egyik kérdésem hogy a légszák szenzora merre található?? Másik hogy mekkora csattanásnak kell lenni hogy nyiljanak?? És ha totálkárra töröm a kocsit,orra nem marad, és nem nyilt ki akkor az miért lehet???!
Na azért ez még nem a végjáték. A benzin rendszer még nincs készen teljesen. Bár működőképes injektorok vannak benne a régi kinyiffantak helyett, de még szűrőt kell cserélni és ki kell mosni a tankot, mert az állott benzin megtámadta a benzintankban található alkatrészeket és a védőbevonatot is. Így gyakorlatilag a tank alján vagy fél centi vastagon szürke sár rakódott le. Ezen kívül OP-COM-al nézve a vezérműtengely jeladóra hibakódot ad, amit a régi motornál is adott, és ezen zsír új jeladó van, tehát át kell nézni a kábeleket, mert tuti, hogy ott lesz a hiba.
Ugyanakkor volt egy érdekesség is, amire nem találtunk magyarázatot. Hosszabb járatás után egyszercsak a vezérlés úgy döntött, hogy megemeli az alapjáratot 1-2 másodpercre. Tette mindezt minden előjel nélkül és látszólag teljesen indokolatlanul. Nem volt benne rendszeresség.
A fura az, hogy ma 2 óra járatás után sem jelentkezett a dolog. OP-COM nem volt nálam, így nem tudtam megnézni, hogy a vezérműtengely jeladójának hibáját most is produkálta-e.
Igen. Sajnos azzal tisztában vagyok, hogy megaszopás lesz kivenni a kormányművet. Részben benne volt a pakliban, hogy nem lesz jó a kormánymű, hiába cseréltünk benne szimeringeket. Ezért figyeltem folyamatosan, hogy mit hol találok, ha ki kell venni, amikor már bent van a motor.
Én most a katalizátorral "küzdök"...Összetört benne a porcelán és csörög (így vettem)Lebontottam és kiszórtam belőle,legalább ne zörögjön.De most meg olyan borzasztó lemezhangja van, hogy nem bírom.Azt hiszem,meg fogom csinálni üveggyapottal hangtompítónak->egy próbát megér...A motoromon csodákat tett ez a művelet,majd megírom az eredményt :-)
Így, hogy bent van a motor a helyén sajnos 5x olyan nehéz lesz kormányművet cserélni, de gondolom tudod. Picit le kell engedni a bölcsőt, lesz pár anyázás közben...
Megvettem a szárnyat, de nem lehet rá föltenni, egyrészt az ablaktörlő zavar, ahogy írtad, de viszont az 5 ajtósnak jóval keskenyebb a csomagtaró ajtaja, mint a sedannak. A két szélén a felfogatások nem jók. Úgyhogy valószínű, hogy lesz egy eladó fekete szárnyam.
Köszönet jár Kiskaldinak is, aki szintén aktívan kivette a részét.
Sajnos a kormánymű egyelőre megakadályozza, hogy az autóval bárhová is menni lehessen. A próbakör abból áll, hogy elgurultunk vele a benyakútra lemosni az esetleg kifolyt különféle folyadékokat, valamint az 1 éve ráragadt koszt. Bár ez az út csak 2km volt, de szervó nélkül ez sem volt egy leányálom.
Bent a motor a Vekiben és szombaton este fél 11-kor Vlad19 cartársal megejtettük az első indítást is:
Tegnap délután végrehajtottunk egy huzamosabb járatást. Majd a fék- és kuplungrendszer teljes fékfolyadékcseréje után megejtettünk egy próbakört is.
Viszont kissé keserédes a dolog, mivel a szervórendszer feltöltése közben kiderült, hogy sajnos a kormánymű tömítéscseréje nem volt sikeres és az összes szervóolaj elfojt a kormányműből. Ez sajnos azt jelenti, hogy a kormányművet cserélni kell. :-(
ugyaEZ A gondom van nekem is, a gyujtas reszen minden kicserelve (trafohid is ) , ami nagyon erdekes hogy csak melegben csinalja, nagyon melegben, mikor hideg van minden OK,
ugyanez a probemam van, gazadasra rangat, ha tartom egy szinten akkor jol , van benne GPL-em is gazzal jobban kijon, de nagyon fontos dolog, csak melegben csinalja, vizhomerseklet 90 celsius, kinti homerseklet 30 felett, hidegben minden redben,
teljesen uj a trafo hid, gyergyak, kabelek ( A regiekkel is ugyanigy csinalt) , tehat nem ott van a gond,
hat ez egy eleg kesoi valasz lesz igy 2 ev utan, de en is most szembesultem ilyen problemaval, vadi uj aksi 3 napot birta ugy hogy allt az auto.
a lemerules oka a csomagtervilagitas bekapcsolva marad es eg a lampa mindig, a hiba a kabelkotegben van amely a csomagtartofedeltol jon , a konyokben megtorik es rovidrezar a testel, kuldok kepet is ha erdekel valakit,
Valahol olvastam, hogy házilag is ki lehet iktatni a légzsák hiba lámpát...a slusszkulccsal, és kapcsolókkal kell "játszani" valaki tud ebben segíteni Vectra B1.
Tegnap este TK-s lett a kocsim,és érdeklődnék hogy mennyibe fáj egy komplett donor autó,vagy csak egy kaszni csak hogy gondolkodjak e valami megoldáson egyáltalán... Ami még érdekes hogy a kocsimnak se eleje se hátulja se teteje... és sem az övfeeszítő sem a légzsákok nem nyíltak.. viszont rongyos lett az orra,szal csak kapnia kellett volna... Annyiból nem para ,hogy mind a ketten egyben szálltunk ki,de azért érdekelne hogy mi mistt is maradt bent minden... elején a tornyok nem szakadtak át,de behajlottak,a kaszni tuti csavarodott... mert minden ajtó elcsúszott,üvegek épek,de semmi nem illeszkedik,és a két kerék elöl minden irányba,tető az én oldalamon,rongyos végig gondolom erre az oldalára borultam,én azt hittemmegpördültünk,de a másik oldal ép ,szal csak feldölt és onnét vissza...
Mondátk tegnap este a többiek hogy javítható,de sztem ehhez már kár hozzá nyúlni.
Esetleg még az lehet, hogy a rugó kiugrott a helyéről. Kell lenni a hátsó rugók tetejénél a kasztnin egy kis kialakított fülecske szerű valaminek ahová a rugó felül. Na nekem itt a rugó nem erre ült fel, hanem ezt kikerülve feljebb a kasztnin ült, bár mivel nekem gyári rugók vannak benne nem lehetett ezt ránézésre látni, csak most nemrég mikor cseréltem a féktárcsákat láttam csak meg, hogy a bal hátsó rugóm valahogy furcsán áll...