Próbálj meg mondjuk egy MOM mélygarázsból alapjáraton felpöfögni. Simán megy neki. A Mondeo V6-osa is pont ilyen volt. Nincs benne tüzijáték, csak traktoros nyomaték alul. Ezekhez a motorokhoz viszont nagyon passzolna az automata váltó.
A ti jármű parkotok, lássuk be, sok szempontból ne ideális. Én javasolnám Noénak egy Subaru Tribeca beszerzését, míg neked jó lenne egy ilyen kis szánalmas Alfa. Fogyasztásban semmiképp nem adnám alább. Átlagemberz team izda:)
felkerült ma az új lánc és a lánckerék. Kalandos volt az egész sztori, a beszerzés, szerelés, minden (hozzá való alapból nincs semmi, se kerék, se lánc), de végül - a magyar alkatrészkereskedelmi- és szervízmorál ismert és újra megtapasztalt színvonala ellenére is- összeált. A sikerhez pl. kellet az is, hogy az anno az SP2-höz kapott alkatrészesdobozban legyen véletlenül egy valszeg ottfelejtett láncszerelő szerszámszett is, ami így itthon volt, mert az mindenki állítása ellenére nagyon kellett hozzá. Mondjuk egy óra volt, mire leírások és szakértelem híjján kilogikáztam, hogy is működik ez az egész láncosdi... A lánckerék beszereléséhez is reszelni kellet egy-két közdarabot, de okés lett.
Mondjuk érdekes így leáttételezve, nem tudom, szeretni fogom-e. Menet közben nyilván sportosabb, de a kis sebességű manőverek érdekesek. Ha húzom a gázt, vagy gurulok 1.-2.-ben, akkor fasza, finomabb így. De amikor elveszem a gázt 1.-ben, akkor konkrétan majdnem elszállok róla, olyan a motorfék... Vigyázni kell még a gázelvétellel is... :-)))) (Meg a gagyi fokozatkijelző persze nem tud mit kezdeni a helyzettel, összezavarodik érthetően, meg kell néznem, át lehet-e esetleg parametrizálni).
Viszont most nem folyt belőle a hűtőfolyadék egyáltalán. A fene érti a dígó lelkét. Kedden jönnek a fékcuccok (tárcsák, betétek), akkor feldobom azokat meg az új gumikat is, kap új fékfolyadékot persze mindenhol, és máris korzikakész lesz dr M.!
(Valaki egy nyomatékracsnit most 50-ről 200-ig 6.-ban? :-))))))) )
Megöregedtél lelkileg. Mindenkinek eljön ez a pillanat. Persze a szerencsésebbeknek 90 éves koruk és/vagy a haláluk után, és én remélem, hogy ilyen szerencsés leszek! :-))))))))))))
Nem gondoltam, hogy közhírré teszed a vérmes vakmerőségemet, hogy ott mertem hagyni a Phetitet, ahonnan még sokkal komolytalanabb bimmereket is el szoktak lopni... Kaptam is a fejemre itthon miatta! :-)))
A háremnek viszont kifejezetten tetszik a dolog, azaz könnyen lehet, csapat-egyenautó lesz a típusból! (Néhány részlet kivételével tetszett nekik nagyon, mint pl. R: "miért sárga (???) az ülés?" :-))) ), és igen, széltében bizony kényelmesebb hátul, mint a legtöbb valóban hosszabb/nagyobb felsőközép autó (persze ez sem a kánaán, de azt már nem is várom). Viszont este kinézve a hálószobából meg kellett állapítanom Sio igazát atekintetben, hogy így felülről ránézve nagyjából csak pont akkora, mint a Grande... Viszont nekünk kényelmesnek tűnik, a csomagtér talán kicsit kisebb, de holnap tartunk rámolópróbát is. :-)
Viszont ami érdekes, hogy érzetre közel sem megy annyira, mint amit a számok alapján várna az ember, illetve inkább kifejezetten "pörgetős" a motor, alul elég agyhalott, amit nagy szívótól nem várna azért szvsz az ember. Felül persze megjön a tüzijáték, de hát ez egy családi kombi, nem? :-))))
Amúgy nem tudom, a Q4 belejátszik-e, de tényleg nagyon jó a fílingje úttartásilag, kanyarban, stb, olyan sinautós valóban. A kormány, váltó, kupplung meg olyan kőkemény, mint a Saabomban anno, nekem nagyon tetszik, N-nek nem tudom hogy fog... :-)
Teszteljük holnap tovább, meg mondjuk egy CD-t sem tudok beletenni, ahhoz is egyetem kell vagy négy, úgy tűnik... :-)))))
Érdekes tapasztalattal lettem gazdagabb ma.A Westend mellett székelő kedvenc ügyfelünk teremgarázsában tárolom a Brutalét, városban szaladgálás céljából. Kiírták ma a falra, hogy a céges teremgarázs motoros helyeit nem tárolásra kellene használni. Ezen felbuzdulva gondoltam, megyek egy kört a Brutaléval. A GS után ráülve ez egy köszörűkő. A lábaim tökre behajlítva, a kezek közel a térdhez és egymáshoz. Segítség! Összement a Brutale! :))) A GS-hez képest viszont megy, mint a rakéta. Tökre olyan érzés volt, mintha egy ágyúgolyón ülnék. És minden úthibán üti a seggem meg a gerincem. Mi lesz így velem? GS-es leszek? :)))
Küld el sms-ben, hogy mikor és merre mentek. De nem igérek semmit, mert nemrég értem haza és hulla fáradt vagyok.
Délelőtt kikaptam az első kereket és lecseréltettem a gumit. Utána kikaptam a telókat és lecseréltem bennük a z olajat szutykot. Miután az elejét full összedobtam, lekaptam a szelepfedelet, hogy megcsináljam az olajszivárgást. Kiderült, hogy igazából nem is a tömítés a fő bűnös. Bekentem kicsit alatta is és felette is tömítő pasztával, de miután vissza tettem és meghúztam a 4 szelepfedél csavart, szinte semmi pasztát nem nyomott ki és nem feszült oda rendesen a fedél. Peremesek a szelepfedél csavarok és ütközés után már semmit sem húznak a fedélen. Kiderült, hogy a csavarok és a fedél között lévő vastag "gumi alátétek" lapultak ki és ezért nem feszítik oda rendesen a fedelet a hengerfejhez. Tettem mindegyikhez egy kb. 2mm vastag alátétet és így meghúzás után már szépen kinyomódott körben a tömítő paszta. Utána már csak össze kellet dobni a mocit és megtalálni mind a "100" csavar helyét :D Ja, és így 3 év után a desztvíz is kicsit minimum alatt volt, azt is szintre töltöttem.
Ezután pöccre beindult és olyan szép hangja volt, mint még sosem :) Biztos jót tett a kis lelkének ez a karbantartás :) Nagyon kiváncsi leszek az elejére az új (kicsit sűrűbb:) olajjal :)
Túl közel van, az utak GS-sel mindenhol jók, a parasztok száma meg csak csökken, de a jelenség nyomokban még a leg eldugottabb falvakban is megtalálható :)